K: 2106 mootori kütusekulu

K: 2106 mootori kütusekulu

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
r
Rauno06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 30 Jaan 2015 22:17
Asukoht: Kilingi-Nõmme

K: 2106 mootori kütusekulu

Postitus Postitas Rauno06 »

Tere, sai tehtud tänavasõiduks mootor 80x80 (1608cc) surveastmeks 10,3-10.5 umbes täpselt, peal tava nukk reguleeritava rattaga ja 05 karpa 21/25 lõõriga millel teine lõõr 27 pele puuritud. el süüde kah peal.
Probleem nüüd selles et küttekulu ei saa kuidagi alla 10l 100km maantee sõidul. Neid düüsesi on edasitagasi tõstetud, algul sai pandud esimesse kambri 107 küte ja 170 õhk ja teise 150 küte ja 190 õhku, ei saanud pöördegi korralikult, järjest sai kütusetüüse suurendatud ja enamvähem liikuma sain kui esimesse kambri sai küte 135 õhk 170 ja teise lõõri küte 200 õhk 200, esimest lõõri ei saa väiksemat panna, hakkab kakkuma, süüde sai pandud nii varaseks et ei kiliseks pedaal põhja surudes madala pöördega, jagajal vihi vedrud pingutatud ja vaakum vooli eemaldatud, mõlemad lõõrid mehaaniliseks tehtud.
Või polegi võimalik sellise kubatuuri juures saada kütekulu alla 10 liitri sajale???

Viiene käigukast, 4.1 ülekanne ja 195-50-15 ratas taga, 90 kilti tunnis pöörded 2900.
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Vaata seda tabelit: http://ahlen-auto.narod.ru/engine_crb.htm
Eraldi Solexi ja Osooni kohta lähteandmed. Õhk tundub sul liiga suure mõõduga olema. Ise kasutan sarnasel 1,6 mootoril Solex 21073 (Sport) karpat ja esimese kambri kütus 107 ning õhk 150. Teises küte 120 ja õhk 135. Töötab kenasti ja kulu ilma tallamata alla 10 l/100km. Jälgi küünalde värvi et poleks liiga tahmased ja musta värvusega. Siis on segu liiga rikas. Õige toon on "kohvipruun".
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

küttekulu mõjutavad paljud faktorid, kuidas auto veereb jne..

jagaja parameetrite märamisel ei saa lähtuda vaid detonatsioonist - 95 bensiin on surveastmele 10,3 veel küllaltki detonatsioonikindel..
esimesena soovitaks süüte parameetrid täpselt üles võtta mis pöördel palju on süütenurka..
teiseks ei pääse ilmselt ilma segukellata siin, kui tahta kiiret resultaati..

kas karpa jalg on sirge?
2900 pöörde peal annab progresioonikanal läbi tühikäigudüüsi ka kütust..
palju on ujukiruumis tase reaalselt,
kas tühikäigu kruvidele reageerib karpa adekvaatselt? tühikäik ilus või raske ja rappuv?
ega sa tühikäigu/ülemineku süsteemi lisalahjendus kruvi lõpuni kinni ei keeranud?(see plekk korgi all..)

kuidas nuka paika panid?

pead kirjutama täpsemalt mida tegid plokikaane, ja põlemiskambriga, kuidas tõstsid surveastet (kas blokist või kaanest võtsid maha)
kuidas sa jõudsid selle 10,3..10,5 ni - mitu cc jäi kolvile ning kaande?
sellise konfiga mootori peaks ikka maanteel alla 8 saama.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
Rauno06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 30 Jaan 2015 22:17
Asukoht: Kilingi-Nõmme

Postitus Postitas Rauno06 »

