2107, Sanderg, 1995, SU

2107, Sanderg, 1995, SU

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
s
sanderg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 04 Okt 2015 11:50
Asukoht: Tartu
Autod: lada 2106, audi coupe

2107, Sanderg, 1995, SU

Postitus Postitas sanderg »

Sügisel tuli mõte hakata osalema rahvarallidel/sprintidel külaürituste asemel ning sai selle jaoks soetatud 2107. Kaalukausil oli ka lääneautod, aga kuna know how on siiani olnud vene masinate peal, siis sai liigutud 2107 peale. Seni, kuni M&L liiga veel on elus, sõidan sprinte ja rallisid kaasa ning tulevikuvaade on SU klass, kui M&L peaks ära kaduma. Selle jaoks seisab ka lukk koos 4,44 ülekandega garaaži nurgas oma aega. Seniks aga söön M&L liiga vilju ning harjutan kätte.

Auto ise tuli Võrumaalt, kus väidetavalt seisis 8 aastat pakkude peal, mis tõttu ka olid juhi ja kõrvalistuja jalgaalusele augud tekkinud. Kuna sooja garaaži võimekus, kus oleks kanal puudub, siis keretööd on jäetud suveks. Kehva koht oli ka veel vasak esimene tiib, millel oli läbib rooste. Muud kohad olid eeskujulikud ning esines ainult pindmist roostet.

Tehnilise poole pealt oli läbi differ, tagumised rattalaagrid ja tagumine vända simmer. Seega üldpildis oli seisukord hea. Lisaks tuli välja, et kaan oli tugevdatud variant.

Tehtud asjad:

Vända simmeri vahetus
Viiene kast
Uus sidur
Kiire starter
Elektron süüde
Uued lõdvikud
4.3 differ
Tagumised rattalaagrid
Uued õõtsad polü puksidel
Sport sarniirid
Plaza sport amordid
-40 sport vedrud
Uued tagumised vardad polü puksidel
Uus siduri süsteem
RRS rool
Põhjamatt välja võetud
Peltor sidesüsteem
Porilapid
Solex karpa 24/26
Kolm jooksu valuvelgi 14"
Veljed tikkpoltidel

Tuleviku plaanid:

Turvakaar sisse
Alumine osa remontmõõtu, blokist maha 1,8mm.
Süvendiga kolvid sisse
Uus vänt
Kaan teha Olavi poolt

Välimusele rõhku ei pane ning peamine seisukoht on rooste eemaldamine.

08.02.20 Osaletud A1M 1+1 sprindil, kus M&L liigas tuli 6. koht (viimane) tehniline probleemi tõttu. Täpsemalt tuli jagaja küljest lahti pistik, mis tõttu suri mootor välja. Aja kaotus tuli seetõttu 2 minutit, ilma tehnilise probleemita oleks olnud kolmas koht. Pistik oli pooleks murdunud, kuidas, ei tea.
20200208_094606.jpg
20200208_094606.jpg (103.88 KiB) Vaadatud 5891 korda
FB_IMG_1578172974142.jpg
FB_IMG_1578172974142.jpg (70.72 KiB) Vaadatud 5891 korda
FB_IMG_1577767467122.jpg
FB_IMG_1577767467122.jpg (109.47 KiB) Vaadatud 5891 korda
FB_IMG_1577767511532.jpg
FB_IMG_1577767511532.jpg (67.88 KiB) Vaadatud 5891 korda
Viimati muutis sanderg, 14 Okt 2020 22:29, muudetud 1 kord kokku.
s
sanderg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 04 Okt 2015 11:50
Asukoht: Tartu
Autod: lada 2106, audi coupe

Re: 2107, Sanderg, 1995, M&L liiga

Postitus Postitas sanderg »

Viimasel võistlusel tekkis probleem, et laadimine oli 13.55, mistõttu enam auto omaljõul ei käivitunud. Sõitsin Otepäält Tartusse ning järgmine päev laadimine oli okei. Käin nüüd massiühendused üle ning vaatab, mis tulemus on. Anomaalia selle koha peal. Kui see ei toimi, siis juba läheb pingeregulaatori ja geneka vahetuseks.
s
sanderg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 04 Okt 2015 11:50
Asukoht: Tartu
Autod: lada 2106, audi coupe

Re: 2107, Sanderg, 1995, M&L liiga

Postitus Postitas sanderg »

Käisin massi ühendused üle ning tundub, et laadimine sai paremaks. Jätkuvalt on probleem siis, kui suunatuli tööle panna, siis pinge langeb märkimisväärselt, kui suunatuli rakendub taha. Kui panna tööle ohutuled, siis sellist langust ei esine. Milles probleem võib olla? Suundade relee?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Re: 2107, Sanderg, 1995, M&L liiga

Postitus Postitas olaaf »

Pinget mõõdad akult, või vaatad seda originaal voltmeetrit? Kui originaali piilud, siis see kõigubki suundadega - see on täiesti ok...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
s
sanderg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 04 Okt 2015 11:50
Asukoht: Tartu
Autod: lada 2106, audi coupe

Re: 2107, Sanderg, 1995, M&L liiga

Postitus Postitas sanderg »

Suundade puhul vaatasin originaal näidikult. Eks nüüd targem selle koha pealt. Tänud.
s
sanderg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 04 Okt 2015 11:50
Asukoht: Tartu
Autod: lada 2106, audi coupe

Re: 2107, Sanderg, 1995, M&L liiga

Postitus Postitas sanderg »

Antud eriolukorda on ära kasutatud vaba aega, mis suuremalt jaolt on lada keretöödele kulunud, kuna rooste oli juba oma tööd teinud. Pindmist roostet oli liigagi palju ning põhi oli pigem rahuldavas korras. Sai keevitatud ning möllatud, siis lõpp tulemuseks sai kraesse masin uue värvi. Tervet ladat sai töödeldud Würthi roostemuunduriga, mis pidavat väärt kraam olevat. Eks näis, kuidas toimib.

Hetkel käib turvakaare paigaldamine ning järgmine samm on siis juba arki minek, et saaks passis vajalikud muudatused teha.

Mai kuu jooksul peaks silda jõudma 4.44 ülekanne ning käigukastiks tuli seekord 01 kast, mis tõttu viiene kast sai maha müüdud.
20200507_150214.jpg
20200507_150214.jpg (111.16 KiB) Vaadatud 5008 korda
s
sanderg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 04 Okt 2015 11:50
Asukoht: Tartu
Autod: lada 2106, audi coupe

Re: 2107, Sanderg, 1995, M&L liiga

Postitus Postitas sanderg »

Foorumist pikem paus olnud, kuid see eest oldud auto kallal tegus.

Juuli kuus sai osa võetud Kihelkonna rahvarallist, mis oli esimeseks ralli kogemuseks. Sõita oli vinge ning sai hulga kogemusi juurde. Esimenesed kolm katset saime autoga harjuda ning edasi juba katse ajad paranesid. Saarlased juba naljatasid, et mis need Tartu mehed lõuna ajal küll sõid, et selline vuhin sisse läks. Auto ise pidas tublisti vastu, kuigi teed olid kohati ikkq väga jubedad. Kokkuvõtteks SU klassi viies koht!

Peale rallit sai aega veedetud garaažis ning külge sai pandud tugevdatud tagasild koos 4.8 torsen ülekandega. 4.8 vs 4.44 ülekande vahe oli tunda juba järgmisel rallil. Hoopis mõnusam oli sõita. Lisaks sai auto oma kännu tugevdused.

Septembris sai võetud osa Raplamaa rahvaralli, kus suutsime õnnelikult lõpuni sõita. Teisel katsel riivasime rehviga takistuse alust, mille tulemusel lõi velje mõlki kergelt, kuid õnneks õhku pidas. Lisaks otsustasid kere stabika puksid minema joosta.

Kuna rahvaralli teed on nagu nad on, siis said vedrud standard pikkuse vahetatud ning nüüd on auto 3cm kõrgem. Varasema -30mm sportvedrudega olime pidevalt põhjaga vastu maad rajal.

Kuna originaal mootor jääb ilmselgelt lahjaks, siis sai soetatud 213 koodiga mootor, mille ehitamist oleme Olaviga alustanud. Eesmärgiks on võetud uude hooaega juba kvaliteetse mootoriga vastu minna.

Liiga palju juttu pole ka hea, lisab pigem mõned pildid.
119991355_2874254832810792_4083307878346936594_o.jpg
119991355_2874254832810792_4083307878346936594_o.jpg (77.71 KiB) Vaadatud 4005 korda
IMG_20200920_124231.jpg
IMG_20200920_124231.jpg (144.63 KiB) Vaadatud 4005 korda
20200712_102410.jpg
20200712_102410.jpg (114.46 KiB) Vaadatud 4005 korda
IMG_20200717_135745_093.jpg
IMG_20200717_135745_093.jpg (93.68 KiB) Vaadatud 4005 korda
s
sanderg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 04 Okt 2015 11:50
Asukoht: Tartu
Autod: lada 2106, audi coupe

Re: 2107, Sanderg, 1995, SU-klass

Postitus Postitas sanderg »

Selleks aastaks on rahvaralli hooaeg lõpuni jõudnud, kuid tänu viiru perioodile toimub see aasta ainult kolm rallit. Sprinte see aasta sõita ei plaaninud, kuid tagant järgi mõeldes oleks võinud. Oleks saanud mingigi kogemuse. Aasta 2020 oli meie jaoks esimene aasta, kus alustasime rahvaralliga ning järgmisesse aastatasse lähme juba kogenenumalt ja ka uue mootoriga.

Vahepeal on jõudnud mootori blokk saanud kaalukergendust ning sai puuritud esimesse remonti, samuti tuleb blokk riivida kolviga tasa. Väntvõll sai Tartus esimesse remonti lihvitud ning edasi leidis tee juba tasakaalustamisse. Blokikaas on juba Olavi poolt valmis tehtud ning ootab bloki valmimist. Samuti sain eelmine kuu kätte 11.8 nuka, mis peaks selle mootoriga hästi kokku sobima. Karpaks tuleb Solex sport toodang. Kui kõik plaani päraselt läheb, siis saab juba selle aasta numbris mootori peale tõstetud. Hetkel peal olev 1.6 jääb tagavaraks, kuid ega seal väga palju kilovatte enam säilinud pole.

06.11.20 - 07.11.20 sai osaletud Hiiumaa rahvarallil. Esimesel päeval oli pimedas asfaldi sõit, kus kasutasime tänava slikke, kuid lõpuks oli see kehva otsus. Asfaldil oli kohati igast jama peal ning seetõttu oli rada meie jaoks libe. Kuna esimese päeva aja kaotus oli asfaldi kogemuse puudumise tõttu suur, siis teist päeva võtsime kui treeningut. Tundub, et šikaani ja põigete läbimine läks tõhusamaks. Esimese päeva õhtul tuvastasin velgede vahetamisel, et esimesel vasakul rummul on üks tikkpolt oma koha unustanud ning rummu keere oli kahjustatud. Teisel päeval üheksandale kiirukatsele sõites kuulsime, et eest tuleb mingi kolks. Starti jõudsime napilt ning põhja alt vaadates midagi halba ei tuvastanud ning läksime katsele. Hiljem servisesse jõudes juba kaardi vastuvõtja mainis, et need vene masinad on ikka kõvad autod, keegi pole katkestanud, kuid tundub, et ta sõnus ära. Lähimal vaatlusel tuvastasin, et parem esimene amordipadi oli head aega öelnud ning keere amordil oli kehvas seisus. Kuna kahe viimase katse teed olid väga auklikud, siis otsustasime, et ei hakka riski võtma ja katkestasime. Kokkuvõttes oli tore ralli ning siit ammutasime hooaja jooksul kõige rohkem kogemusi.

Ette said nüüd pandud Bilstein B6 Rallye amordid ning nina muutus jäigemaks. Nüüd on jällegi küsimärk tagasilla osas, kas jätta sinna plaza spordid või soetada sinna ka Bilsteinid. Mõlema amordi kohta on kaheti arvamusi ning ootaksin siinkohal kogemusi, mis võiks rahvaralli jaoks paremini sobida. Osad räägivad, et tagumine ots võiks pehmem olla, kuid jällegi teatud grupp räägib vastupidist. Hetkel on STD pikkusega vedrud, kuid on olemas ka -30mm jäigemad vedrud. Idee poolest saaks bilsudega -30mm jäigemaid vedrusid kasutada, kui plazaga need kokku ei sobinud, kuna pehmema amordiga käis suur kruusarehv koopasse kohati. Kasutan 14" kruusakaid. Jällegi rahvarallil oli STD pikkusega parem sõita, kuna ei koorinud põhja nii palju.

Kuu keskel läheb kere esimene osa tugevdamisele, mis tehakse VFTSi põhimõttele toetudes. Lansekad, poolraamid, sillatala, õõtsad. Lisaks on tulemas ka suur põhjakaitse.

Täna saabusid ka kaks Recaro istet, mida hakkan järgmine nädal sisse aretama. Originaal kinnituste ja siinide vahele tulevad tugevast metallist vahetükid, mis peaksid ilusti siinid ja kinnitused kokku viima. Rahvarallis on millegi pärast kinnituste ümber tegemine keelatud.

Lõppu ka mõned pildid viimasest rallist.
IMG_20201109_144216_044.jpg
IMG_20201109_144216_044.jpg (90.89 KiB) Vaadatud 3469 korda
FB_IMG_1604849136348.jpg
FB_IMG_1604849136348.jpg (62.53 KiB) Vaadatud 3469 korda
FB_IMG_1604849220742.jpg
FB_IMG_1604849220742.jpg (82.8 KiB) Vaadatud 3469 korda
Vasta