lühikeste kepsudega mootor
lühikeste kepsudega mootor
lühikeste kepsudega mootor
http://www.celtia.hu/zsiguli/tuning/tun ... or_en.html
seal siis info asjast mitteteadjatele inglise keeles...
väga lihtsustatult seletades on tegu siis 05-e mootoriga, millele paigaldatud 03/06-e väntvõll ja teatud fiat regata mootori kepsud. idee selles, et töökambri maht suureneb 1300 cc-lt 1600-le ja surveaste tõuseb 8,5-lt 10.8-le(:o) sellega seoses paraneb oluliselt mootori tõmme.
idee tundub mulle väga põnev, sest lubatakse saavutada sama kütusekuluga oluliselt parema tõmbega mootor just madalamatel pööretel, miinusetena oli küll märgitud suurest surveastmest tingitud mootori kõrgete pöörete kartus (mitte mingil juhul üle 6000) ja parima efekti saamiseks soovitavad kasutada tuevdatud võidusõidukolve ja sportnukki (mitte võidusõidu, vaid pisut tagasihoidlikumat)
kysimus siis selles, et kas eestis on keegi sellist asja aretanud, tenhiline külg kuidas asja teostada on artiklis üsna hästi seletatud, aga kas kohalikud ka midagi arvavad:puzzled seal on ka ungari enda parimate poegade soovitused-kommentaarid, kuid ma ei tahaks neid puhta kulllana võtta...
edit: esimene link värskendatud
[Muudetud: 9.4.07 GTA]
seal siis info asjast mitteteadjatele inglise keeles...
väga lihtsustatult seletades on tegu siis 05-e mootoriga, millele paigaldatud 03/06-e väntvõll ja teatud fiat regata mootori kepsud. idee selles, et töökambri maht suureneb 1300 cc-lt 1600-le ja surveaste tõuseb 8,5-lt 10.8-le(:o) sellega seoses paraneb oluliselt mootori tõmme.
idee tundub mulle väga põnev, sest lubatakse saavutada sama kütusekuluga oluliselt parema tõmbega mootor just madalamatel pööretel, miinusetena oli küll märgitud suurest surveastmest tingitud mootori kõrgete pöörete kartus (mitte mingil juhul üle 6000) ja parima efekti saamiseks soovitavad kasutada tuevdatud võidusõidukolve ja sportnukki (mitte võidusõidu, vaid pisut tagasihoidlikumat)
kysimus siis selles, et kas eestis on keegi sellist asja aretanud, tenhiline külg kuidas asja teostada on artiklis üsna hästi seletatud, aga kas kohalikud ka midagi arvavad:puzzled seal on ka ungari enda parimate poegade soovitused-kommentaarid, kuid ma ei tahaks neid puhta kulllana võtta...
edit: esimene link värskendatud
[Muudetud: 9.4.07 GTA]
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Ei olnud mitte kõrge surveastme kartus (mida suuremad pöörded, seda kõrgem võib olla mootori surveaste, muideks) vaid pigem lühikesest kepsust (võrreldes kolvikäiguga) tingitud suured jõud kolvile-kepsule (kiirendus/aeglustus) ja silindriseinale (kepsu nurk võrreldes sil. seinaga). oxecot'il ses suhtes täitsa õigus, et pika kepsuga mootor on parem toorik "viimase võtmiseks". See lühikese kepsuga mootor ongi parem tänavale, kus pöördemoment madalamatel on vajalik ja suurem. Ja kepsupikkust tuleb ka siis arvesse võtta kui hakatakse plokikaane kanaleid suurendama aga noh....ega ma ka veel kõike täpselt ei tea
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
to ardi: kas sulle pole sattunud mõnda lühikeste kepsudega 1.3 mootorit? teatud põhjustel oleksin huvitatud just oma 1.3 mootori arendamisest aga tahaks teada, kas kellelgi on ka reaalselt kogemusi sellise mootorikonfiguratsiooniga:puzzled
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
On lühikese kepsuga mootor h-1500kr.Tegemist Fiat Mirafiori mootoriga millel sees ladale sobivad 7mm lada originaalkepsust lühemad kepsud.
Lada enda mootoritest minule teadaolevalt mul pole.Ei võta ju kõiki väikseid mootoreid lahti.
Lada enda mootoritest minule teadaolevalt mul pole.Ei võta ju kõiki väikseid mootoreid lahti.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
kas kepse eraldi pole nõus müüma? kui polegi siis mis võiks olla nende hind eraldi ostes?
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Nii. Mul oli plaan üks selline lühikese kepsuga mootor kokku panna. Laenasin nüüd kokku ühe 80mm käiguga väntvõlli ja selle Fiati kepsu. Muu pudi-padi on endal olemas.
Lugu järgmine:
1. 80mm käiguga väntvõll väikse mootori karterisse pöörlema mahub.
2. Lühike keps koos Fiati kolviga A.S.S vastukaale ei puuduta. (EDIT: Kontrollisin üle - ilma midagi muutmata pole ka see väide tõene).
3. 80mm'se käiguga väntvõll mahub ka koos tehasekepsu ja -kolviga (katsetasin 2101 ploki peal, 05 oma läks juba töökotta...) ringi käima, samas jääb kolvi ja väntvõlli vastukaalu vahele pea olematu pilu. Kõige kriitilisemad piirid on 45 kraadi enne ja pärast A.S.S. (võib-olla 1...2mm).
4. Fiati kepsu ära mõõtma ei hakanud aga see on ca 5...7mm lühem Lada omast (loe eelmise punkti lõppu).
Lahendused:
1. Teha selline mootor, kasutades Lada enda kepse. See eeldab aga muid kolbe mille sõrm asuks kõrgemal. Eestis selliste tegemine maksab kinnitamata andmetel 600 eeku+18% tükk. Miinused: kolvirõngad väga tihedalt ning juhtpind jääb sellise kompoti jaoks ohtlikult lühike ja/või ei kesta kaua. Samuti hind.
2. Kasutada siiski Fiati kepsu ja Lada kolbi. Variandid:
a.) Kolbi muutes,
b.) väntvõlli vastukaale veidi maha freesides.
Esimesel juhul võib kolb jääda väga nõrgaks ning tuleb ka arvestada sellega, et tänu mootori enda sise geomeetriale on kogu kolvigrupile mõjuvad jõud suuremad kui tavalises 1500ses või 1600ses mootoris (see muideks on ka tõeline põhjus, miks ei soovita seda mootorit väga pöördesse ajada, ungarlaste jutt surveastmest on (minujaoks) kaheldava väärtusega).
Teisel juhul võib probleemseks kujuneda kogu pöörleva krempli tasakaalustamine. Eestis minuteada saab tasakaalustada vaid kahes kohas: Astro-Moto Tartus ja hea õnne korral ka TTÜ Tallinnas. Aasta-paar tagasi viis oma V8 väntvõlli Astro-Motosse tasakaalustamisele kiirendusspordi huvilistele tuttav Taavo-Erkki Vitsut. Pärast saatis detaili Soome, kus tartulaste töö üle ja ümber tehti. Soomes aga hinnad veidi teised kui Eestis. Võib-olla R4 väntvõlle osatakse ka Eestis kaalu ajada... ei tea.
Ma ei ütle, et see asi võimatu on vaid ma lihtsalt annan järgmistele proovijatele teada, millega võib kokkupuuteid tulla. Minujaoks on teema ennast ammendanud. Tekivad lisakulutused mis annavad ca 0-lisahobujõudu Pole nii rikas, et lubada endale eksootikat
M.O.T.T.
Lugu järgmine:
1. 80mm käiguga väntvõll väikse mootori karterisse pöörlema mahub.
2. Lühike keps koos Fiati kolviga A.S.S vastukaale ei puuduta. (EDIT: Kontrollisin üle - ilma midagi muutmata pole ka see väide tõene).
3. 80mm'se käiguga väntvõll mahub ka koos tehasekepsu ja -kolviga (katsetasin 2101 ploki peal, 05 oma läks juba töökotta...) ringi käima, samas jääb kolvi ja väntvõlli vastukaalu vahele pea olematu pilu. Kõige kriitilisemad piirid on 45 kraadi enne ja pärast A.S.S. (võib-olla 1...2mm).
4. Fiati kepsu ära mõõtma ei hakanud aga see on ca 5...7mm lühem Lada omast (loe eelmise punkti lõppu).
Lahendused:
1. Teha selline mootor, kasutades Lada enda kepse. See eeldab aga muid kolbe mille sõrm asuks kõrgemal. Eestis selliste tegemine maksab kinnitamata andmetel 600 eeku+18% tükk. Miinused: kolvirõngad väga tihedalt ning juhtpind jääb sellise kompoti jaoks ohtlikult lühike ja/või ei kesta kaua. Samuti hind.
2. Kasutada siiski Fiati kepsu ja Lada kolbi. Variandid:
a.) Kolbi muutes,
b.) väntvõlli vastukaale veidi maha freesides.
Esimesel juhul võib kolb jääda väga nõrgaks ning tuleb ka arvestada sellega, et tänu mootori enda sise geomeetriale on kogu kolvigrupile mõjuvad jõud suuremad kui tavalises 1500ses või 1600ses mootoris (see muideks on ka tõeline põhjus, miks ei soovita seda mootorit väga pöördesse ajada, ungarlaste jutt surveastmest on (minujaoks) kaheldava väärtusega).
