2102, motamees, 1973
2102, motamees, 1973
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
No-nii mõõtmised teostatud. Silindrite max kulumine 0,07mm. See tähendab et pole vaja silindrite puurimist ja uusi kolbe. Lähevad ainult uued rõngad. Max lubatud kulumine mis veel puurimist ei nõua on 0,15mm.
Väntvõll aga läheb lihvimisele.
Mootori spetsialist kelle juures konsultatsioonil käisin soovitas ka ketirattad ära vahetada. Ütles - Kui keti vahetad siis kindlasti ka kõik ketirattad. Siis ei pea nati aja pärast jälle ketiga jamama. Uuemad ketipinguti kummid ei pidavat ka vene õlile vastu pidama. Tursuvad üles.
Väntvõll aga läheb lihvimisele.
Mootori spetsialist kelle juures konsultatsioonil käisin soovitas ka ketirattad ära vahetada. Ütles - Kui keti vahetad siis kindlasti ka kõik ketirattad. Siis ei pea nati aja pärast jälle ketiga jamama. Uuemad ketipinguti kummid ei pidavat ka vene õlile vastu pidama. Tursuvad üles.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ei kindlasti mitte. Ma kasutan sünt õlisid.Esialgne postitaja jeejeekas sul plaanis vene õli sisse panna?Esialgne postitaja motamees
Uuemad ketipinguti kummid ei pidavat ka vene õlile vastu pidama. Tursuvad üles.
Lihtsalt tõin fakti teiste jaoks välja. Kusagilt teemast käis läbi - pinguti sulas üles. Ilmselt oli see sarnane juhtum.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Selle reegli vastu eksitakse ilmselt mitmetel põhjustel. Paljudel on autot pidevalt väga vaja. Osadel puuduvad oskused/kogemused. Mõni lihtsalt ükskõikne. Asi võib ka raha pärast puudulikuks jääda.Esialgne postitaja MossOpel
Jah, siin on töö ikka täiesti põhjalik olnud (reegel, mille vastu tihti eksitakse)
Mul nagu teine auto olemas millega sõita. Teen seda mitte häda pärast vaid rohkem huvi tõttu. Kui raha napib lasen lihtsalt ajal voolata.
Kui mingit tööd teha tuleks teha maxsimum. Tahtmatult jäävad osa asju viletsamad ja kui veel meelega kottlohinal lasta ongi tulemus lõpuks kesine.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Panen kirja oma seiklused mootori remondil. Äkki on kellegil midagi õpetlikku saada.
Praegu käib plokikaane taastamine. Muidugi kõik osad enne kenasti pesumasinas puhtaks pestud. Klapi juhtpuksid lõin välja ja hakkasin uut komplekti sisse panema. Plokk pliitaraual kuumaks ja juhtpuksid sügavkülmas. Sisse lüües selgus et kaks juhtpuksi ei mahu spetsrakisesse mida löömaks kasutasin. Olid mõõdust väljas. Panin poodi ja vahetasin puksid ümber.
Klappide suhtes oli mind hoiatatud, et need ei vasta tihtilugu mõõdule. Võtsin siis mikromeetri poodi kaasa ja hakkasin mõõtma klapisääri. Mõõt peab olema 8mm. Esimeses poes olid enamus 1- 2 sajandikku väiksemad. Mõni veel rohkem. Läksin teise poodi. Sealsed klapid olid 25 eek tükist odavamad ja 5 sajandikku alamõõdulised. Võtsin siis esimesest poest 6 klappi . Kõik 1 sajandik alamõõdulised (see on normaalne). Ülejäänud 2 klappi saan reedel kui tuleb uus ports. Seal siis jälle valimisvõimalus.
Kui te omale poest ladale midagi ostate siis tuleb ikka mõõte kontrollida. Täpsete tööde puhul võib ikka asi väga mööda minna.
Kokku lüües kõigi juppide maksukuseks tuleb kuskil 2500 eek. Kusjuures kolbe ei ole vaja vahetada. Siia juurde veel vända lihvimine 700 eek ja veel mõned sisseostetavad tööd (kaane lihvimine, klapipesade freesimine ja muud pisiasjad). Mul tekkis tõsine kahtlus poes müüdavate mootorite suhtes. 3000 eek kapitaalselt remonditud mootor????????? Seal on pooled asjad tegemata jäetud. Töörahast rääkimata.
Praegu käib plokikaane taastamine. Muidugi kõik osad enne kenasti pesumasinas puhtaks pestud. Klapi juhtpuksid lõin välja ja hakkasin uut komplekti sisse panema. Plokk pliitaraual kuumaks ja juhtpuksid sügavkülmas. Sisse lüües selgus et kaks juhtpuksi ei mahu spetsrakisesse mida löömaks kasutasin. Olid mõõdust väljas. Panin poodi ja vahetasin puksid ümber.
