21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#1

Postitus Postitas Tony_2106 » 16 Aug 2018 22:17

Sai soetatud endale teine projektikas, mida hakata ehitama. Masinaks seekord siis VAZ 21053, aastast 1992, millel on 5 käigulise manuaal kast ning südameks 1500cc, 03 blokiga mootor. Kere on suht armetus seisus, karbid läbi jne. Mootori sisse peaks ka tegelikult vaatama, imelik kõbin kostis, kui mootor töötas, võimalik, et mootorikett või midagi taolist. Paar pilti ka õnnetust sõbrast, keda turgutama hakkan:

01-10-03-07.jpg
01-10-03-07.jpg (160.7 KiB) Vaadatud 1097 korda


05-06-02-09.jpg
05-06-02-09.jpg (160.98 KiB) Vaadatud 1097 korda


08.jpg
08.jpg (219.31 KiB) Vaadatud 1097 korda


11.jpg
11.jpg (200.16 KiB) Vaadatud 1097 korda


12.jpg
12.jpg (188.93 KiB) Vaadatud 1097 korda


Pilt

Pilt

Pilt


Koostasin ka pisikese nimekirja asjadest, mida plaanis teha:

MOOTORIRUUM
Tehtud:
Klaasipesuanuma mootor 1tk + anum 1tk
Siduri peasilinder (Vahetatud)
Siduri töösilinder (Vahetatud)
Siduri voolikud (peasilinder- töösilinder)
Siduriketas vahetatud
Siduri survelaager (5-käiguline kast)
Sidurikoda (sidurikomplektil)
Sidurikahvel
Veepump + toru salongi (03 blokk, 1500cc) (vahetatud)
Mootoripadjad (1500cc, 03 blokk)
Süütejuhtmete komplekt (silikonist)
Sisselaske tihendid (2-le karburaatorile)
Jahutuslõdvikute kolmik (03 blokk, 1500cc) + tihend


Teha:
Õlifilter
Õlivahetus (4L Õli 10W40)
Jahutuslõdvikute komplekt (silikonist, aluminium radiaatorile)
Termostat, Radiaator (Aluminium) + termoandur ja radiaatorikork,
Süüteküünlad 4tk
Klapikambrikaanetihend (1500cc, 03 blokk)
Veepumba / Generaatoririhm (Turboga pikem)
Summuti Leegitoru roostevaba
Lamdaandur anduri juhtmed pikemaks teha
Summuti Keskosa (summutiosa keevitada)
Summuti Tagumine pütt (Sport)
Kaitsmed 16tk
Sisselaske Turbost (2-le karburaatorile)
Sisselaske kollektor (2-le karburaatorile)
Piduri peasilinder
Pidurivoolikud (supportile)
Kompressor/Turbo paigaldada
Mootori esikaas + tihend paigaldada
Klapid reguleerida
UUS Generaator (ribarihmale)

VÄLIMUS
Tehtud:
Plastik pagasiluuk tagatiivaga klaasriidest
Ukselukud (vasak ja parem) + pagasilukk
Valuveljed + Profil asfaldi slikid

Pleksiklaas ustele (4 ust)

Teha:
Plastik kapott klaasriidest
Plastik VFTS koopalaiendid klaasriidest (4tk)
Plastik VFTS Esipõllelisa (3-osaline) klaasriidest
Porilapakad (Sparco + kinnitused neile)
Kleebised (Klaasidele)
Pleksiklaasile tihendid ustele (4 ust)


KERE JA ALUSVANKER
Tehtud:
Küljekarbi plekk Vasak
Küljekarbi tagumine tugevdus plekk Vasak
Küljekarbi plekk parem
Küljekarbi tagumine tugevdus plekk Parem
Kütusepaagi alumine põhjaplekk
Tagavararatta alumine põhjaplekk
Tagumine vasak rattakoobas keevitatud
Tagumine parem rattakoobas keevitatud
Esitiib Vasak keevitatud
Esitiib Parem (keevitatud)


Teha:
Kojameeste kummid
Esituli 2105 Vasak
Esituli 2105 Parem
Ette lisatuled (4tk) + releed ja nupud
Alumised ja ülemised õõtsad (Vasak)
Alumised ja ülemised õõtsad (Parem)
Ülemised ja alumised sharniirid (Vasak)
Ülemised ja alumised sharniirid (Parem)
Esimesed vedru (Niva) - vasak
Esimesed vedru (Niva) - parem
Tagumised vedrud (2102) - vasak
Tagumised vedrud (2102) - parem
Topelt sabilisaator ette
Topelt stabikapuksid ette (Poly) 8tk
Pidurikettad 15" (ette - Porsche)
Piduriklotsid (ette - Porsche)
Pidurisuppordid 15" (ette - Porsche)
Amordid ette (kahepoolsetoimega)
Amordid taha (Blistein Sport)
Amordi poldid alumised vasak
Amordi poldid alumised parem
Amordipuksid - ette (vasak + parem)
Amordipuksid - taha (vasak + parem)
Õõtsapuksid (ülemised) Poly. punased 4tk
Õõtsapuksid (alumised) Poly.punased 4tk
Tagasillavardad tugevdatud samarapuksidel
Tagasilla lisa stabilisaator
Tagasilla lisa stabilisaatori poly.puksid (võibolla)


SALONG ja PAGASIRUUM
Teha:
Tahhomeeter
Õlisurve andur + näidik
Õlitemperatuuri andur + näidik
Boosti andur + näidik
Lamda anduri näidik
Kütusepaak 38L pagasiruumi
Kütusepump (võidisõidu) pagasiruumi
Kütuserõhu näidik salongi
Istmetalad keevitada (vasak ja Parem)
Turvavööd (Takata) paigaldada
Istmed paigaldada (vasak ja parem)
Hüdrokäsipidur (alt tõmmatav)
Hüdrokäsipidur (eest tõmmatav)
Reservuaariga pidurisilinder (Hydrokäsipiduritele) 2tk
Süüde lülitite alla
Starter nupu alla
Viimati muutis Tony_2106, 14 Juul 2019 23:15, muudetud 7 korda kokku.


RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 263
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#2

Postitus Postitas RRisto » 17 Aug 2018 11:46

Lugesin tööde nimekirja ja jäi pilk peale "pleksiklaasile". Mõtled siiski polükarbonaat plasikut :) Ja ma kahtlen, et nendega TÜV tehtud saab. Aga edu keretöödel!

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#3

Postitus Postitas Tony_2106 » 17 Aug 2018 12:09

RRisto kirjutas:Lugesin tööde nimekirja ja jäi pilk peale "pleksiklaasile". Mõtled siiski polükarbonaat plasikut :) Ja ma kahtlen, et nendega TÜV tehtud saab. Aga edu keretöödel!


Nuued plastikaknad on tulevikuks, kui masin vaid rajale jääb. Mis puudutab keretöid, siis sellest näituse autot tegema ma ei hakka.

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 263
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#4

Postitus Postitas RRisto » 17 Aug 2018 13:55

Usun, et näituseautot ei tee, kuid toimetamist jagub. Me teeme ralliautole juba 8 kuud "keretöid" :lol:

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#5

Postitus Postitas olaaf » 17 Aug 2018 16:53

Ma ainult huvipärast tahaks täpsustada paari asja.

Väljavõte sinu postitusest:
Summuti Leegitoru roostevaba
Summuti Keskosa (Katalüsaatoriga)
Summuti Tagumine pütt (Sport)
Sisselaske kollektor (Dellorto 2-le karburaatorile)
Sisselaske tihendid (Dellorto 2-le karburaatorile)


Milleks selline kompott kokku keeta?? dellortod ja originaal leegitoru ja veel roostevabast - milleks?? :o

4-1 väljalaske kollektor oleks paras, starteri kõrvalt lahti lõigata ja väljalase kasti kõrvalt tuua. odavam variant oleks 4-2-1 venest.

Originaal malm kollet pole igaljuhul mõtet alla toppida.

