Vaz kütusekulu
Vaz kütusekulu
Vaz kütusekulu
Tervitus!
Plaanis on pikem sõit ca 20000 km nimelt Vaziga ette võtta. Kuna selle sõidu puhul mängib suurt rolli kütusekulu siis postitangi antud teema, et ettevalmistusi teha.
Plaanis sõit ettevõtta Vaz 02-ga. Nimelt kapotti all on originaal mootor ning kõik muu samuti. Milliste ümberehituste näol ning vahetatavate osade näol kütusekulu minimaniseerida?
Käigukast vahetada 5 käigulise vastu? Kas sobivad kõik vaz kastid või millised täpsemalt?
Kas muidu peale käigukasti vahetuse on võimalik veelgi miskit teha?
Ette tänades.
Plaanis on pikem sõit ca 20000 km nimelt Vaziga ette võtta. Kuna selle sõidu puhul mängib suurt rolli kütusekulu siis postitangi antud teema, et ettevalmistusi teha.
Plaanis sõit ettevõtta Vaz 02-ga. Nimelt kapotti all on originaal mootor ning kõik muu samuti. Milliste ümberehituste näol ning vahetatavate osade näol kütusekulu minimaniseerida?
Käigukast vahetada 5 käigulise vastu? Kas sobivad kõik vaz kastid või millised täpsemalt?
Kas muidu peale käigukasti vahetuse on võimalik veelgi miskit teha?
Ette tänades.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Sisuliselt eeldab see suuremaid ümberehitus töid.
Minu soovitus - plokikaanest -1,5mm maha, klapisüvendid kolbidesse, plokikaane remont koos klapipesade ülelõikamisega, klappidele veidi parem kuju ning 21213 nukkvõll+reg nukaratas.
Elektron süüde, osoon või solex karburaator.
sõidad 80-85km/h ja saad rahulikult 7/100le
Minu soovitus - plokikaanest -1,5mm maha, klapisüvendid kolbidesse, plokikaane remont koos klapipesade ülelõikamisega, klappidele veidi parem kuju ning 21213 nukkvõll+reg nukaratas.
Elektron süüde, osoon või solex karburaator.
sõidad 80-85km/h ja saad rahulikult 7/100le
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
võib olla ka 4,3 ülekanne kui 5k kast,
1200 mootoriga peaks 3,9 välistama - mõtetu vägistamine..
kindlasti korralikud rehvid alla, mitte mingi odav hiina juust
Eelarve peab päris korralik olema - meil on siiani reisid 5-7000 km olnud..
kui arvestada 7L/100 le mida ei õnnestu hoida ummikutes/suurlinnades/mägedes siis kulub reisile ca 1,4t kütet, reaalsem arvestada 8L/100le ning 1600L bensiini..
Kui reisida idapiiri taha Kaug-Itta siis pole iseenesest väga hull, kuigi küttehind kasvab idas.
euroopas paneb 2K euri sellise reisiga kütusepaaki ilusti ära
1200 mootoriga peaks 3,9 välistama - mõtetu vägistamine..
kindlasti korralikud rehvid alla, mitte mingi odav hiina juust
Eelarve peab päris korralik olema - meil on siiani reisid 5-7000 km olnud..
kui arvestada 7L/100 le mida ei õnnestu hoida ummikutes/suurlinnades/mägedes siis kulub reisile ca 1,4t kütet, reaalsem arvestada 8L/100le ning 1600L bensiini..
Kui reisida idapiiri taha Kaug-Itta siis pole iseenesest väga hull, kuigi küttehind kasvab idas.
euroopas paneb 2K euri sellise reisiga kütusepaaki ilusti ära
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Viiene kast, elektriline jahutusventikas, led päevatuled, korras pidurid, hästi reguleeritud mootor (nagu tehas ette näeb), väikse veeretakistusega kummimuster, sujuv sõit...
80-85km/h 2102-ga sõites olen isegi kuskil kuue liitri kanti hakkama saanud.
Nüüd hiljuti oli tonnise koormaga (pool maad) Ladal 600km läbisõidu keskmine kulu 7,4. Kusjuures viiest kasti pole sellel all, kiire sild küll. Talvekummid all.
Kulu arvutan alati täpselt, peale tankimist. Spidomeetri koefitsendid ka muidugi arvestatud.
80-85km/h 2102-ga sõites olen isegi kuskil kuue liitri kanti hakkama saanud.
Nüüd hiljuti oli tonnise koormaga (pool maad) Ladal 600km läbisõidu keskmine kulu 7,4. Kusjuures viiest kasti pole sellel all, kiire sild küll. Talvekummid all.
Kulu arvutan alati täpselt, peale tankimist. Spidomeetri koefitsendid ka muidugi arvestatud.