Autol vabajooks kui selline on hea, veereb hästi

Esimene paagitäis oli 95 ja peale seda sai ainult 98 pandud ja hetkeks olen sõitnud juba u, 2000 km.
süüdet pole lambiga proovinud (pole seda kunagi teinud) ja mida hilisemaks keerata seda jõuetumaks läheb, se seade on hetkel kõige parem, ei teagi kuidas seda süütenurka pööretel vaadata, aparaati vaja vast sellejaoks, pole seda.
se segukell pidavat põhjas istuma enamus ajast, nii räägitakse, proovinud pole, kuigi omal oli sama plaan et segukell panna :)
karpa on rahuldavalt sirge, sai korra viiliga üle lastud
vat nüüd on see koht kus ma ei tea reaalselt kui palju on kambris kütet ja neid ülemineku düüse ja midaiganes düüse veel seal on kas töötavad ja kuidas töötavad, seda ju ei näe :/ aga kõik kruvid muudavad häält ja mootori tööd, neidki keeratud igas suunas, raamatutki loetud sellekohapealt et kuidas keerata ja mida.
tühikäik on hea, saab probleemiteta ka 400rpm peal puhtalt töötama panna mootori, hetkel käibki soojalt mingi 6,7 saja peal
((tühikäigu/ülemineku süsteemi lisalahjendus kruvi lõpuni kinni ei keeranud?(see plekk korgi all..)) sellele lausele ei ole vastust, ei tea millest jutt käibki :D
nukk sai pandud märgi järgi originaal rattaga siis reg ratas peale ja kett pingule.

kaant sai vähe kaasa aidatud, sai lõõrid lihtsalt libedaks ja ühtemõõtu, juhtpuksi ümbruses olev valu porr eemaltatud :) sisse 30mm välja 29mm põlemiskambriga sai ainult maha lastud se terav äär mis tehtud 76 küttejaoks vanal heal ajal, kolded kokku aetud ja sisse kolle kah siledaks ja libetaks, 30mm frees midagi ikka kooris natuke.
surveastet tõstsin: plokist -2mm ja kaanest -0,6 kolb plokiga tasa ja kolvil oli -4cc süvend ja kaande jäi 32cc (pluss miinus üks kuup), matemaatika oli mul koolis alla arvestuse seega arvutamiseks kasutasin netist hangitud valemite põhjal ja targamate meeste kogemustest.
kui seda mootorit tegema sai hakatud oli mul sama eelaimus et kaheksa peaks ikka saama küttekuluks ja peaks liigutama kah ennast natuke ergemalt, selleks ka karpas lisalõõr suurem ja hingavam aga näe, tahtsin hästi aga välja kukkus ikka nagu tavaliselt, mu kolme liitrine võtab kah vähem kui se 1,6 :D
kahjuks ei teinud ühtegi pilti kah kaanest enne peale panekut, ainult plokist pilt ja valmistoodangust :D
igatahes kuskil on kala sees ja minu aju seda vist kinni ei püüa :/ ei taha nagu 1300 kah takasi panna, kuigi see ei tahtnud eriti kütet :D
sai natuke sõiduasendit muudetud salongis ja sõita on siksiga üllatavalt hea nüüd, pikad otsad igapäevaselt sõita seega tahaks et ökom oleks, korra oli plaan proovida 3.9 ülekannet et veel madalamaks saada pööret trassil, mootoril jõudu on ja pööret kannatab madaldada küll :)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Raske on siinkohal midagi soovitada, kui ehk vaadata stroboga süüde üle, et ta alguses liiga varaseks ei tõmba - hakkab vastu töötama..
kui suur on tühikäigu düüs? kas 50 või 60?

Kui me eeldame, et töösoe kolb kasvab ca 0,2-0,3mm ning võtame tihendimahust 1...1,5cc maha saame SA~10,8

palun täpsusta hea kui fotoga mida sa mõtled lause all:
"sai ainult maha lastud se terav äär mis tehtud 76 küttejaoks vanal heal ajal"

kui mõtled siin quench ala siis seda on madalatel ja keskmistel pööretel effektiivseks põlemiseks vaja
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
Rauno06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 30 Jaan 2015 22:17
Asukoht: Kilingi-Nõmme

Postitus Postitas Rauno06 »

selge, tegelen tuleva nädalal selle süüte täpsusega ja vihtide kraadidega, kaks düüsi on pea lõõri poolne 50 ja lisalõõri poolne 60
sellepeale ma ei mõelnud ega tulnudki et soojenedes asjad paisuvad ja nii tulemust muudavad :/ kuskilt kõrvajäänud et tegelik surveaste tuleb madalam kui arvutuslikul teel on saadud aga 10,8 ei olnud plaanis saavutada vaid oligi plaan kuni 10,5
11 surveaste juba tänavasõiduks liiga karm
sai mahalastud see äär põlemiskambris et vältida detonatsiooni teket, kolvi ja kaane vahele jääb liiga palju kitsast ala.

