2 küsimust: Võistlusklassid ja põlluralli...

2 küsimust: Võistlusklassid ja põlluralli...

Ettepanekud ja probleemid
Kasutaja avatar
siim789
Foorumi kasutaja
Postitusi: 735
Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
Asukoht: Rapla, Alu
Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a

Postitus Postitas siim789 »

Minu igapäeva Lada ei ole tegelikult eriti standart, keskmiselt või natuke üle keskmise tuunitud masin. Seega standard klassi ma ei pääseks sellega niikuinii.

Praeguse klassijaotusega on puuriga ja sport masinad pro klassis, vähemalt selle aasta sõitude ajal on nii olnud. Ka viimasel Jaanimäe üritusel oli nii.

Aga ega midagi, tulevad need klassid, kuidas tulevad. Üritustel käin edasi ikka;)
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Algselt postitas: VäikeMägilane
Viale: palju meil klubis/foorumis neid uuema Niva mootoriga sigulle on?
Meie üritustel käib ka teistest riikidest masinaid, ja kui seadus lubab siis pole mõtet oletada, vähe või palju. Nagu ma aru saan et standart klassi tulevad ka pritsungiga esiveolised, aga see juba teine tase!!!!!!!! 4 punkti pritse, 16klapi tehnika, parem juhitavus, aerodünaamiline kere....... 1200 mootoriga tagaveolisel sellist asja pole kahjuks...

[Muudetud: 8/12/2010 viaccess]
Jupid Venemaalt!
d
dasf
Postitusi: 1057
Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
Asukoht: järvamaa-Tallinn
Autod: 2x2105 2xBMW
Kontakt:

Postitus Postitas dasf »

minul see puur küll eriti juurde ei anna ja rajal olen kah üritanud tagasi hoida. Vahet pole. kui vaja viskan välja ja sõidan edasi 80 nes
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Mina pooldan praeguseid klasse, kuid paar asja tekitavad küsimusi.

miks on puuriga masinad kohe pro's - puur on ju kaalulisa ning turvalisuse huvides. Kui keegi raatsib ja viitsib puuri sisse ehitada, siis andku minna. Kas siis polditav puur või keevispuur. Mina kaalun küll oma masina juures võimalust paigaldada puuri valmidus. Selle all pean silmas kinnituskohtasid. Umbes nii, et kohale sõidad puuri detailid pagasnikus või katusraamil ning kohapeal kinnitad turvakaare. See ei tähenda, et ma tahaksin kohe üle katuse keerata, kuid see võib teoreetiliselt juhtuda. Nagu ka elukindlustus, iga kuu maksan, aga surma küll saada ei taha...
See kui masinal on polstrid välja võetud ja puur sisse pandud teeb ju kokkuvõttes kaalu samaks. Näiteks (talupojaloogika/mõistus)

Teine küsimus on sportistmed ja traksid. Ka need ei anna nüüd sellist mäe kõrgust ülekaalu, et peaks näiteks tavamootoriga masina pro klassi panema.
Jah, loomulikult on istmes kinni olles parem sõita, kuid istmesse kinni saad sa ennast tõmmata ka tavarihmadega piisavalt kõvasti, et teha rajal hea sooritus. See kipub minu meelest veidi sinna poole, et Nike tossudega jooksjad peavad 11km läbima ja Tartu botasega on võistlustrass 10km.

Siis veel selline küsimus, et kas ja kui palju (kas piisavalt palju?) annab eeliseid muudetud sillageomeetria?

Olen ka varem väljendanud seisukohta, et standardmasinate originaalseade on omaette väärtus, mida me tavaliselt hindame summercampil omaette võistlusel ning via helesinine kaunitar on seal alati favoriit. Rajal ei pea aga selleks tegema eraldi klassi, mis arvestaks võimalikult originaalseades masinatele konkurentsispüsimise võimaluse pakkumisega. Ladaklubi ongi selles mõttes veidi teistmoodi klubi. Usun, et ka viie aasta pärast toimub ladadega sama moodi "rallitamine".

Kui me nüüd soosime rohkem originaalmasinaid ning klasside vähesuse tõttu lükkame enamuse kergelt moditud masinaid pro'sse, siis tulemuseks on see, et standardiklass saab olema suhteliselt vähesearvuline ning pro's valitsevad pikalt ees 2 liitrised, mille juhid ka sõita oskavad. Küsimus on, kas seda ka tahetakse, kui sellel on lai toetajaskond, siis tuleb nii teha, kuigi mina pooldan väikest modimist.

Minu väide on see, et standardmasin ja väikeste muudatustega masin (puur, sportiste, gaasiamort, korralik rehv, täiustatud väljalase jms.) ei erine tehnilise võimekuse poolest niipalju, kui viimatimainitud ja pro klassi vabade tingimustega masin seda olla saab (näiteks põletaja bmw mootoriga püss vs. miku auto millele on paigaldatud sportnukk).
Ka originaalseades masin võib saavutada kerge modifikatsiooni saanud masina ees võidu, kui juht on osav.
Kergelt moditud masin vs. pro hardcore tundub juba oluliselt ebavõrdsem, eriti tuleb see välja näiteks kiirenduses.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Tehke mis tahate aga mine ei poolda radasind nagu ohekatku. Üldse kruus kattega rajad ei ole just mulle meelejärgi sest mulle ei meeldi enda autosid lõhkuda. Meil on terveseltskond inimesi küll autodega kes muidugi tahab sellega tegeleda aga see võiks siiski toimuda väljaspool punktiarvestus. Paljud teist viidaks laupäeva oma auto all olles ja põhja lihtsalt väikese haamriga tagudes, see on minusilmis sama mis kruusakattega rajal võistlemine.
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

Minu arvamus oleks et jääks nii nagu hetkel on aga lisaks tagavedu sport originaal mootori plokiga masin. ainuke mure kuidas kontrollida. Teha samamoodi nagu on rahva spordis. Kui kellelegi ei meeldi siis protest teha ja kokkuleppel asi välja uurida. Pro klassi jääks masinad millel pole lada mootor kapote all. Treila masin panna automaatselt mingisse teise klassi on jama, see kuidas keegi oma masinaid transpordib ei tohiks nüüd küll seda reguleerida. Äkki ei taha pärast masina rikke tekkimist nööriotsas koju minna. Et punktiarvestust pidada AINULT asfaldi rajal mis ei ``lõhuks`` autot on minuarust suht lollus. Arvan et keegi meist ei lõhu oma masinaid meelega. Kui juhtub siis juhtub ja seda ei näe kunagi ette. Kui seda kardad siis ei tasu autoga välja tulla või tuleb siis vastavalt auto ehitada. Kui ei viitsi iga eelnev võistlus masina seadistust muuta siis ehita/muretse mitu masinat kruusa, asfaldi ja vigursõidu jaoks. Õnneks pole seda piiratud et millise masinaga punktiarvestuses sõidad(terveaasta sama vin numbriga masinaga). Ja minu nägemus Ladaklubi rajapäevadest on ikkagi säilitada seda kuidas ladad omalajal rada sõitsid ja minuteada sõitsid nad väga edukalt nii asfaldil kui kruusal :cool:
MännikuLaiali.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Algselt postitas: zajetz
Tehke mis tahate aga mine ei poolda radasind nagu ohekatku. Üldse kruus kattega rajad ei ole just mulle meelejärgi sest mulle ei meeldi enda autosid lõhkuda.
Selle jutu peale ,ei ole mina tahtnud ka mingitel üritustel osa võtta.Kuna on asfaldimehed ja kruusamehed.Üks kuradi hädaldamine käib.Aga need kruusamehed saavad ka asfaldil hakkama.

[Muudetud: 12-9-2010 tuhajuhe]

[Muudetud: 12-9-2010 tuhajuhe]
56506878
d
dasf
Postitusi: 1057
Liitunud: 12 Veebr 2003 15:05
Asukoht: järvamaa-Tallinn
Autod: 2x2105 2xBMW
Kontakt:

Postitus Postitas dasf »

