lühikeste kepsudega mootor

lühikeste kepsudega mootor

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

lühikeste kepsudega mootor

#1

Postitus Postitas GTA » 09 Aug 2004 19:57

http://www.celtia.hu/zsiguli/tuning/tun ... or_en.html
seal siis info asjast mitteteadjatele inglise keeles...

väga lihtsustatult seletades on tegu siis 05-e mootoriga, millele paigaldatud 03/06-e väntvõll ja teatud fiat regata mootori kepsud. idee selles, et töökambri maht suureneb 1300 cc-lt 1600-le ja surveaste tõuseb 8,5-lt 10.8-le(:o) sellega seoses paraneb oluliselt mootori tõmme.

idee tundub mulle väga põnev, sest lubatakse saavutada sama kütusekuluga oluliselt parema tõmbega mootor just madalamatel pööretel, miinusetena oli küll märgitud suurest surveastmest tingitud mootori kõrgete pöörete kartus (mitte mingil juhul üle 6000) ja parima efekti saamiseks soovitavad kasutada tuevdatud võidusõidukolve ja sportnukki (mitte võidusõidu, vaid pisut tagasihoidlikumat)

kysimus siis selles, et kas eestis on keegi sellist asja aretanud, tenhiline külg kuidas asja teostada on artiklis üsna hästi seletatud, aga kas kohalikud ka midagi arvavad:puzzled seal on ka ungari enda parimate poegade soovitused-kommentaarid, kuid ma ei tahaks neid puhta kulllana võtta...

edit: esimene link värskendatud

[Muudetud: 9.4.07 GTA]
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#2

Postitus Postitas Moss » 10 Aug 2004 01:36

Ei olnud mitte kõrge surveastme kartus (mida suuremad pöörded, seda kõrgem võib olla mootori surveaste, muideks) vaid pigem lühikesest kepsust (võrreldes kolvikäiguga) tingitud suured jõud kolvile-kepsule (kiirendus/aeglustus) ja silindriseinale (kepsu nurk võrreldes sil. seinaga). oxecot'il ses suhtes täitsa õigus, et pika kepsuga mootor on parem toorik "viimase võtmiseks". See lühikese kepsuga mootor ongi parem tänavale, kus pöördemoment madalamatel on vajalik ja suurem. Ja kepsupikkust tuleb ka siis arvesse võtta kui hakatakse plokikaane kanaleid suurendama aga noh....ega ma ka veel kõike täpselt ei tea :rolleyes

Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 837
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

#3

Postitus Postitas Ardi Soovik » 15 Aug 2004 20:27

Odavam ja tulemuslikum oleks sul sebida 1,6 või 1,7 mootor kui hakata tuunima 1,3-st.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.

Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

#4

Postitus Postitas GTA » 15 Aug 2004 23:04

to ardi: kas sulle pole sattunud mõnda lühikeste kepsudega 1.3 mootorit? teatud põhjustel oleksin huvitatud just oma 1.3 mootori arendamisest aga tahaks teada, kas kellelgi on ka reaalselt kogemusi sellise mootorikonfiguratsiooniga:puzzled
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha

VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 837
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

#5

Postitus Postitas Ardi Soovik » 15 Aug 2004 23:16

On lühikese kepsuga mootor h-1500kr.Tegemist Fiat Mirafiori mootoriga millel sees ladale sobivad 7mm lada originaalkepsust lühemad kepsud.
Lada enda mootoritest minule teadaolevalt mul pole.Ei võta ju kõiki väikseid mootoreid lahti.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.

Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.

Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

#6

Postitus Postitas GTA » 15 Aug 2004 23:24

kas kepse eraldi pole nõus müüma? kui polegi siis mis võiks olla nende hind eraldi ostes?
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha

VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 837
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

#7

Postitus Postitas Ardi Soovik » 15 Aug 2004 23:39

Ma ei hakka eraldi müüma,pole kepsudeta mootoriga midagi peale hakata.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.

Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#8

Postitus Postitas Moss » 21 Aug 2004 01:47

Ardi äkki viitsid vaadata, mis tüüpi (132AB?) mootor see on Sul, kus need kepsud sees on.

Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 837
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

#9

Postitus Postitas Ardi Soovik » 21 Aug 2004 08:05

Fiat 131-ga on tegemist ja mootoreid on erinevaid 1,4-sed ja 1,6-sed.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.

Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#10

Postitus Postitas Moss » 30 Jaan 2005 23:23

Nii. Mul oli plaan üks selline lühikese kepsuga mootor kokku panna. Laenasin nüüd kokku ühe 80mm käiguga väntvõlli ja selle Fiati kepsu. Muu pudi-padi on endal olemas.

Lugu järgmine:
1. 80mm käiguga väntvõll väikse mootori karterisse pöörlema mahub.
2. Lühike keps koos Fiati kolviga A.S.S vastukaale ei puuduta. (EDIT: Kontrollisin üle - ilma midagi muutmata pole ka see väide tõene).
3. 80mm'se käiguga väntvõll mahub ka koos tehasekepsu ja -kolviga (katsetasin 2101 ploki peal, 05 oma läks juba töökotta...) ringi käima, samas jääb kolvi ja väntvõlli vastukaalu vahele pea olematu pilu. Kõige kriitilisemad piirid on 45 kraadi enne ja pärast A.S.S. (võib-olla 1...2mm).
4. Fiati kepsu ära mõõtma ei hakanud aga see on ca 5...7mm lühem Lada omast (loe eelmise punkti lõppu).

Lahendused:
1. Teha selline mootor, kasutades Lada enda kepse. See eeldab aga muid kolbe mille sõrm asuks kõrgemal. Eestis selliste tegemine maksab kinnitamata andmetel 600 eeku+18% tükk. Miinused: kolvirõngad väga tihedalt ning juhtpind jääb sellise kompoti jaoks ohtlikult lühike ja/või ei kesta kaua. Samuti hind.
2. Kasutada siiski Fiati kepsu ja Lada kolbi. Variandid:
a.) Kolbi muutes,
b.) väntvõlli vastukaale veidi maha freesides.
Esimesel juhul võib kolb jääda väga nõrgaks ning tuleb ka arvestada sellega, et tänu mootori enda sise geomeetriale on kogu kolvigrupile mõjuvad jõud suuremad kui tavalises 1500ses või 1600ses mootoris (see muideks on ka tõeline põhjus, miks ei soovita seda mootorit väga pöördesse ajada, ungarlaste jutt surveastmest on (minujaoks) kaheldava väärtusega).
Teisel juhul võib probleemseks kujuneda kogu pöörleva krempli tasakaalustamine. Eestis minuteada saab tasakaalustada vaid kahes kohas: Astro-Moto Tartus ja hea õnne korral ka TTÜ Tallinnas. Aasta-paar tagasi viis oma V8 väntvõlli Astro-Motosse tasakaalustamisele kiirendusspordi huvilistele tuttav Taavo-Erkki Vitsut. Pärast saatis detaili Soome, kus tartulaste töö üle ja ümber tehti. Soomes aga hinnad veidi teised kui Eestis. Võib-olla R4 väntvõlle osatakse ka Eestis kaalu ajada... ei tea.

Ma ei ütle, et see asi võimatu on vaid ma lihtsalt annan järgmistele proovijatele teada, millega võib kokkupuuteid tulla. Minujaoks on teema ennast ammendanud. Tekivad lisakulutused mis annavad ca 0-lisahobujõudu :rolleyes Pole nii rikas, et lubada endale eksootikat :D

M.O.T.T.

Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 837
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

#11

Postitus Postitas Ardi Soovik » 31 Jaan 2005 10:16

Mul on hoopis küsimus vähe teise nurga alt.Kuna plaan teha üks lada turbomootor.Ja teatavasti tahab turbomootor väiksemat surveastet.Kas lühendatud kepsude näol surveastme alandamine on liig palju või mitte.
Iseenest suureneks ju põlemiskamber sama palju kui kasutades 3tk plokikaanetihendit+ 2tk 76 bensiini vahetihendit ehk 7mm.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.

Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#12

Postitus Postitas Moss » 31 Jaan 2005 19:10

Pean vabandama, kuna eelmises postituses oli viga sees. Täna kontrollisin üle: Fiati kepsu ilma väntvõlli või kolbi muutmata 80mm väntvõlli küljes kasutada ei saa (põrkuvad ka ASS-us) :(

Ardi, Sul tuleks siis surveaste väga madal! (sel puhul saaks küll müstilist laadimisrõhku kasutada aga väga lihtne on ületada juppide taluvuspiiri). Pigem julgen soovitada põlemiskambri suurendamist kaane arvelt. Paljudel tehase turboautodel on surveastmed 8...8,5.

kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#13

Postitus Postitas kriisa » 06 Veebr 2005 15:53

Ühe tuttava mootorimehega tuli jutuks lühikesekepsu mootor, ta ütles, et Nõukogude ajal tehti neid Eestis päris ohtralt, sest siis ei võind ju autol mootorit vahetada, 011'l näiteks ei võind olla peal 03 mootorit. Vihuris olevat saanud kepsu mingi spetsiaalrakise abil lühemaks lüüa, seda ta ka ütles. Mingit müstilist võimsuse kasvu arvas, et ei tule, kuid pöördesse pidi mootor minema tunduvalt paremini/kergemalt.

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#14

Postitus Postitas Moss » 06 Veebr 2005 16:51

Algselt postitas: Kriisa
Mingit müstilist võimsuse kasvu arvas, et ei tule, kuid pöördesse pidi mootor minema tunduvalt paremini/kergemalt.


Võimsus nagu ikka sama kubatuuriga mootoril. Kuna need mootorid olid rallimasinatele, siis eeldustekohaselt ka korralikult "üle käidi" ja sealt ka see pöördesseminek.

rax
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#15

Postitus Postitas rax » 05 Apr 2006 18:38

meil siin märjamaal üks vend pani 05 mootorile lühikesed kepsud. kepsud lasi pressida lühemaks tavalistest lada kepsudest. Mootor läheb pöördesse päris häste. Tal muidugi üht-teist veel tehtud.

Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

#16

Postitus Postitas PuZuP » 06 Apr 2006 05:33

Algselt postitas: rax
meil siin märjamaal üks vend pani 05 mootorile lühikesed kepsud. kepsud lasi pressida lühemaks tavalistest lada kepsudest. Mootor läheb pöördesse päris häste. Tal muidugi üht-teist veel tehtud.


Eks siis valgusta meid ka, mida üht-teist selle mootoriga siis tehtud on...

To Kriisa: kepse lühemaks lüüa???...misasja...minuteada aetakse neid ikkagi lühemaks kuumutamise ja surve teel...aga võibolla mu andmed puudulikud...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#17

Postitus Postitas olaaf » 06 Apr 2006 08:37

siia teemasse sobib hästi järgnev jutt.

nimelt olin eile samaari varuosasid ostmas ja jäi pilk kepsudele - ühed olid pikemad ja teised lühemad - lühemad kui 01 omad veel silmajärgi umbes 3cm

kui nüüd võtta 1300 rihmaga mootor ja kihutada see 82 mõõtu ning visata sisse hoopis samaari kepsud, kolvid jne..
vända võtaks 03-lt
maksid kepsud mingi 200 ringis tükk
kolvid kiikasin kohe juurde maksid 470.- komplekt..

voh
et mõõdupuud kätte ja padavai poodidesse..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

wilson
Foorumi kasutaja
Postitusi: 534
Liitunud: 13 Mär 2004 19:45
Asukoht: haapsalu
Autod: 21053
Kontakt:

#18

Postitus Postitas wilson » 13 Juun 2006 16:50

kysin kui mitte asjatundja et mis kasu sellest siis on?
ainult pöördemoment paraneb?
on ka tuttavaga juttu sellest olnud aga rääkis selle kohta et pöördemoment oli hea aga kiirendus vähenes :puzzled

Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

#19

Postitus Postitas Moss » 13 Juun 2006 19:23

Algselt postitas: wilson
kysin kui mitte asjatundja et mis kasu sellest siis on?
ainult pöördemoment paraneb?
on ka tuttavaga juttu sellest olnud aga rääkis selle kohta et pöördemoment oli hea aga kiirendus vähenes :puzzled


Jõudu tuli rohkem aga teha jaksas vähem? Siin väike vastuolu ju.

wilson
Foorumi kasutaja
Postitusi: 534
Liitunud: 13 Mär 2004 19:45
Asukoht: haapsalu
Autod: 21053
Kontakt:

#20

Postitus Postitas wilson » 13 Juun 2006 19:26

ega 100% tema juttus kindel pole.aga mis mõte sel siis lõpuks on?:d


Mine “Mootor ja väljalase”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist