1. leht 6-st

"Žiguļu kauss"

Postitatud: 22 Nov 2012 23:40
Postitas reiner
Lugemist ja mõtlemisainet: http://rally.ee/?a=a009&b=9486
:)

Postitatud: 23 Nov 2012 17:50
Postitas reiner
 
vfts kirjutas:No aga lükkame siin ka asja käima. Keegi hea inimene võiks need läti keelsed juhendid ja tehnilised ära tõlkida ainult eelnevalt.
Jah, nendest oleks isegi huvitatud. Kui asja tehnilisi tingimusi suudetakse hoida võimalikult tehaselähedasena, siis peaks olema suhteliselt odav sari.
Usun, et kui huvi eestlaste seas asja vastu suur, siis võiks mõni võistlus ka meie maal toimuda. Lõuna-Eesti meestel pole õnneks väga pikk maa ka lätakate juurde kaarte segama minna :)

Postitatud: 23 Nov 2012 20:19
Postitas reiner
Lasin lätikeelsed Standard klassi tehnilised tingimused Google translatorist läbi. Seega kõik allolev ei pruugi olla 100% õige ning kindlasti ei ole kirjas 100% kõik tingimused!


Turvapuur - poltpuur lubatud,
Istmed peavad olema kinnitatud nagu e-rühmas (2 toru käigukastitunneli ja karbi vahel). Istmed ise vist isegi ei pea olema korvid, aga soovituslik on. Rihmad peavad olema vähemalt 4p.
Kiiver kohustuslik, õiged kindad ja riietus soovituslik. Salongis 2kg kustuti, mis on kinnituatud metallvitsatega ja kiirkinnitidega.

"kaardilugeja" võib autos olla. Kehtivad kõik samad seadused tallegi.

Kui õigesti välja loen, siis sildade kaugust ei tohi muuta. Plastik laiendid lubatud. Kapott peab olema originaal, aga originaal lukustussüsteem eemaldatud ja asendada kahe kiirkinnitiga.
Salongi ja pagassi vahel 1,5mm metallist vahesein. Vaibad, polstrid, pigimatid jne võib välja visata. Juhi uksel min 1mm metallist "polster" kui kaardilugeja autos, siis ka tema uksel sama lugu. Armatuur peab jääma sisse.

Kui ma nüüd õigesti aru sain, siis võib karpidele lisada torud kaitseks. Aga pealtvaates ei tohi need välja paista.
Enne starti peab auto kaaluma 985kg - seda ilma juhita.

Esiklaas peab olema triplex. Kojamehed peavad pühkima ja klaasipesu peab toimima. Küljeklaasid ja tagaklaas originaalid või 4mm polükarbonaat (pleks keelatud).

Esistange peab eemaldama. Tagastange võib paigaldada 05 oma.

Rool vaba. Süütelukk soovitatavalt eemaldada.
Pidurid - originaal. Kui õigesti aru saan, siis tagumise rõhuregulaatori võib eemaldada.
Originaal kütusepaak tuleb eemaldada. Kasutada võib kuni 20L paaki, mis peab asestema pagassis nii, et paak oleks välisseintest vähemalt 30cm kaugusel. Kui on tegu racing paagiga millel homologeering aegunud, siis võib olla suurem kui 20L. Paagi tuulutus tuleb kerest välja viia. Kütusetoru võib olla salongis, kuid salongis ei tohi olla ühendusi.

Aku (max 60Ah) peab olema originaal kohal või pagassis. Pagassis kehtib akule sama 30cm seadus nagu kütusepaagile. Peab olema akukastis ning tuulutus kerest välja viidud.

Peavoolulüliti juhi käeulatuses ja õues märgistatud kohas.

Esituled peavad olema. Tagumised piduri tuled ja (vist) ka udutuled. Udutuledes 40-55W pirnid. Tule pindala 30cm2. Kui jätta originaal tuled, siis tuleb läbipaistva kilega üle teha, et killud rajale ei pudeneks. Pidurituled salongis tagumise klaasi ülemises servas (21W pirnid) pindala üks tuli vähemalt 40cm2. Kõik tagumised tuled peavad olema maast 80cm -150cm kõrgusel. Võib kasutada LED tulesid.

