K: Ralli amordid?

K: Ralli amordid?

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Kasutaja avatar
01vaz01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 302
Liitunud: 20 Sept 2010 22:00
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2101, 2107, bmw 535d

K: Ralli amordid?

Postitus Postitas 01vaz01 »

Probleem selles, et netist leiab vähe infot Ladale Bilstein b6 amortide kohta, ning pildid on kus on tolmukate peal ja amordi varre jämedust ei näe.
1) Küsimus et kas bilstein b6 on kahte varianti sport ja rallymode?
2) Ja kas vene plazasid on ka nii jämeda varrega olemas kui alumisel pildil bilsud?
Või siiski olen valesti aru saanud ja tagavedusele nii jämeda varrega amorte polegi.

Olen tänulik asjakohaste vastuste eest!

Need siis on b6 sport ehk nö tavalised?
Pilt

Ja kui ma õigesti olen arusaanud siis on olemas tagavedusele Ladale ka sellise jämeda varrega b6 rallymode?
Pilt
h
humparts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 123
Liitunud: 29 Jaan 2010 14:43
Asukoht: Tartu/Viljandi
Autod: 21053 ja a4 b6
Kontakt:

Postitus Postitas humparts »

Tere, bilsudel on jah rallyd jämedamad
Plaza kohta ei oska öelda.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

need alumised on esiveolise omad - korpuse sees on peenike vars - jämedam korpus liigub üles alla (amort on keeratud pea alaspidi).
tagaveolisele nii jämedaid asju mina näinud pole.

b6 vs b6rally on visuaalselt sama varrega, erinevus on reguleeringus ja klappide tugevuses..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

2101-2107 bilstein B6 rally mode taga amordi korpus on 50mm läbimõõt B6 spordil on 40mm läbimõõt Mõlemal on vars 11mm läbimõõduga. Rally on umbes 3 korda jäigem. Nagu ka hind. Kui huvi siis saab orgunnida.
MännikuLaiali.
Kasutaja avatar
-lada-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 509
Liitunud: 03 Jaan 2010 17:05
Asukoht: muhu/tallinn
Autod: lada 2103, 2106, 21013

Postitus Postitas -lada- »

Saab ka rally mode väga hea hinnaga kui tahtmist on, hind oli vist sinna kanti mis plazadel kui endale tellisin :cool:
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

 
-lada- kirjutas:Saab ka rally mode väga hea hinnaga kui tahtmist on, hind oli vist sinna kanti mis plazadel kui endale tellisin :cool:
made in france NGK süüteküünlaid saab ka väga hea hinnaga võrreldes jaapani omadega - aga ei kesta nad ka mitte kottigi..

odaval hinnal on mitmeid põhjuseid kahjuks :(
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
01vaz01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 302
Liitunud: 20 Sept 2010 22:00
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2101, 2107, bmw 535d

Postitus Postitas 01vaz01 »

Inglise ebayst paar pilti, et siis rallymode on pildiltki näha et välimise toru jämeduse erinevus. Ning erinevus on ka tolmukatetes.


Bilstein b6 rallymode
Pilt

Ja Bilstein b6 sport ehk tavaline. (näha et välimine toru peenem)
Pilt

Ning erinevad on ka tagumised

Bilstein rallymode tagumine
Pilt

Bilstein b6 sport ehk tavaline (peenema varrega)
Pilt

Teema mõte selles et teisedki teaks et neid on olemas kahte varianti ja mitte asjatundjale pole väga erinevusi märgata, kui siis hind muidugi tihti peale!
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

No sellist laadi teema oli juba siin foorumis ka olemas - kordamine tarkuse ema jah muidugi.

Kui õige koodiga tellida siis ei tohiks nagu eksida.
Festina lente!
Kasutaja avatar
01vaz01
Foorumi kasutaja
Postitusi: 302
Liitunud: 20 Sept 2010 22:00
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2101, 2107, bmw 535d

Postitus Postitas 01vaz01 »

Neid jämeda ja peene varre jutte siin foorumis aga konkreetset pildiga teemat ei leia!
Aga VäikeMägilane kui sa siin juba postitad siis sinul peaks paremad teadmised olema Plazade osas. Et äkki paned mõne pildi ja alternatiivi soovituse plazade näol, siia postitusse?! Saab korraliku teema.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Plazad
värvus kollane
(oranzid on poolsport, vana malli sport)
koodid:
PLAZA АВ 32.00.00 SP; SP30 ja SP50

gaas/õli amordid, mono tuubne. 50-60% jäigemad kui Plaza "Extreme" seeria omad.

Liigub ka järgitehtud variante, tasub enne alla panekut kontrollida ammode käiku ja selle ühtlust (surud kokku, keerad "pea" alla ning vaatad kui kiiresti ja ühtlaselt amort avaneb ja nii 4-5korda), kui mingi kasjak siis tasub se tagastada

Plaza sporte liigub 3 varianti, originaal käik, -30 ja -50mm lühem käik (madalduse jaoks siis)
tagumised amordid tulevad ilma puksideta, tehas näeb ette sinna polüuretaane (ca 20- 25 raha)

Varre ja padruni jämedust peast ei tea, kuid sarnased B6 rallyle
kunagi käes hoian siis mõõdan ära.

See, et kellelgil juba esimese hüppega ammo katki, neid jutte on täpselt sama palju kui neid jutte, kus ammo kestab 10-neid tuh.km-eid. Eks siin saab määravaks ka juht sangas, asi kuhu see ammo külge kruvitakse ja mida siis selle asjaga tehakse.

Olen ise B6-e ka kõveraks saanud niiet ei ole se ka mingi pommikindel toode ja kulub samamoodi

kuid B6-puhul võib olla kindlam et asi on kvaliteetne ning ma arvan, et jäikuse poolelt ja töö iseloomult on B6 rally gramm parem autoralliks/krossiks ja tagavaraks võiks olla komplekt Plazasid näiteks.

Kuid kui mingi 4-500 välja pole käija, siis poole odavamad Plazad oma hinnaga ületavad B6-ed. algajatele soovitaksin siinkohal Plazat


Samas ringrajale nt. Plaza Sport SP50 oleks mõistlikum valik koos vastava vedruga nii hinna kui andmete poolest.

Jutt käib siis tagavedustest!



Pilt

Pilt
Festina lente!
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

Kuna enam Plazasid vist ei toodeta, siis mis võiks olla nende asenduseks? Ehk siis hea hinna/omaduste suhtega amordid?
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Uued on kayaba ultrad.
Pildilt olen vaid näinud.
Kuskil postis panin b6 ja b6 rally erinevusest pildi kah.
Panen siis siia kah.
Pilt


Enda arvamus, et b6 rally on üliräige amort. Kõvemat vedru ei soovitaks.
Esisilda veel võiks teda panna aga taga......... no ei tea vb driftiks.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

 
Hulkur kirjutas:Uued on kayaba

Enda arvamus, et b6 rally on üliräige amort. Kõvemat vedru ei soovitaks.
Esisilda veel võiks teda panna aga taga......... no ei tea vb driftiks.
B6-te 'häda' on selles, et nad ei ole konstrueeritud krossiks/ralliks-vaid pigem ringrajale, kõvale siledale pinnasele.

Ette võiks ta sobida isegi, kuid ka esiratas võiks 'maas' olla, seega B& kui ühepoolne mono ammo ei ole meie kruusateedele just parim. Samas ajab asja ära, sest alternatiive on vähe.

Plazale on asendusena olemas SS20, ütleks et isegi parem kui plazad olid-just kruusale. Hinnaga ei konkureeri nad hetkel kellegagi, soodsaim valik kompromissitult.

Bilsudest saab ka asja, aga need tuleb ringi ehitada/lasta teha, nö. kahepoolseks ammoks, aga siis läheb uutele juurde veel 3-400 vist, oleneb tegijast, lisaks hea kui paigaldatakse kuulliigendid/unibals/ + veel xx $

Kui keegi tahab eritellimusel sportlikke ammosid kruusale, siis saab natuke kangemaid /B6 sarnaseid/ tükke ka idast ca 300 jooks
Festina lente!
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Nõnda nimetatud mono tube amort on tegelikult arenenum kui twin tube.

Monokas on kõvasti parema jahutusega, omab rohkem õli ja gaasikamber on eraldatud kolviga.

Twin tubel on gaas ja õli koos ühes anumas. Kahetoru süsteem ei lase amordil nii kiiresti jahutada.