Pilt

se joonistatud äär sai maha lastud, kuigi seda ei jäänudki väga palju kui kaan sai lihvitud, aga siiski sai luibu lastud :)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

see äär pigem takistab detonatsiooni teket tekitades turbulentsi küttesegu kokkusurumisel...
loe quench kohta internetist :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
Rauno06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 30 Jaan 2015 22:17
Asukoht: Kilingi-Nõmme

Postitus Postitas Rauno06 »

:D kurat seda nüüd teab mis se õige oleks, lihtsam on vist mitte midagi teha siis ei tee midagi valesti, aga minuarust on se ,,turbulents,, ikkagi võistlus mootori teema ja kõrgetel pööretel toimiv, tava karpa, hmm, kahtlen selles et se midagi juurde annabki :D aga jätan selle kah kahekõrva vahele ja arutan seda ise endaga läbi, kui uut hakkan ehitama.

quench,, on nii keeruline teema et sellesse peab päris süvenema :) piltlikult tahaks seda toimimas näha
aga ikkagi sellise mootori puhul 10 sajale on ilmselgelt palju!
r
Rauno06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 30 Jaan 2015 22:17
Asukoht: Kilingi-Nõmme

Postitus Postitas Rauno06 »

Nii, vahepeal sai süütega tegeletud ja stroboga paika aetud, varasemaks tahtis kübe, ei muutunud küttekulu ega minek märgatavalt kuid soojastpeast ei lähe enam esimesest pöördest käima vaid tahab ikka kolm neli ringi saada. Ja mitme peale j6dsime järeldusele et muudetud p6lemiskamber ja selle suuruse taga peabki olema hilisem süüde.
sai siis 3.9 ülekanne sebitud ja pööre langes kenasti kohe aga nüüd ei saa 10 liitriga enam 100 kilti s6itagi :/
kuid muuseas tuli ühe vanema mehega jutuks et peale kahtekümmend kolmekümment kilomeetrit hakkam masin kakkuma ja puterdama selgus et mul on puudu se alukattega toru kolde ja õhupuhasti vahel ja karpa läheb lihtsalt jäässe :D sai se hangitud kahe euro eest poest ja nüüd s6idab kenasti ega kaku ja küttekulu kohe langes, kaheksa üheka hetkel sajale.
seega tuleb nüüd 4.1 tagasi panna, vaatab mis sis küttekuluks tuleb.
3.9 ja viiene kast ei sobi omavahel se on proovitud :D uskumatu et viga oli selles torus mis kaks euri maksab .
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Üldjoontes peaks kiirema ülekandega küttekulu pisut langema. Mitte just palju ning kiirendust pärsib ka pisut. Küttekulu vahet saab teha rohkem maanteel ühtlase kiirusega sõites.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
r
Rauno06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 30 Jaan 2015 22:17
Asukoht: Kilingi-Nõmme

Postitus Postitas Rauno06 »

Jutt käibki maanteel s6idust, mul ongi igapäevaselt 60-80 kilti s6ita maanteed, järelikult viiene kast ja 3,9 on liiga koormav 2600 pooret ikkagi ainult, väänet vähe sellel pöördel siis.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Viiene kast, 1,6 mootor, kiirem reduktor, Vaz 2102.

Tsitaat:Esimene pikem reis tehtud. Nüüd teada ka maantee bensiini kulu.
Eelmine paagitäis (põhiliselt linnavahel) oli 10L/100km kohta. Nüüd maanteel (Tallinna ots) oli 7,4L/100km.

