1. leht 9-st

Uudiseid Venemaalt

Postitatud: 27 Nov 2004 22:13
Postitas Mel
18. novembril läks Togliattis tootmisesse Lada uus mudel - Kalina.
Kogu pidulik sündmus
Selline auto siis:

Pilt

Pilt

Tulevikus on lisagi tulemas:

Pilt

Pilt

Postitatud: 01 Dets 2004 07:41
Postitas berg
veic modida ja saab vaesemehe ford focuse:
VT:

Pilt

Postitatud: 07 Dets 2004 22:09
Postitas logman
Algselt postitas: kenu
Nojah, tehasest tuleb ka aru saada, ellujäämise nimel on vaja teha lada kallal samuti japsilikku pedetuuningut analoogselt teiste autofirmadega. Autode väliskuju on küll igatekanti muudetud, seal ei ole enam midagi teha.
Kui panna kõrvuti kaasaegne plekkkäkerdis ja kunagine lipulaev mustang või cadillac, siis on selgelt näha autodisaini meeletu allakäik

Insenerid võiksid küll rohkem tegeleda jõuallika arendamisega -- ottomootor on ajast ja arust, umbes nagu arvelaud või felix kontoris. Kas tõesti ei suudeta normaalset wankelit välja töötada, vesinikust ja elektrist ma parem ei räägi.
Venelastel oli vankelmootor juba enne sinu sündi kasutusel ja seda siiamaani. Need on paigaldatud eriteenistuse Ladadele (011 ,06 ,08 ,09). Vankel on tavaliste r-mootori gabariitide juures r-dest võimsuselt peajagu üle ,aga ökonoomsusega eriti ei hiilga. Siit ka põhjus ,miks me neist suurt midagi ei tea. Seeriasse ,st.tavakasutajale jõuab neid väga vähe ,sest 1.saaste on liiga suur ja 2.kasutamine käib tasku peale. Vene vankelmootorist oli juttu kunagi TM-s.Täpselt ei mäleta nr.-t ,aga lugege poisid ,see on palju väärtuslikum ajakiri kui kuivalt autosid täistopitud Auto Leht või -Bild.

Postitatud: 08 Dets 2004 08:54
Postitas mess
Wankelist rääkides, siis polnud peamiseks probleemiks, mitte saaste ja kütusekulu, need ei erinenudki tavamootoritest kuigipalju, pealegi on emakesel venemaal kütus alati odav olnud ja looduse pärast pole samuti keegi eales muret tundnud.

Peamine probleem oli hoopis mootorite vastupidavus. Mootor, mis ei kesta 100 000 kilomeetritki ei kõlba Venemaal mingil juhul seeriatootmisse, kuna seal vahemaad suured ning autot peeti pereliikmeks, kes soetatakse kümneteks aastateks.

Postitatud: 08 Dets 2004 12:29
Postitas logman
Otsisin välja kadunud artikli:
...Ökonoomsusega mitte hiilanud rootormootorite väljatöötamisele mõjus 60.-te naftakriis sõna otseses mõttes hävitavalt. Rootormootor ei suutnud massiliselt läbi lüüa ,sest tema töökindlus oli vaatamata teoreetiliselt lihtsale konstruktsioonile (kolbmootorist kolmandiku võrra vähem detaile,puudub vajadus külgliikumist pöördliikumiseks muundada-seega suurem kasutegur) ebapiisav ,kütusekulu ja eralduvate heitgaaside kogus seevastu aga suur. Nii jäigi enamik litsentse ostnud firmasid vaid katsetuste tasemele. .... Nii jätkuski tõsisem töö vaid kahes autotehases - jaapanlaste Mazdas ja venelaste AvtoVAZis. 74.a.loodi Togliattis rootormootoite arendustegevuseks spets.konstr.büroo ning tänu sellele on praeguseks välja töötatud terve rootormootorite perekond võimsusevahemikus 40-200 hj.
Esimesed vene rootorid olid ühekambrilised ,hiljem jõuti kahesteni. 70hj rootormootorid jõudsid esmalt eriteenistusele mõeldud 01-dele (21018 nime kandnud autot kasutasid miilits ,KGB jm.eriüksused ,kes ongi peamised Vene päritolu rootormootorite kasutajad). Vabaturule jõudsid rootor-Ladad alles 1998.a.
Et vene rootorid keskkonnanõuetega pahuksis on ,toodetakse rootor-Ladasid (peamiselt 05 ja 07 ,aga ka 08,09,099 ja 2115) vaid kohalike autofriikide rõõmuks sõna otseses mõttes näpuotsaga - aastas valmib AvtoVAZis mõnikümmend sellist autot. Praegu käivad ettevalmistused selleks ,et paigaldada rootor ka 110.seeria autodele. Lisaks kasutavad venelased VAZi rootoreid ka lennukitel.
Tooks ära ka tehasenäitajad:


Auto:21079. Mootor:4132 / Auto:2108-91. Mootor:415
2 kambrit ,1308ccm / 2 kambrit ,1308ccm
140hj, auto täismass 1430kg / 140hj, auto täismass 1050kg
180km/h max / 200km/h max
0-100 9sek / 0-100 8sek
kulu: 90km/h 9,5l / kulu: 90km/h 7l
120km/h 12,5 / 120km/h 10l


TM 8/2003 lk44-47.

Postitatud: 08 Dets 2004 14:25
Postitas masterpiece
Algselt postitas: logman

Auto:21079. Mootor:4132 / Auto:2108-91. Mootor:415
2 kambrit ,1308ccm / 2 kambrit ,1308ccm
140hj, auto täismass 1430kg / 140hj, auto täismass 1050kg
180km/h max / 200km/h max
0-100 9sek / 0-100 8sek
kulu: 90km/h 9,5l / kulu: 90km/h 7l
120km/h 12,5 / 120km/h 10l


TM 8/2003 lk44-47.
140hobust, mmm=) kui ma sain õieti aru, siis need kiirenduse jne testid on tehtud täismassiga. Kui see on nii siis need numbrid ei ole üldsegi halvad. Olen uskunud alati rootormootorisse. Muide unustasid mainida, et rootor mootor on ka oma suuruse poolest palju palju etem. Kuna mootoriruum võtab tavaliselt autost suhteliselt suure osa ära, siis rootoriga masinal on palju rohkem ruumi, kas siis reisijatele või pagasile. Siiski arvan et rootor võib oma revolutsiooniga hakkama saada veel enne nafta otsa lõppemist. Näiteks Mazda RX-8'l läheb minuteada vägagi hästi, pole kuulda olnud et need töökindluse pärast teeäärde on jäänud.

Postitatud: 08 Dets 2004 20:10
Postitas logman
Mis Mazdat puudutab ,siis TM 2/2003 lk.40-42 võib sellest lugeda. Kõik tundub ju kena ja lilleline ,aga nad on kõvasti pingutanud kah ,et seda masinat mujal maailmas ja muidugi ka kodumaal müüa saaks. Keskkonnanõuded on need julmad normid ,mille taha paljud head ideed toppama jäävad ja rahakotid konstrueerimistel-katsetustel tühjaks imevad. Venelased toodavad ainult mõned piisakesed enesele.
Enamvähem samade gabariitide juures on Mazda öko-võimsuse näitajad siin: töömaht - 2¤654ccm=1308ccm
võimsus - 240hj
kulu - 11,3-11,6l
kiirus - ca250km/h
kiirendus sajani - 6,5sek
Maksb selle käru lahjem ,192hj ,mudel Eestis u.425 000.- (see ei pruugi muidugi praegune hind olla).
Nüüd võib aru saada miks uued vankrid na palju maksavad. Venemaa kohta viimane muidugi eriti ei kehti. Niikaua kui Siberi taiga suudab solki filtreerida ,ei muutu seadusetus kübetki. Ja välisturule neil suurt asja pole ,enestelgi palju jalamehi.

Postitatud: 08 Dets 2004 20:22
Postitas Mel
Mõtlen, et kui vene autotööstusest tuleks omade vahenditega välja mingi Maybachi konkurent, siis hakkaksin ma Venemaad kartma! Niiet hetkel on kõik korras=)
Venemaal on ka sellega algust tehtud, tõsi plekki või plasti pole veel jõutud ja tõenäoliselt ei jõuta ka, aga siiski...
Selle aasta Tehnika Maailma 8-s numbris kirjutab Russo-Baltist ja väikesest rühmast, kes on loonud visiooni tänapäevasest Russo-Baltist. Plaani nimi on "Tsarskaja ohhota" - see mõiste ise juba ütleb, millega tegu :cool:
Terve plaan on äärmiselt omapärane (vene-pärane) - loodaks auto, mida oleks kohatu võrrelda Maybachi või Rolls-Royce-iga. Näiteks auto interjöör - istmed on kopranahast põrandal aga karunahk, materjale nagu puit või titaan on targem mitte mainida;)

Postitatud: 09 Dets 2004 08:13
Postitas masterpiece
Algselt postitas: Mel
Mõtlen, et kui vene autotööstusest tuleks omade vahenditega välja mingi Maybachi konkurent, siis hakkaksin ma Venemaad kartma! Niiet hetkel on kõik korras=)
Venemaal on ka sellega algust tehtud, tõsi plekki või plasti pole veel jõutud ja tõenäoliselt ei jõuta ka, aga siiski...
Selle aasta Tehnika Maailma 8-s numbris kirjutab Russo-Baltist ja väikesest rühmast, kes on loonud visiooni tänapäevasest Russo-Baltist. Plaani nimi on "Tsarskaja ohhota" - see mõiste ise juba ütleb, millega tegu :cool:
Terve plaan on äärmiselt omapärane (vene-pärane) - loodaks auto, mida oleks kohatu võrrelda Maybachi või Rolls-Royce-iga. Näiteks auto interjöör - istmed on kopranahast põrandal aga karunahk, materjale nagu puit või titaan on targem mitte mainida;)
Aiai, no kui "Tsarskaja ohhoota" juhtub tõepoolest kuskil ära tegema maybachile, siis Kalinakese üle ei tasu eriti naerda, muidu pärast kahetseme=P Siiski jään siiralt uskuma, et kõigi nende kallite ehitusmaterjalidega ei saavutata seda tulemust mis euroopas, st kvaliteet jääb ikka venepäraseks.

Postitatud: 30 Okt 2005 19:58
Postitas Mel
Üht-koma-teist huvitavat liigub ikka ka Venemaal.
Salong:o arvake ära, mis autoga tegemist

Pilt



Juttu ka: http://www.zr.ru/show_arch.pl?ida=45252

Postitatud: 31 Okt 2005 21:56
Postitas mess
Näidikute plokk tuli küll 110-lt tuttav ette. Kui lähemalt uurima hakata, siis tegelikult on keskkonsooli raadio ja puhuri siibri hoova vahele kella, soojendusnuppude jms asemele kompuuter koos suure ekraaniga pandud ning puhurid on ümmargustega asendatud, muu on algupärane. Ülejäänut on juba rohkem muudetud.

Seda coupe varianti toodetakse juba ammu tegelikult, endalgi pilk peale jäänud. 1,8 L mootor ka täiesti levinud asi "kümnestel" Venemaal. Aga sellist armatuuri pole jah enne kohanud.

Postitatud: 01 Nov 2005 10:23
Postitas CozmonauT
http://www.zr.ru/show_image.pl?url=/pic ... 249684.jpg

mis mootor see selline 07 kapoti all on ? :yllatunud

Postitatud: 01 Nov 2005 12:49
Postitas Mel
Paistab olevat tavaline ?iguli sissepritsega mootor.

Postitatud: 02 Nov 2005 22:15
Postitas logman
Nüüd siis laupäevakud jälle moes :D
http://www.omega.kz/article.php?article_id=3965

Postitatud: 14 Nov 2005 22:01
Postitas Mel
Pilt
Konkureerib motamehe projektiga:D

Link ka: http://www.zr.ru/show_arch.pl?ida=45271

Postitatud: 15 Nov 2005 00:22
Postitas tuhajuhe
Motamees saaks sellisega ikka mega hunniku puid ära tuua :rolleyes

Postitatud: 18 Nov 2005 20:26
Postitas motamees
Ega saa midagi rohkem tuua. Arvan, et mul tuleb "mustalt" sama kandevõime. Muidugi oleks pulmani tonnaas "mustalt" veelgi rohkem. Igastahes mulle meeldib.
Eriti meeldib mulle see Kamaz'iga võrdlus. Krt võtab rekkameeste töö ära.
Viite artiklist selgus, et 4,44 reduktoreid enam ei toodeta ja muudki huvitavat.Pilt

Postitatud: 28 Mär 2006 08:34
Postitas Mel
Autonetis artikkel, et Venemaalt ka midagi huvitavat oodata (oleks see vaid nii). Loodetavasti saab legend väärika järglase. Niva oleks ju täiesti toode, mille põlvkonnad tehtaks samadel põhimõtetel kui näiteks Wrangleril. Samas sõna crossover ei tähenda just head.

Ladalt uus crossover
AvtoVaz alustab uue kompaktse linnad?iibi põlvkonna väljatöötamist. Spekuleeritakse, et masina stilistika hakkab sarnanema senisele Nivale (fotodel).

Ettevõtte juhtide sõnul on uuest projektist veel rääkida vara. Kuid Niva lubatakse selles äratuntavalt alles jätta. Samal ajal tahetakse ka kõikidele ülejäänud toodetavatele sõidukitele arendada välja oma nelikveosüteem.

Vana Niva - see on muidugi omaette pikem lugu. Oli ju tegu esimese nõukaaegse masinaga, milles niivõrd-kuivõrd edukalt olid ühendatud maasturtele omane läbitavus ning sõiduauto mugavus. Seetõttu peabki AvtoVaz nii tähtsaks mitte lasta kaduma selle imid?il. Vanu Nivasid on ettevõte välja lasknud ligi 1,7 miljonit eksemplari. Kuni 2002. aastani oli tootmismaht enam-vähem stabiilne: 60 - 70 tuhat masinat aastas. 2003. langes see 47,5 ning 2004. aastal 30 tuhandeni. Käesoleva aasta plaaniks pandi 36 000 Nivat.

Esimese asjana uue mudeli loomisel korraldatatakse disainieritööde konkurss, mis pühendatatakse sedakorda mitte Leninile, vaid tehase 40. juubelile. Kui pilt silme ees alustatakse tehniliste lahenduste projekteerimisega. Valmis neljarattaline võiks presenteeritud saada umbes 2010. aastal.

http://www.autonet.ee/uudised/lada/25708

Postitatud: 03 Apr 2006 12:59
Postitas logman
Täpsemalt ,Genfi 2006 näituselt. TM 4/2006 lk.19.
Artikkel järgmine:Pilt

Postitatud: 03 Apr 2006 22:07
Postitas kj