Silladetailide kinnitusi võib tugevdada. Amorte juurde lisada ei tohi. Vedrusid lõigata ei tohi.

Lubatud käigukastid ja ülekanded:
2101-I 3.74 2.29 II-III-IV-1 1:49
2105 3.67 I-II, III-2.1 to 1.36 IV-1 V-0.8
2106-I 3.24 1.99 II-III-IV-1: 29.01
(copy paste)

Hooratas koodiga 2101-1005115
Sidur - originaal, kardaan - originaal.
Diferentsiaal - originaal (3.9, 4.1, 4.3 ja 4.44)
Blokeering lubatud (ka keevitatud)
Rehvid:
Dunlop Graspic DS-2 175/70 R13,
Dunlop Graspic DS-3 175/70 R13
Veljed vabad. Ilukilbid keelatud. Tikkpolte rataste kinnitamiseks võib kasutada, aga need ei tohi velje välimisest servast kaugemale ulatuda.
Logarid keelatud. Tagumistel ratastel porilapid, mis varjavad tagumised rattad tagant vaadates ning alumine serv ei ole 12cm kõrgemal maapinnast.

Salongis tahavaatepeegel nõutud, välimised soovituslikud.

Lubatud mootorid 2101-2106.
Lubatud ainult VAZ karburaator, düüsid vabad.
Originaal karterituulutuse võib eemaldada, aga tuleb suunata vähemalt 2L suurusesse anumasse.
Õhufilter ja õhuvõtt - originaal.
Sisselaske kollektor - originaal.
Väljalase - peale pükse vist on vaba. 4500rpm juures ei tohi olla müra üle 100dB. Summuti ots ei tohi pealt vaates kere gabariitidest välja ulatuda.
Lubatud mootorid: 2101, 21011, 2103, 2105, 2106. Max kolvi suurus 80mm. Plokist võib maha lihvida 1mm.
Nukkvõll, nookurid, klapid, klapivedrud, nukaratas - originaal.
Kaanetihend - originaal.
Väntvõll - 2101 või 2103 - ehk max vändakäik 80mm.
Kepse võib töödelda ainult tasakaalustamise eesmärgil - vist :D
Kolvid, rõngad, kepsusõrmed - originaal.

Õlitus - originaal. Pumba tootlikust vist võib suurendada.
Süüde - originaal. Kontaktivaba lubatud.
Jahutus - originaal.

Geneka võib eemaldada. Juhtmestik peab olema korrektne jne.

+ veel natuke tehnilse komitee juttu ja vist protestid ja peale sõitu kinnini park jne.

Oeh :D Sai pikk post.

Tuleb vist hakata autot ehitama :cool:

Postitatud: 23 Nov 2012 21:06
Postitas reiner
Samas ikkagi väga odavalt sõidetav sari.
Kui asja korralikult teha, siis jah tuleb juba arvestatav summa masinasse investeerida. Aga kui ise teha suurem osa töid, siis pole jälle väga hull.
Isiklikult läheks kõige suurem summa turvavarustusse - FIA nõuetele vastav puur, iste, traksid, riietus, kiiver. Samas on turvalisus asi, kust ei tohiks keegi mitte kunagi kokku hoida..
Kui hea toorik olemas, siis vaja osta turvavarustusele lisaks korralikud amordid, LSD tagasilda, natuke polükarbonaati ning ülejäänud tööd teen ise kõik ära. Ehk vähe üle 2000€ + töö. (Summast on juba maha võetud tutvuste "soodustused" :D).

Korralikku e-rühma ehitamisel 2500€ ei jõua kuskile. Puur sisse, toolid + traksid, kiivirid, HANSud ja mõned pudinad veel ning ongi see summa koos. Nüüd lao veel juurde mootor, käimar, tagasild, veljed, rehvid jne.

Postitatud: 24 Nov 2012 00:37
Postitas zajetz
Turvanõuded sellepärast karmid, et autod kõrvuti rajal.
Drift'isgi sama teema. Streedis üksi võid sõita tänava istmega aga pro's tandemit sõites peab olema puur,korvid, traksidm, kombe, kindad jne.

Postitatud: 24 Nov 2012 09:13
Postitas vaz05
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid189861
Peaks olema sama üritus? Minu isa teab neist korraldajatest kedagi kes andis meilegi sellisest üritusest märku.