Miks mõista hukka need kes kruusa sõita tahavad. Need kes kruusa sõita ei taha ei ole selleks kohustatud. Sama on ka asfaldga. Ja vaadates palju käib rahvast kohal kruusa üritustel siis see on ainult klubile kasulik. Nii palu uusi nägusi ja autosi kes on klubiga liitunud puhtalt kruusaürituste näol.
Niiet kallid klubilised las jääda nii kuidas on. Kes tahab sõita kruusa sõidab ja kes asfalti. Klubi on mõeldud kõigile ja eelkõige ladaomanikele kes koos tahavad käia. Siin ei sa teha mingeid erandeid asfalt on parem ja turvalisem kui kruus. Näiteid raplast on olemas eks igaüks ise teab. Ja kellegil ei ole kohustust tulla üritusele mis talle ei meeldi.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

ma ei väida et ma kruusal hakkama ei saa. Võõra autoga olen olnud alati esimes 5 hulgas lihtsalt endal ei ole hinge aastate pikkust projekti lihtsalt lõhkuma hakata.
ja et mitte kahes teemas läbustada siis bee? läheb utiili aga uus kere juba olemas :D ex näeb mis saab, praegu elus ainult natukene olulisemaid asju mida teha vaja.

Aga mida ma halan üks hääl ülejäänute vastu ei tähenda ju mitte midagi.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1471
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Algselt postitas: robi

Minu väide on see, et standardmasin ja väikeste muudatustega masin (puur, sportiste, gaasiamort, korralik rehv, täiustatud väljalase jms.) ei erine tehnilise võimekuse poolest niipalju, kui viimatimainitud ja pro klassi vabade tingimustega masin seda olla saab (näiteks põletaja bmw mootoriga püss vs. miku auto millele on paigaldatud sportnukk).
Ka originaalseades masin võib saavutada kerge modifikatsiooni saanud masina ees võidu, kui juht on osav.
Kergelt moditud masin vs. pro hardcore tundub juba oluliselt ebavõrdsem, eriti tuleb see välja näiteks kiirenduses.
Veelkord igaks juhuks nägemus klassidest:
1. "Standart" vmt 2. "Sport" vmt 3. "Pro"
(eraldi esi ja tagavedu standartis, ERANDINA koos, kui klassides vähem kui 3/4/5 võistlejat)

Seoses soodsusega/odavusega/lihtsusega - alati! on soodsam asendada rajapäevaks sportlikum nukkvõll või nt. Bilstein amordid originaalvaruosadega, mitte aga vastupidi... Seda siis, kui tekib arusaam, et auto ei ole nje rõba nje mjäsa.

Kui aga hing ihkab rohkem võidusõitjana enda tunda, siis tuleb kergelt modifitseeritud masinat veel rohkem modifitseerida-nõnda lihtne see ongi ja nii säilib masinate arv klassides.


Mina isiklikult väga konkreetselt detailidesse ei laskuks (see on raske muidugi), sest ei tahaks olla see, kes hakkab masinaid nö lahterdama kohapeal või veel hullem proteste sisse andma - hoidku selle eest. Tuleb lihtsalt ja loogiliselt klassid liigitada, et igaüks mõistaks kuhupoole tema aparaat kaldub ning usaldada oma klubilisi/foorumi kasutajaid.

Mõte ja tuum on siis selles, et kuidagi lahku saada põlluralli/sportlikud ladad (mida ainult võistlusteks ehitatakse/kasutataksegi näiteks) sellistest nagu meie igapäeva lada seda on (siiani on nad koos ja vahed aegades on...khm:).

Küsimus ongi, kus siis see piir võiks olla - seda pühapäeval võikski otsustada, aga nagu PuZup mainis, oleks hea kui juba enne oma arvamus ära saaks saadetud, seda lihtsam ja efektiivsem see koosolek saab olema!

Edu


PS: unustasin selle kruusa/asfaldi asja - mina pooldan igalpool osalemist (jää/lumi, kruus, põld, asfalt, metsas orienteerumine jne), need tagavad kogemused ja kogemused maksavad.
Samas kui rada on ikka ulme, siis tõenäoliselt läbivad raja kiiremini puuritatud/panserdatud "rallikad" kui seda tänava siksid, kes ei taha karterist ilma jääda, aga siin peaks rohkem korraldajad seda ettenägema vms ma arvan?
Ja zaiku - IGA HÄÄL LOEB!

[Muudetud: 9.12.2010 VäikeMägilane]
Festina lente!
d
dzidzi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 130
Liitunud: 30 Okt 2005 13:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2103

Postitus Postitas dzidzi »

Viimased kaks üritust millel osalesin pole sõitudest osa võtnud:D:D Ei ole näinud mõtet. Mängudest ja asjadest ikka osa võtnud. Uute nägude meelitamiseks võiks ikka olla mõni motivatsioon, et on reaalne võimalus võita sõiduoskuste põhjal.

Tehke mis tahate, üritan võimalusel kohale tulla autode, nägude ja lihtsalt pulli pärast :lol
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

võtame kas või selle viimase raja kus käisime. Mõni kurv oli ikka nii aukus ja treppis et kui oleks hullemini olnud poleks mõndadel vb silda alla jäänud, tänaval et ju ei kihuta aukudest läbi vaid sõidate mööda.

Rajad mis on hüpetega need jätaks ma igaljuhul punktiarvestusest välja kuna see on originaal ladale laastav. Kruusa vastu ei olen aru juba saanud aga äkki siis sõidaks sellistel radadel mis ei tao lada niigi armetuid esimesi lanserone ära. Peale igat rajapäeva ei peaks ju sillastendi minema, et rehvi ei sööks. Ja mingist hetkest enam ei piisa enam normaal piirides reguleerimisest vaid selleks et sild paika saada tuleb midagi modifitseerima hakata.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Lahendust sellele probleemile polegi olemas, ikka tahab igaüks oma, ja kõik ei saagi kõigile meeldida.
Samamoodi võiks hakkata vaidlema, et vigursõit on nõme ja sportlikus seades ladaga on väga halb sõita sinka vonka üle mõistuse kitsal ja aeglasel rajal kiirustel 0-15km/h.

Üheks võimalikuks lahenduseks oleks, kui aasta lõikes läheks punktiarvestuses arvesse 6 parimat tulemust 8-st vms.

asfaldi võistluseid reaalselt teha polegi võimalik eestis - kaua sa ikka rapla ja tabasalu rajal sõidad, sauga jaoks raha meil napib ja seal pole originaal ladaga üldse hea sõita - isegi väiksel ringil.

Ära ei tohi unustada ka praktilist fakti, et just asfaldil on meil üle katuse läinud kõige enam võistlejaid.

Motospordis pole kunagi keegi võrdne, ja kunagi kõik aus. Ohutusest saab rääkida vaid enne võistluseid ja teoreetilises plaanis.

Klasse võib jaotada igatmoodi, pärast arvuti taga võib arvestusi teha kasvõi rehvimõõdu järgi, kui huvi on.

Kas reaalselt mõni sõitja ka juurde tuleb peale uute klasside tegemist, ei tea keegi - võistlustel liiguvad aastaid ühed ja samad näod. Päris uusi tulijaid olen kohanud ainult kruusaradadel.

Kui klubi otsustab, et punktiarvestuses on ainult siledad rajad siis tuleb asjast huvitatutel lihtsalt teha omaalgatuslikult ralli karikas, mida iga aasta eraldi välja antakse, vajadusel saab kruusaraja ääres teha ka väikse korjanduse karikale :d

[Muudetud: 9-12-2010 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

13 varjant:

Postitus Postitas SexSix »

66 azfalt, 66 kruus, 80 azfalt, 80 kruus.:lol Kruusal on mönus hullata aga auto peab siis ka selleks eraldi ehitatud olema, eraldi auto selleks. Arvan , et enamusel sellist vöimalust ei ole, et omada näituseautot, ringrajaautot, kruusakattega teede jaoks auto jne.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Algselt postitas: olaaf
Ära ei tohi unustada ka praktilist fakti, et just asfaldil on meil üle katuse läinud kõige enam võistlejaid.
[Muudetud: 9-12-2010 olaaf]
Katuseid on olnud kruusal rohkem sest mossi katus ei olnud üritusel alustuseks.
asvaldil on olnud üks Rojevi külg ja üks Messi katus.
samas kruusal laitse Põletaja külg, ja ohekatkus Mikku päris tõsine katus ja lisaks veel Alari katus. Jaaniuss vist oli see kes laitses silla alt väljudes seina sõitis ja üle katuse käis.

[Muudetud: 9/12/2010 zajetz]
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Postitus Postitas robi »

Ettepanek, igasusgusele planeeriisele eelneb analüüs. Analüüs saab põhineda olemasoleva inspekteerimisel ja eeldatava uue olukorra prognoosil.

võtke ette sellel aastal osalejate masinad ning vaadake, millistesse klassidesse need paigutuksid. See eeldab muidugi välja uurimist, et mis mingil masinal modifitseeritud on. Lahenduseks oleks ehk siis see, kui osalejad kirjeldavad oma masinat ning liigitavad selle a oma nägemuse järgi klassi, pakkudes siis veel välja, et keda nad endaga koos võistlemas näeksid.

Näiteks, et zajets, tarts, põletaja

mel, priidic,

ollaf, hendu

jne.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Kruusarajad (Laitse, Ohekatku, Kehala, Jaanimäe jne) ei jää kindlasti punktiarvestusest välja, veel vähem jäävad nad üldse ära. Alati annab ju rada aeglasemaks teha, et ei lõhuks nii palju. Enne trampasid tuleb lihtsalt ?ikaanid sisse teha, et rattaid maast lahti ei saaks.
Mossi katuse võib vabalt arvesse võtta, kuna tegu ikkagi LK liikmega kes sõitis Ladaga rajal mida LK on palju kasutanud. See selleks.
Sama hästi võiks nõuda seda, et ka asfalt ei läheks punkitarvestusse. Seal igast tünnid ja betoon seinad ja puud (jah, Ronn tegi selle Raplas ära) jne. Kui sõita ei mõista, siis võid ükskõik kus enda masina ära lõhkuda. Sellega ei taha seda öelda, et zaiku sõita ei mõista, vastupidi.
Sama lugu ka lume- ja jääradadega - lumevallid, mis tihti on ka jäävallid.
Vahet pole, mis üritusega on tegu, on iga asi kuskilt maalt ohtlik ja ebatervislik nii autole kui sõitjale. Kehtib see kruusa, lume/jää, asfalti, viguri ja ka kiirenduse kohta. Nii kaua kui stopper tiksub, siis leidub alati keegi kes põrutab nii, et silmad punnis
Klassidega on selge see, et juurde ei ole mõtet neid teha. Mina jätaks süsteemi samaks ning paneks konkreetse piiri kust algab Pro. Näiteks kasutaks juba ammu Via poolt pakutud punktisüsteemi.

[Muudetud: 9-12-2010 reiner]
Lower your standards and you'll never be disappointed!
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kui mind juba välja toodud:)
Mina olen juba aastaid käinud üritustel nii 66 kui ka 80 klassi autodega (aga ka üldse läänekat rajal proovimas), seega aasta kokkuvõttes mingit lootust kõrgele kohale nagunii ei ole. Puhtalt minu jaoks on üritustel osalemine puhas lõbu. Mul enam-vähem ükskõik kellega ma ise koos sõidan, aga ma näen rõõmuga laiemat pilti ja klassid peaksid sellisel juhul võrdsemad olema.
Muide just peale Jaanimäed mõtlesin, et huvitav, millise teise osavõtja autoga mu oma nö konkureeriks - läbisõitu "kuuel" veidi enam kui 100 tuhat ja veeremikus kõik liigendid ja amordid alles samad (ainult tagumiste amortide puksid vahetatud), mis tehasest tulles. Samas ühtegi liigset lõtku ja kolksu ei ole. Mootor on kapoti all aga juba kolmas (kaks viimast lausa emexist toodud ja ilma igasuguse remondita autole pandud). Seega kardan, et mulle võrdluseks ühtegi teist vist polegi:D

Minu kogemus näitab, et originaalse 66 ja 80 vahe tuleb selgelt välja vaid kiirendades. Näiteks Raplas piisab 66 alla vaid madalama profiiliga ja laiemast rehvist, et olla enamikust tehaseseades 80 klassi omadest kiirem. Seega oligi minu algne ettepanek "standard" klassi osas võimalikult piirav ja originaalsust arvestav (väikeste muudatustega)
Piltlikult öeldes oleks siis "standard" nö võrdsete ja nende klass, kellel auto igapäeva liikuriks, kes ei viitsi ega taha tuunida.
"Sport" oleks siis selline funnimise klass, kus saad teha kõike autoga, mida süda ja hing ihkab, seni kui see on lada (mootori) põhine.
PRO on muu mootoriga.
FWD standardiks ja spordiks jaotamiseks ei jätku kahjuks vast autosid.
Vasta