C
Arvan, et tasu rääkida kütusekulust 80-85 km/h juures kuna sellise kiirusega üldiselt ei sõideta ju (va. muidugi mõned erandid nagu libedus, udu jms ning võibolla mõned erandlikud teed kus liiklus praktiliselt puudub ja möödasõitjaid ei ole)? Vähemalt see küll seaduse mõttes põhjuse alla ei lähe, et raha on vähe ja kütust palju osta ei jõua. 70 või isegi 60-ga sõites peaks olema võimalik saavutada veelgi väiksem kütusekulu... äkki 50-ga veel vähem... seisval autol ei kulu üldse kütust.
Liiklusseadus § 50
(7) Juht ei tohi:
1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;
Liiklusseadus § 50
(7) Juht ei tohi:
1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid;
Ei oska öelda kas ühtlaselt ilma erilise põhjuseta hea tee ja nähtavuse korral 90 alas 80-ga sõitev juht läheks selle punkti alla, aga üldiselt näiteks autokoolides õppesõite tehes kui juba enam-vähem oskad sõita, siis ei lubata küll 80-ga sõita ja üldist liiklust sellega takistada.
Arvan, et ei eksinud 60-70 kohta rääkides. Originaalülekannetega ehk küll, aga tooksin just välja, et peaks olema võimalik saavutada. 60-ga on õhutakistus väiksem kui 80-ga, samuti veeretakistus...
Arvan, et ei eksinud 60-70 kohta rääkides. Originaalülekannetega ehk küll, aga tooksin just välja, et peaks olema võimalik saavutada. 60-ga on õhutakistus väiksem kui 80-ga, samuti veeretakistus...
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Nagu ma aru saan, siis reis ei toimu Eestis ja isegi baltikumis mitte.
Mujal maailmas on tiba teisemad arusaamad liiklusest ja sõidukiirusest, kui siin postsovjeedi riigis, kus kõigil on alati jube kiire. Kuhu - ei tea. Hauda nähtavasti, sest seal lõpetame me kõik. Kunagi.
Ma oma reisidel olen hakanud ihaldama suuremat kütusepaaki. Kütte kulu on jäänud küll "alla viie liitri sajale" tuuri, aga 40-liitrine paak on siiski väike. Kanistriga lödistamine on nats tülikas, kuid talutav. Pigem on valmistanud alati muret ruumipuudus kanku kaasavedamiseks.
1200-1300 kilti tanklavälbaks oleks igati ok. Tegemist pole ladaga.
Mujal maailmas on tiba teisemad arusaamad liiklusest ja sõidukiirusest, kui siin postsovjeedi riigis, kus kõigil on alati jube kiire. Kuhu - ei tea. Hauda nähtavasti, sest seal lõpetame me kõik. Kunagi.
Ma oma reisidel olen hakanud ihaldama suuremat kütusepaaki. Kütte kulu on jäänud küll "alla viie liitri sajale" tuuri, aga 40-liitrine paak on siiski väike. Kanistriga lödistamine on nats tülikas, kuid talutav. Pigem on valmistanud alati muret ruumipuudus kanku kaasavedamiseks.
1200-1300 kilti tanklavälbaks oleks igati ok. Tegemist pole ladaga.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Lada kütusepaak on nii õnnetult väike, et nutt tuleb peale - hõredamalt asustatud aladel on igasugu jama sellest tulnud - sisuliselt iga 200km tagant tangid..
Kanistri kaasa vedamine on tõesti probleem nagu Logman ütles, kui just üksi reisile ei lähe, eriti kui autos magada plaanid..
90-100km/h sõites on võimalik saada hakkama alla 8 liitri kuid mitte 1200 mootoriga!
väikse mootoriga on reaalne siiski 80km/h - arvestama peab sellega, et kohe kui teine kamber avaneb on kulu 10L/100
kui kütusekulu on eraldi eesmärgiks, peaks panema lausa märgutule millal 2k avaneb..
Lada puhul peab tankimispeatusi valides arvestama veel sellega, et vahel ei õnnestu kogu paaki tühjaks sõita - 38L paagist saad 35L maha sõita, siis hakkavad langustel ja tõusudel tekkima juba probleemid..
Auto ettevalmistamisel reisiks on niipalju nüansse mida peab arvestama, eriti kui jahtida väga väikest kütusekulu..
edu!
Kanistri kaasa vedamine on tõesti probleem nagu Logman ütles, kui just üksi reisile ei lähe, eriti kui autos magada plaanid..
90-100km/h sõites on võimalik saada hakkama alla 8 liitri kuid mitte 1200 mootoriga!
väikse mootoriga on reaalne siiski 80km/h - arvestama peab sellega, et kohe kui teine kamber avaneb on kulu 10L/100
kui kütusekulu on eraldi eesmärgiks, peaks panema lausa märgutule millal 2k avaneb..
Lada puhul peab tankimispeatusi valides arvestama veel sellega, et vahel ei õnnestu kogu paaki tühjaks sõita - 38L paagist saad 35L maha sõita, siis hakkavad langustel ja tõusudel tekkima juba probleemid..
Auto ettevalmistamisel reisiks on niipalju nüansse mida peab arvestama, eriti kui jahtida väga väikest kütusekulu..
edu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."