Postitatud: 24 Nov 2012 11:34
Postitas kristo99
Kui kasutada võib poltpuuri, siis tekkis kohe küsimus, et missugune see nõuetele vastav poltpuur välja nägema peaks? Siin Eestis on praegused nähtavasti "kodukootud". Ja ei saa ütlemata jätta, et kindlasti oleks ka Eestis selle vastu suur huvi, kaasaarvatud minul :)

Postitatud: 24 Nov 2012 12:22
Postitas erx141
Et asi ka EAL´ile meelepärane oleks, tuleks autod miinimum rahvakrossi nõuetele ehitada.
Rahvakrossi tehnilised tingimused: http://autosport.ee/rallyreg/public/ser ... ilised.pdf
Ja siis juba rahvakrossi teha klass Lada Standard vms. Sest rahvakrossis juba esineb palju Ladasi, mitte küll standard masinaid (Superkrossis oli isegi Lada klass, mis nüüd peaks olema RWD Klassik). Ühesõnaga tuleks teha rahvakrossi ja Žiguļu kauss rist-sugutis :) Endalgi oleks asja vastu huvi.

Postitatud: 24 Nov 2012 21:58
Postitas OliverO
Tervist siis,

Sai siis isegi seal Läti etapil kaasaskäidud ning asjaga tutvutud, kuna endal ka juba masin ehituses. Äitah reiner'ile kes tõlkis osa sellest Läti Tehnilistest Tingimustest. Praktiliselt ikkagi peab olema kõik originaal, igasugune plokikaante välja -ja sisselasete freesimine jne keelatud. Mängida võib ainult karburaatori düüsedega ning võib kasutada elektroonilist süüdet.
Sellel asfaldi etapil võis kasutada rehve vabal valikul, kuid muidu ainult Dunlop Graspic DS-2 175/70 R13,
Dunlop Graspic DS-3 175/70 R13. Seda asfaldi etapi vaid kord aastas.
Puur peab vastama küll FIA nõuetele aga samas võib olla oma tehtud. Peakaar ja uksekaared siis 50x2, 0 or 45x2,5mm, teised torud 38x2, 5 40x2,0 mm. Põhja külge kinnitatud vähemalt 3mm paksusele ja 100cm2 plaadile.

Korraldaja enda sõnul kedagi minema ei aeta, kui tuled kohale ja sul on originaal iste ning oled tavariietega. Peab olema puur ning paak ei tohi olla algsel kohal. Nende seisukoht selline et kui saad raha siis arendad ennast edasi ning ei pea korraga soetama endale kõike varustust.
Lätlased vist oma autospordiliiduga koostööd ei tee ning ütlesid ka nemad et võtke samad tehnilised tingimused ja saavad lätlased Eestis sõita ja meie seal.

Eks näha ole kuidas Eestis tuleb kuid tore et on huvilisi.

Postitatud: 25 Nov 2012 03:49
Postitas reiner
Seda minu tõlgitud tehnilisi tingimusi ärge 100% tõepähe võtke, kindlasti on palju tõlkes kaduma läinud ning võimalik, et ka midagi valesti.

Rääkisin täna Sigmariga, kelle kohta antud rally.ee artikkel tehtud.
Nagu aru sain, siis seda üritust korraldab VAZtuss ning pole seost Läti Autospordiliiduga. Põhimõtteliselt sarnaneb see asi meie LK karikasarjale. Ise korraldavad ja müttavad. Kõik.

Hea oleks, kui saaks need tehnilised tingimused kasvõi inglise keelde. Saaks oluliselt parema ülevaate. Variant on ka see, et printida lätikeelne välja ja viia tõlkebüroosse. Ma ainult ei usu, et nad nii spetsiifilise jutuga hakkama saavad..

Postitatud: 25 Nov 2012 17:47
Postitas battery
Huvi olemas ja auto olemas. Tõesti võiks eestis samasugune sari olla ,osalejaid oleks küll ja veel:)

Postitatud: 25 Nov 2012 19:30
Postitas MuKi14
 
reiner kirjutas: Enne starti peab auto kaaluma 985kg - seda ilma juhita.
Ma tean öelda nii palju, et minu auto koos minuga ja kogu muu originaal ja tuuning träniga autos teeb kokku kaaluks 990kg (550-440) , siis ei ole ju seal erilist kaaluvõitu küll lubatud. :P

Tundub igaljuhul üks huvitav asi olema, kui kusagil Eestimaal toimub tuleks isegi kaema. :)

Postitatud: 25 Nov 2012 20:25
Postitas reiner
Detsembris peaks toimuma üritus Smiltenes. Kui kuupäev selgub ja päev vaba, siis plaan vaatama minna.

