2. leht 6-st

Postitatud: 27 Nov 2012 15:45
Postitas erx141
 
olaaf kirjutas: Ainuke reaalne võimalus midagi piirata on dünorullid ja piirvõimsus enne igat etappi käid korra rullidelt läbi.
See on ju väga hea lahendus! Ainult, ei pea kõik masinad rullidelt läbi käima, vaid need autod millele protest esitatakse (peale võistlust on kinnine park ja protestide esitamise aeg).
Kui protestitav auto dünos näitab rohkem kw, kui 1600 ccm tehases ette nähtud, siis peab tema selle protseduuri kinni maksma, eemaldatakse võistlustelt jne. Ja ei peagi mingeid muid mõõtmisi tegema.

Postitatud: 27 Nov 2012 15:48
Postitas VäikeMägilane
...ja siit tulebki välja ammu selgunud tõde, et autospordis ei ole, ei saa ja ei hakkagi kunagi saama mingisugust võrdsust.
Unustage ära see...

Ei ole mõtet pead vaevata, millega on juba dekaade püütud tegeleda üle maailma - tulutult.

Kes tahab, see leiab ikka midagi mida muuta/petta - armees öeldi alati: sõdur on leidlik, kui nälg persest näpistab, küll aju tööle hakkab.
Nii ka üldjuhul oli.

Teades Lätlasi/Leedulasi, siis seal sullereid 2x rohkem kui meite hulgas kokku:D (natuke huumoriga pooleks)


Keskendugem lihtsalt üldistele reeglitele.
Minu arust üks parimaid reegleid oli see kui superkrossis võis iga mees võitja auto ära osta ja maks. hind oli 15 või 20 kilo ei mäleta. Pange siia nt. 8000eeki / 500euri vmt
mina ei hakkaks küll sellise klausli korral oma massinasse "investeerima"

Ja kui keegi arvabki et mingi masin peajagu üle, et tolle juht ei ole imemees, siis võib ka sellise klausli panna, et võib anda protesti ning protestija ja protestitav vahetavad masinad ning selgitavad pettuse (või siis mitte) aegade sõidus - toimib.

Postitatud: 27 Nov 2012 16:44
Postitas VäikeMägilane
no aga need ju on teisejärgulised probleemid.
Mõte/idee kui selline oli hea!

See et mõned kodanikud idioodid on - noh:rolleyes sinna ei aita ükski reegel nigunii.

Postitatud: 27 Nov 2012 20:46
Postitas OliverO
Pole need lätlased midagi nii hullud sullerid. Väidedavalt olnud vaid mõned juhtumid, kes on oma auto mootorit niiöelda tuuninud ning neil võistlusest osavõtmine nüüd keelatud. Jääd vahele siis enam võistlusest osa ei võta.
Dünorullide graafikuid ning näitajaid ka arvatavasti kerge võltsida ning kus kohas need kõik inimesed käima hakkavad nendel rullidel. Eks hakkake neid juppe siis otsima millega selle 115hj saavutate.

Postitatud: 28 Nov 2012 00:47
Postitas zajetz
bmw cup'i autodel plommitakse klapikambrikaaned hooaja alguses ära ja hilisemat tuuningut teha ei saa.
Puzup ilmselt teab sellest rohkem rääkida.

Postitatud: 28 Nov 2012 13:28
Postitas reiner
 
olaaf kirjutas: Lätlastel oli "standard" klassis ikka tohutu vahe esimese ja viimase mehe vahel sellel etapil, kus vaatamas käisin.
Ühel mehel kerib ka kolmandaga rajal minna, teisel juba teisega karjub ja sureb käes masin.

Kui raha on piisavalt, siis on võimalik teha nn standard mootor 1600 klassis ca 110-115hj nii, et ükski protest ega mõõtmine midagi ei aita. Seda enam, et pole kellelgi seda aega, et põhjalikult mingeid standard klassi ladasid kontrollida..

Ainuke reaalne võimalus midagi piirata on dünorullid ja piirvõimsus enne igat etappi käid korra rullidelt läbi.
See masinate edasimineku erinevus juba tulebki sealt, et üks mees võtab mitusada tkm läbi ajanud mootori ja sõidab sellega, teine aga komplekteerib korralikult originaal tükkidest mootori..
Kindlasti sõidab seal mehi kellel on juba viil mootoris käinud.

Kui asi piisavalt suure mahuliselt käima läheks siin kahe riigi vahel, siis leiaks mehed, vahendid ja aja nende kahtlaste mootorite kontrollimiseks.

Jah miks mitte dünorullidel käia, aga enne igat etappi? :D Siin tulekski võtta malli BMW cupi meestelt - mootori plommimine. Ehk enne hooaega käid rullidel ära, kui kõik on norm, siis plomm peale.



