Küsimus Niva nelikveo kohta!

Küsimus Niva nelikveo kohta!

Kõik 4x4 seonduv
h
HC1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 14 Dets 2008 17:09
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Autod: Lada Niva L

Küsimus Niva nelikveo kohta!

Postitus Postitas HC1 »

Tere,
olen värske niva omanik ning kuigi lugesin hoolikalt siinseid teemasid diffrite ja niva kohta üldiselt siis paar asjaolu jäi siiski segaseks.

Saan aru et auto on pideva nelikveoga aga kas siis ikkagi koguaeg kõik neli ratast veavad VÕRDSELT? Foorumit lugedes võib aru saada et keskdiffri lukustades ei saa kardaanid erineva kiirusega pöörelda ning kõik rattad pöörlevad ühe kiirusega, kas siis ilma lukustamata ikkagi ei vea kõik rattad pidevalt ja võrdselt??

Nagu aru saan siis juhipoolne väike kang on aeglusti ning kangi asendid siis vastavalt tagant ette poole: kiire, neutraal, aeglane. Neutraal on selge, kuhugi ei jõua mingit veojõudu. Kiire on siis nö tavasõidu asend mis puhul siis kõik rattad veavad(vist)??
Mis põhimõte on aga aeglustil, saan aru et see muudab ülekanded aeglasemaks ja jõudu oleks justkui rohkem aga kui üks esiratas satub auku ja hakkab nö tühjalt käima ning ka ratastele mis korralikult haarduvad jõuab samavähe veojõudu siis mis kasu on aeglustist??

Olukorras kus üks esiratas ja üks tagaratas on haardumise kaotand pole siis nagu nivaga enam midagi teha (kuna esi ega tagadiffritelukke pole)???

ja veel et kas seda aeglustit ja diffri lukku peab kasutama ainult koos või üks ei välista teist??

Palun aidake võhikut:) Igasugune vastukaja teretulnud.

Ettetänades.

[Muudetud: 28-10-2009 HC1]
r
rene07
Foorumi kasutaja
Postitusi: 271
Liitunud: 07 Jaan 2005 11:35
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2107, Niva 2121, Jaapani masuudipress...Pajero...

Postitus Postitas rene07 »

Väike kang taha on kiire, keskel neutraal ja ette poole on aeglusti. Kui mudas möllad siis on ikka veits rohkem jõudu vaja
h
HC1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 14 Dets 2008 17:09
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Autod: Lada Niva L

Postitus Postitas HC1 »

Algselt postitas: rene07
Väike kang taha on kiire, keskel neutraal ja ette poole on aeglusti. Kui mudas möllad siis on ikka veits rohkem jõudu vaja


Sorri, aga pole väga sisutihe postitus:D kangi asendeid ma tean.
m
marauder
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 18 Nov 2008 13:37
Asukoht: Saaremaa
Autod: AZLK 426IE '70, Iz 27151 '89, Honda Civic Gen I '79, Patrol '86
Kontakt:

Postitus Postitas marauder »

Sildades difrid on sul kindlasti olemas, lihtsalt lukke ei ole sees:spin

Enamus maasturid on diagonaalveoga (eest 1 ja tagant 1), möned ka 3 ratta veolised, millel tagasillas LSD differ.
Paraku jah, kui diagonaalis pidamine kaob, siis oled kinni. Aitavad difrilukud.

Aeglusti kasu on see, eet ta annab mootorile "jöudu juurde" . Kui teed mäkketöusu näiteks, siis kiire nelikuga ei jaksa minna, aga aeglustiga jaksab. Lisaks kui on raske maastik siis aeglustiga kena vaikselt turnida.

[Muudetud: 28-10-2009 marauder]
Aitan Ebayst asju tellida või maksta.
h
HC1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 14 Dets 2008 17:09
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Autod: Lada Niva L

Postitus Postitas HC1 »

Algselt postitas: marauder
Sildades difrid on sul kindlasti olemas, lihtsalt lukke ei ole sees:spin

Enamus maasturid on diagonaalveoga (eest 1 ja tagant 1), möned ka 3 ratta veolised, millel tagasillas LSD differ.
Paraku jah, kui diagonaalis pidamine kaob, siis oled kinni. Aitavad difrilukud.

Aeglusti kasu on see, eet ta annab mootorile "jöudu juurde" . Kui teed mäkketöusu näiteks, siis kiire nelikuga ei jaksa minna, aga aeglustiga jaksab. Lisaks kui on raske maastik siis aeglustiga kena vaikselt turnida.


diffrite all mõtlesin jah diffrilukke siis:rolleyes

aga siiski tuleb välja siis et niva pole ju pideva nelikveoga:(

[Muudetud: 28-10-2009 marauder]
v
VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 517
Liitunud: 22 Nov 2006 20:21
Asukoht: pole paikne
Autod: 21063

Postitus Postitas VAZ »

Ma ei saa aru, mida sa ajad.
Uutest CCCP aegsetest BA3-i varuosadest huvitatud.
m
marauder
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 18 Nov 2008 13:37
Asukoht: Saaremaa
Autod: AZLK 426IE '70, Iz 27151 '89, Honda Civic Gen I '79, Patrol '86
Kontakt:

Postitus Postitas marauder »

sellesmöttes on ta pidev nelivedu, et esisilda ei saa järelt ära lülitada. Koguaeg veab mölemast sillast vähemalt 1 ratas
Aitan Ebayst asju tellida või maksta.
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

MännikuLaiali.
h
HC1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 14 Dets 2008 17:09
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Autod: Lada Niva L

Postitus Postitas HC1 »

jah,täpselt sama jutt ka ladafoorumis
h
heiki
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 17 Jaan 2009 20:24
Asukoht: Lääne-Virumaa
Autod: vaz2121

Postitus Postitas heiki »

aga tegelt on nivaga sedasi,et kui lukk sees pole siis vana krt ise ka ei tea mis parasjagu veab kas eest või tagant,aga libedaga tasub sõita lukk sees siis on tiba kindlam,et kraabib nii üks eest ja teine tagant :D
r
rene07
Foorumi kasutaja
Postitusi: 271
Liitunud: 07 Jaan 2005 11:35
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2107, Niva 2121, Jaapani masuudipress...Pajero...

