21053, indrek06, 1987
21053, indrek06, 1987
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
iIndrek06
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39
21053, indrek06, 1987
Kuna kopikas sai müüdud, aga hing ihaldas ladat, millega talve nautida ja mida kahju poleks pisut ümber ehitada, sai enda hoovi toodud järgnev aparaat.
Auto kuulus mõned aastad tagasi ühele sõbrale (kasutaja rinks), kes mõnda aega autoga sõitis ja selle siis omakorda enda sugulasele müüs. Tema käes sai auto 14" plekkveljed koos korralike Goodyeari naastudega alla, kuid autoga sõideti väga vähe ja enamuse ajast see seisis. Hiljuti sain teada, et antud zigull on müügiks ning kuna teadsin, et auto kere oli rinksi käes tugev ja tehnika poole pealt koonerdatud polnud, hakkas asi mulle aina rohkem huvi pakkuma.
Saigi siis möödunud laupäeval Viljandisse vuratud ja auto oma silmaga üle kaedud. Eks pindmist roostet oli siia-sinna pisut juurde tekkinud, kuid kuna auto oli 2a lageda taeva all seisnud siis oli see loomulik. Mootor tahtis vaid laetud akut ja tilka värsket benssu ja käis nagu kell. Pikalt mõtlema ei hakanud ning sai käed löödud. Rehvid täis pumbatud ja ca 170km pikkune teekond kodupoole võis alata. Koduteel mingeid viperusi ei esinenud, tehnika pidas ilusti vastu ning pidurdades ka kuhugi poole ei kiskunud. Teepeal sai tuvastatud ainult kolksuv kardaanirist ja salongisoojenduse kraan oli samuti lahtises asendis kinni kiilunud. Ei julgenud seda teepeal eriti kangutama ka hakata ja sai pisut lahtise aknaga kodupoole vuratud, kuna salong läks päris saunaks ära.
Järgmisel päeval sai esimese asjana autole survekat näidatud. Männiokkaid ja sammalt oli omajagu.
Autoga sain kaasa ka igasugu toredat manti. Originaalvelgedel suverehvid, uued püksid, kässaritrossi, originaaltööriistad jne.
Läbisõit spidokal on 33000 km. Võib olla isegi tõene, kuna rool näeb siiani välja nagu äsja tehasest ja originaal suvekatel muster täitsa korralik veel.
Peale pesu ajasin auto garaazi, et teha siin-seal paar värviparandust. Auto on küll kunagi ühe korra üle värvitud kuid mitte kõige paremini. Värvi siit sealt koorus ning survekaga pestes sai mõni koht haljaks lastud. Need said ka parandatud.
Põhi ja karbid autol muidu korras ja tugevad, kuid ühe kerge ussipesa siiski leidsin tagatiiva servast.
Natuke plekki ja keevitust ja jälle korras.
Kunagi on kasutaja rinks poolt autole paigaldatud ka originaalist vähe jämedamad tagasilla vardad. Põikivarras ise on reguleeritav.
Paar pilti veel põhjast:
Hetkeks aga kõik. katsun teemat jooksvalt täiendada.
Auto kuulus mõned aastad tagasi ühele sõbrale (kasutaja rinks), kes mõnda aega autoga sõitis ja selle siis omakorda enda sugulasele müüs. Tema käes sai auto 14" plekkveljed koos korralike Goodyeari naastudega alla, kuid autoga sõideti väga vähe ja enamuse ajast see seisis. Hiljuti sain teada, et antud zigull on müügiks ning kuna teadsin, et auto kere oli rinksi käes tugev ja tehnika poole pealt koonerdatud polnud, hakkas asi mulle aina rohkem huvi pakkuma.
