Palun jagage rohelisele Niva ostusooviga isikule infi... :)
Palun jagage rohelisele Niva ostusooviga isikule infi... :)
Palun jagage rohelisele Niva ostusooviga isikule infi... :)
Kindel plaan hankida Niva. Kas keegi staazikatest omanikest oskaks soovitada:
1) Millist aastakäiku tasuks jahtida?
2) Mis tüüpvigu (kui selliseid on) tasuks uurida?
3) veel midagi.. ?
Hinnareserv on 15000-20000 eek.
Tänud.
1) Millist aastakäiku tasuks jahtida?
2) Mis tüüpvigu (kui selliseid on) tasuks uurida?
3) veel midagi.. ?
Hinnareserv on 15000-20000 eek.
Tänud.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Foorumist üks sellega seotud teema
http://fast.serve.ee/foorum/viewthread.php?tid=1352
http://fast.serve.ee/foorum/viewthread.php?tid=1352
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kuskil 92 aastast ülesse läks ikka kvaliteet väga si..ks. Kummiosad pakatasid ja värv roostetas. 08 toolid on ka viletsamad vastu pidama kui vanad. Suurema luugiga autodele hakati ka uusi armatuure panema. Need krõbisevad-nagisevad palju rohkem. Ilmselt on ka väiksema luugiga Niva kere jäigem. Vaata et kere oleks korralik (roostet mõtlen) . Siis tasub auto sisse raha panna. Veel üks soovitus------ära kogu raha auto sisse pane. Jäta remondi jaoks ka. NIIKUINII tuleb midagi teha. Oled sa ise roheline (looduskaitsja) või tahad rohelist autot:lol
C
Hehe
Sammalhabe juba maani, tänan küsimast
Käisin täna ühte '88.a. isendit kaemas. Kuidas siis nende (tolle aja või siis üldse) Nivadega ikkagi on - kas neil on pidev nelivedu ja lühemast kangist lülitub sisse difrilukk (armatuuris süttib kollane lamp) ja pikemast kangist lülitub aeglusti või siis on neil vaikimisi ainult tagavedu ja lühemast kangist saab lükata esimese silla ka järgi..??
Kirjandus väidab esimest varianti (pidev nelivedu) kuid keegi kunagi rääkis mulle teist varianti.
P.S. Sellel isendil, mida täna proovisin, ei õnnestunud SEISU AJAL tühikäigul lühemat kangi (difrilukk..?) sisse lülitada (proovisin nii siduriga kui ilma). Sain sisse lükatud ainult sõidu ajal kui käik sees oli (proovisin korduvalt). Kas see on normaalne nähtus?
Sammalhabe juba maani, tänan küsimast
Käisin täna ühte '88.a. isendit kaemas. Kuidas siis nende (tolle aja või siis üldse) Nivadega ikkagi on - kas neil on pidev nelivedu ja lühemast kangist lülitub sisse difrilukk (armatuuris süttib kollane lamp) ja pikemast kangist lülitub aeglusti või siis on neil vaikimisi ainult tagavedu ja lühemast kangist saab lükata esimese silla ka järgi..??
Kirjandus väidab esimest varianti (pidev nelivedu) kuid keegi kunagi rääkis mulle teist varianti.
P.S. Sellel isendil, mida täna proovisin, ei õnnestunud SEISU AJAL tühikäigul lühemat kangi (difrilukk..?) sisse lülitada (proovisin nii siduriga kui ilma). Sain sisse lükatud ainult sõidu ajal kui käik sees oli (proovisin korduvalt). Kas see on normaalne nähtus?
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Mul ka 4 Nivat müüa,neist 3tk 10000-12000kroonini.aastatest 91-95.
Niva kere on suht korrosioonialdis.Tagaluuk,tagapaneel,karbid ja eestotsast poritiiva ja lanseri nurk ning kapoti esiserv on kohad kus roosteuss eriti kallale kargab.Tuleb jälgida ka pikivarraste kere külge kinnitumise kohti.Ülemistel kipuvad poldid auku suuremaks loksutama,alumine hoob kipub jälle (rooste kaasabil) kere küljest lahti tulema.Jälgida tuleb ka üldist müratset mida võivad põhjustada reduktorid ,rattalaagrid,vahe-või käigukast.