Jah, 100% võrdset üritust ei ole võimalik mitte ühelgi alal maailmas korraldada. Aga see ei tähenda seda, et kui tegu on autospordiga, siis lubame ehitada, puurida ja viilida ning võidab see kel rahakott paksem ja vähe muljuda ka mõistab. Näed, lätlased sõidavad, masinatel originaalid (või selle lähedased) mootorid ja kutid on õnnelikud :D Meil hakatakse enne halama, et kõik on sullerid ja viilivad salaja oma kaane kanaleid :D Sellise suhtumisega pole mõtet autospordiga tegeleda, mu arust. Pigem ole mees, ehita 100% nõuetele vastav masin ja tule sõida kiiremini. Kui tekib kahtlus kellegi masinaga, siis protest. Sest kui reeglites on juba see sõna sees ja see protsess paika pandud, siis ei tohiks probleeme olla. Või mis?

Tahaks isegi näha seda originaal tükkidest lada 1600 cm3 mootorit, mis dünos 115hj välja rullib. Ma ei ütle, et see võimatu on, aga tehke ära :D

Ja see võitja auto ostmine, mis superkrossidel oli, noh jah, sorri aga lauslollus. Minu arust.
Miks peaks tulema keegi suvaline ja ilma minupoolse nõusolekuta ostma mu auto ära? Pean hakkama jälle uut ehitama..

Postitatud: 28 Nov 2012 14:04
Postitas erx141
 
reiner kirjutas: Meil hakatakse enne halama, et kõik on sullerid ja viilivad salaja oma kaane kanaleid :D Sellise suhtumisega pole mõtet autospordiga tegeleda, mu arust. Pigem ole mees, ehita 100% nõuetele vastav masin ja tule sõida kiiremini. Kui tekib kahtlus kellegi masinaga, siis protest. Sest kui reeglites on juba see sõna sees ja see protsess paika pandud, siis ei tohiks probleeme olla. Või mis?
Õige jutt !
Pole mõtet sullereid juba taga ajada, kui pole seda üritust veel käimagi lükatud. :) Pigem peaks tarkpead kokku ajama ja tehnilised paika panema, siis saaks vastavat masinat ehitama hakata ja ehk juba järgmine aasta mõned sõidudki teha.

Postitatud: 28 Nov 2012 15:06
Postitas reiner
 
erx141 kirjutas: Pigem peaks tarkpead kokku ajama ja tehnilised paika panema
Tarkpäid polegi vaja. Vaja on ainult tõlki, kes teeks lätikeelest mõne arusaadavaama - inglise või eesti või ka vene.

Postitatud: 28 Nov 2012 15:22
Postitas RLV
Mis seal ikka leiutada, kui puur on FIA-le vastav, siis saab sõita kus tahes, tulesid/vilesid, mootoreid/ülekandeid vahetad vastavalt vajadusele.
Lätlaste juures sõidad originaal ajamiga, Eestis viilituga.

Postitatud: 28 Nov 2012 15:48
Postitas VäikeMägilane
Minu jutu mõte oligi, et asjasse liiga ei süvenetaks (liigset energiat reeglistiku väljatöötamiseks kulutama hakata et võrdsus saada) - kui liiiga segaselt kirjutasin.

70-80% võrdsuse saavutamine on reaalne masinate suhtes.

Auto ostu idee - kui autod on enam-vähem võrdsed, siis vaevalt et konkurent esimese venna masinat nii väga osta tahabki - tal ju sama masin praktiliselt!
Ja see kes ei jõua 5000eegust siksi rajale ehitada ei hakka kunagi ka 8-10 000-list autot ostma.

Ja ega ei pea kohustus müüa olema vaid mingi auto maks. piirväärtus vms.

ärge mõelge nii kitsalt kohe :)
või mõtlen mina liiga laialt:D...eks vanus tiksub peale kah muidugi.

Postitatud: 28 Nov 2012 17:03
Postitas OliverO
Pole mõtet neid reegleid keeruliseks ajada oma dünorullide ja plommimistega. Kui sõidud hakkavad tulevikus toimuma siis, kellele miski kahtlane tundub esitab protesti, võetakse mootor lahti ning kui midagi ei vasta nõuetele, siis keelatakse võistlejal ja sellel autol võistlemine igaveseks. Eks siis kärutagu sellega kodus põlla peal kuid võistlema enam ei lasta.

Postitatud: 28 Nov 2012 18:20
Postitas PuZuP
Siiani ei ole mina veel näinud, et kellelegi oleks eluaegne võistluskeeld (loe: 100 aastat) antud, selle eest, et "tsiitis". Eluaegne võistluskeeld antakse hoopis teistsuguse käitumise eest, ning kuni kõik legaalsed sarjad peavad andma vastust EAL-le ning nemad omakorda FIA-le, siis pole siin mõtet hakata jalgratast leiutama oma võistlukeeluga. Reglement on olemas ning asjast huvitatut võiksid seda kõigepealt lugeda.

Postitatud: 28 Nov 2012 22:42
Postitas OliverO
Lätlasetel olnud vaid mõned sellised juhtumid ning nemad neid enam sõitma ei lase kes kord juba petnud. Ongi tegu amatööride sarjaga seega ongi originaal 2101-2106 mootor ning kõik, kellele ei sobi see ei sõida või läheb siis OPEN klassi.

Postitatud: 28 Nov 2012 23:23
Postitas reiner
 
vfts kirjutas: 
OliverO kirjutas:seega ongi originaal 2101-2106 mootor ning kõik, kellele ei sobi see ei sõida või läheb siis OPEN klassi.
Defineeri "originaal". Mahle kolviga sõidab OPEN klassi, kuna pole "originaal"?
Kui võtta lätlaste tingimuste järgi, siis jah. Lihtne..

 
VäikeMägilane kirjutas: Auto ostu idee - kui autod on enam-vähem võrdsed, siis vaevalt et konkurent esimese venna masinat nii väga osta tahabki - tal ju sama masin praktiliselt!
Ja see kes ei jõua 5000eegust siksi rajale ehitada ei hakka kunagi ka 8-10 000-list autot ostma.
Kas masinat osta võis ainult konkurent/võistleja? Või tohtis suvaline tegelane raja äärest ligi astuda ja vastava summa välja köhida?

Postitatud: 29 Nov 2012 08:26
Postitas VäikeMägilane
 
vfts kirjutas:>Kas masinat osta võis ainult konkurent/võistleja? Või tohtis suvaline tegelane raja äärest ligi astuda ja vastava summa välja köhida?

Suvaline vend "võis" osta. Reaalsuses olid pillid sellised, et osade turuväärtus oli kordades kõrgem. Selline sundmüügi värk on jama.
suvalisel matsil ei lubaks mina seda teha, kui see nii oli seal.
ikka aind võistlejate vahele võiks see jääda - aga nagu ütlesin, ei pea seda just sellisena rakendama vaid seada autode maks.väärtus, et sõit odavana hoida - ja nagu eespool öeldi, põhimõte-kui tekib kunagi kellegi suhtes kahtlus-protest ja asi ants.

ok, igaljuhul edu-sellist odavat sarja oleks vaja küll, kus noored saaksid jalad alla ja asjast aimu.

Postitatud: 29 Nov 2012 09:26
Postitas erx141
Uurisin tõlke firmade kodukate pealt, palju siis lätlaste tehniliste tingimuste eesti keelde tõlkimine läheks. Jämedalt 200 EURi oleks selle konkreetse teksti tõlkimine (see hind on koos KM´ga). Osatakse tõlkida ka tehnikaalast juttu, mitte ainult "Tõde ja õigust". Üksi seda maksta on natuke palju, 10 inimese peale oleks isegi mõeldav (siit foorumist muidugi, lugedes eelnevaid kommentaare, 10 inimest ei leia). Ehk on odavamat teenust pakkuda kellelgi? Mina vaatasin ainult Tallinna firmasi.

Postitatud: 29 Nov 2012 10:19
Postitas olaaf
Enne kui midagi maksma hakkate kuskilt räägin meie läti sõbraga, ehk ta viskab selle ilma rahamägesid liigutamata vene keelde :) sealt edasi on juba kättevõtmise asi vial, minul või mõnel teisel asi ringi emakeelde visata.


Edit: Lubati tõlkida asi vene keelde, edasi saame juba oma jõududega ilma sajaseid tuulutamata.
Kas Vaztuzz karikasarja reegleid on ka vaja?

Postitatud: 29 Nov 2012 13:04
Postitas erx141
 
olaaf kirjutas: Edit: Lubati tõlkida asi vene keelde, edasi saame juba oma jõududega ilma sajaseid tuulutamata.
Kas Vaztuzz karikasarja reegleid on ka vaja?
Väga hea uudis!
Karikasarja reegleid vist väga vaja pole, või mis teised huvilised arvavad? Samas, kui juba tõlkimiseks läheb, siis võiks igaks juhuks need vene keelde tõlkida.

