21063 HKS 1982

21063 HKS 1982

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Tervist!
Ühel ilusal suvepäeval lisandus masinaparki Lada. Auto on Nõukogude Eestist uuena ostetud 1982. aastal ning teda on õnnistatud 1300se mootoriga ja meeletu 51kw-ga. :D Aastast 2008 on masin olnud pereringkonnas ja Maanteeameti andmetel olen mina tal kolmas omanik. Minu kätte sattus ta 2016. aasta Augustis. Enne minu kätte jõudmist oli auto kaks aastat seisnud. Kui auto kätte sain oli seisukord üllatavalt viiskas oma vanuse kohta ja järgmisel päeval sai suverehvid alla pandud ja mõned pirnid vahetatud ning ülevaatus ilusti läbitud. Seejärel sai hakata kilomeetreid koguma. Mida rohkem autoga sõitsin ja tegelesin, seda rohkem emotsiooni ta pakkus. :lol: Talve saabudes jäi auto seisma, kuna ei taha teda soolaga tappa ja võtsin plaani kere korrastamise ;)
Pole kõige parem pilt, aga vast ajab asja ära :)
Manused
received_10212042480199522.png
received_10212042480199522.png (837.89 KiB) Vaadatud 15446 korda
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Kui järg jõudis keretööden siis sai masin kriitilise pilguga üle vaadatud, mis tükid tuleb välja vahetada ja mis tükid puudu on. Vahetusse läks siis juhipoolne küljekarp, juhipoolne tagumine tiivaküür, juhipoolt esitiivast väike äär ja lõpuks otsustasin ka uue juhiukse kasuks. Kuna väljanägemine võiks olla originaalilähedane, siis järgmiseks said välja otsitud puudu olevad kroomliistud ja helkurid. Kroomdetailidest tulid uued karbiliistud ja tagaluugi liist, sest vanad olid kõverad ja sammuti puudu olnud tagatiiva kaar ning loomulikult hunnik erinevaid tüübleid. Tagumised külgmised helkurid läksid ka külge uued, sest vanad olid mõrades ja pleekinud. Esimesed külje suunatuled keerasin tagurpidi, sest uusi polnud hetkel võtta ja pealt oli päike oma töö teinud. Järg jõudis värvimiseni ja loomulikult värvikood oli tagant luugi pealt kadunud. Seejärel käisin Tartus värvi tuvastamas ja kui kood teada, saigi toodud kaks kilo värvi. Auto sai värvitud kuni katuseni, sest katus tundus enamvähem viisakas. Peale poleerimist selgus tõsiasi, et kunagi peab ette võtma ka katuse värvimise, kuna suuremaid kriime ei õnnestu välju poleerida. Seejärel õnnestus hakata autot kokku laduma ja mulle need plekkveljed koos kapslitega väga ei meeldinud, seega sai alla pandud ka valuveljed koos uute valuvelje poltidega. Velgeteks siis Mille Miglia "Marc" toodanguga aastast 1985. Fiati ja Lada originaalidega, mille läbimõõtuks 13" ja laiuseks 5,5". Rehvideks ees vastavalt 175/70R13 ja taga vastavalt 205/60R13 :roll:
Masin valmis ning kevad käes ja saigi hakata kilomeetreid koguma ;)
Siinkohal ka suured tänud kasutajale Ivar7, kes oli suureks abiks erinevate detailidega!
Mõni kehvem pilt ka jutu juurde:
Manused
54089.jpg
54089.jpg (104.72 KiB) Vaadatud 15191 korda
23945.jpg
23945.jpg (94.17 KiB) Vaadatud 15191 korda
22498.jpg
22498.jpg (93.86 KiB) Vaadatud 15191 korda
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Hooaeg lõppes sügisel ja ennem talvekorterisse paigutamist sai masin ilusti puhtaks pestud. Seejärel algasid ettevalmistused järgmiseks hooajaks ;) Alguses oli plaan ainult mootori osaga tegeleda, aga kui juba tegemiseks läks siis las minna :) Alustuseks sai maha võetud vana 1300ne mootor, mis klõbises. Suvel vahetasin ketitalla ja ketileevendi, seejärel reguleerisin klapid kaliibriga ja lõpuks keevitasin ketipingutile ka punkti juurde, aga klõbin jäi ikka alles. Aga kuna mootor oli plaanis niikuinii välja vahetada, siis ei hakanud enam klappe indikaatoriga reguleerima, vaid järgmiseks hooajaks saab endale koha kapoti all "uus" mootor :D Kapotialune sai sammuti põhjaliku puhastuse.
Manused
IMG_20180103_210919.jpg
IMG_20180103_210919.jpg (559.97 KiB) Vaadatud 14941 korda
IMG_20180103_210940.jpg
IMG_20180103_210940.jpg (104.78 KiB) Vaadatud 14941 korda
IMG_20180104_002636.jpg
IMG_20180104_002636.jpg (116.7 KiB) Vaadatud 14941 korda
IMG_20180129_190007.jpg
IMG_20180129_190007.jpg (610.85 KiB) Vaadatud 14941 korda
IMG_20180211_154238.jpg
IMG_20180211_154238.jpg (614.62 KiB) Vaadatud 14941 korda
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Järgmisena võtsin esisilla pulkadeks ja detailid said liivapritsitud ja värvitud. Kokku läheb esisild loomulikult kõikide uute "lääne" osadega :D Sarniirid ja õõtsapuksid siis Lemförderid ja amordid Sachsi gaasikad, sest eesmärk on ka masina sõiduomadusi parandada. Raja peale selle masinaga ei plaani minna, seega topelt stabikaid, Bilteini B6-si jms ei hakka külge kruvima :P Kuna mootor läheb peale teine siis oli päevakorras ka käiguosa, kas jätta 4ne kast või minna 5se kasti peale või siis mängida reduktori ülekannetega ;) Loomulikult arvamusi ja ettepanekuid oli erinevaid, aga otsustasin siiski jätta algavaks hooajaks vana 4se käigukasti.
Manused
IMG_20180211_153718.jpg
IMG_20180211_153718.jpg (113.61 KiB) Vaadatud 14737 korda
IMG_20180126_200041.jpg
IMG_20180126_200041.jpg (122.78 KiB) Vaadatud 14737 korda
IMG_20180127_001219.jpg
IMG_20180127_001219.jpg (112.46 KiB) Vaadatud 14737 korda
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas Edel »

