Mootori sisepesu
Mootori sisepesu
Mootori sisepesu
Otsisin Googlest, ladaklubist st igalt poolt ja ei leidnud piisavalt infi selle kohta.
Tahaks teada mida teha:
Ostsin omale 1500 mootori millel tahaks õlivahetust teha, aga eelmine omanik ei tea mis õli sees praegu on. Millist vahendit peaks kasutama et saaks mootori seest nii puhtaks, et saaks kasutada 10w40 või 5w40 õli?
Kas üldse tasub teha pesu kuna leidsin väga palju vastuväitteid selle pesu kohta. Vana sodi pidavat õlikanalid ära ummistama.
Loodan et saite minu segasest jutust aru:lol
Tahaks teada mida teha:
Ostsin omale 1500 mootori millel tahaks õlivahetust teha, aga eelmine omanik ei tea mis õli sees praegu on. Millist vahendit peaks kasutama et saaks mootori seest nii puhtaks, et saaks kasutada 10w40 või 5w40 õli?
Kas üldse tasub teha pesu kuna leidsin väga palju vastuväitteid selle pesu kohta. Vana sodi pidavat õlikanalid ära ummistama.
Loodan et saite minu segasest jutust aru:lol
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
On olemas sisepesuks mõeldud õlid.
Isegi kasutanud.
Üks paljudest näiteks siin: http://www.osta.ee/17658423
Ma ostsin eesti keelsete Erimelli kirjadega. Kallasin sisse, vastavalt juhendile nats sõitsin sellega ja siis peale väljutamist asendasin pärisõliga.
Võib ju mitu korda toda protsessi läbi viia, kui arvad et väheks jääb. Filtrit võid ka vahepeal vahetada, kui kahtlema hakkad.
Aga parim pesu on ikkagi lahtivõetud mootori detailide leotamine, piinlik puhastamine ja kuivatamine. Ploki juures samuti leotus, survepesu, ohtralt suruõhu kasutamist ja kuivatamine.
Kasutan pesuks/leotuseks juba aastaid Plexut. Viljandis näiteks see müüb: http://www.pesuekspert.ee/
Mootorisse Plexut ära küll kalla!!! Kummikindad lausa kohustuslikud!
http://www.estko.ee/file-upload/3UV_plexu.pdf
Isegi kasutanud.
Üks paljudest näiteks siin: http://www.osta.ee/17658423
Ma ostsin eesti keelsete Erimelli kirjadega. Kallasin sisse, vastavalt juhendile nats sõitsin sellega ja siis peale väljutamist asendasin pärisõliga.
Võib ju mitu korda toda protsessi läbi viia, kui arvad et väheks jääb. Filtrit võid ka vahepeal vahetada, kui kahtlema hakkad.
Aga parim pesu on ikkagi lahtivõetud mootori detailide leotamine, piinlik puhastamine ja kuivatamine. Ploki juures samuti leotus, survepesu, ohtralt suruõhu kasutamist ja kuivatamine.
Kasutan pesuks/leotuseks juba aastaid Plexut. Viljandis näiteks see müüb: http://www.pesuekspert.ee/
Mootorisse Plexut ära küll kalla!!! Kummikindad lausa kohustuslikud!
http://www.estko.ee/file-upload/3UV_plexu.pdf
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Esialgselt saab mootori sisemusest aimu kui klapikambrikaas maha keerata. Kui sealt ikka nõgi kiht vastu vaatab, siis sellisel vanal mootoril on pesu kõige õigem teha algosadeks on võetuna.
Uued õlid leotavad nõgi lahti ja siis tõesti ummistus õlikanalis kerge tekkima. Tulemuseks ikka mootori osandamine.
Sama lugu on spets mootori sisemiseks puhastamiseks mõeldud nn pesuõlidega.
Lisaks leotavad uued õlid mustuse (eriti see pesuõli) tihendite vahelt ära, seega tulemuseks ka kenasti lekkiv mootor.
Näiteks mitmes töökojas öeldud, et vanematel kui 5-7 aastat sõitnud autodele pesuõli kasutamine ebasoovitav. Pärast on mootorid jooksnud nagu mahlakased. Tuttavale töökojast on ka otse öeldud, et kui pesuõli tahad sisse panna, siis teed seda ise ja meie ukse taga:lol
Uued õlid leotavad nõgi lahti ja siis tõesti ummistus õlikanalis kerge tekkima. Tulemuseks ikka mootori osandamine.