Teine küsimus tekkis mul kohe, miks 2103 blokk?? Mõtle ajas veidi ette, ära hakka seda ralliks küll ehitama..
Mõtle sellele, et mida suurema kolvi sa sisse pistad, seda suurem pindala sisselaske klapist töötab (hülss ei jää ette)
Soovitan vähemalt 2106 bloki hankida selleks ürituseks+ nukkvõll kas Tuhalt või Ungarist, ideaalne oleks hobikorras kihutajale 213 blokk, minimaalsete kulutustega saad oma 130-140hj kätte millega juba saab sõitu nautida.
Ma soovitan sulle siinkohal ka mõned prioriteedid:
esisillale ventileeritavad pidurid ( 270-280mm ketas, 4 kolviga sadulad)
käigukast Marguse käest (nn Bollverki kast)
korralik võimalikult suur radikas ette (ntx 21213)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#6

Postitus Postitas Tony_2106 » 17 Aug 2018 17:48

olaaf kirjutas:4-1 väljalaske kollektor oleks paras, starteri kõrvalt lahti lõigata ja väljalase kasti kõrvalt tuua. odavam variant oleks 4-2-1 venest.

Teine küsimus tekkis mul kohe, miks 2103 blokk?? Soovitan vähemalt 2106 bloki hankida selleks ürituseks+ nukkvõll kas Tuhalt või Ungarist, ideaalne oleks hobikorras kihutajale 213 blokk, minimaalsete kulutustega saad oma 130-140hj kätte millega juba saab sõitu nautida.

Ma soovitan sulle siinkohal ka mõned prioriteedid:
esisillale ventileeritavad pidurid ( 270-280mm ketas, 4 kolviga sadulad)
käigukast Marguse käest (nn Bollverki kast)
korralik võimalikult suur radikas ette (ntx 21213)


Dellorto karpad on mul olemas, ootavad vaid sisselaske kollet. Aga see juba tuleviku plaan. Esialgu plaanis sama mootori ja karbussiga möllata. Minek on sellel parem, kui mu 1.3L 2106-el. Plaanis sprinti sõita.

Kas need esisillale ventileeritavad pidurid ( 270-280mm ketas, 4 kolviga sadulad), sobivad 13" valukatega, või pean hankima uued ning suuremad veljed koos rehvidega. Bollverki kast, see tundub olevat kuskil 1500€ kantis. Radikas on kuskil 220€. Plaanis on kevadeks masina keretööd ja karbid korda saada, värvimistööd ka.

RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 263
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#7

Postitus Postitas RRisto » 17 Aug 2018 19:05

Mis sprinti? EALi all tehtavaid Rahvasprinte?

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#8

Postitus Postitas Tony_2106 » 17 Aug 2018 20:07

RRisto kirjutas:Mis sprinti? EALi all tehtavaid Rahvasprinte?

Laitse Rallipargis, Youngtimeril ja muidu ka plaanis kiirusehullusest seal lahti saada.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#9

Postitus Postitas Tony_2106 » 25 Aug 2018 00:53

Sai siin vahepeal masinale lisatuled ette pandud. Joonistain kõigepealt skeemi valmis ning siis panin skeemi järgi koos releega kõik paika. Tulemuseks tuled ei tööta. Tõstsin kõiki juhtmeid ringi ja siis mõtlesin, et panen massi tuledele otse akult .... see oli viga, juhe sulas üles. Lõpuks andsin alla ja kodus uurisin skeemi ning avastasin pisikese vea. Nimelt lisaks relee + koos 15A kaitsmega akult, oleksin pidanud vedama ka lülitile + koos kaitsega 5A, otse akult. Mina lollakas, vedasin lülitile mõlemad massid. Pole ka ime, miks midagi tööle ei hakanud. Mis halvasti see uuesti ja korrektselt.

kriss-sten
Foorumi kasutaja
Postitusi: 205
Liitunud: 15 Aug 2011 14:36
Asukoht: Keila
Autod: lada 21063 85a

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#10

Postitus Postitas kriss-sten » 25 Aug 2018 17:15

Kogu summuti tuleb originaal läbimõõduga torust? Milleks katalüsaator vahele?

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#11

Postitus Postitas Tony_2106 » 25 Aug 2018 21:36

kriss-sten kirjutas:Kogu summuti tuleb originaal läbimõõduga torust? Milleks katalüsaator vahele?


