Kuidas küsida foorumis õigesti!

Kuidas küsida foorumis õigesti!

Ettepanekud ja probleemid
Suletud
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Kuidas küsida foorumis õigesti!

Postitus Postitas olaaf »

Kuidas küsida foorumis õigesti!

Kuidas küsida!!
Sissejuhatus

See, milliseid vastuseid Sa oma tehnilistele küsimustele saad, sõltub samapalju sellest, kui raske on küsimusele vastata ka sellest, kuidas Sa küsimuse esitad. See juhend õpetab Sind, kuidas esitada küsimusi nii, et Sa saaksid ka rahuldavaid vastuseid.
Esiteks peaksime märkima, et tegelikult meeldivad LADAKLUBI teadjamatele liikmetele (edaspidi Meile) rasked probleemid, hästiesitatud ning mõtlemapanevad küsimused. Kui see nii ei oleks, siis ei oleks me siin ja praegu. Hästi esitatud küsimused aitavad meil asjadest aru saada ning võivad tihti välja tuua probleeme, millele me ise pole mõelnud või milliseid me ise pole märganud.
Sellest hoolimata võib jääda mulje, et me suhtume lihtsatesse küsimustesse vaenulikult ning ülbelt. Tihti paistab, et me oleme vaenulikud algajate suhtes ning ignoreerime neid. See ei ole nii.
Tegelikult oleme me vaenulikud, seda küll andeksandmatult, inimeste suhtes, kes ise ei mõtle ega taha ise teha oma kodutöid enne, kui tulevad küsimusi esitama. Sellised inimesed on ajarskajad - nad ei anna midagi tagasi, nad kulutavad aega, mida me oleksime võinud kulutada mõnele huvitavamele küsimusele ja inimesele, kes vääriks vastust rohkem. Me oleme (suures osas) vabatahtlikud. Selleks, et vastata küsimustele, näpistame me aega omaenda kiirest elust ja mõnikord oleme me küsimustega ülekoormatud. Me viskame kõrvale küsimused eriti nendelt inimestelt, kes tunduvad olema luuserid, ning kulutame oma küsimustele vastamise aega paremini, tegeldes asjalike inimestega.

Enne küsimist

Enne, kui Sa esitad küsimuse Ladaklubi veebilehel olevale teatetahvlile, tee nii:
1. Vaata kas keegi pole seda juba küsinud.
2. Proovi leida vastust kirjandusest.
3. Proovi abi saada kogenud sõbralt.
4. Alati kui oled leidnud mõnele huvitavale probleemile lahenduse pane see üles ka foorumisse.

Kui Sa esitad oma küsimuse, ütle, et Sa oled seda kõike juba proovinud teha; see näitab, et Sa ei ole mitte laisk logard ega soovi vaid inimeste aega raisata.
Valmista oma küsimus ette. Mõtle ta läbi. Segased küsimused saavad segased vastused, kui üldse saavad. Mida rohkem Sa näitad, et Sa oled püüdnud oma probleemi lahendada, seda tõenäolisemalt saad Sa abi.
Ole tähelepanelik, et Sa ei esitaks küsimust valesti. Kui Su küsimus rajaneb valedel eeldustel, siis saad sõna-sõnalise täpse vastuse.
Teisest küljest, näitamine, et Sa tahaksid ja suudaksid vastuse leidmisele kaasa aidata, on samuti väga hea algus. Küsimustele "Kas keegi võiks viidata?", "Mis mu näites puudu on?" ja "Kas kusagil on veebileht, mida ma oleksin võinud lugeda?" vastatakse märksa tõenäolisemalt, kui "Palun, kirjutage mulle, mida ma peaksin tegema!", sest Sa näitad, et Sa saaksid ise hakkama, kui keegi näitaks sulle õiget suunda.

Ära mitte kunagi arva, et keegi on kohustatud Sulle vastama. Ei ole kohustatud. Sa teenid vastuse välja, kui Sa esitad olulise, huvitava, kaasamõtlema kiskuva küsimuse, mille lahendamine suurendab kogukonna teadmisi, mitte lihtsalt küsimuse, mis vaid nõuab teistelt teadmisi.

Kuidas küsida
Vali hoolikalt esitamise koht
Ole tähelepanelik, kus Sa oma küsimuse esitad. Tõenäoliselt ignoreeritakse Sind või arvatakse Sinust kui luuserist, kui:
Su küsimus ei ole postitamise kohas teemakohane.
Sa postitad oma hästi lihtsa küsimuse kohta, kus oodatakse väga keerukaid tehnilisi küsimusi. Või ka vastupidi.
Sa ristpostitad oma küsimuse liialt paljudesse kohtadesse.

Kasuta tähendusrikkast ja täpset teemat kirja päises
Teemarida on Sinu võimalus tõmmata ekspertide tähelepanu 50 või vähema tähega. Ära siis rska seda sellise lällamise peale nagu, "Palun abi" või "PALUN AIDAKE MIND!!!!". Ära püüa meile muljet avaldada, kui sügav Su masendus on, kasuta seda ruumi parem lühikeseks probleemi kirjelduseks.

Lollus:
APPI! Minu auto mootor ei tööta korralikult!
Nutikas:
1300cc mootor ebastabiilne kõrgetel pööretel.

Ole probleemi kirjeldades täpne ja piisav.

Kirjelda probleemi hoolikalt ja täpselt.
Kirjelda keskkonda, kus probleem esines.
Kirjelda, mida Sa tegid või proovisid, et probleemist iseseisvalt jagu saada.
Kirjelda, kuidas Sa iseseisvalt probleemi diagnoosisid ning lokaliseerida püüdsid.
Kirjelda, miliseid muudatusi Sa oled hiljuti mootoris vm. auto süsteemides teinud, mis võiksid olla seotud probleemi ja selle lahendamisega.

Anna oma parim, et üritada ennustada küsimusi, mida me võiks küsida ning vasta need küsimused juba ette ära.

Kirjelda probleemi sümptomeid, mitte enda arvamusi
Enamasti pole sellest suuremat kasu, kui Sa ütled, mida Sa arvad Sinu probleemi põhjustavat.
Püüa edastada täpseid sümptomeid, mis esinevad.

Lollus:
veel yx jama

autol vist rooli otsad läbi (ujub natuke) kas nei on raske vahetada ja kui kalliks see umbes võiks minna??

Nutikas:
Auto pidamine/juhitavus teel halb

Hei!
Auto pidamine teel halb. Kas viga võivad põhjustada rooliotsad. Jagage oma kogemusi rooliotsade vahetusest. Milline võiks olla nende soovitatav hind?
Ette tänades ...


Kirjelda oma probleemi sümptomeid ajalises järjestuses
Kui midagi on läinud valesti, siis kõige kasulikum on uurida sündmuseid, mis juhtusid just enne seda. Seepärast peaks Su kiri kirjeldama täpselt, mida sina tegid, mida auto tegi, jne.

Ära palu inimestel vastata oma e-posti aadressile
Probleemide lahendused peaksid olema avalikud ja läbipaistvad protsessid, mille jooksul esmaseid vastuseid ja soovituseid parandatakse või täiendatakse, kui keegi kogenum vigu märkab. Avalik probleemide lahendamine on meile ka tunnustuseks kaaslaste seas.
Kui Sa saadad privaatse vastuse, siis Sa takistad protsessi läbipaistvust ning ei võimalda vastajale tunnustust. Ära parem tee nii.

Mõttetud palved
Püüa mitte järele anda kiusatusele lõpetada oma abipalve mõttetute küsimustega nagu "Kas keegi saaks mind aidata?" või "Ehk on sellele lahendus?" Esiteks, kui Sa oled oma probleemi hästi kirjeldanud, siis on sellised küsimused parimal juhul üleliigsed. Teiseks, sellised küsimused lausa kutsuvad loogiliselt laitmatuid vastuseid stiilis "Jah, keegi saab sind aidata" või "Ei, keegi ei saa sind aidata".

Saada lühike teade peale seda, kui Sa oled probleemi lahendanud, kõigile, kes Sind aitasid; räägi neile, kuidas kõik välja kukkus ning täna neid uuesti abi eest.
Teade ei pea olema pikk ega keerukas; lihtne "Ahhoi ? viga oli süütepoolis! -Jaan" oleks parem, kui mitte midagi. Lühike ja armas kokkuvõte on parem kui pikk ettekanne, juhul kui lahendus polnud väga tehniline.
Peale selle, et see on viisakas ning informatiivne, annavad sellised teated kõigile, kes olid seotud probleemi lahendamisega, teada, et juhtumi võib lõpetatuks lugeda.
Selles osas meile meele järgi olemine on väga abiks järgmisel korral, kui Sa tahaksid esitada uue küsimuse.

Kui Sa aru ei saa...
Kui Sa vastusest aru ei saa, siis ära nõua otsekohe selgitusi. Proovi samu meetoteid, mida Sa kasutasid oma esimese küsimuse lahendamiseks (juhendid, raamatud, veeb, sõbrad). Kui Sa pead ikkagi juhiseid paluma, siis näita, mida Sa oled õppinud.

Kuidas mitte käituda nagu luuser
Võib juhtuda, et mõnikord või mitu korda ei tule Sul küsimuse esitamine foorumis välja - niimoodi nagu me selles artiklis näitame, või siis sarnaselt. Ja Sulle öeldakse see näkku koos mahlakate kõrvalmärkustega. Avalikult.
Kui nii peaks juhtuma, siis kõige halvem oleks selle juhtumi üle viriseda, väita, et sind on solvatud, nõuda vabandusi, karjuda jne.

Selle kõige asemel soovitame teha nii:
Katsu sellest üle saada. See on normaalne.
Ühiskonna standardid ei arene iseenesest, inimesed peavad neid arendama, nähtavalt, avalikult. Ära virise, et kogu kriitika oleks pidanud olema saadetud Sulle privaatse postiga: Nii see ei toimi. Samuti pole kasulik rõhutada, et Sind on isikikult solvatud sellega, et keegi kirjutab, et Sinu väited on valed või et tema arvamus erineb Sinu omast. See on luuseri suhtumine.

Loodan, et nendest juhistest on kasu. Igatahes mõelge enne kui küsite..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Administreeriv toiming

Postitus Postitas ando »

 ! Sõnum kasutajalt: ando
Teemat on hüpitatud.
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
sansa
Ladaklubi Liige
Postitusi: 737
Liitunud: 30 Sept 2010 15:04
Asukoht: otepää
Autod: BA3 2101, 2105,21013, Viamobile

Administreeriv toiming

Postitus Postitas sansa »

 ! Sõnum kasutajalt: sansa
Teemat on hüpitatud.
Žiguliga juba igav ei hakka.
Suletud