Kui tahad müra vähemaks saada, siis 5-käigukast on igal juhul etem kui tagasillas reduktorit vahetada. Viimase vahetus eriti suurt vahet ei anna, kui tahad 4,1 vahetada 3,9 vastu.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Edel kirjutas:Kui tahad müra vähemaks saada, siis 5-käigukast on igal juhul etem kui tagasillas reduktorit vahetada. Viimase vahetus eriti suurt vahet ei anna, kui tahad 4,1 vahetada 3,9 vastu.
Jah, ta võiks vaiksem olla küll, aga Lada kohiseb ja müriseb niikuinii :D Järgmine hooaeg võiks 5se kasti peale minna küll, aga otsustasin see hooaeg siiski 4se kasti kasuks, kuna ei aja madalat kütusekulu taga vaid pigem võiks liikuda vähe kobedamini :P Ja muidugi mul ei ole kokkupuudet olnud 5se kastiga klassikuga, seega pole proovinud ei oska tahta ka :lol:
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Esisilla tala ja õõtsad said alla pandud, seejärel oli aeg mootori korrastamiseks. Mootoriks siis 1600cc, millel plokist 1mm maha võetud, kolvidel klapisüvendid sees ja peal tugevdusribidega CCCR plokikaas, millele äkki õnnestub lähitulevikus vähe kangem nukk peale panna ;) Mootoriplokk sai puhastatud ja uuesti värvitud ning kõik tihendid ja kuluosad said vahetatud. Mootori otsustasin istutada Niva patjade peale ja seejärel sai mootor aiste vahele tõstetud :D
Manused
IMG_20180213_194427.jpg
IMG_20180213_194427.jpg (72.13 KiB) Vaadatud 14044 korda
IMG_20180218_144942.jpg
IMG_20180218_144942.jpg (87.05 KiB) Vaadatud 14044 korda
IMG_20180418_182711.jpg
IMG_20180418_182711.jpg (580.64 KiB) Vaadatud 14044 korda
IMG_20180420_114733.jpg
IMG_20180420_114733.jpg (131.13 KiB) Vaadatud 14044 korda
IMG_20180420_114844.jpg
IMG_20180420_114844.jpg (638.28 KiB) Vaadatud 14044 korda
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Järgmiseks oli päevakorras klapikambrikaan. Mõtlesin pikalt, kas värvida või siis leida mingi muu lahendus. Harjasin kaane haljaks ja väljanägemine jäi väga super, seega otsustasin jätta harjatud kaane ja peale läks pulberlakk 8-) Seejärel oli aeg viimased asjad kokku panna. Karburaator sai puhastatud ja sisse läksid 1600cc uued düüsid, sidur läks sisse Luk`i oma, uued pidurikettad koos Ferodo klotsidega, ette Lesjöforsi Niva vedrud koos Sachsi gaasiamortidega ning loomulikult uued kütuse ja vaakumvoolikud ;)
Manused
IMG_20180426_202053.jpg
IMG_20180426_202053.jpg (65.34 KiB) Vaadatud 13780 korda
IMG_20180426_210130.jpg
IMG_20180426_210130.jpg (73.4 KiB) Vaadatud 13780 korda
IMG_20180502_224856.jpg
IMG_20180502_224856.jpg (101.79 KiB) Vaadatud 13780 korda
IMG_20180515_130532.jpg
IMG_20180515_130532.jpg (477.65 KiB) Vaadatud 13780 korda
IMG_20180510_185508.jpg
IMG_20180510_185508.jpg (124.4 KiB) Vaadatud 13780 korda
Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21061

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas URX67 »

Värvisin ka täna klappilambrikaane see kord pulbervärvi alla!
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

URX67 kirjutas:Värvisin ka täna klappilambrikaane see kord pulbervärvi alla!
Pulbervärviga on väga hea majandada, ahjust võtad ja nii kui maha jahtub võid peale keerata :D
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Niva vedrudelt võtsin maha 1,5 keerdu, aga kui masin kokku sai siis selgus tõsiasi, et oleks võinud piirduda ka 1 keeruga :lol: Esmamulje "värske" mootoriga on igati positiivne, tahab vähe sättimist ja reguleerimist ning võibki hooaeg alata :roll:
Manused
IMG_20180515_152105.jpg
IMG_20180515_152105.jpg (114.8 KiB) Vaadatud 13593 korda
IMG_20180515_185124.jpg
IMG_20180515_185124.jpg (96.99 KiB) Vaadatud 13593 korda
IMG_20180515_201052.jpg
IMG_20180515_201052.jpg (580.77 KiB) Vaadatud 13593 korda
IMG_20180518_174551.jpg
IMG_20180518_174551.jpg (655.72 KiB) Vaadatud 13593 korda
IMG_20180518_174606.jpg
IMG_20180518_174606.jpg (730.8 KiB) Vaadatud 13593 korda
Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21061

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas URX67 »

Seda küll et kui jahtub saab kohe külge kruvida! Teine pluss on et ei lähe kunagi värv jooksma! Ise juba paar aastat pulbervärviga tegelenud!
Kasutaja avatar
Marek504
Foorumi kasutaja
Postitusi: 210
Liitunud: 31 Aug 2006 21:53
Asukoht: Rakvere

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas Marek504 »

Tagumistotsa tiba allapoole siis oleks hea.
Pulbervärvi saab jooksma lasta, tilkuma, kraatrid sisse. Kõike saab kui piisavalt LOLL olla :lol:
Tilkuritel mitte tülitada...
Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21061

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas URX67 »

Seda kindlasti kui üle küpsetada!
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Marek504 kirjutas:Tagumistotsa tiba allapoole siis oleks hea.
Pulbervärvi saab jooksma lasta, tilkuma, kraatrid sisse. Kõike saab kui piisavalt LOLL olla :lol:
Täpselt :lol:
Tagumise otsaga juba tegelen. Väga madalaks ei saa lasta, kuna velgedel ET13 ja tagumised rehvid 205 laiad 8-)
b
Bumer323
Foorumi kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 05 Nov 2011 15:35
Asukoht: Tallinn/Saaremaa/Pärnu
Autod: Bmw 740il, Mercedes-Benz w124 250d, Mercedes-Benz w123 ce280, Vaz 21063, Seat Ibiza Cupra, Honda Prelude 3.gen X2, vOLVO v40, JNE

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas Bumer323 »

Tahaks mainida, et väga maitsekalt lähenetud autole. Väga kena minu meelest.
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Bumer323 kirjutas:Tahaks mainida, et väga maitsekalt lähenetud autole. Väga kena minu meelest.
Tänud ;)
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Aasta kiirelt mööda läinud ja pole kaua aega foorumisse sattunud. Eelmiseks hooajaks oli eesmärk masina sillaosa heaks saada ja nautida muretuid kilomeetreid. Esimene ots valmis, jõudis järg sabani. Taha said alla Sachsi gaasiamordid ja vedrudeks valisin 02 vedrud. Nullkahe vedrudega jäi saba väga kõrgele ja vedrudest võtsin maha 1,75 tiiru ja siis jäi masin soliidselt istuma. :D Üksiti ladusin alla ka uued kangemad tagasillavardad. Suvi algas ja masin mõõtis kilomeetreid magusalt :)
Manused
IMG_20180523_182143.jpg
IMG_20180523_182143.jpg (637.42 KiB) Vaadatud 10966 korda
IMG_20180521_192401.jpg
IMG_20180521_192401.jpg (83.58 KiB) Vaadatud 10966 korda
IMG_20180618_193438.jpg
IMG_20180618_193438.jpg (89.92 KiB) Vaadatud 10966 korda
P_20181104_151935_vHDR_On.jpg
P_20181104_151935_vHDR_On.jpg (453.22 KiB) Vaadatud 10966 korda
P_20181104_152347_vHDR_On.jpg
P_20181104_152347_vHDR_On.jpg (439.85 KiB) Vaadatud 10966 korda
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Suvel sai käidud mitmetel üritustel. Hooaeg algas Pajusi vanatehnikapäevaga, hooaja keskel mõned paremad retro üritused ja kohalike Lada kaaslastega "avasta eestimaad" üritused ning lõppes Haapsalus nostalgiapäevadega. Hooaja lõpuks oli masin ära mõõtnud muretud 7500km :roll:
Manused
IMG_E1575.jpg
IMG_E1575.jpg (586.41 KiB) Vaadatud 10875 korda
IMG_2356.jpg
IMG_2356.jpg (761.13 KiB) Vaadatud 10875 korda
IMG_2358.jpg
IMG_2358.jpg (180.79 KiB) Vaadatud 10875 korda
IMG_20180616_130024.jpg
IMG_20180616_130024.jpg (703.73 KiB) Vaadatud 10875 korda
P_20180908_123008_vHDR_On.jpg
P_20180908_123008_vHDR_On.jpg (466.07 KiB) Vaadatud 10875 korda
h
HKS
Foorumi kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 20 Nov 2017 19:55
Autod: VAZ 2106

Re: 21063 HKS 1982

Postitus Postitas HKS »

Vahepeal pikalt aega mööda läinud, seega on omajagu asju muutunud seoses Ladaga.
2019 hooaaja lõpus loobusin 4se käigukastiga ringi vuramisest ja otsustasin ikkagi 5se kasti alla panna. 5se kastiga tuli maanteel pööre 500rpm madalamale ja saab juba enamvähem kaasreisijaga suhelda :D
Kütusekulu vähenes sammuti natuke, aga et liiga ökonoomseks ei läheks vahetasin nukkvõlli Estonets+ vastu, millel tõus 11,2/9,9 ja faas 289/268 ja loomulikult läks nukkvõlli otsa ka reguleeritav nukaratas. Üksiti uuendasin süütesüsteem, läksin üle elektronsüütele ja vahetasin ka süüteküünlad värskete NGKde vastu.
Manused
P_20181101_190455.jpg
P_20181101_190455.jpg (193.31 KiB) Vaadatud 5658 korda
P_20190212_175122.jpg
P_20190212_175122.jpg (243.17 KiB) Vaadatud 5658 korda
P_20190212_182226.jpg
P_20190212_182226.jpg (361.2 KiB) Vaadatud 5658 korda
P_20190415_115958.jpg
P_20190415_115958.jpg (171.9 KiB) Vaadatud 5658 korda
Viimati muutis HKS, 26 Mai 2021 21:50, muudetud 1 kord kokku.
Vasta