Ohutustehniline kontroll LK karikasarja võistlustel.
Postitatud: 11 Juul 2008 10:27
Paneks siis paika mis seisukorras masin peaks olema, et klubivõistlustel võistelda saaks.
Roolisüsteem:
...tagavedu
Süsteemis ei tohi olla suuri lokse ning pööramisel suuri takistusi, roolikarp ja pendelhoob peavad olema kindlalt kere küljes.
...esivedu
ei tohi esineda suuri lõtke, roolilatt peab kindlalt olema kere küljes, rooli keeramisel keskasendi läheduses ei tohi esineda järske takistusi roolikeeramisel...
Pidurisüsteem:
Esimesed voolikud ei tohi olla sügavate lõhedega, lekked keelatud
Toite- ja jahutussüsteem:
Kütusevoolikud peavad olema terved (ilma pragudeta), lekkeid ei tohi esineda.
Jahutussüsteemi lõdvikud peavad olema terved, süsteem ilma suurema lekketa (loik)
Mootor /kk/reduktor - ilma suuremate õlileketeta (kui tehnilise kontrolli alale jääb õliloik, siis rajalepääs ainult korraldaja otsusega)
Väljalaskesüsteem ei tohi lekkida kapoti all st kolle-püksid üleminek.
Mootoripadjad peavad terved olema - tuvastatakse mootori liigutamise teel.
Aku peab olema kinnitatud kas originaalkinnituse või vähemalt ühe metallvitsaga, aku plussklemm peab olema kaetud plastikkattega vältimaks lühiühendust massiga
Salong:
Iste peab olema kindlalt auto küljes, turvavöö lukustuma, roolisammas ei tohi olla kere küljest lahti või omada suurt loksu
Autos ei tohi võistlemise ajal olla lahtiseid asju.
Kere:
Uksed, eriti juhiuks peab kindlalt lukustuma, kõik uksed peavad olema nii salongist kui väljast igal ajal avatavad.
Vähemalt esiaknad peavad võistluse vältel olema suletud.
sügavad tuvastatavad korrosioonikahjustused keelatud (karbist eraldunud uksepost, deformeerunud paralleelvarda kinnitus - kontollitakse auto kõigutamise teel külgsuunas.)
Lahtised detailid, mis võivad pudeneda rajale ning ohustada teisi võistlejaid keelatud. (logisev kärukonks, lahtised küljeliistud, ripakil stanged ja spoilad jne...) kontrollitakse tehnilises ning enne igat starti rajakohtuniku poolt...
Rehvid/veljed:
Originaal rummuga on lubatud kasutada kas originaal auguvahega velgi või maksimaalselt +2mm suurema auguvahega velgi - viimaste kasutamise korral eriti tähtis, et võistleja peale igat sõitu kontrolliks poltide pingsust.
erandiks on olukord, kus rummud on ringi tehtud teisele poldivalemile - sellisel juhul on veljed vabad vastavalt uuele poldivalemile jällegi +/-2mm
Rehvid peavad olema paljanditeta, munadega rehvidega rajalepääs otsustatakse individuaalselt, esiteljel keelatud munas rehvide kasutamine...
Lisaks soovitatav omada autos tulekustutit, mis peab olema kinnitatud 2 kiiresti avatava metallvitsaga, ning soovitavalt läbi kere - juhul kui paigaldatud tulekustuti ning see jõuga tõmmates eraldub sellega rajale ei pääse...
üldiselt võiks tehnilise komisjoni ja võistluse eest maksmise ning võistlusnumbri väljastamise teha ühekorraga - senikaua kui võistlejaid pabereid ajab on autol ring peal..
Siia palun ainult konkreetsed teemakohased ettepanekud...
[Muudetud: 4-8-2008 olaaf]
Muutsin pisut pealkirja, et oleks arusaadavam. Mootori ja muu päristehnilise osa (klasside eristus) juurde jõutakse täpsemalt ehk juba uuel aastal.