Teine tsitaat:Ikka ühe anomaalia mõtlesin välja mineku kohta. Kui oli läbitud kusagil 100km tuuris kiirteed, siis päris lühikese aja jooksul, tõusis jahutusvedeliku temp umbes 5kraadi kõrgemale. Mõtlesin, et nüüd hakkab üle kuumenema. Imelik oli aga see, et läbitud vahemaa oli juba liialt suur, koormusest ülekuumenemiseks. Üleliia kõrgele seier ka ei tõusnud. Rahunesin maha ja lasin vanaviisi ikke edasi. Teise päeva kapoti alla vaadates panin tähele, et ära oli tulnud õhupuhasti õhuvõtutoru, mis annab karbale värsket õhku õuest. Mootor sai põlemisõhku kapoti alt, nagu tehase versioonil. Sel hetkel ei osanud arvata midagi rohkemat. Tagasi sõites aga asus jahutusvedeliku seier jälle endise (5kraadi madalam temp) koha peal. Järelikult on see temperatuuride vahe tingitud õhuvõtu kohast. Väljast saadud õhuga jahutatakse mootorit ka seespidiselt. Võib-olla mõjutab ka see, et väljast saadud õhk on veidike surve all.
Bensukulu koha pealt olen nüüd veidike segaduses. GPSi järgi võttes oleks kulu 9,5 liitrit sajale. Auto spido järgi oleks tagasisõidu kuluks 8,8.
Varem nagu olin GPSi peale 100% kindel. Kiirust (120km/h)hoidsingi GPS näidu järgi. Auto spidomeetri järgi oli kiirus kusagil 138km/h. Mootori pöörded samal ajal kuskil 3800kanti.
Miks siis nüüd äkki kahtlema hakkasin?
Üks asjaolu on see, et GPS loeb ka laeva ülesõidu vahemaa sisse. Ma aga enne selle peale ei tulnudki. Lahutasin siis näidust 80km maha,et benakulu arvutada. Tegelikult ma ju ei tea, kui pikk on Helsingi-Tallinn vahemaa ja kas näiduk selle ikka luges ära. No selle asjaga saab hakkama. Teinekord vaatan enne ja pärast laevasõitu näidud üle.
Mida aga kosta sellise asja kohta? Auto seismise ajal lülitasin max kiiruse nulli. Auto seisis edasi. Mingi aeg hiljem oli aga maks kiiruseks 0,3km/h. Ja veel veidi aega hiljem oli juba 0,9km/h. Auto seisis asfaltplatsil ja käsipidur oli peal. Kas pikemal seismisel võivad muutuda ka muud näidud? Laeva peal oli mul ju navigaator välja lülitatud, aga ikkagi olid käärid auto spido ja GPS näidiku vahel liialt suured. Kas GPS ikka luges väljalülitatuna laevasõidu sisse??? Kui ei lugenud, siis oleks bena kulu 7,9liitrit sajale.
C
r
Rauno06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 30 Jaan 2015 22:17
Asukoht: Kilingi-Nõmme

Postitus Postitas Rauno06 »

jah, ma olen selle teema läbilugenud kus sellest juttu on :) se oli se ise tehtud kastikas :)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

 
Rauno06 kirjutas:... se oli se ise tehtud kastikas :)
Kastikal on 1,3 mootor ja neljane kast. Küttekulu 7,4.
Need tsitaadid olid 2102 teemast.
Tegelikult on küttekulu kõige rohkem juhi teha. Saab nii ja naa. Poeg pidi hakkama oma autole ostma uut karburaatorit, sest küttekulu oli liialt suur. Reguleeringud ei aidanud vähendada. Ükskord läksime koos pikemale reisule ja mina sõitsin. Tagasi tulles oli küttekulu arvestusel üllatus. Uus karba jäi ostmata, sest oleks olnud mõttetu.
C
r
Rauno06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 46
Liitunud: 30 Jaan 2015 22:17
Asukoht: Kilingi-Nõmme

Postitus Postitas Rauno06 »

Mul oli ennem 05 mootor peal, viiene kast 4.3 ülekanne ja v6ttis kah 7-8 sajale aga umane oli :D
Vasta