Saigi siis möödunud laupäeval Viljandisse vuratud ja auto oma silmaga üle kaedud. Eks pindmist roostet oli siia-sinna pisut juurde tekkinud, kuid kuna auto oli 2a lageda taeva all seisnud siis oli see loomulik. Mootor tahtis vaid laetud akut ja tilka värsket benssu ja käis nagu kell. Pikalt mõtlema ei hakanud ning sai käed löödud. Rehvid täis pumbatud ja ca 170km pikkune teekond kodupoole võis alata. Koduteel mingeid viperusi ei esinenud, tehnika pidas ilusti vastu ning pidurdades ka kuhugi poole ei kiskunud. Teepeal sai tuvastatud ainult kolksuv kardaanirist ja salongisoojenduse kraan oli samuti lahtises asendis kinni kiilunud. Ei julgenud seda teepeal eriti kangutama ka hakata ja sai pisut lahtise aknaga kodupoole vuratud, kuna salong läks päris saunaks ära.
Järgmisel päeval sai esimese asjana autole survekat näidatud. Männiokkaid ja sammalt oli omajagu.
Autoga sain kaasa ka igasugu toredat manti. Originaalvelgedel suverehvid, uued püksid, kässaritrossi, originaaltööriistad jne.
Läbisõit spidokal on 33000 km. Võib olla isegi tõene, kuna rool näeb siiani välja nagu äsja tehasest ja originaal suvekatel muster täitsa korralik veel.
Peale pesu ajasin auto garaazi, et teha siin-seal paar värviparandust. Auto on küll kunagi ühe korra üle värvitud kuid mitte kõige paremini. Värvi siit sealt koorus ning survekaga pestes sai mõni koht haljaks lastud. Need said ka parandatud.
Põhi ja karbid autol muidu korras ja tugevad, kuid ühe kerge ussipesa siiski leidsin tagatiiva servast.
Natuke plekki ja keevitust ja jälle korras.
Kunagi on kasutaja rinks poolt autole paigaldatud ka originaalist vähe jämedamad tagasilla vardad. Põikivarras ise on reguleeritav.
Paar pilti veel põhjast:
Hetkeks aga kõik. katsun teemat jooksvalt täiendada.
-
iIndrek06
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39
Re: 21053, indrek06, 1987
Nonii, vahepeal päris maganud pole.
Peale värviparandusi sai pisut tehnilist poolt kohendatud ja mõned uued ning säravad jubinad poest toodud.
Kinnikiilunud soojenduskraan leidis ka omale uue kraani näol lahenduse:
Ja tööpostil:
Kuna tagumisel kardaaniristil oli päris kõva loks sees, sai seegi korda tehtud. Lihtsam variant oleks olnud poest uus rist tuua ja ära vahetatud aga kuna korralik lõtkuvaba kardaan oli enda varudest võtta, läks see ka käiku.
Kardaani vahetuseks sai veidi üles tõstetud autot:
Kui auto all juba sahmerdatud sai, keevitasin ka summutipükstest leitud väikse augu kinni.
Kahjuks peale kardaanivahetust autoga kohalt startides tagantosast kostuv kolks päris ära ei kadunudki. Ilmselt on diffris siiski lõtk sees, mille nahka mu eelmine kardaanirist arvatavasti läkski.
Veel on tekkinud üks küsimus seoses laadimisega. Tühikäigul töötades jääb armatuuris oleva voltmeetri osuti umbes 13v peale, kuid sõitma hakates kerib end põhja 16v peale. Pingeregulaator siis arvatavasti küpse?
Peale värviparandusi sai pisut tehnilist poolt kohendatud ja mõned uued ning säravad jubinad poest toodud.
Kinnikiilunud soojenduskraan leidis ka omale uue kraani näol lahenduse:
Ja tööpostil:
Kuna tagumisel kardaaniristil oli päris kõva loks sees, sai seegi korda tehtud. Lihtsam variant oleks olnud poest uus rist tuua ja ära vahetatud aga kuna korralik lõtkuvaba kardaan oli enda varudest võtta, läks see ka käiku.
Kardaani vahetuseks sai veidi üles tõstetud autot:
Kui auto all juba sahmerdatud sai, keevitasin ka summutipükstest leitud väikse augu kinni.
Kahjuks peale kardaanivahetust autoga kohalt startides tagantosast kostuv kolks päris ära ei kadunudki. Ilmselt on diffris siiski lõtk sees, mille nahka mu eelmine kardaanirist arvatavasti läkski.
