Nivale 01 käigukast
Nivale 01 käigukast
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Nivale 01 käigukast
Nii rallimehed kui offroadmehed ajavad pidevalt 02(4,44) diffreid taga,et saada ülekannet aeglasemaks(jõulisemaks),kuid lihtsam ja odavam on ju hoopis paigaldada 01 kast.(Mul oli aasta tagasi vaidlus ühe rallitajaga,kes ostis mult 06 kasti ja 02 diffri,ma küsisin et mis mõte on vahetada 01kast ja 01 differ 06 kasti ja 02 diffri vastu,ta vastas et teised kasutavad ka sellist kombinatsiooni).
Teeme matemaatikat,kui eksin võib keegi parandada.
Lähteandmed käigukastidel :
Käik/01 käigukast / 06 käigukast / vahe %/05 kast
1./ 3,75:1/ 3,242:1/ 16 /3,67:1
2./ 2,3 :1/ 1,989:1/ 16 /2,1 :1
3./ 1,49:1/ 1,289:1/ 16 /1,36:1
4./ 1:1 / 1:1 / 1 / 1:1
5./ 0,819:1
R./ 3,87:1/ 3,34 :1 / 16 /3,53:1
Nival on 06 ülekandega käigukast
peaülekannetel
02(4,44) / 01(4,3) / 03(4,1) / kiire(3,9)
02/ 1 /0,97 /0,92 /0,88
01/ 1,03(3%) /1 /0,95 /0,9
03/ 1,08(8%) /1,05(5%)/1 /0,95
kiire/ 1,14(14%)/1,1(10%)/1,05(5%)/1
Nivade ülekanded on erinevad,tavaliselt 4,1 või 4,3
Uutel Nivadel e. 21213-del on 3,9
Siit järeldub,et asendades 06 kasti 01 vastu aeglustub ülekanne(esimesed 3 käiku+R) 16%
Ja asendades 01 diffri 02 omaga vaid 3% seega pea olematu võrreldes käigukasti vahetusega saadavast muutusest.
Ja vahetades rallimasinal 01 kasti ja 01 diffri 06 kasti ja 02 diffri vastu siis ülekanne hoopis kiireneb 13%.
Ehk ligilähedaselt on võrdne 01 kast kiirdifriga on sama mis 06 kast 02 diffriga.MOTT.
Teeme matemaatikat,kui eksin võib keegi parandada.
Lähteandmed käigukastidel :
Käik/01 käigukast / 06 käigukast / vahe %/05 kast
1./ 3,75:1/ 3,242:1/ 16 /3,67:1
2./ 2,3 :1/ 1,989:1/ 16 /2,1 :1
3./ 1,49:1/ 1,289:1/ 16 /1,36:1
4./ 1:1 / 1:1 / 1 / 1:1
5./ 0,819:1
R./ 3,87:1/ 3,34 :1 / 16 /3,53:1
Nival on 06 ülekandega käigukast
peaülekannetel
02(4,44) / 01(4,3) / 03(4,1) / kiire(3,9)
02/ 1 /0,97 /0,92 /0,88
01/ 1,03(3%) /1 /0,95 /0,9
03/ 1,08(8%) /1,05(5%)/1 /0,95
kiire/ 1,14(14%)/1,1(10%)/1,05(5%)/1
Nivade ülekanded on erinevad,tavaliselt 4,1 või 4,3
Uutel Nivadel e. 21213-del on 3,9
Siit järeldub,et asendades 06 kasti 01 vastu aeglustub ülekanne(esimesed 3 käiku+R) 16%
Ja asendades 01 diffri 02 omaga vaid 3% seega pea olematu võrreldes käigukasti vahetusega saadavast muutusest.
Ja vahetades rallimasinal 01 kasti ja 01 diffri 06 kasti ja 02 diffri vastu siis ülekanne hoopis kiireneb 13%.
Ehk ligilähedaselt on võrdne 01 kast kiirdifriga on sama mis 06 kast 02 diffriga.MOTT.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
-
nnivamees66
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
- Asukoht: pealinn
- Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Küsimus lihtsalt selles kas see 3%(01 ja 02 diffri vahe) ülekande aeglustamist on seda aja ja rahakulu väärt.
Muidugi võistlusmasinatel on iga pisiasi tähtis,kuid tavalistel metsasmüttamismasinatel on see mõtetu.
Muidugi võistlusmasinatel on iga pisiasi tähtis,kuid tavalistel metsasmüttamismasinatel on see mõtetu.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
-
nnivamees66
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
- Asukoht: pealinn
- Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td
aeglasem differ pannakse mitte ainult veojõu juurdesaamise eesmärgil vaid ka käiguvahede väiksemaks muutmise eesmärgil. 01 käigukastil on käiguvahed ikka päris palju suuremad kui 06 käigukastil. Rallit sõites on ju vaja et kui 3. käiguga 7500p/min pealt 4-ndale vahetada siis pööre jääks võimalikult kõrgele et masin jõuaks jõudsalt edasi kiirendada.
Väike arvutus näitab et vahetades eelpool kirjeldatud olukorral käiku on kombinatsiooniga: 01 käigukast(III=1,49) ja peaülekanne 4,3 siis langevad mootoripöörded ~2400 p/min võrra. kui aga kasutada 06 käigukasti(III=1,29) ja peaülekannet 4,44 siis langevad mootoripöörded 3-ndalt 4-ndale vahetades vaid ~1600 pööret. Vahe on ikka päris suur ja suureneb seda enam, mida kõrgematel pööretel käiku vahetada.
Väike arvutus näitab et vahetades eelpool kirjeldatud olukorral käiku on kombinatsiooniga: 01 käigukast(III=1,49) ja peaülekanne 4,3 siis langevad mootoripöörded ~2400 p/min võrra. kui aga kasutada 06 käigukasti(III=1,29) ja peaülekannet 4,44 siis langevad mootoripöörded 3-ndalt 4-ndale vahetades vaid ~1600 pööret. Vahe on ikka päris suur ja suureneb seda enam, mida kõrgematel pööretel käiku vahetada.
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Siit rumal küsimus. Mitut erinevat neljakäigulist kasti VAZ-i tehas üldse tootnud on ja millistel mudelitel neid kasutati?
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
3 erinevat.
01(011,02,03) kastist kiiremad
ja 06(niva) kastist aeglasemad on
05(04,07) kastid
5k.kastid on tehtud 05 kasti baasil,ehk esimesed 4 käigu hammasrattad on vahetatavad 5-sel kastil vaid 05(04,07) kastis sisalduvate hammasratastega.
01(011,02,03) kastist kiiremad
ja 06(niva) kastist aeglasemad on
05(04,07) kastid
5k.kastid on tehtud 05 kasti baasil,ehk esimesed 4 käigu hammasrattad on vahetatavad 5-sel kastil vaid 05(04,07) kastis sisalduvate hammasratastega.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
01 kast loomulikult,seda ma selles teemas tõestada püüangi.Maastikul on vaja vahel võimalikult aeglast ja tugevat käiku kasutada,ja seda võimaldab 01 kast 16% enam.Maanteel on ju kõik ühekiirused kuna 4-s käik on kõigil otsekäik.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Kõik tagaveoliste LADA-de ja Nivade käigukastid on ühendustelet samasugused ja omavahel vabalt vahetatavad.Algselt postitas: kaeval
kuidas ta sobib jaotus kastiga
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
pole arvutamises just kuigi tugev:rolleyes kuid küsimus oleks selline: autol on all 05kast ja 01 differ, milline on selle aeglustuse protsendivahe võrreldes 06kast/02differ variandiga. auto pole küll niva:P kuid arvan, et see küsimus sobiks ka siia teemasse
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt: