TABEL plokikaane mahalihvimine mm vs surveaste [muudetud]
TABEL plokikaane mahalihvimine mm vs surveaste [muudetud]
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
TABEL plokikaane mahalihvimine mm vs surveaste [muudetud]
freesimissügavus surveaste mootorile 21011 plokikaanega 21011
0,2 = 9,0
0,5 = 9,2
0,8 = 9,4
1,0 = 9,5
1,2 = 9,8
1,5 = 9,9
1,8 = 10,2
2,0 = 10,4
2,5 =11,0
2,9 =11,5
plokikaane ja mootoriploki freesimine mootorile 2106 plokikaanega 21011
BLOKIST maha riivimine:
2103 mootor: originaal surveaste ~8,5 -> -2mm blokist=10,1
2106 mootor: originaal surveaste ~8,3 -> -2mm blokist=9,5 sileda kolviga 10,6
NB! reaalne surveaste jääb alati madalamaks, kui arvutuslik.
Originaal sisse väljalaske kolledega ja nukkvõlliga ei õnnestu ventileerida silindri põlemiskambri osa täielikult.
0,2 = 9,0
0,5 = 9,2
0,8 = 9,4
1,0 = 9,5
1,2 = 9,8
1,5 = 9,9
1,8 = 10,2
2,0 = 10,4
2,5 =11,0
2,9 =11,5
plokikaane ja mootoriploki freesimine mootorile 2106 plokikaanega 21011
BLOKIST maha riivimine:
2103 mootor: originaal surveaste ~8,5 -> -2mm blokist=10,1
2106 mootor: originaal surveaste ~8,3 -> -2mm blokist=9,5 sileda kolviga 10,6
NB! reaalne surveaste jääb alati madalamaks, kui arvutuslik.
Originaal sisse väljalaske kolledega ja nukkvõlliga ei õnnestu ventileerida silindri põlemiskambri osa täielikult.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
sõltub mitmest asjast - põlemiskambri geomeetria, kütuse kvaliteet, süütehetke täpsus. üle 9,5 ma ei ajaks kui kindel eesmärk 95 bensiiniga sõita.
9,9-10 on suhteliselt maksimum mida tehased kasutavad 95 bensiini jaoks (samara 1,5i , bmw m4x mootorid) - loomulikult korraliku juhtimisega
9,9-10 on suhteliselt maksimum mida tehased kasutavad 95 bensiini jaoks (samara 1,5i , bmw m4x mootorid) - loomulikult korraliku juhtimisega
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
klapi asemele pannakse plokikaanes spets frees mis vanast klapist tehtud ning siis kaas peale ja kinni + vana tihend vahele.
oleneb kui suure tõusuga sul nukk on.
plokist võta niipalju maha, et kolb tõuseb silindriservaga tasa - rohkem võttes võib kuumalt kaane pihta kolb koputama hakata...
oleneb kui suure tõusuga sul nukk on.
plokist võta niipalju maha, et kolb tõuseb silindriservaga tasa - rohkem võttes võib kuumalt kaane pihta kolb koputama hakata...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
vVillem666
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 99
- Liitunud: 20 Mär 2006 08:26
- Asukoht: Hiiumaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Tere! Kuna ei näe mõtet uut teemat teha, kuna vastuseks saab olla ei või jah:lol ning suht teema kohane ka.
Nimelt kas aitab topelt plokikaane tihend panna kui plokist 2mm(03 plokk) ja kaanest võetud 1.5mm maha? Põhjus miks tahan panna on lihtne, pole lihtsalt teist korralikku kaant. Mis on ohud ja riskid?
Terv. Villu
Nimelt kas aitab topelt plokikaane tihend panna kui plokist 2mm(03 plokk) ja kaanest võetud 1.5mm maha? Põhjus miks tahan panna on lihtne, pole lihtsalt teist korralikku kaant. Mis on ohud ja riskid?
Terv. Villu
-
mMatukas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 47
- Liitunud: 30 Okt 2010 18:01
- Asukoht: Viljandi
- Autod: nissan almera 99a, vaz 2105 82a
- Kontakt:
Mul siis soovitati plokikaanest maha võtta 3mm, ja plokist ca 2 mm, mis spetsialistide arvates juhtuma hakkab ja kuhupoole süütenurka peaks timmima. Mootoriks on 03-e 1.5l.
Saed, trimmerid, võsalõikurid tuntud tootjatelt nagu Husqvarna, Shindaiwa ning Stihl profirida. Remont, hooldus ja müük. tel 58371026
-
mMatukas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 47
- Liitunud: 30 Okt 2010 18:01
- Asukoht: Viljandi
- Autod: nissan almera 99a, vaz 2105 82a
- Kontakt:
Arvamus?...ja jutt käis stock kaanest!Algselt postitas: Mikk
Minu teada füüsiliselt võimatu nii palju plokikaanest maha võtta. Saad otse ühenduse jahutuskanalite ja silindri vahel. Pluss veel mõned kinnitustikk poldid lähevad selliselt kaduma. Põlemiskamber väga vale kujuga jne jne.
Ehk siis ei tea kust sellised soovituslikud numbrid sinuni jõudsid.