See on export varjant ja originaalis oli sellel juba katalüsaator vahel

Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#12

Postitus Postitas Walter » 26 Aug 2018 00:22

Ja katalüsaatori paned sa tagasi millisel eesmärgil kui sa VFTSlast ehitad? Buškadel ei käinud katalüsaatorit. :roll:
MännikuLaiali.

kriss-sten
Foorumi kasutaja
Postitusi: 205
Liitunud: 15 Aug 2011 14:36
Asukoht: Keila
Autod: lada 21063 85a

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#13

Postitus Postitas kriss-sten » 26 Aug 2018 12:10

See katt oleks ainult suur piiraja seal vahel..
Ehita korralik summuti ,torukollektor,jämedam toru jne.
Rajaautol pole 10w40 õli parim valik,vaata 10w60 õlisi näiteks.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#14

Postitus Postitas Tony_2106 » 26 Aug 2018 22:07

Esitulede anomaaliast sain ka lahti ja lisatuled töötavad eraldi lüliti alt. Huvitav, kas tegu on nõukaaegsete kaug või udutuledega?

Pilt

Pilt

Pilt


Lisaks täna sai vahetatud veepump, termostat ning lõdvikute kolmik mootoribloki küljes. Mulle tundub, et see radikas on oma eluaja vist ära elanud, tundus selline kahtlane. Vist pean ka radika välja vahetama. Kuigi see on nii või naa plaanis.

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis Tony_2106, 27 Aug 2018 01:29, muudetud 1 kord kokku.

Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#15

Postitus Postitas Walter » 26 Aug 2018 23:02

See salvo kelgu plastikust termostaat sulas mul sõites ära, kasuta parem originaal varjanti.
MännikuLaiali.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#16

Postitus Postitas Tony_2106 » 26 Aug 2018 23:07

Walter kirjutas:See salvo kelgu plastikust termostaat sulas mul sõites ära, kasuta parem originaal varjanti.


Selge, see on ajutiselt, plaanis radikas välja vahetada, eks siis vahetan selle "Salvoka" ka välja :)
Samas algul arvasin et kolin, mida kuulsin mootori töötamisel, on tingitud veepumbast, mis hakkab varsti otsi andma, kuid eksisin. Veepump vahetatud, oli kolin mootori soojenedes ikka alles. Nüüd on vaid mõned varjandid jäänud: kett veninud, klapid paigast jne. Ühesõnaga, pean mootori ülemise ja esimese osa lahti võtma, et uurida, mis on kolina põhjuseks.

Kasutaja avatar
Lemz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 29 Juun 2017 22:27
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#17

Postitus Postitas Lemz » 27 Aug 2018 14:35

Nii muu seas mõõda õlirõhk ka ära, äki kolisevad kepsusaaled hoopis.
"Tsäguli"21063 käre 1300 kuubikut

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21053 (VFTSlane), Tony_2106, 1992

#18

Postitus Postitas Tony_2106 » 27 Aug 2018 19:18

Lemz kirjutas:Nii muu seas mõõda õlirõhk ka ära, äki kolisevad kepsusaaled hoopis.


Ma vaatan esialgu üle keti ning klapid. Loodan, et ei ole saaled. Kui ongi saaled, siis pean jah terve mootori lahti kiskuma. Kui nii, siis pean kellegi targema endale appi paluma, kui lähebki saalede vahetuseks, kuna ma pole mootorispetsialist ja mootori eemaldamiseks vajalikud tööriistad (nt. välja tõstmise agregaat ning mootoripukk) puuduvad. Mis puudutab saalesid, siis mu tuttav ütles, et saalede kolin on tummisem, kui see kolin, mis mu masina mootoris on, tema arvas, et kett lõtv või klapid.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#19

Postitus Postitas logman » 27 Aug 2018 21:40

"Väga" nõukaaegsed need lisatuled polegi.
B täht kenasti markeeringus olemas, seega vastavad tänapäeval nõutud udutulede nõuetele.

Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1034
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Re: 21053 (Roadkill-VFTS), Tony_2106, 1992

#20

Postitus Postitas ToM » 27 Aug 2018 21:47

Mida tähendab roadkill-vfts? 8-)
m'kay


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist