Millist õli kasutada?
Millist õli kasutada?
-
lLadaNiva
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 151
- Liitunud: 31 Dets 2007 19:29
- Asukoht: Tallinn, Harjumaa
- Autod: Lada Niva'78 (kap rem. 2001)
Millist õli kasutada?
Tervist!
Küsimus siis selline, et millist õli panna mootorisse, tagasilda, käigukasti Nival? Milline firma, mark? Endal on sees mootoris Vene toodang nimega "Ziguliõli" ja tagasillas, käigukastis Tad-17, mootoris ka sees XADO õlilisand. Mida kasutada suvel? Talvel?
Tänan tähelepanu eest!
Küsimus siis selline, et millist õli panna mootorisse, tagasilda, käigukasti Nival? Milline firma, mark? Endal on sees mootoris Vene toodang nimega "Ziguliõli" ja tagasillas, käigukastis Tad-17, mootoris ka sees XADO õlilisand. Mida kasutada suvel? Talvel?
Tänan tähelepanu eest!
Niva- see ongi vene ime!
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Sildades ja kastis võid julgelt venelasega edasi lasta, kui regulaarselt vahetada. Hea odav õli välja lasta, kui veega segi läheb.
Mootorisse soovitaks mõnd lääne mineraalõli. Hääl läheb pehmemaks ja peseb mootori premini saastast puhataks.
Mootorisse soovitaks mõnd lääne mineraalõli. Hääl läheb pehmemaks ja peseb mootori premini saastast puhataks.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
aAlfist
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 349
- Liitunud: 03 Okt 2007 20:36
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Vaz 21011,Audi 100 2.3E -89,Alfa Romeo 166 3.0 Twin Spark
Ma ei hakka nüüd siin ?iguliõli kiitma,aga endal sai vahetatud mootoris õli,ning jäädud ikkagi kindlaks ?iguliõlile ning õli on veel sellest ajast puhas,ehk siis 2000km on see õli juba käinud.
Mootorit ma ei pesnud mingi vahendiga,vaid lasin vana õli välja,ning uus õli läks sisse,ning kui veel puhtaks pesta spets õliga,siis kestab see õli veel kauem seal puhtana!:)
Ma ise ei näinud lihtsalt põhjust selle ?iguliõli välja vahetamisest,mingi kallima vastu sest õlidega tegelevates firmades on öeldud mulle,et tänapäeval on kõikide õlide kvaliteet üks,ning puhastusaineid sisaldavad kõik ja vene õlide tooraine on parem kui teiste õlide tooraine!:)
See ainult minu näide,ma loodan et kedagi ei solvanud ?igulõli kiitmisega!:)
[Muudetud: 23-8-2008 Alfist]
Mootorit ma ei pesnud mingi vahendiga,vaid lasin vana õli välja,ning uus õli läks sisse,ning kui veel puhtaks pesta spets õliga,siis kestab see õli veel kauem seal puhtana!:)
Ma ise ei näinud lihtsalt põhjust selle ?iguliõli välja vahetamisest,mingi kallima vastu sest õlidega tegelevates firmades on öeldud mulle,et tänapäeval on kõikide õlide kvaliteet üks,ning puhastusaineid sisaldavad kõik ja vene õlide tooraine on parem kui teiste õlide tooraine!:)
See ainult minu näide,ma loodan et kedagi ei solvanud ?igulõli kiitmisega!:)
[Muudetud: 23-8-2008 Alfist]
"Alfa Romeo ei ole lihtsalt autotehas... See on nagu haigus... Või eluviis... Seda ei saagi defineerida. See kuulub tunnete ja kirgede valda, allub südame, mitte mõistuse kontrollile".
Insener ja disainer Orazio Satta Puglia
Insener ja disainer Orazio Satta Puglia
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kahe teineteisele vastassuunas liikuva detaili kokkupuutel tekib alati hõõrdumine ja igasugusel hõõrdumisel eraldub mingil määral nendest detailidest aatomeid (puru, sodi) ehk siis kokkuvõttes nad kuluvad.
Et hõõrdumine ja kulumine oleks väiksem, siis libestatakse need detailid õliga.
Õli ei vii mitte kunagi hõõrdetegurit nullini, vähemalt pole seda suudetud tänapäeval üldkasutatavates mootorites veel laialdaselt praktiseerida.
Et mootori mitteliikuvatele osadele ei ladestuks nendestsamadest detailidest eraldunud osakestest rokakihti, siis lisatakse õlile peseva toimega manuseid.
Kui õli sisaldab puhastus- ehk peseva toimega ainet, siis kuhu see mustus kaob?
Vastus: jääb õli sisse ja seda saab vaadelda juba visuaalselt - õli on määrdunud.
Kui nüüd see kuulus "ziguli" õli on ilus ja puhas, nagu eelnevas postituses juttu oli, siis on sel õlil kaks omadust.
Esiteks, kas ta on nii kuradima heade määrdeomadustega, et ei lase hõõrdumisel mingisugustki sodi tekkida (väheusutav) või...
Teiseks, puuduvad temas igasugused pesevad manused ja soga ladestub mootoridetailidele, mis ei ole seotud hõõrdumisega - karteri seinad, klapikambrikaane seinad jne....
Võta oma mootor lahti ja vaata, mis seespool sünnib, siis räägime edasi.
Et hõõrdumine ja kulumine oleks väiksem, siis libestatakse need detailid õliga.
Õli ei vii mitte kunagi hõõrdetegurit nullini, vähemalt pole seda suudetud tänapäeval üldkasutatavates mootorites veel laialdaselt praktiseerida.
Et mootori mitteliikuvatele osadele ei ladestuks nendestsamadest detailidest eraldunud osakestest rokakihti, siis lisatakse õlile peseva toimega manuseid.
Kui õli sisaldab puhastus- ehk peseva toimega ainet, siis kuhu see mustus kaob?
Vastus: jääb õli sisse ja seda saab vaadelda juba visuaalselt - õli on määrdunud.
Kui nüüd see kuulus "ziguli" õli on ilus ja puhas, nagu eelnevas postituses juttu oli, siis on sel õlil kaks omadust.
Esiteks, kas ta on nii kuradima heade määrdeomadustega, et ei lase hõõrdumisel mingisugustki sodi tekkida (väheusutav) või...
Teiseks, puuduvad temas igasugused pesevad manused ja soga ladestub mootoridetailidele, mis ei ole seotud hõõrdumisega - karteri seinad, klapikambrikaane seinad jne....
Võta oma mootor lahti ja vaata, mis seespool sünnib, siis räägime edasi.
-
nnivamees66
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
- Asukoht: pealinn
- Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td