niva hooratas

niva hooratas

Kõik 4x4 seonduv
Vasta
m
mairo87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 08 Nov 2011 15:43

niva hooratas

Postitus Postitas mairo87 »

kas nivale sobib ziguli hooratas? kas see mõjutab ka masinat kuidagi?
m
madis132
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 12 Jaan 2010 10:51
Asukoht: laheda vald joosu küla(põlvamaa)
Autod: lada niva(vaz2121)

Postitus Postitas madis132 »

No võib öelda et sobib küll aga seal on see asi et siis sa pead ka tagaveolise siduri koos korviga sinna panema , sest nival on siduri kettas suurem kui tagaveolise oma .
"Ja jaa kõik on korras!" Vist.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Millisel mudelil ja kuidas suurem?


Ladadel on kahte erinevat hooratast: markeeringuga 2101... ja 21213...
Sealjuures 21213 ilmus alles 1,7 mootorite tulekuga (täpset aastat ei oska öelda). Ja seda hooratast on paigaldatud ka 2107-tele. Samas 1,7 mootori küljest ei pea olema alati 21213 hooratas.

Mis hoorataste erinevus on? 2101 kaal 7,204 kg ja 21213 kaal 4,554 kg.

Erinevus on ketastes-korvides: 2101 ketta pind ja korvi tööpind on väiksema läbimõõduga. 2106/2121 suurema läbimõõduga. Kinnitused hoorattal on samad. See peaks olema rahva hulgas laialt levinud arusaam ja ka poest vist leiab valdavalt kaheks jaotatud kettaid ja korve).

Kuid tegelikkuses on asi keerulisem. Lisaks on olemas korv markeeringuga 2103..... Lisaks on olemas kettad markeeringuga 2107..., 21213... osadel andmetel ka 21214...(selline markeering on tulnud välja lääne kataloogidest, vene omades ei ole).
Lisaks on diislitele 3 erinevat korvi ja ketast.
Huvitav, mida kasutavad rootormootorid?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kas keegi on reaalselt kaalunud ka 21213 hooratast ja veendunud, et see tõesti kaalub 2,7kg vähem?
Kuna 1700 mootoril on nn täisvastukaalustatud väntvõll, siis vb tõesti pole lisa hoomassi vaja sinna võlli otsa nii palju..
2101 ja 2121 kettad on tööpinna laiuselt täpselt samalaiad - vahe on ainult ketta sisu tugevuses ja vedrudes..
Sidurikorv on ka vähemalt 2101 ja 2121 autovaz karpides täpselt sama läbimõõduga, hooratas samuti ju nendel mudelitel sama. Päris kindlasti on erinevus 2106 ja 2121 siduriketta sisu materjali paksuses ja vedrude tugevuses...

21213 ja 21214 (2131??) hoorataste reaalseid erinevusi tahaks küll kohe pildil näha..
Kuna sidurikoda on samasuur, siis ei näe ma võimalust, et hooratta välisläbimõõtu saaks suurendada, samuti on ebareaalne suurendada sellisel juhul märgatavalt ketta välisläbimõõtu - kokku ehk ketta raadiust sentimeetri võrra saab suurendada - pool siseraadiusest pool välisraadiusest..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Mul on 21213 hooratas otsast ära olnud, kuid pole veel selle peale tulnud, et vaadata, kas tegelikult erinevus olemas. Õigemini siis ma veel ei teadnud, et erinevus on olemas. Mootor garaažis nurgas praegu, kui aega saan, siis keeran küljest ära ja kaalun ära (muidugi pean uurima, kas ikka on 21213 markeeringuga).
Suvel käisin ostsin Veerennist ketta ja siis müüja mõõtis üle ketastes tööpinna laiuse. Erinevus oli pea 2mm 2101 ja 2121 ketaste vahel. Sh ketaste üldine läbimõõt on sama. Endal on kodus ka samasuguse erinevusega kettad olemas.

Korvi tööpinna läbimõõdu erinevuse kirjutasin vist rutakalt jah.

Ketta markeeringuna olen kohanud 21214, hooratast mitte.

Kus aga asi huvitavaks läheb on Chevy Niva, mis kasutab sisult sama mootorit kui tavaline Niva. Tegemist siis 1,7 mootori edasiarendusega, mille markeeringuks 2123.
Sellel on enda hooratas, korv, ketas ja survelaager - markeeringuga 2123.... Komplekti juurde käib ka automaatse reguleeringuga siduri töösilinder. Kataloog annab selle hooratta kaaluks 2,436kg. Väntvõll, mis selles mootoris on, on 21213 oma;) Käigukasti korpuse osa, peavõll, vaheplekk on sama, mida kasutab tavaline Niva. Samas sidurikoja kood on 2123 oma.
Väidetavalt kasutab 2011 aastal moderniseeritud vana Niva sama lahendust. Automaatse reguleeringuga siduri töösilinder on 100% kindlalt. Muus osas on kirjanduses vasturääkivusi.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Huvitav projekt ja seal pildid 2123 hoorattast, korvist ja kettast.
http://www.drive2.ru/cars/izh/412/412/i2oran/2/journal/

Ja mida veel rohkemat tahta: http://liskicity.ru/showthread.php?p=580

Kirillitsas guugeldades tuleb infot ikka kuhjaga:)
m
madis132
Foorumi kasutaja
Postitusi: 94
Liitunud: 12 Jaan 2010 10:51
Asukoht: laheda vald joosu küla(põlvamaa)
Autod: lada niva(vaz2121)

Postitus Postitas madis132 »

 
madis132 kirjutas:No võib öelda et sobib küll aga seal on see asi et siis sa pead ka tagaveolise siduri koos korviga sinna panema , sest nival on siduri kettas suurem kui tagaveolise oma .
Jah nüüd panin küll puuse :( mõtlesin seda mida ei kirjutanud , ehk siis siduri ketta tööpinna laiuses on erinevus .
"Ja jaa kõik on korras!" Vist.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kaalusin ära 21213 mootori küljes olnud hooratta - 6,2 kg.
Hoorattal mingit kirja või koodi peal ei olnud. Hetkel ühtegi teist hooratast käepärast polnud võrdluseks kaaluda.
Vasta