Sama lugu on spets mootori sisemiseks puhastamiseks mõeldud nn pesuõlidega.
Lisaks leotavad uued õlid mustuse (eriti see pesuõli) tihendite vahelt ära, seega tulemuseks ka kenasti lekkiv mootor.
Näiteks mitmes töökojas öeldud, et vanematel kui 5-7 aastat sõitnud autodele pesuõli kasutamine ebasoovitav. Pärast on mootorid jooksnud nagu mahlakased. Tuttavale töökojast on ka otse öeldud, et kui pesuõli tahad sisse panna, siis teed seda ise ja meie ukse taga:lol
Kas see erimelli toode on see:
13. Sisepesuõli 5L kanister 9.90 EUR
13. toode
Selge see, et kisun mootori enne lahti ja vaatan kui nõgine on. Kui väga hull siis laotan mootori pulkadeks ja hakkan leotama.
13. Sisepesuõli 5L kanister 9.90 EUR
13. toode
Selge see, et kisun mootori enne lahti ja vaatan kui nõgine on. Kui väga hull siis laotan mootori pulkadeks ja hakkan leotama.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Üldjuhul niisama leotamisega pole seal midagi teha.-Imelyk- kirjutas:Kas see erimelli toode on see:
13. Sisepesuõli 5L kanister 9.90 EUR
13. toode
Selge see, et kisun mootori enne lahti ja vaatan kui nõgine on. Kui väga hull siis laotan mootori pulkadeks ja hakkan leotama.
Karmikarvaline pintsel, peene otsaga pahtlilabidas, veljehappe lahus, keskmisest kangem mootoripesu aine ja viitsimist ja närvi on need märksõnad mis sel juhul primaarseks saavad. Loomulikult ka kõikvõimalikud maailmakeelsed väljendid mis väljendavad nördimust selle üle kui palju puhastamist vajavaid osi ühes mootoris võib olla
Väntvõllikanalid ongi vist kõige kriitilisemad. Ummistumisel mootor päris kiiresti laiali klõbina saatel.-Imelyk- kirjutas:Täna kiskusin kaane maha ja alt oli küll s*tane, kuid milliseid kohti peaks kriitilise pilguga vaatama? Millised kanalid on peenikesed ja võivad ummistuda?
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Pildil olev Erimelli õli on väga asjalik toode. Kasutan igal õlivahetusel erinevatel autodel. Vedel ja voolab mõnusasti nagu mesi.Peseb mootori seest korralikult üle. Pärast uue õli sissevalamist ei muutu õli kohe tumedaks ega mustaks vaid jääb samasuguseks nagu kanistris oli.
Julgen soovitada.
Julgen soovitada.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Roostetamise vastu aitab kuivatamine, millest ma ka rääkisin ja loomulikult kiire koostamine, sisseõlitamine.-Imelyk- kirjutas:Logman rääkis siin survepesust, kas vesi mootori plokki rooste ei aja? Hülsile tekib minuarust eriti ruttu rooste?
Kas väntvõlli leotada diisli või bensiini sees?
Diisliküte ei pese ega leota mitte midagi. Paras silmapete on selle haisva vedelikuga limamine.
Ma juba kirjutasin, mida on kõige asjalikum kasutada. Olen ameti tõttu kõik aroome levitavad naftasaadused pesemiste käigus ära katsetanud (bents, diisel, mootoripesu vedelik, petrooleum ....) ja see kõik on võrreldes pleksuga. Pleksu ei haise, ei määri riideid, eemaldab kõik mustuse, õlid ja rasvad 100%. Lõpuloputus tuleb kindlasti teha - veega.
Kummikindad on vajalikud naha säästmiseks. Pleksu leeliseline koostis kuivatab nahka.
See mootor on peale pesemist sõitnud 4000 km:
Veel:
Säärase mootori ostsin kunagi: http://www.ladaklubi.ee/failid/6477.jpg
Siis läks pesemiseks: http://www.ladaklubi.ee/failid/6481.jpg
Ülemisel pildil on asi mootoripesu vedelikuga üle pritsitud.
Teisel pildil olukord peale survepesuriga loputamist.
Kolmandal ja neljandal on peale pleksuga leotamist ja survepesu.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Re: Mootori sisepesu
Jagan üht õpetlikku pilti.
Olaaf autoriks.
Olaaf autoriks.