[Muudetud: 23-10-2008 logman]
Roolisüsteem:
...tagavedu
Süsteemis ei tohi olla suuri lokse ning pööramisel suuri takistusi, roolikarp ja pendelhoob peavad olema kindlalt kere küljes.
...esivedu
ei tohi esineda suuri lõtke, roolilatt peab kindlalt olema kere küljes, rooli keeramisel keskasendi läheduses ei tohi esineda järske takistusi roolikeeramisel...
Pidurisüsteem:
Esimesed voolikud ei tohi olla sügavate lõhedega, lekked keelatud
Toite- ja jahutussüsteem:
Kütusevoolikud peavad olema terved (ilma pragudeta), lekkeid ei tohi esineda.
Jahutussüsteemi lõdvikud peavad olema terved, süsteem ilma suurema lekketa (loik)
Mootor /kk/reduktor - ilma suuremate õlileketeta (kui tehnilise kontrolli alale jääb õliloik, siis rajalepääs ainult korraldaja otsusega)
Väljalaskesüsteem ei tohi lekkida kapoti all st kolle-püksid üleminek.
Mootoripadjad peavad terved olema - tuvastatakse mootori liigutamise teel.
Aku peab olema kinnitatud kas originaalkinnituse või vähemalt ühe metallvitsaga, aku plussklemm peab olema kaetud plastikkattega vältimaks lühiühendust massiga
Salong:
Iste peab olema kindlalt auto küljes, turvavöö lukustuma, roolisammas ei tohi olla kere küljest lahti või omada suurt loksu
Autos ei tohi võistlemise ajal olla lahtiseid asju.
Kere:
Uksed, eriti juhiuks peab kindlalt lukustuma, kõik uksed peavad olema nii salongist kui väljast igal ajal avatavad.
Vähemalt esiaknad peavad võistluse vältel olema suletud.
sügavad tuvastatavad korrosioonikahjustused keelatud (karbist eraldunud uksepost, deformeerunud paralleelvarda kinnitus - kontollitakse auto kõigutamise teel külgsuunas.)
Lahtised detailid, mis võivad pudeneda rajale ning ohustada teisi võistlejaid keelatud. (logisev kärukonks, lahtised küljeliistud, ripakil stanged ja spoilad jne...) kontrollitakse tehnilises ning enne igat starti rajakohtuniku poolt...
Rehvid/veljed:
Originaal rummuga on lubatud kasutada kas originaal auguvahega velgi või maksimaalselt +2mm suurema auguvahega velgi - viimaste kasutamise korral eriti tähtis, et võistleja peale igat sõitu kontrolliks poltide pingsust.
erandiks on olukord, kus rummud on ringi tehtud teisele poldivalemile - sellisel juhul on veljed vabad vastavalt uuele poldivalemile jällegi +/-2mm
Rehvid peavad olema paljanditeta, munadega rehvidega rajalepääs otsustatakse individuaalselt, esiteljel keelatud munas rehvide kasutamine...
Lisaks soovitatav omada autos tulekustutit, mis peab olema kinnitatud 2 kiiresti avatava metallvitsaga, ning soovitavalt läbi kere - juhul kui paigaldatud tulekustuti ning see jõuga tõmmates eraldub sellega rajale ei pääse...
üldiselt võiks tehnilise komisjoni ja võistluse eest maksmise ning võistlusnumbri väljastamise teha ühekorraga - senikaua kui võistlejaid pabereid ajab on autol ring peal..
Siia palun ainult konkreetsed teemakohased ettepanekud...
[Muudetud: 4-8-2008 olaaf]
Muutsin pisut pealkirja, et oleks arusaadavam. Mootori ja muu päristehnilise osa (klasside eristus) juurde jõutakse täpsemalt ehk juba uuel aastal.
[Muudetud: 23-10-2008 logman]