Teisel juhul võib probleemseks kujuneda kogu pöörleva krempli tasakaalustamine. Eestis minuteada saab tasakaalustada vaid kahes kohas: Astro-Moto Tartus ja hea õnne korral ka TTÜ Tallinnas. Aasta-paar tagasi viis oma V8 väntvõlli Astro-Motosse tasakaalustamisele kiirendusspordi huvilistele tuttav Taavo-Erkki Vitsut. Pärast saatis detaili Soome, kus tartulaste töö üle ja ümber tehti. Soomes aga hinnad veidi teised kui Eestis. Võib-olla R4 väntvõlle osatakse ka Eestis kaalu ajada... ei tea.
Ma ei ütle, et see asi võimatu on vaid ma lihtsalt annan järgmistele proovijatele teada, millega võib kokkupuuteid tulla. Minujaoks on teema ennast ammendanud. Tekivad lisakulutused mis annavad ca 0-lisahobujõudu Pole nii rikas, et lubada endale eksootikat
M.O.T.T.
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Mul on hoopis küsimus vähe teise nurga alt.Kuna plaan teha üks lada turbomootor.Ja teatavasti tahab turbomootor väiksemat surveastet.Kas lühendatud kepsude näol surveastme alandamine on liig palju või mitte.
Iseenest suureneks ju põlemiskamber sama palju kui kasutades 3tk plokikaanetihendit+ 2tk 76 bensiini vahetihendit ehk 7mm.
Iseenest suureneks ju põlemiskamber sama palju kui kasutades 3tk plokikaanetihendit+ 2tk 76 bensiini vahetihendit ehk 7mm.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Pean vabandama, kuna eelmises postituses oli viga sees. Täna kontrollisin üle: Fiati kepsu ilma väntvõlli või kolbi muutmata 80mm väntvõlli küljes kasutada ei saa (põrkuvad ka ASS-us)
Ardi, Sul tuleks siis surveaste väga madal! (sel puhul saaks küll müstilist laadimisrõhku kasutada aga väga lihtne on ületada juppide taluvuspiiri). Pigem julgen soovitada põlemiskambri suurendamist kaane arvelt. Paljudel tehase turboautodel on surveastmed 8...8,5.
Ardi, Sul tuleks siis surveaste väga madal! (sel puhul saaks küll müstilist laadimisrõhku kasutada aga väga lihtne on ületada juppide taluvuspiiri). Pigem julgen soovitada põlemiskambri suurendamist kaane arvelt. Paljudel tehase turboautodel on surveastmed 8...8,5.
Ühe tuttava mootorimehega tuli jutuks lühikesekepsu mootor, ta ütles, et Nõukogude ajal tehti neid Eestis päris ohtralt, sest siis ei võind ju autol mootorit vahetada, 011'l näiteks ei võind olla peal 03 mootorit. Vihuris olevat saanud kepsu mingi spetsiaalrakise abil lühemaks lüüa, seda ta ka ütles. Mingit müstilist võimsuse kasvu arvas, et ei tule, kuid pöördesse pidi mootor minema tunduvalt paremini/kergemalt.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Võimsus nagu ikka sama kubatuuriga mootoril. Kuna need mootorid olid rallimasinatele, siis eeldustekohaselt ka korralikult "üle käidi" ja sealt ka see pöördesseminek.Algselt postitas: Kriisa
Mingit müstilist võimsuse kasvu arvas, et ei tule, kuid pöördesse pidi mootor minema tunduvalt paremini/kergemalt.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Eks siis valgusta meid ka, mida üht-teist selle mootoriga siis tehtud on...Algselt postitas: rax
meil siin märjamaal üks vend pani 05 mootorile lühikesed kepsud. kepsud lasi pressida lühemaks tavalistest lada kepsudest. Mootor läheb pöördesse päris häste. Tal muidugi üht-teist veel tehtud.
To Kriisa: kepse lühemaks lüüa???...misasja...minuteada aetakse neid ikkagi lühemaks kuumutamise ja surve teel...aga võibolla mu andmed puudulikud...
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
siia teemasse sobib hästi järgnev jutt.
nimelt olin eile samaari varuosasid ostmas ja jäi pilk kepsudele - ühed olid pikemad ja teised lühemad - lühemad kui 01 omad veel silmajärgi umbes 3cm
kui nüüd võtta 1300 rihmaga mootor ja kihutada see 82 mõõtu ning visata sisse hoopis samaari kepsud, kolvid jne..
vända võtaks 03-lt
maksid kepsud mingi 200 ringis tükk
kolvid kiikasin kohe juurde maksid 470.- komplekt..
voh
et mõõdupuud kätte ja padavai poodidesse..
nimelt olin eile samaari varuosasid ostmas ja jäi pilk kepsudele - ühed olid pikemad ja teised lühemad - lühemad kui 01 omad veel silmajärgi umbes 3cm
kui nüüd võtta 1300 rihmaga mootor ja kihutada see 82 mõõtu ning visata sisse hoopis samaari kepsud, kolvid jne..
vända võtaks 03-lt
maksid kepsud mingi 200 ringis tükk
kolvid kiikasin kohe juurde maksid 470.- komplekt..
voh
et mõõdupuud kätte ja padavai poodidesse..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."