Postitatud: 26 Nov 2012 13:59
Postitas erx141
Siin veel läti keelne kokkuvõte eelmisest üritusest : http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Y5weRz9yIY
Peaks organisaatorid/korraldajad kokku ajama, kes selle ka Eestis käima lükaks. (isegi oleks nõus jõu ja nõuga aitama)

Postitatud: 26 Nov 2012 20:36
Postitas RLV
Ei taha küll pessimist olla, aga Eesti veel ühe uue sarja käima lükkamine näib küll võimatu.
Tehnilised reeglid ka standardklassis on küllaltki "jäigad" ja pm. võrreldav rahvakrossiga,
nii et ehitada veel üks vahepealne asi poleks ju justkui päris see. Sest meil(loe ladaklubil)
on isegi raske oma võistlusteks sõitjaid kokku saada, kus reeglid on suhteliselt vabad ja
masinaklasse kõigile, sest isegi seal tekib juba probleeme kui kellegil standard klassi autol
blokeering, "bilsteinid", röögatu peaülekanne jne, samas vastab Rahvaralli reeglitele ja
pealnäha ka justkui originaal.
Kindlasti kui võimalik tehke see sari ära ja lööge tehnilsed reeglid karmilt raamidesse, et
sõidud oleksid tasavägised ja areng jätkusuutlik.
Aga vb tasuks proovida algatuseks taas vähe tihedamate ladaklubi võidusõitudega, kus juba midagi taolist natuke proovida.
Aga see on kõigest minu! kaine pilk hetkeolukorrast taskukohasest võidusõidust

Parimat!

Postitatud: 26 Nov 2012 21:24
Postitas reiner
 
RLV kirjutas:Ei taha küll pessimist olla, aga Eesti veel ühe uue sarja käima lükkamine näib küll võimatu.
Tehnilised reeglid ka standardklassis on küllaltki "jäigad" ja pm. võrreldav rahvakrossiga,
nii et ehitada veel üks vahepealne asi poleks ju justkui päris see. Sest meil(loe ladaklubil)
on isegi raske oma võistlusteks sõitjaid kokku saada, kus reeglid on suhteliselt vabad ja
masinaklasse kõigile, sest isegi seal tekib juba probleeme kui kellegil standard klassi autol
blokeering, "bilsteinid", röögatu peaülekanne jne, samas vastab Rahvaralli reeglitele ja
pealnäha ka justkui originaal.
Kindlasti kui võimalik tehke see sari ära ja lööge tehnilsed reeglid karmilt raamidesse, et
sõidud oleksid tasavägised ja areng jätkusuutlik.
Aga vb tasuks proovida algatuseks taas vähe tihedamate ladaklubi võidusõitudega, kus juba midagi taolist natuke proovida.
Aga see on kõigest minu! kaine pilk hetkeolukorrast taskukohasest võidusõidust

Parimat!
Arvan, et kui lätlastelt malli võtta standard klassi näol, siis selle saaks käima küll.
Meie rahvakrossi reeglid on ikka väga vabad võrreldes lätlaste standardi klassiga. Meie rahvakrossi võiks võrrelda nende vaba klassiga.
Kui see standard klass käima lükata näiteks rahvakrossi raames(mis on suhteliselt keeruline, sest EAL ei lubaks mitte-FIA nõuetele vastavaid puure rajale), siis Ladaklubi üritustel ei oleks sellega midagi pistmist.

Kindlasti saaks sinna ühte klassi rohkem sõitjaid kokku kui meil praegu keskmiselt suurema osavõtjate arvuga klassides on + veel lätlased. Tingimused oleksid jäigad, et asi odavana ja võrdsena hoida ning tagatipuks saab ju rajal külg-külje kõrval võiduajada. Ladaklubi seda lõbu ja luksust ei paku. Praegu olen juba kuulnud umbes 5 standard klassi auto olemasolust või ehitamist ;)

Mis mõttes tihedamate Ladaklubi võistlustega? Et võistlusi toimuks tihedamalt? Sel juhul kukuks osavõtjate arv keskmiselt ürituse kohta veelgi. Kõigil ei ole ajalisi ja rahalisi resursse selle jaoks.