Postitatud: 29 Nov 2012 13:05
Postitas reiner
 
olaaf kirjutas:Enne kui midagi maksma hakkate kuskilt räägin meie läti sõbraga, ehk ta viskab selle ilma rahamägesid liigutamata vene keelde :) sealt edasi on juba kättevõtmise asi vial, minul või mõnel teisel asi ringi emakeelde visata.


Edit: Lubati tõlkida asi vene keelde, edasi saame juba oma jõududega ilma sajaseid tuulutamata.
Kas Vaztuzz karikasarja reegleid on ka vaja?
Ma juba jõudsin ka vaztuss.lv meestega rääkida ja lubasid venekeelde ära teha.
Ega need karikasarja reeglid ka paha ei teeks, ma nende kohta muidugi ei küsinud :)

Tervist

Postitatud: 30 Nov 2012 00:29
Postitas Ardo Kuus
Tervist,

Sattusin ka siia, kunagi kirjutasin Lada klubile kirja ka aga ei vastatud midagi ja nüüd sain suure üllatuse osaliseks . Väga hea meel on näha, et siin juba teema kasvab ja huvilisi kõvasti koos on. Meil Võrumaal on ka kõva 10 huvilist olemas kellel masin nibin nabin stardivalmis ja lisaks kuulsin ka, et Põltsamaal seal Piiroja raja omanik ütles, et ka neil on selliseid masinaid julge käpu täis olemas.
Teema siis selline, et täiesti juhuslikult sattusime selle Läti Vaztussi klubi omanikuga kokku kui käisime Valmeras autol pihusteid vahetamas ja sama mehe käest ostsin ka mina auto. Miks me seda asja ka siin ajama hakkasime, oligi see et see lihtsalt on nii odav sõitjatele kui ka korraldajatele, et üritame meiegi siin asja nii odavalt kui võimalik korraldama hakata. Pole mõtet EAL-iga ( eesti autospordi liiduga ) tegemist teha, sest sealt tulevad veel lisa sajalised kulutused litsentside näol mis meile kui sõitjatele on täiesti tuulde loobitud raha ja see ei jõua nagunii mitte kuidagi meieni. Nagu näha siis lumi tuli maha ja lubab külma kraade ka, et ilmselt kõik tahaksid juba stradi adrenaliini tunnetada ja ennast kui ka masinat proovile panna. Et oleks küsimus, mis kandist pärit olete, et äkki oleks kuidagi võimalik enamvähem kõigile kuldne kesktee leida ja kuskil pead kokku panna ja mõelda mis, kuidas ja kus saama hakkab. On teada, et meil võrumaal tuleb kõvasti radasi kus me plaanime kihutada, aga kui on ka kesk eesti mehi, et siis võiks mõne sõidu ka kuskil kesk-eestis teha vms.
Tehnilisest siis nii palju, et tehke enda masinad nii palju valmis, et oleks puur sees, aku ja paak oma kohapeal, tuled ja sellised elementaarsed asjad olemas. Vaatasin, et siin mõnele kutile jäid ette torude paksused, ega need paksused pole lambist võetud ja ega meil ei ole WRC masinad mis 150-ga kurve läbivad ja üldiselt jää-ja lumerajal pole midagi hullemat kui autoga paarile piruetile minek. See, et masinal puur sees peab olema ongi ühisstartide pärast ( see ongi see, mis vere korralikult käima paneb ). Arusaadav, et kõikidel ei ole korraga võtta siukest raha, et korraga endale korralik iste osta ja korralik riietus, ei olegi vaja. Me ( ja lätis ) ei aja teid sellepärast ära, peasi, et iste ja rihmad oleks korrektselt kinnitatud ja muud elementaarsed asjad täidetud.
Nüüd Riias käisime siis ei teatud järgmise etapi kindlat kuupäeva aga öeldi, et kui lumi maha tuleb hakatakse kohe rada tegema ja pannakse kohe kuupäev paika ja toimub esimene sõit, et neil on varemgi olnud varajase lume puuduse tõttu 2 sõitu detsembris, et fun-i rohkem oleks. Kindlasti tahame see aasta ka lätlasi meile sõitma saada nii palju kui võimalik, aga kas see ka võimalik on, et kogu läti ( või siis meie ühine ) etapp siin meil korraldada on veel küsimärgi all aga üritame siin asju ajada ja loodame parimat.
Sai siin pikk jutt kirjutatud, et kui kellelgi rohkem küsimusi siis mind saab 24h kätte 59199525 võite julgelt helistada kellel rohkem küsimusi või huvi teema kohta on, või siis meil ardo.kuus@khk.ee . Ja muidugi asja mõte ongi see, et masinad originaalid oleks, et võidaks see sõitja kes sõidab mõistusega mitte see kellel tuhanded rahakotist kohe võtta oleks ;)