Ralliautodega seonduv tehniline jutt ja info

Ralliautodega seonduv tehniline jutt ja info

Motospordi foorum (üritused ja rallimasinate elu)
Vasta
r
rs racing
Suletud kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rs racing »

Esialgne postitaja roolimees
mul oleks selline küsimus , enamus siin kirjutajatest sõidab rr-i rääkige kuidas te nende hüpetega toime tulete vaatasin tartu rr kaarti seal sit*aks trampliine. lennates midagi ära ei lõhu ? oleks hea kui kirjeldaksite mis te teinud olete et auto hüpetele vastu peaks .
Need Tartu trampad on ilmselt enamus sellised, kus lihtsalt sõidad "pimedasse auku" või üle nö. pimeda künka. Selliseid, kus kergeks või suisa õhku tõstab ei tohiks väga palju olla.
Mis meie teinud oleme? Ette korralikud bilsud, ülevalt laagrid asendatud unipoolidega, püstakud tugevdatud, korralik karterikaitse, tugevdatud mootoripadjad, "jäigad" puksid sillas jne. Ega siis kõiki nippe saa ju ka ära rääkida :D
a
AaClub
Foorumi kasutaja
Postitusi: 189
Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
Asukoht: Tallinn Liiva
Kontakt:

Kui palju hj on välja pigistatud vazist

Postitus Postitas AaClub »

Kas kellegil on infi forsitud vazide hobujõududest? ERF Mobiles oli omal ajal Raidami pu¹ka kõige võimasm 160 hj ,kas on õnnestunud kellegil praegusel ajal rohkem välja pigistada. :o
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

ahude kollasel vfts pidi olema -200 nii kirvega pandud ;)
Kasutaja avatar
Tan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 116
Liitunud: 06 Mai 2003 16:28
Asukoht: Saue
Autod: Subaru Impreza WRX STI, Lada Samara Rally 1600 109 KW/194N/m

Postitus Postitas Tan »

160 juba väga hea tulemus! Ahude autol kollasel pidi hp si olema kuskil 180??:rolleyes Aga teatavasti podi sellel mootoril peal olema ka korralik pritse süsteem. Rohkem ei tea rääkida.
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

ahude kollasel pidi jah 180 tuuri olema aga nende pritse süsteem maksab kah juba pu¾ka enda hinda
ostsid siis sõida
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Siin saab rääkida kas tagaveolistest või esiveolistest Ladadest...

08-lt on 180hj kätte saadud juba varemgi ja hoopis Webber'itega ja 1600cc mootoriga, kuid jah Puškal saadi ka nüüd 183hj Soome stendis, kuid Hestec pritsega ja siiski mitte enam 1600cc mootoriga vaid üle selle(arvata on, et 1800cc kanti!?)

Siinne asjakohane inf, et Ladast saab ka rohkem, kuid ta kestab ka aind 100-500 ralli km'i!!!
Kasutaja avatar
Tan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 116
Liitunud: 06 Mai 2003 16:28
Asukoht: Saue
Autod: Subaru Impreza WRX STI, Lada Samara Rally 1600 109 KW/194N/m

Postitus Postitas Tan »

Samaarist tõesti saab julmalt välja timmida, aga üks omaala spets ütles et kui smaari timmid üle 170 jõu siis tee pooltelgedega mis tahad, aga vastu nad ei pea.
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Esialgne postitaja Tan
Samaarist tõesti saab julmalt välja timmida, aga üks omaala spets ütles et kui smaari timmid üle 170 jõu siis tee pooltelgedega mis tahad, aga vastu nad ei pea.
On olemas pooltelgi mis peavad vastu, kuid samaaridele tehakse ka pooltelje piirajad ning samas tuleb ka, teatud kohtades, osata lihtsalt esiveosega sõita!
Kasutaja avatar
Tan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 116
Liitunud: 06 Mai 2003 16:28
Asukoht: Saue
Autod: Subaru Impreza WRX STI, Lada Samara Rally 1600 109 KW/194N/m

Postitus Postitas Tan »

Esialgne postitaja skahar
Esialgne postitaja Tan
Samaarist tõesti saab julmalt välja timmida, aga üks omaala spets ütles et kui smaari timmid üle 170 jõu siis tee pooltelgedega mis tahad, aga vastu nad ei pea.
On olemas pooltelgi mis peavad vastu, kuid samaaridele tehakse ka pooltelje piirajad ning samas tuleb ka, tetud kohtades, osata lihtsalt esiveosega sõita!
Loomulikult on olemas selliseid pooltelgi ja minuteada isegi mingisugusest rootsi firmast võimalik ka samaarile tellida. Aga nt Golf Citcar oli 280 jõudu ja ka ainult esisillale ningpoolteljjed pidasid ilusti vastu. Aga jah esiveolisega sõit on kah omaette kunst.
3
313
Suletud kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 313 »

kui kellegil soovi on siis oleks pakkuda plokikaane forseerimise töid. eelnevad tööd on teostatud lada 2107:);)
k
klenw
Suletud kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas klenw »