Keskdifriplokk peaks olema kindlasti sisse-väljalülitatav(kui just ainult metsateed ei kasutata),aga seda peaks proovima välja lülitada väikse liikumise pealt,kasvõi edasi-tagasi autot lükates.
Niva erineb Uazist selle poolest,et viimasel on sisse-välja lülitatav esivedu,Nival aga lukustatav keskdiffer.
Seega võib Nival kaapida ükskõik milline ratastest.Uazil aga väljalülitatud esisilla puhul üks tagaratastest.
Niva kere on suht korrosioonialdis.Tagaluuk,tagapaneel,karbid ja eestotsast poritiiva ja lanseri nurk ning kapoti esiserv on kohad kus roosteuss eriti kallale kargab.Tuleb jälgida ka pikivarraste kere külge kinnitumise kohti.Ülemistel kipuvad poldid auku suuremaks loksutama,alumine hoob kipub jälle (rooste kaasabil) kere küljest lahti tulema.Jälgida tuleb ka üldist müratset mida võivad põhjustada reduktorid ,rattalaagrid,vahe-või käigukast.
Keskdifriplokk peaks olema kindlasti sisse-väljalülitatav(kui just ainult metsateed ei kasutata),aga seda peaks proovima välja lülitada väikse liikumise pealt,kasvõi edasi-tagasi autot lükates.
Niva erineb Uazist selle poolest,et viimasel on sisse-välja lülitatav esivedu,Nival aga lukustatav keskdiffer.
Seega võib Nival kaapida ükskõik milline ratastest.Uazil aga väljalülitatud esisilla puhul üks tagaratastest.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Ei saa ennast küll staazikaks Niva omanikuks lugeda, kuid 4x4 autodega olen igapäevaselt tegev alates 1996-st aastast. (Vaata- www.zone.ee/landrover)Esialgne postitaja vabrik
Kindel plaan hankida Niva. Kas keegi staazikatest omanikest oskaks soovitada:
1) Millist aastakäiku tasuks jahtida?
2) Mis tüüpvigu (kui selliseid on) tasuks uurida?
3) veel midagi.. ?
Hinnareserv on 15000-20000 eek.
Käesoleva aasta märtsis õnnestus peale 1,5 kuud kestnud aktiivseid otsinguid lõpuks leida üks võrdlemisi kobe ja hästi hoitud 1990 a. 2121 Virumaalt.
(NB! Mida lähemale pealinnale seda kõrgemat hinda ja jubedamt romu sulle pakutakse.)
Hinnaks 14KEEK ja arvestades korraliku sisu ning välimust ning kaasa antud varustust ei ole siiani suuremaks kurtmiseks põhjust olnud.
Tõsi, masin sai teadlikult ostetud mitte just kõige parema tervise juures oleva mootoriga. Kuid kuu aega tagasi läks ametliksut ülevaatusest ja Co testist ilusti läbi.
Tüüpvigadest kindlasti rooste ja vahekast ning kardaaniristid ja puksid.
Mina ronisin kõigil autodel enne proovisõitu esimese asjana põhja alla ja loksutasin kõik silla ja ülekande osad läbi ning vaatsin korrosjooni ja off-road sõidu kahjustused üle.
Kui varsemat 4x4 kogemust pole, siis muidugi raske tunnetada, mis selllisel autol proovisõidu juures õige või vale.
Ennekõike olulised mootori, käiguosa ja sildade korrasolek ning läbiva rooste puudumine, sest nende remont on kõige kallim.
Ära lase end heidutada katkistest istmetest, viletsatest rehvidest, või mõlkis ja kriibitud kerest. Viimased kaks tuleks nii-kui nii millegi normaalse vastu vahetada ja mõlgid ei mõjuta masina sõiduomadusi.
Jutud kängururaudadest, vingest stereost ja uhketest prozektoritest ei mängi vaevalt hingitseva auto juures mingit rolli, sest nende abil edasi ei liigu- ära lase oma pead segi ajada!.
Väljavõte oma hooldusraamtust viimase 5 kuu suuremet tööde kohta:
----
Rooliratta vahetus
Tagumised vedrude vahetus
Tagumumised amordide vahetus
Esimesed piduriklotside vahetus
Esisilla kummipukside vahetus
Esimeste pooltelege tolmukatete vahetus
Mootoriõli ja filtrite vahetus
Esisilla ¾arniiride vahetus
Esimeste vedrude vahetus
Esimetse amortide vahetus
Tagaumise vasak piduri mansetid vahetus
Esimeste kardaaniristide vahetus (parantuse tüüp)
Kõikide rooliotsete ja paraleelvarda vahetus
Pendelhoova ja ajami vahetus
Bensiinipaagi õhutuse kontroll
Summuti keevitus
Pidurite häälestus
Esisilla reguleerimine
Esimese parempoolse vedru vahetus (uus läks linnsõidul pooleks)
Roolikarbis lõtku reguleerimine
Esimse parempoolse rattalaagri pingutamine
Tagumumised amordide tagasivahetus (Eelmised läksid 2-e nädalaga läbi)
Pika ja vasku keskmise rektiivvarda vahetus (Muutusid peale metsaskäiku kõlbamtusteks)
Rektiivvarda pukside vahetus
Suverehvid alla
Turvavaööde vahetus
Istmete kinnitused+keevitus
Roolikronsteini keevitus
Elektritööd (sigaretisüütajad)
Generaatori harjade vahetus
Esilatrenate elemantide vahetus
Pidurivõimendi vaakumvooliku vahetus
Käigukasti ja sildade õil vahetus
Zarbiiride määrimine
Kõrvalistuja ukseanduri vahetus
Käsipiduri anduri vahetus-remont
Pandud 2 lühikest kasut. rektiivvarrast
(Põhjus siin: http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage31.htm kuni http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage38.htm)
Rektiivvarrastele tugevduste keevitamine
Tagumumised amordide vahetus
Bensiinipaagi kütuseanduri vahetus
Tagumiste kardaaniristide määrimine
tagumised amordid 2tk+puksid vahetus
bensiinipaagis kütuse anduri vahetus
Roolisambal signaalinupu klemm needimine
Käsipiduri trossi pingutamine
Tagumiste rektiiv ja paralleelvarrastele tugevduste keevitamine
Käigukasti kinnituste lõdvestamine ja taaspimgutamine
Esim. paremp. rattalaagri vahetus
Tagum. Pidurivooliku ja kolmiku vahetus
Käsipiduri trossi vahetus
Generaatori harjade vahetus
Mootoriõli ja filtrite vahetus
-----
P.S.
Suur hulk kasuliku kirjandust leiad siit:
http://www.lahe.net/landy/niva/manuals/
NB! Suured failid, mille alla laadimine väga pikaldane!!!:sein
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Kui sul autoga plaanis vähe tõsisemlat mesas liikuda, siis soovitan kohe normaalsed rehvid alla osta ja originaalid pikalt saata.
VT- http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image3.htm ja http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image2.htm
Tõsi, logaritega pead hüvasti jätma ning esitiiva koopa serva pead painutama-lõikama ca 1cm võrra ning tagakoopa tagumist serva vinuta ka umbes sama palju, muidu lõhub kummid ära.
Neid kumme saad Tartust firmast Sadloy 950 EEK/tk . Kiidan ise ja ka need kes on ostnud on väga rahul.
Undmisest hoolimta kannatab ka maanteel 100km/h liikuda.
Reaktiivvarrastele ja praleelvardale nurkrauast tugevdused peale keevitada ning silnad metalllehega toestada.
Hoolimta hoiatustest mina viivitasin sellega ja sain neid "tänutäheks" kaks korda vahetada.
2121 puhul ei kõlba org. siksi istmed ka mitte kuhugi. Metsasõiduks vaja ikka küljetugedega ja normaalselt reguleeritavaid istmeid.
VT- http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image3.htm ja http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image2.htm
Tõsi, logaritega pead hüvasti jätma ning esitiiva koopa serva pead painutama-lõikama ca 1cm võrra ning tagakoopa tagumist serva vinuta ka umbes sama palju, muidu lõhub kummid ära.
Neid kumme saad Tartust firmast Sadloy 950 EEK/tk . Kiidan ise ja ka need kes on ostnud on väga rahul.
Undmisest hoolimta kannatab ka maanteel 100km/h liikuda.
Reaktiivvarrastele ja praleelvardale nurkrauast tugevdused peale keevitada ning silnad metalllehega toestada.
Hoolimta hoiatustest mina viivitasin sellega ja sain neid "tänutäheks" kaks korda vahetada.
2121 puhul ei kõlba org. siksi istmed ka mitte kuhugi. Metsasõiduks vaja ikka küljetugedega ja normaalselt reguleeritavaid istmeid.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Viisin töökotta ja antsin neile puksid pihku ning käskisin ära vahetada .Esialgne postitaja jeejee
TO LANDY: kuidas sul esisilla kummipukside vahetus õnnestus???:o need ju nii kõvasti kinni:flaming äkki mõni hea soovitus, kuidas lahti saada??
See, kuidas see neil õnenstus on nende endi asi. Mina olen rahul, aga uued zarniirid kipuvad kurmuse kiiersti laulma hakkama ja vajavad jälle määrimist
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Eile sai minust siis samuti õnnelik Niva omanik.
1988' Vaz 2121, 1,6, ls. 69000 km, värvus sama, mis Landy isendil.
Kuna ülevaatus oli kuu aja pärast lõppemas, läksin ülevaatuspunkti ja valmistusin selleks, et tuleb tagasi tulla - aga suur oli minu imestus kui auto läks ühegi veata ülevaatusest läbi... algaja õnn.??
Samal päeval võtsin suuna kohe Pääsküla rappa. All olid miskid 175/80 R16 sileda mustriga suvekummid. Peale mõningast kõhklemist otsustasin ühte suuremat mülgast proovida, kus oli ca. 40 cm tahket muda. Kui sinna hooga sisse sõitsin, jäi masin loomulikult kinni, kuid pärast keskdifri luku ja aeglusti kasutamist ning vähest oskuslikku edasi-tagasi kiigutamist sõitis Niva sealt välja..! Minu jaoks on aparaat end sellega tõestanud
See masin rokib! Selle raha eest on see 400% "maastur"!
Sain autoga kaasa ka 6 tutikat 175/80 R16 Niva originaalset "maastikurehvi". Mustri järgi tunduvad head - sealt mülkast oleks nendega arvatavasti lauluga läbi läinud. Mida vanemad kasutajad nende kohta oskavad öelda? Ei tahaks hakata koopaid painutama ja logareid kuram, ei taha ära võtta, sest tean kui kergelt zigul rooste läheb
1988' Vaz 2121, 1,6, ls. 69000 km, värvus sama, mis Landy isendil.
Kuna ülevaatus oli kuu aja pärast lõppemas, läksin ülevaatuspunkti ja valmistusin selleks, et tuleb tagasi tulla - aga suur oli minu imestus kui auto läks ühegi veata ülevaatusest läbi... algaja õnn.??
Samal päeval võtsin suuna kohe Pääsküla rappa. All olid miskid 175/80 R16 sileda mustriga suvekummid. Peale mõningast kõhklemist otsustasin ühte suuremat mülgast proovida, kus oli ca. 40 cm tahket muda. Kui sinna hooga sisse sõitsin, jäi masin loomulikult kinni, kuid pärast keskdifri luku ja aeglusti kasutamist ning vähest oskuslikku edasi-tagasi kiigutamist sõitis Niva sealt välja..! Minu jaoks on aparaat end sellega tõestanud
See masin rokib! Selle raha eest on see 400% "maastur"!
Sain autoga kaasa ka 6 tutikat 175/80 R16 Niva originaalset "maastikurehvi". Mustri järgi tunduvad head - sealt mülkast oleks nendega arvatavasti lauluga läbi läinud. Mida vanemad kasutajad nende kohta oskavad öelda? Ei tahaks hakata koopaid painutama ja logareid kuram, ei taha ära võtta, sest tean kui kergelt zigul rooste läheb
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Õnnitlused! Meeldiv, et Niva omanike perre üks entusjast ja siia foorumis ka samade veendumustega inimene juures!Esialgne postitaja vabrik
Eile sai minust siis samuti õnnelik Niva omanik.