Saed, trimmerid, võsalõikurid tuntud tootjatelt nagu Husqvarna, Shindaiwa ning Stihl profirida. Remont, hooldus ja müük. tel 58371026
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Tugevdusribidega kaanest (kas siis tehasest või ise lisades) saab tõesti võtta kuni 3mm. Asja mõte on selles, et siis saab õigele kujule uuristatud põlemiskambri puhul surveastme üles tagasi. Tehakse põlemiskambrisse igasugu pööriseid ja keeriseid ja suurte klappide korral läheb põlemiskambri osa niigi laiemaks, kuni sinnamaani välja, et klappide jaoks peab silindri servadesse juba sälgud tegema, et asjad käima mahuks
meeles peab pidama seda, et igalt poolt väga palju maha võttes, ilma põlemiskambri geomeetriat suurtes piirides muutmata tekib 3 probleemi:
1. Klapid ei mahu käima - lahendus klapisüvendid kolbidesse (surveaste alaneb veidi)
2. Ketti pole võimalik enam pingutada - lahenduseks ketilt lüli vahelt ära (2+3=5mm läheb kaas plokile lähemale = kett muutub sentimeetri jagu pikemaks
3. Surveaste muutub ebanormaalselt kõrgeks - 12 peaks olema see maksimumnumber mille poole püüelda (standard põlemiskambriga 21011 plokikaan 79mm kolb 80mm vänt = 1,8mm kaanest +1,8mm plokist)
Kui tahad 95 bensiiniga sõita siis peaks jääma surveaste 9,5-9,9 kanti.
meeles peab pidama seda, et igalt poolt väga palju maha võttes, ilma põlemiskambri geomeetriat suurtes piirides muutmata tekib 3 probleemi:
1. Klapid ei mahu käima - lahendus klapisüvendid kolbidesse (surveaste alaneb veidi)
2. Ketti pole võimalik enam pingutada - lahenduseks ketilt lüli vahelt ära (2+3=5mm läheb kaas plokile lähemale = kett muutub sentimeetri jagu pikemaks
3. Surveaste muutub ebanormaalselt kõrgeks - 12 peaks olema see maksimumnumber mille poole püüelda (standard põlemiskambriga 21011 plokikaan 79mm kolb 80mm vänt = 1,8mm kaanest +1,8mm plokist)
Kui tahad 95 bensiiniga sõita siis peaks jääma surveaste 9,5-9,9 kanti.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
mMatukas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 47
- Liitunud: 30 Okt 2010 18:01
- Asukoht: Viljandi
- Autod: nissan almera 99a, vaz 2105 82a
- Kontakt:
Vot seda juttu ma juba usun ning kuulda tahtsingi, nii enamvähem räägiti ka mullegi + kolb pidi 2 kümnendikku välja plokist käima hakkama. Mina seda lahendust endale ei taha, talitan vähe tagasihoidlikumalt ja lihtsamaltAlgselt postitas: olaaf
Tugevdusribidega kaanest (kas siis tehasest või ise lisades) saab tõesti võtta kuni 3mm. Asja mõte on selles, et siis saab õigele kujule uuristatud põlemiskambri puhul surveastme üles tagasi. Tehakse põlemiskambrisse igasugu pööriseid ja keeriseid ja suurte klappide korral läheb põlemiskambri osa niigi laiemaks, kuni sinnamaani välja, et klappide jaoks peab silindri servadesse juba sälgud tegema, et asjad käima mahuks
meeles peab pidama seda, et igalt poolt väga palju maha võttes, ilma põlemiskambri geomeetriat suurtes piirides muutmata tekib 3 probleemi:
1. Klapid ei mahu käima - lahendus klapisüvendid kolbidesse
(surveaste alaneb)
2. Ketti pole võimalik enam pingutada - lahenduseks ketilt lüli vahelt ära (2+3=5mm läheb kaas plokile lähemale = kett muutub sentimeetri jagu pikemaks
3. Surveaste muutub ebanormaalselt kõrgeks - 12 peaks olema see maksimumnumber mille poole püüelda (standard põlemiskambriga 21011 plokikaan 79mm kolb 80mm vänt = 1,8mm kaanest +1,8mm plokist)
Kui tahad 95 bensiiniga sõita siis peaks jääma surveaste 9,5-9,9 kanti.
Saed, trimmerid, võsalõikurid tuntud tootjatelt nagu Husqvarna, Shindaiwa ning Stihl profirida. Remont, hooldus ja müük. tel 58371026
Teooriat siis natuke.
Kirjutaks siia ühe valemi detonatsioonikindlaks tööks vajaliku oktaaniarvu leidmiseks.
RON=125-(413/ε)+0.183*D
ε=surveaste
D=silindri läbimõõt
RON=bensiini oktaaniarv
Leiame näiteks VAZ 2106-e mootorile maksimaalse surveastme, et auto saaks kasutada edasi kütust oktaaniavuga 95.
D=79mm
ε=? (originaalis 8.5)
RON=95
95=125-(413/ε) +0.183*D
Asendades arvud ja lihtsat koolimatemaatikat kasutades saame vastuseks ε=9.2899.
Kirjutaks siia ühe valemi detonatsioonikindlaks tööks vajaliku oktaaniarvu leidmiseks.
RON=125-(413/ε)+0.183*D
ε=surveaste
D=silindri läbimõõt
RON=bensiini oktaaniarv
Leiame näiteks VAZ 2106-e mootorile maksimaalse surveastme, et auto saaks kasutada edasi kütust oktaaniavuga 95.
D=79mm
ε=? (originaalis 8.5)
RON=95
95=125-(413/ε) +0.183*D
Asendades arvud ja lihtsat koolimatemaatikat kasutades saame vastuseks ε=9.2899.
Käsil üks klassiku 1.6e liitrine mootor ja sooviks teada kui palju oleks mõistlik plokikaanest lasta maha võtta, et 95 bensiiniga ei hakkaks veel detoneerima. Olen siin kõiksugu teemad läbi lugenud ja pole mõtet otsingut pakkuda. Tean, et teoreetiliselt oleks 1mm optimaalne aga ehk on kellegil ka reaalsed kogemused sellega?