1. leht 1-st

niva moto pöörded 90km/H sõites

Postitatud: 26 Sept 2011 20:01
Postitas esimvaz
soetasin omale esimese maasturi milleks on niva. esimesd 270km mnt sõitu läbitud ja tagumiks haige ja jalg surnud ebamugavast gaasipedalist.

küsimus siis niva oamnikele kel on 5 käigukast. kui suured on teil mootori pöörded 90km/h sõites kui sees on 5 käik

mul on nelja käiguline kast ja tahokas näitas selle kiiruse pealt 3700-3800 pööret. kas see nii peabki olema?

küsin kohe ära milles võib asi olla kui kohalt minnes siis käigukangid õudsaltmoodi värisevad, ja kiiruse kasvades värin kiireneb ja siis on lihtsal üks kõva vibra mis hakab kõrvadele.

Postitatud: 26 Sept 2011 20:50
Postitas Rääbis
Sellise kiiruse juures ongi neljasel kastil sellised pöörded umbkaudu, sõltuvalt siis rehvi diameetrist. Viise kasti kohta ei oska midagi kosta, ei ole kogemust.
Vahekasti kangide vibra suhteliselt tavaline nähtus Nival. Endal olnud mitu isendit ning värina ja vibra olen üldiselt kardaaniristide ning leevendusmuhvi vahetusega normi saanud. Kuskil lääne lehel oli ka piltidega kirjeldatud, kuidas Niva vahekasti stabiilsemaks ja vaiksemaks ehitada lisades mingisuguse lisakinnituse sinna, kui ma nüüd õigesti mäletan. Kola netis, ehk leiad üles. Ise olen oma masinad nii vaikseks saanud, et ei ole sellel mõtet näinud. Pealegi Niva neljase kastiga ületab "ülehelikiiruse" (loe kiiruse, mille juures enamvähem mugav sõita) kuskil seal 80 km/h juures ja ma väga juurde ei ole tallanud, kui just vajadust ei ole.

Postitatud: 26 Sept 2011 21:02
Postitas Rääbis
Siin ka teema, kus antud küsimust lahatakse: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 0#pid30615

Seal ka link sellele lisakinnitusele/toele, aga see leht ei ole enam aktiivne.

Postitatud: 27 Sept 2011 10:36
Postitas Mel
Pole suve otsa Nivaga sõitnud, kuid mu mäletamist mööda viiese kastiga ning 3,9 ülekandega on 90 juures pöördeid kuskil 2700-2800 kanti.
Vibratsiooni vastu võitlemist tuleks alustada kastide patjade seisukorra kontrolliga ning vaadata kardaan, muhvid üle.
Kerge kangi värin on ka korras Nival, kuid see ei ole selline, mis takistaks kiiret sõitu. Viiese kasti ning korras ülekandega pole 110-120 mingi probleem.

Postitatud: 27 Sept 2011 11:20
Postitas olaaf
Vanemad nivad kipuvad rohkem väristama, kuna käigukasti ja vahekasti vahel on lühike kardaan ühe ristiga.
Uutel nivadel on seal vahel püsikiirusliigend! Seega võid proovida vahetada antud detail uuema vastu, kui seda juba enne tehtud pole..

Postitatud: 27 Sept 2011 20:07
Postitas esimvaz
Selge, vaatan asjad üle. hetkel auto seisab ja ootab talve. soetasin selle auto talveoludesse.

ega te ei oska öelda kas vanemale nivale taha turvavöösi saab panna? mul need puudvad. eelmine omaniks ütles et neid pole olnudki.

Postitatud: 27 Sept 2011 20:55
Postitas pavlik
Kahtlustan, et su tahhomeeter on pisut optimistlik. 90 km/h juures 3700-3800 on paljuvõitu, peaks kuskile sinna 3400 kanti jääma. Viienda käigu suhtes on Melil tuline õigus.

Postitatud: 27 Sept 2011 22:18
Postitas esimvaz
noh nelja tuhande pöörde juures mida tahokas näitas oli kiirus täpselt 100km spido järgi. sai korra proovitud rohkem vajutada ei julenud. enamjaolt sõitsin ikka 85-90km/H