Mõlemad amordid võivad olla ühepoolse tööga. Kõik oleneb klappide pakettist ja kolvi ehitusest.

B6-el on lausa peale kleebitud, et testitud Nürburgring-il ja seal väga löökauke, trampliine pole.
Ja selle raja järgi on amort ka seadistatud.

Kangusest rääkida.
Ilmselgelt liig mis liig. :D Vedrustus ei tee enam oma tööd vaid tõstab autot. Vedrustus enam ei neela lööke vaid kannab need edasi keresse.

Odavusest ja hindadest rääkides.

Kindel ja odav on VW T4 ette. (soovitatavalt gaas)
Taha niva või klassiku enda gaasiamort.

Jäikus on ikkagi rohkem ringrajameeste teema. Mida rohkem ratas maad kopeerib seda parem on grip.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

T4 ammost ette ei tea midagi, aga taha klassiku enda või gaasi ammo - võidusõiduks? see oli vast nali?
Festina lente!
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Mida sõita tahad? :D
Isiklikult Lumi/jää vahel mõni rajapäev.
Vahel eksib sinna ka mõni ee rühmur. Ja ei jää me kaugele maha.
Odava kahetoru (twin tube) amordi viga ongi see, et ta kuumeneb üle. Kui on 7km ratsutamist siis tema enam ei tööta. Jahtub ja uuesti.

Isiklikult arvan nii, et kui ei ole proovinud siis ei tea. Minu põhimõte (tagaveolisel) on ikkagi see, et eest veidi kikki ja kangem. Tagant madal ja pehme. Jõud :D niipalju kui seda ka on oleks vaja kõik maha kleepida :D Rooliga valid vaid kurvi minemise suuna.... gaasiga tuled kurvist välja :D
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: Ralli amordid?

Postitus Postitas VäikeMägilane »

upitan teemat, et siiamaani ei ole osad veel arusaanud mis amort see B6 Rally on ja milleks ta hea või halb on.

Ilmselt tuleb see sellest, et amordile on peale kleebitud Rallye -mode silt või nimetus, kuid see on eksitav.
Lisaks, kui B6-rally gaasikas alla panna, siis võib ka esimese stabika ära unustada või jätta kerge originaal.

Ralliks ja rallikrossiks (kui treppis, aukus kruus)-soovitaks kahepoolse toimimisega amorte, kas siis ringi-ehitatud B6ed või SS20ned või juba coilover vedrustus. Samuti on võimalus tellimise peale kruusale amorte saada (on erinevaid tootjaid).
Festina lente!
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: K: Ralli amordid?

Postitus Postitas Hulkur »

Need amordid. ;)

Pole sellel 50mm kehaga b6-el häda midagi. Ainuke mure on, et on ühes seades.

Tava esivankriga klassikalisele ladale sobib 50mm b6 ette küll. Mitmel autol on pika õõtsaga ka kasutusel 50mm b6. Sinna on see amort juba liialt pehme ja oleks tarvidus jägemaks saada, kuid sõita on talutav.

Parim lahendus oleks ikkagi amort/vedru combo. Kindlasti peaks olema amordi jäikus reguleeritav. Rebound/Bump/slowBump.
Vedru eelpingega on hea autot tasakaalu ja kõrgused õigeks sättida.

Külapeal on kuuldud, et varsti pidi suurde rallisse tulema nn klassikaliste vfts-ide klass.. Eks ole kuulda mis nõuded ja kohustused seal on.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: K: Ralli amordid?

Postitus Postitas VäikeMägilane »

lada cup pidi tulema jah, aga tingimusi teavad vist aind need kes selle väljamõtlesid, ülejäänd on endiselt pimedas!
Järjekordne näide eali asjaajamisest, I etapp jaanuaris ja tingimused siis ilmselt kuu varem, et jumala eest ei suudaks oma autosid nõuetele vastavaks teha.
krdi tsirkus käib ikka...
Festina lente!
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 547
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Re: K: Ralli amordid?

Postitus Postitas twist »

Hulkur kirjutas: 12 Nov 2021 17:16 Vedru eelpingega on hea autot tasakaalu ja kõrgused õigeks sättida.
Kõrgust võiks ideaalis ilma eelpinget pekki keeramata timmida :)
Vasta