1988' Vaz 2121, 1,6, ls. 69000 km, värvus sama, mis Landy isendil.
Kui sul TÕSISEID metsa mineku plaane pole, siis võid neid julgelt ekspluateerida, aga tõsisemsk müttamiseks ja maanteelsõiduks ei sobi.Sain autoga kaasa ka 6 tutikat 175/80 R16 Niva originaalset "maastikurehvi". Mustri järgi tunduvad head - sealt mülkast oleks nendega arvatavasti lauluga läbi läinud. Mida vanemad kasutajad nende kohta oskavad öelda? Ei tahaks hakata koopaid painutama ja logareid kuram, ei taha ära võtta, sest tean kui kergelt zigul rooste läheb
Võrdle originaalkummi jamudakuummiga nivasid!
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image1.htm
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image4.htm
Korrlik mudakumm peab suutma end ise puhastada ja võimlikult suure kandepinnga olema, muidu ei ole sellest kummist tolku.
Miinused:
*Metsas-mudas töötvad mustrist vaid serva nukidm,keskoht ei suuda pinda harrta ja end ise puhastada. (Vaata- http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image7.htm )
*VÄGA kitsas (loe tordilõikaja)- lähed hoobilt maapinna sisse ( vaata- http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage17.htm )
*Natuke madal
*Niigi jäik ja veidigi kulunud kummmuutub maanteel vihmaga väga libedaks ja ohtlikuks
Plussid:
*ODAV!
*Kruusateedel ja kõval metsateel/heinamaal ajab asja ära
Korrosjooni pärast ära muretse- teed korrliku roostekitsega sisse möksimise ja kärb kenasti.
Minu soojad soovitused edaspidiseks.:
1)Kui on tutikad, siis proovi maha müüa ja hankida KORRALIKUD rehvid
1.1)Samas ühe tiiru neid originaalmudakumme võid muidugi talveks ära nelutada.
2)Kasuks on kaks paari velgi (suve ja talvekummidele)
3)Tugevada ära reaktiiv ja praleelvardad
Kui on küsimusi siis võime kohtuda-
Võta ühendust:
GSM:05010599
e-mail:landy@4x4.ee
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
palju sa vahetuse eest maksid ja kus teha lasid? mis puksid maksid?Esialgne postitaja LandyViisin töökotta ja antsin neile puksid pihku ning käskisin ära vahetada .Esialgne postitaja jeejee
TO LANDY: kuidas sul esisilla kummipukside vahetus õnnestus???:o need ju nii kõvasti kinni:flaming äkki mõni hea soovitus, kuidas lahti saada??
See, kuidas see neil õnenstus on nende endi asi. Mina olen rahul, aga uued zarniirid kipuvad kurmuse kiiersti laulma hakkama ja vajavad jälle määrimist
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Minu hooldusraamat teab rääkid järgmist:Esialgne postitaja jeejee
palju sa vahetuse eest maksid ja kus teha lasid? mis puksid maksid?
Puksid esisillale 4 tk 100,00 -12%
Puksid esisillale 4 tk 40,00 -12%
---
Esisilla kummipukside vahetus
Esimeste pooltelege tolmukatete vahetus
Mootoriõli ja filtrite vahetus
Esisilla ¾arniiride vahetus
Esimeste vedrude vahetus
Esimetse amortide vahetus
Tagaumise vasak piduri mansetid
Esimeste kardaaniristide vahetus (parantuse tüüp)(130,-)
Töö offroad-services
Kokku 2500,00
Kardaaniristid lasin ka neil osta, sest neid on Nivale viit erinevat mõõtu/tüüpi ja alt ära võtmata ei osanud õiget valida.
Tagumised vedrud/amordid vahetasin ise, aga ees oli kõik nii jubedalt kinni rootetanud, et ei saanud kuidagi lahti. Seega lasin kogu esisilla lahti harutada.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/