Klappide suhtes oli mind hoiatatud, et need ei vasta tihtilugu mõõdule. Võtsin siis mikromeetri poodi kaasa ja hakkasin mõõtma klapisääri. Mõõt peab olema 8mm. Esimeses poes olid enamus 1- 2 sajandikku väiksemad. Mõni veel rohkem. Läksin teise poodi. Sealsed klapid olid 25 eek tükist odavamad ja 5 sajandikku alamõõdulised. Võtsin siis esimesest poest 6 klappi . Kõik 1 sajandik alamõõdulised (see on normaalne). Ülejäänud 2 klappi saan reedel kui tuleb uus ports. Seal siis jälle valimisvõimalus.
Kui te omale poest ladale midagi ostate siis tuleb ikka mõõte kontrollida. Täpsete tööde puhul võib ikka asi väga mööda minna.
Kokku lüües kõigi juppide maksukuseks tuleb kuskil 2500 eek. Kusjuures kolbe ei ole vaja vahetada. Siia juurde veel vända lihvimine 700 eek ja veel mõned sisseostetavad tööd (kaane lihvimine, klapipesade freesimine ja muud pisiasjad). Mul tekkis tõsine kahtlus poes müüdavate mootorite suhtes. 3000 eek kapitaalselt remonditud mootor????????? Seal on pooled asjad tegemata jäetud. Töörahast rääkimata.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Lisaks eelpoolmainitud mittemõõdulistele asjadele tuli lisa.
Vahevõll mis tellimise peale toodi polnud üldse oma nime väärt. Liuglaagri pinnad suurte käiamisjälgedega ja alamõõduline ka veel takkaotsa. Palusin ümber vahetada Tallinnas. Järgmine mis tuli oli ikka kohe teine asi. Pinnad kenasti siledad ja mõõtus. Siis selgus et selle uue võlli juures kiri ORIGINAAL ja maksis 60 eek rohkem. Ma küsisin miks teisel MITTEORIGINAL ei olnud kirjas. Aga sain mis soovisin ja olin rahul asjaga.
Poe õlipumba hammasratastel suured töötlemise jäljed peal. Valikut muud ei ole. Panin siis kolmest pumbast ühe kokku. Poleerisin asjad mõõtu ja sai päris hea. Mootori külge pannes tuli välja et natuke liiga hea. Viimased kinnituspoldid panid pumba nati raskelt liikuma. Töötasin teda käsitsi sisse. Läks paremaks.
Väntvõlli pikilõtku saaledega on ka probleem. Neid peaks olema erinevates mõõtudes ja kahte erinevat sorti. Aga enam ei ole saadaval. Sai siis vanade seast ja ühe uuega asja täpseks (0,05mm).
Vahevõll mis tellimise peale toodi polnud üldse oma nime väärt. Liuglaagri pinnad suurte käiamisjälgedega ja alamõõduline ka veel takkaotsa. Palusin ümber vahetada Tallinnas. Järgmine mis tuli oli ikka kohe teine asi. Pinnad kenasti siledad ja mõõtus. Siis selgus et selle uue võlli juures kiri ORIGINAAL ja maksis 60 eek rohkem. Ma küsisin miks teisel MITTEORIGINAL ei olnud kirjas. Aga sain mis soovisin ja olin rahul asjaga.
Poe õlipumba hammasratastel suured töötlemise jäljed peal. Valikut muud ei ole. Panin siis kolmest pumbast ühe kokku. Poleerisin asjad mõõtu ja sai päris hea. Mootori külge pannes tuli välja et natuke liiga hea. Viimased kinnituspoldid panid pumba nati raskelt liikuma. Töötasin teda käsitsi sisse. Läks paremaks.
Väntvõlli pikilõtku saaledega on ka probleem. Neid peaks olema erinevates mõõtudes ja kahte erinevat sorti. Aga enam ei ole saadaval. Sai siis vanade seast ja ühe uuega asja täpseks (0,05mm).
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nüüd on siis mootor koos ja õlirõhud üles keeratud. Võib teha hindadest mingi kokkuvõtte. Hinnad on objektiivse pildi saamiseks antud letihinnana varuosa poest. Kui keegi midagi odavamalt nihverdab on see tema kasum. Mina olen küll osa asju ostnud komisjoni poest ja osad kellegi käest. Mõned ka omal olemas olnud. Asja ostmisel ei ole vaadanud hinda vaid kvaliteeti.