Postitatud: 26 Nov 2012 22:22
Postitas RLV
No kuidas võtta, minu arvates (oletame) kui meil on stardis keskmiselt viis autot masinaklassis, nagu on juhtunud SU-ga rahvaspordis, siis minu arvates see klass ei ole eriti konkurentsivõimeline.
Teine asi, kõiksugused isetehtud turvapuurid "veetorust" ulmelised poltliited jne võiks juba enda ohtuse mõttes välja vahetada ajakohaste vastu. Sel juhul ei näe ma ka probleemi miks nad ei võiks FIA nõuetele vastata, ka FIA lubab poltliiteid!
Samas lätlased on tuntud oma hulljulguse poolest, aga vaevalt keegi meist mõnda organit vardasse ajada tahab.
Kolmas probleem on ka see, vähemalt Eestis, et kui palju neid rahvaspordi mootoreid ka lahti võetud on(?), et kui originaaliks see asi ikka jääb.
Ladaklubi ürituste all mõtlesingi seda, et need olemasolevad puurigaautod saaksid piisava huvi korral külg-külje sõitu teha.
Ja kahjuks ega me ju sõitjaid juurde sellest ei saa kui harva või tihedalt neid sõite korraldate, aga kui need autod oleksid ka muude sarjade reeglitega ühtiv, nö rahvakross nt, siis on vähemalt valikuvabadus. Aga üldiselt on Eestis nö rahvaralli/sprint stiilis sõite väga palju, et sõitmist jagub, kuid mees-mehe sõidu osakaal on tõesti väike ja sellise klassis lisamine ainult parandaks seda!
Ja pro klass paistab neil ikka väga pro! Videost nähtuna pole isegi "suures spordis" meil kellegil vist sellist arendustööd vedrustuse kallal tehtud.
Loodan, et kellegile liiga ei teinud, rohkem arutelu jätkuks!

Postitatud: 26 Nov 2012 22:48
Postitas reiner
See 5 autot on hetkel, kui Eestis ei ole veel antud autodele võistlussarja olemaski. Lihtsalt huvilised kes tahavad minna Lätti sõitma.
Turvapuurid on ka lätlastel tingimustest paigas. Kui on poltpuur, siis poldid peavad olema vähemalt 12mm. Torude läbimõõtud ja seina paksused on paigas. Ühtegi numbrid pole nad ise välja mõelnud vaid tegu on ikkagi FIA poolt kirjutatud numbritega.
Mootorite lahkamine on väike asi. Meil on lihtsalt see, et pole kes mõõdab või pole vahendeid. Õnneks kuna tegu on vägagi originaal klassiga, siis peaks kohe näha ja kuulda olema, kui kellelgi "originaal" 1600 käib peajagu üle. Peale võistlusi on "kinnine park" ehk protestide esitamise aeg. Kui tekib kahtlusi, siis anna protest sisse.

Isegi kui see asi üritada käima saada korralikult, siis sellega läheb mõni aasta ehk. Kuna hetkel ka Ladaklubi ürituste profiil lahtine, siis kindlasti ei hakka me hetkel "kaussi" järgi veel Ladaklubi üritusi ja võistlusklasse järjestama. Ja kui mõne aasta pärast saaks "kaussi" Eestis toimima, siis vaatame kuhu Ladaklubi omadega jõudnud on ning kuidas ja kas üldse seda Ladaklubi üritustega seostada..