Postitus Postitas rene07 »

No igal juhul veab üks ees teine taga. Lukk on lihtsalt raskete kohtade läbimiseks.
s
seenior
Foorumi kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 11 Okt 2008 03:19
Asukoht: Keila
Autod: 2106-i ja...Niva`gi

Postitus Postitas seenior »

Mis diagonaalveost siin räägitakse:seinKuna nii esi.kui ka tagasillal puudub(tehase seades) difri lukustus.siis keskdifri lukustus paneb vedama koos ainult esi- ja tagasilla võrdse pöörlemiskiirusega. Missugune ratas sillal veab,või ei vea,seda otsustab iga sild ise:D Kui ikka parema küljega kraavi sõidame,siis tõenäoliselt ketravad mõlemad parempoolsed rattad seal kraavipõja libedaolluse sees ja vasakud rattad vahivad seistes kõva tee peal paremate vudimist pealt. Nii lihtne see ongi:lol
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Kulla HC1, loe see difrite jutt nüüd veel kolmas kordki läbi ja katsu kaasa mõelda ja endale asja ette kujutada. St katsu ette kujutada, mis juhtub erinevate veoskeemide (ja difrilukkude kombinatsioonide) korral, kui üks või mitu ratast kaapima hakkavad. Minu arusaamise järgi on seal kõik puust ja punaseks ette tehtud. Aga kui sa ikka tõesti aru ei saa, siis esita oma küsimused uuesti ja katsume asja veel rohkem puust ja veel punasemaks teha (kuigi ma ei tea, kas see on võimalik).
h
HC1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 14 Dets 2008 17:09
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Autod: Lada Niva L

Postitus Postitas HC1 »

Algselt postitas: pavlik
Kulla HC1, loe see difrite jutt nüüd veel kolmas kordki läbi ja katsu kaasa mõelda ja endale asja ette kujutada. St katsu ette kujutada, mis juhtub erinevate veoskeemide (ja difrilukkude kombinatsioonide) korral, kui üks või mitu ratast kaapima hakkavad. Minu arusaamise järgi on seal kõik puust ja punaseks ette tehtud. Aga kui sa ikka tõesti aru ei saa, siis esita oma küsimused uuesti ja katsume asja veel rohkem puust ja veel punasemaks teha (kuigi ma ei tea, kas see on võimalik).
Kõik tiptop selge ja ka praktikas korduvalt järele proovitud:)
h
HC1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 14 Dets 2008 17:09
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Autod: Lada Niva L

Postitus Postitas HC1 »

Algselt postitas: seenior
Mis diagonaalveost siin räägitakse:seinKuna nii esi.kui ka tagasillal puudub(tehase seades) difri lukustus.siis keskdifri lukustus paneb vedama koos ainult esi- ja tagasilla võrdse pöörlemiskiirusega. Missugune ratas sillal veab,või ei vea,seda otsustab iga sild ise:D Kui ikka parema küljega kraavi sõidame,siis tõenäoliselt ketravad mõlemad parempoolsed rattad seal kraavipõja libedaolluse sees ja vasakud rattad vahivad seistes kõva tee peal paremate vudimist pealt. Nii lihtne see ongi:lol
Selline ja sarnased olukorrad on juba väga tuttavad
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

No siis on ju äste. Jõudu müttamisel.
r
rene07
Foorumi kasutaja
Postitusi: 271
Liitunud: 07 Jaan 2005 11:35
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2107, Niva 2121, Jaapani masuudipress...Pajero...

Postitus Postitas rene07 »

Aga kas selle lukuga võib ka pikemat maad läbida või on asjast kasu kui oled juba kinni jäänud ning siis sisse lülitad?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: rene07
Aga kas selle lukuga võib ka pikemat maad läbida või on asjast kasu kui oled juba kinni jäänud ning siis sisse lülitad?
Võib kasutada, siis kui pinnase pidamine on vilets. Kõvakattega teedel ei ole soovitav/lubatav. Olgu sees kasvõi 100km, kui lumevälja mööda sõidad.
Diffrilukk on soovitav ikka sisse lülitada veidi ennetavalt. Kinnijäämisel oled lülitusega juba veitsa hiljaks jäänud.
C
r
rene07
Foorumi kasutaja
Postitusi: 271
Liitunud: 07 Jaan 2005 11:35
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 2107, Niva 2121, Jaapani masuudipress...Pajero...

Postitus Postitas rene07 »

Selge! Aga lugesin netist, et nüüd uutel Nivadel see lülitamine ka lubatud sõidu ajal. Endal 2003.a. vanker. Kas selle võib ka sõidu ajal või on kasulikum ikkagi seisma jääda ja siis kangidega mässama hakata?
j
JX
Foorumi kasutaja
Postitusi: 301
Liitunud: 20 Aug 2007 17:28
Asukoht: võru- tallinn
Autod: 21023, 2101 jx edition, bmw 525e ja volvo v70 t5
Kontakt:

Postitus Postitas JX »

peaks ju sõidu ajal tunda olema kas on võimalik normaalselt sisse lülitada või peab jõudu rakendama...
Auto audio on nagu seks, ei loe kui pikk sul on vaid peab olema hea...
Vasta