Väntvõlli lihvimine 720 (pluss käibemaks)
raamsaaled 70
kepsusaaled 70
õlipumba vahenuut 30
sisselaske klapid 4tk 140
väljalaske klapid 4tk 240
klapisääre tihendid 8tk 80
klapisääre juhtpuksid 8tk 85
paisupunnid kmp 33
kolvirõngad SM (saksa) 375
tihendi komplekt ( kõik papptihendid +põhja ja kaane tih) 100
väntvõlli esimene simmer 30
väntvõlli tagumine simmer 30
vahevõll 180
mootorikett 158
väntvõlli pikilõtku saale kmp 30
tosoolitoru (veepumbast soenduseni) 38
plokikaane tihend 40
nookurid kmp 145
ketirattad (1 suur ja 1 väike) 117
õli 280
õlifilter 50
nukkvõll 405
õlipumba hammasrattad 50
Püüdsin kõik üles kirjutada mis uued pandud. Kas see ka 100% õnnestus?
Kui mõned asjad tunduvad mõttetud vahetada siis olen nõus igat asja põhjendama. Niisama pole midagi vahetanud. Kolvid jäid vanad kuna mõõt mahtus lubatu sisse. Hiljuti on mootorile mingi remont tehtud. Hülsid puuritud ja kolvid rõngad olid täiesti korralikud. Rõngad läksid vahetusse kuna ilmselt sissepannes üks õlirõngas oli viga saanud.
Tegematta veel genekas , satarter ,karba ja muu mis mootori ümber.
Väntvõlli lihvimine 720 (pluss käibemaks)
raamsaaled 70
kepsusaaled 70
õlipumba vahenuut 30
sisselaske klapid 4tk 140
väljalaske klapid 4tk 240
klapisääre tihendid 8tk 80
klapisääre juhtpuksid 8tk 85
paisupunnid kmp 33
kolvirõngad SM (saksa) 375
tihendi komplekt ( kõik papptihendid +põhja ja kaane tih) 100
väntvõlli esimene simmer 30
väntvõlli tagumine simmer 30
vahevõll 180
mootorikett 158
väntvõlli pikilõtku saale kmp 30
tosoolitoru (veepumbast soenduseni) 38
plokikaane tihend 40
nookurid kmp 145
ketirattad (1 suur ja 1 väike) 117
õli 280
õlifilter 50
nukkvõll 405
õlipumba hammasrattad 50
Püüdsin kõik üles kirjutada mis uued pandud. Kas see ka 100% õnnestus?
Kui mõned asjad tunduvad mõttetud vahetada siis olen nõus igat asja põhjendama. Niisama pole midagi vahetanud. Kolvid jäid vanad kuna mõõt mahtus lubatu sisse. Hiljuti on mootorile mingi remont tehtud. Hülsid puuritud ja kolvid rõngad olid täiesti korralikud. Rõngad läksid vahetusse kuna ilmselt sissepannes üks õlirõngas oli viga saanud.
Tegematta veel genekas , satarter ,karba ja muu mis mootori ümber.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nukkvõll ilma raamita. Raami hind eraldi 220 eek. Mul polnud raami vaja vahetada. Uus nukkvõll vana raami sees ja vaevalt 0,05mm kaliiber läks mõne laagri vahele. Osadele ei läinud seegi.
Väljalaske klappe ilmselt läheb rohkem. Siis ka hinda võib rohkem küsida. Eks väljalaskeklapp ka karmimast materjalist. Väljalaskeklapi tk hind 60 eek. Sisselaskeklapil 35 eek. Vahetasin välja kuna sääred olid kuskil 0,05mm kulunud. Oli ka odavamaid väljalaske klappe (35 eek tükk). Nendel aga kohe uuest peast sääred 5 sajandikku alamõõdulised.
Nuka sain ise 250 eek eest. Nukkasid on ka erinevaid. Heaks loetakse seda millel nukkade vahel kuuskant. Vaata pilti foorumist "müüa uus nukkvõll".
Väljalaske klappe ilmselt läheb rohkem. Siis ka hinda võib rohkem küsida. Eks väljalaskeklapp ka karmimast materjalist. Väljalaskeklapi tk hind 60 eek. Sisselaskeklapil 35 eek. Vahetasin välja kuna sääred olid kuskil 0,05mm kulunud. Oli ka odavamaid väljalaske klappe (35 eek tükk). Nendel aga kohe uuest peast sääred 5 sajandikku alamõõdulised.
Nuka sain ise 250 eek eest. Nukkasid on ka erinevaid. Heaks loetakse seda millel nukkade vahel kuuskant. Vaata pilti foorumist "müüa uus nukkvõll".
C
Õlipumba võlli nuutide purunemine ei olegi nii harv nähtus. Uued jupid istuvad jah hästi ja püsib asi koos, aga kulunud nuutidega suhteliselt lihtne neist lahti saada. Vene ajal tegid rallimehed selle ühenduse kohe kindlalt ümber, ega siis tänapäevalgi midagi teisiti pole.Esialgne postitaja motamees
Leidsin seest ühe huvitava fakti mida mina enne kohanud pole. Õlipumba nuut sealt vahetükist (mille sisse läheb ka jagaja nuut) oli läbi läinud (mootori remondi vajadus). Sinna oli õlipumba võlli sisse pandud tift. Vahetüki sisse lastud rellakaga tifti jaoks soon. Nüüd siis vedas õlipumpa ringi tift.
Cinquecento
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mootori ploki värvisin ära veneaegse ML (auto välisvärv) värviga. Minu arusaamist mööda see tavavärvidest kõige kuumakindlam. Selle kuivamistemperatuuri nõutakse 110 kraadi. Värvi tooni valikut paraku ei olnud sest ainult liivakarva ML veel kodus järgi oli.
Olen ka teisi värve kasutanud. Pikapeale kooruvad nad ikka plokilt maha. Eks näis kuidas seekord läheb.
Olen ka teisi värve kasutanud. Pikapeale kooruvad nad ikka plokilt maha. Eks näis kuidas seekord läheb.
C
Saatuse iroonia...Esialgne postitaja parmhot
Õlipumba võlli nuutide purunemine ei olegi nii harv nähtus. Uued jupid istuvad jah hästi ja püsib asi koos, aga kulunud nuutidega suhteliselt lihtne neist lahti saada. Vene ajal tegid rallimehed selle ühenduse kohe kindlalt ümber, ega siis tänapäevalgi midagi teisiti pole.
See vist nüüd kättemaks selle eest, et siin Motamehe lehte risustasin ning sõna võtsin. Ja Jumal karistas nädal aega hiljem - nüüd ka minul õlipumba võllil nuudid maas...
Cinquecento
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Juurde siis :jagaja kontakti laager 45Algselt postitas: motamees
Nüüd on siis mootor koos ja õlirõhud üles keeratud. Võib teha hindadest mingi kokkuvõtte. Hinnad on objektiivse pildi saamiseks antud letihinnana varuosa poest. Kui keegi midagi odavamalt nihverdab on see tema kasum. Mina olen küll osa asju ostnud komisjoni poest ja osad kellegi käest. Mõned ka omal olemas olnud. Asja ostmisel ei ole vaadanud hinda vaid kvaliteeti.
Väntvõlli lihvimine 720 (pluss käibemaks)
raamsaaled 70
kepsusaaled 70
õlipumba vahenuut 30
sisselaske klapid 4tk 140
väljalaske klapid 4tk 240
klapisääre tihendid 8tk 80
klapisääre juhtpuksid 8tk 85
paisupunnid kmp 33
kolvirõngad SM (saksa) 375
tihendi komplekt ( kõik papptihendid +põhja ja kaane tih) 100
väntvõlli esimene simmer 30
väntvõlli tagumine simmer 30
vahevõll 180
mootorikett 158
väntvõlli pikilõtku saale kmp 30
tosoolitoru (veepumbast soenduseni) 38
plokikaane tihend 40
nookurid kmp 145
ketirattad (1 suur ja 1 väike) 117
õli 280
õlifilter 50
nukkvõll 405
õlipumba hammasrattad 50
Püüdsin kõik üles kirjutada mis uued pandud. Kas see ka 100% õnnestus?
Kui mõned asjad tunduvad mõttetud vahetada siis olen nõus igat asja põhjendama. Niisama pole midagi vahetanud. Kolvid jäid vanad kuna mõõt mahtus lubatu sisse. Hiljuti on mootorile mingi remont tehtud. Hülsid puuritud ja kolvid rõngad olid täiesti korralikud. Rõngad läksid vahetusse kuna ilmselt sissepannes üks õlirõngas oli viga saanud.
Tegematta veel genekas , satarter ,karba ja muu mis mootori ümber.
bensiinipumba membraan 15
kollektori vaskmutter 4tk 24
Nimekiri jätkub töö käigus.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Seda ei tea. See selgub kokkutulekul. Suvel pigem tsikliga vuran. Aga mine tea - mine tea.Algselt postitas: moosmoosik
Mota kle kas sind võib näha suvisel kokkutuleku sinu "uue" autoga. piltide vahtimisest jääb ikka väheseks.näha tahaks noh....
Üks äda veel. Mul pole nagu selle ehitamisega üldse kiire. Seda enam et nüüd sai veel soetatud üks 04 mis ka pakisõiduvajadused ära rahuldab.
02 projekt taandunud täielikult huvi/hobi plaani.
C