Postitatud: 26 Nov 2012 23:56
Postitas erx141
Uut sarja pole mõtet muidugi käima lükata, pigem oleks õigem rahvakrossi klassis osaleda näiteks Superkrossi sarjas või Piiroja karikal (toimub Põltsamaal). Mõlemas sarjas on rahvakrossi klass olemas juba, kui sinna liituks näiteks üle 5 "standard" Ladat, saaks juba nendele eraldi arvestuse teha. See muidugi tuleks sarja korraldajatega kokkuleppida. Kui Ladaklubi üritustel käivad ikkagi enamjaol samad inimesed, siis Superkrossis ja ka Piirojas on juba publikut ning sõitjaid rohkem, mis oleks juba reklaami eest ning huvilisi tuleks juurde. Ma olen kindel, et see klass oleks kõige odavam, mis üldse saab PUURIGA autodel olla.
Turvapuurid ei ole Lätis ka lubatud "veetorust" teha. Mina sain google translate abil aru, et puurid Läti Vaztuss´is ja Eesti rahvakrossis vastavad samadele nõuetele. Muud nõuded: klaasid, tuled, bensupaagid jne. tuleks nii Läti nõuetele, kui ka Eesti rahvakrossi nõuetel ühiseks teha(näiteks, kui Lätis on bensiini paak max 20L ja asukoht vähemalt 30cm igast välisseinast, aga Eesti rahvakrossis võib osaleda orig paagiga ja orig asukohas, siis loodavas klassis peaks olema lätlaste nõue jne). Ja muidugi tuleks lätlastelt võtta kõik muud Standard klassi kitsendavad nõuded. Siis saaks teha juba 1-2 etappi põhja-lätis ja lätlased saaksid paar etapi ka meie maal sõita.
Kõige suuremaks probleemiks on rehvid: superkrossis on Master Nordic 2 ja 3 , Piirojas on suverehvid (välja arvatud slikk ja M+S) ning lätlastel on Dunlopid.
See kõik on ainult minu arvamus asjast ;)

Postitatud: 27 Nov 2012 14:46
Postitas olaaf
 
reiner kirjutas: Mootorite lahkamine on väike asi. Meil on lihtsalt see, et pole kes mõõdab või pole vahendeid. Õnneks kuna tegu on vägagi originaal klassiga, siis peaks kohe näha ja kuulda olema, kui kellelgi "originaal" 1600 käib peajagu üle.
Kui me vaatleme ainuüksi läbi aegade ladale toodetud plokikaante erinevusi, siis võib kaks täiesti ühesugust mootorit olla väga erinevast puust. Mõõta sisse-väljalaske kanaleid ja klapipesade klappide kuju ja omavahelist asendit on pehmelt öeldes ülikeeruline.
Toome näiteks kodanik RLV plokikaane - seal oli erinevate silindrite sisselaske klapipesade sisemõõdu erinevus ~0,6mm.
Väljalaske klapipesa peaks olema sisemõõduga ~27,5 kuid on juhtunud ka 27mm ja ka 28mm täiesti tehase asjadel.

Kulub palju kallist aega, et analüüsida mootorit ja öelda, kas tegu on hästi välja kukkunud standardiga või juba ise viilitud ja järgi aidatud tuuninguga.

Samamoodi võime tuua näiteks sisselaske kollektori, klassikul on läbi aegade olnud erinevate sisemõõtudega alates 28,9-29,6mm mõõdetuna 10mm pordi tasapinnast,mõni on peaaegu sileda valuga samas mõni ka väga kare ja kole seest..

Nukkvõllidest ei maksa rääkima hakatagi - praegu on minul laos olemas ladale originaal nukkvõll sisselaske tõusuga 5,9mm samas on ka 6,3mm. see on 0,6mm klapitõusu juurde puha originaal tükist.

Klapivedrude teema pole siinkohal käsitlema mõtet hakata, erinevus võib olla kümne kilo ringis.

Lätlastel oli "standard" klassis ikka tohutu vahe esimese ja viimase mehe vahel sellel etapil, kus vaatamas käisin.
Ühel mehel kerib ka kolmandaga rajal minna, teisel juba teisega karjub ja sureb käes masin.

Kui raha on piisavalt, siis on võimalik nende reeglite järgi teha nn standard mootor 1600 klassis ca 110-115hj nii, et ükski protest ega mõõtmine midagi ei aita. Seda enam, et pole kellelgi seda aega, et põhjalikult mingeid standard klassi ladasid kontrollida..

Ainuke reaalne võimalus midagi piirata on dünorullid ja piirvõimsus enne igat etappi käid korra rullidelt läbi.

Kuidas on plaan kontrollida kütust, et ei kasutataks lisandeid või erikütuseid?