Veel on tekkinud üks küsimus seoses laadimisega. Tühikäigul töötades jääb armatuuris oleva voltmeetri osuti umbes 13v peale, kuid sõitma hakates kerib end põhja 16v peale. Pingeregulaator siis arvatavasti küpse?
-
iIndrek06
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39
Re: 21053, indrek06, 1987
Eile siis juhtus nii:
Peale tööd sai kohe sigulli hüpatud ja ülevaatuspunkti poole vuratud. Ega erilisi ettevalmistusi selleks ei teinudki. Üks esitule pirn vahetatud ja summutipükstes väike auk kinni keevitatud. Alguses suuri lootusi polnud, arvasin ise, et masin ju 2a seisnud ja co kõrge jne jne. Kohale minnes aga selgus positiivne üllatus: co tulp esimese katsega ilusti roheline, piduritel erinevusi polnud ja nii see puhta lehega läbitud saigi. Aasta aega siis selles osas jälle mureta.
Siiski tuleb sammud linna seada ja uus pingeregulaator ära tuua. 50-60kmh on laadimine 13-14v vahel aga 90-100kmh kukub seier 12v peale või isegi tiba alla ja tõmbab tuled tuhmiks kohe. Loodan, et nädalavahetusel jõuan sellega tegeleda.
Peale tööd sai kohe sigulli hüpatud ja ülevaatuspunkti poole vuratud. Ega erilisi ettevalmistusi selleks ei teinudki. Üks esitule pirn vahetatud ja summutipükstes väike auk kinni keevitatud. Alguses suuri lootusi polnud, arvasin ise, et masin ju 2a seisnud ja co kõrge jne jne. Kohale minnes aga selgus positiivne üllatus: co tulp esimese katsega ilusti roheline, piduritel erinevusi polnud ja nii see puhta lehega läbitud saigi. Aasta aega siis selles osas jälle mureta.
Siiski tuleb sammud linna seada ja uus pingeregulaator ära tuua. 50-60kmh on laadimine 13-14v vahel aga 90-100kmh kukub seier 12v peale või isegi tiba alla ja tõmbab tuled tuhmiks kohe. Loodan, et nädalavahetusel jõuan sellega tegeleda.
-
mmtiits
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 38
- Liitunud: 13 Dets 2014 21:20
- Asukoht: Harjumaa,Kose
- Autod: 2105,2101,VW golf,BMW 318
Re: 21053, indrek06, 1987
Esmalt pinguta geneka rihma,äkki on laadimise probleem seal!
Märt
Märt
-
iIndrek06
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39
Re: 21053, indrek06, 1987
Rihm kenasti pingul, juba kontrollitud.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Re: 21053, indrek06, 1987
Galaxyl hakkas kiirendamisel umbes 3000rpm juures tuli värelema. Kahtlustasin ka rihma pingsust, aga pidin vahetama ülemäära kulunud kontaktrõngad ja harjad. Üks hari oli lõppu kulunud ja traat ka katkemas.
-
iIndrek06
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39
Re: 21053, indrek06, 1987
Tere taas üle pika aja. Laadimisprobleemid said lahendatud uute harjade ja pingeregulaatoriga. Vanadest harjadest üks oli ikka päris ära kulunud juba. Ka uued kojamehed leidsid tee auto külge ning klaasipesuri pump sai toimima pandud. Muus osas kalla ja talla.
-
iIndrek06
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39
Re: 21053, indrek06, 1987
Kuna viimasel ajal autoga eriti tegelemist pole olnud, siis kevadele mõeldes sai väheke velgede kallal nokitsetud. Nimelt sai uuritud siit foorumist velgede laiendamise teemat ning sellest inspireerituna tehtud ka ise mõned veljed. Kuna kodus mul mingit pinki pole millega sobivat rõngast vahele väänata, siis otsustasin kasutada "kahest veljest üks" meetodit. Laiendamiseks võtsin 2106 plekkveljed kuna nendel võimalus kasutada kroomkilpe. Velgede lõikamiseks sai kõigepealt valmistatud pink, millele kinnitus siksi esimene rattarumm. Nii püsis velg kenasti paigas ja relakat ühe koha peal hoides ja velge vaikselt ringi keerutades sai see kenasti ning sirgelt lahti lõigatud.
Lisan praegu pildid kevadest, kui esimese n.ö proovivelg niimoodi tehtud sai. Praegu olen kaks velge juurde teinud täpselt sama töökäiguga.
Kõigepealt laiendatavalt veljelt esimene äär maha lõigata:
Seejärel Teiselt veljelt tagumine osa ära lõigatud ja lahti puuritud.
Peale sobitatuna:
Laiust tuleb nii 18,5cm.
Kiire proov auto alla:
Ja lõpuks korralikult ringiratast asi kokku keevitada, pisut värvi ja rehv peale. Selline lõpptulemus sai:
Sai ka antud velg peale rehvimontaazi tasakaalustus pingist läbi lastud. Raskust läks 15/20g. Mingit viskamist pingis silmaga ei tuvastanud. Ainuke miinus sellise laiendamisviisi juures on see, et rehvi monteerimine läheb pisut raskemaks.
Lisan praegu pildid kevadest, kui esimese n.ö proovivelg niimoodi tehtud sai. Praegu olen kaks velge juurde teinud täpselt sama töökäiguga.
Kõigepealt laiendatavalt veljelt esimene äär maha lõigata:
Seejärel Teiselt veljelt tagumine osa ära lõigatud ja lahti puuritud.
Peale sobitatuna:
Laiust tuleb nii 18,5cm.
Kiire proov auto alla:
Ja lõpuks korralikult ringiratast asi kokku keevitada, pisut värvi ja rehv peale. Selline lõpptulemus sai:
Sai ka antud velg peale rehvimontaazi tasakaalustus pingist läbi lastud. Raskust läks 15/20g. Mingit viskamist pingis silmaga ei tuvastanud. Ainuke miinus sellise laiendamisviisi juures on see, et rehvi monteerimine läheb pisut raskemaks.
Viimati muutis Indrek06, 08 Jaan 2018 18:29, muudetud 1 kord kokku.
-
mMMBrogan
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 16
- Liitunud: 12 Nov 2016 21:09
- Asukoht: Viljandimaa, tuhalaane
- Autod: vaz 2106
- Kontakt:
Re: 21053, indrek06, 1987
põnev vaadata seda teemat kuna endal ka 05 ja hetkel keretööd käsil mul kahjuks kere vähe nutusemas seisus kui sul algselt oli
-
eEdel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 453
- Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
- Asukoht: Lehola
- Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
- Kontakt:
Re: 21053, indrek06, 1987
Olen vägistanud sellisel viisil laiendatud veljele rehvi peale. Ega see rehvile hea ei ole ja kui peale saad, ära enne maha võta kuni muster otsas Rehvi rant võib lihtsalt viga saada, eriti vanal rehvil.
Õigem oleks velg pooleks lõigata ja sinna riba vahele keevitada. Seda on jah keerulisem teha kui sinu varjandil.
Ka omale olen valmis keevitanud "kahest veljest üks" viisil, aga rehvi pole peale pannud, sest tean, mis saama hakkab. Hetkel seisavad ja ootavad oma aega. Võimalik, et ehitan need kunagi ringi.
Õigem oleks velg pooleks lõigata ja sinna riba vahele keevitada. Seda on jah keerulisem teha kui sinu varjandil.
Ka omale olen valmis keevitanud "kahest veljest üks" viisil, aga rehvi pole peale pannud, sest tean, mis saama hakkab. Hetkel seisavad ja ootavad oma aega. Võimalik, et ehitan need kunagi ringi.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
-
iIndrek06
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 17 Juul 2011 21:08
- Asukoht: Ida-Virumaa
- Autod: 21011, 2105, 21061, 530d e39
Re: 21053, indrek06, 1987
Autol alates eelmisest pühapäevast uus omanik. Teema võib sulgeda.