.... aga kui palju saab 1,5 lada mootorist kätte kui kasutada webereid???:o
s
speedy
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

teeme ise ralliauto

Postitus Postitas speedy »

Tervist Lada klubi rahvas.
Lugesin siin mõnda aega seda foorumit ja tekkis tunne et minu probleemi jaoks võiks siit lahendust leida. Nimelt ma mõnda aega juba rahvarallindusega tutvust teinud, ka tuttavate hulgas päris palju rahvarallureid, keegi aga ei sõida Ladaga. Ikka golfid või mossed :P . Ise tahaks ka järgmisel hooajal sõita odavalt ja kiiresti, see aga välistab mõlemad eelnimetatud margid. Nüüd siis tahaks asjatundjate käest kuulda mis Lada võiks pakkuda.

Idee selline:
1. Ostaks 011 kere ja 06 mootori.
2. Keret esialgu popimaks tegema ei hakka, kuna see autot kiiremaks ei tee, siis võib ka täitsa standard olla. Ma muidugi ei mõtle siin täisringi plastpaneele, see teeks kindlasti kergemaks/kiiremaks aga ei mahu esialgu minu eelarvesse.
3. Ilmselt tuleks vahetada amordid - neid bilsusid ikka liigub. Esimene küsimus - mis veermikus veel kindlasti tegema peaks? Ilmselt vedrusid vahetada aga mis alla istub? Kas veel miskit peaks tegema?

4. Käigukasti jätaks sama sest need otsekastid tunduvad olevat kallid ja kuuldavasti mitte eriti vastupidavad. Seega kaotan pigem sekundikese aeglasema käiguvahetuse arvel. Kas standardkastid peavad muid piisavalt vastu?

5. Tagasilda tuleks ilmselt aeglane ja LSDga differ hankida. Kuna ma krossi ei sõida, siis torsen või täisplokk pole variant. Kust sellist difrit saab?

6. Väljalaskeid teevad minu teada Pööbel, Maaten ja Ligur. Kuigi Ligur vist laseb osa Pööbelil teha. Kas on veel keegi kes head ja taskukohast tööd teeb ja kellest ma veel kuulnud pole?

7. Plokk vist peaks samaks jääma?

8. Vänt ja kolvigrupp tuleks muidugi mõistuse piires kergendada ja tasakaalustada. Kas kasutatakse ikka standardkolbe/kepse/vänta? kas vänta ainult tasakaalustatakse või lastakse vastukaalud täiega maha?

9. Kas hooratta kergendamine on väga oluline? See annab küll erksust juurde aga mitte-eriti-võimsa mootori puhul raske hooratas väldib pöörete kiiret kukkumist käiguvahetusel, seega minu arvates võiks kaaluda ka selle standardkaalu jätmist?

10. Kas sidurid üldjuhul peavad valu vastu või peaks midagi muutma?

11. Kaan tuleb ilmselt portida ja klapipesad üle käia. Mis klapid ja mis vedrud parimad oleks? Kas tavanookurid kõvemaid vedrusid kannatavad või peaks seal ka midagi aretama?

12. Nagu ma aru saan siis 2 karpat on enamvähem kohustuslik. Kas kahe 07 omaga ka miskit teeb või peab tingimata weberid panema? Kui need 07 omad muidugi korralikult üle käia ennem. Speedsteris tehakse minu teada hästi ja suht mõistliku hinnaga, või soovitate kedagi teist?

13. Misukese süütesüsteemi peaks panema?

14. Kust saab ja palju maksab korralik sportnukk? Soovitavalt keskmisel pööretevahemikul töötav, rinkat ei sõida, nii et kõrgete pöörete nukiga pole miskit teha.

15. Kas on veel miskit olulist mis mul seni kahe silma vahele on jäänud?

PS. Viimane küsimus - ma pole seni leidnud korralikku võrdlust et mis on VFTSi ja tavalada vahe, st mis peaks tegema et tavaline lada päris "pu?kaks" teha.

Tänud
i
ivar
Suletud kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ivar »

Palju see "odav ja kiire" eelarve siis on?
Lada, kõva plekiga 5K
Pea ja nukk ca 5k
Bilsud ca 4-5k
Väljalase 4K
Weber v. Dellorto ca 4K
Differ 5K
Istmed, rihmad, puur - 18K
Kruusakummid 4K
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Jan »

Üldiselt pole see kunagi nii lihtne et kohe odavalt ja kiiresti. Lada kiireks sõuduks ettevalmistamine maksab ja mitte vähe. Oma kogemusest võin öelda, et mina ostaks norm kiire masina (Golf GTI või RS2000) ja pilluks selle üleliigsest tühjaks ja tuleb odavam kui mingi Lada ehitus, muidugi varuosad on kallimad aga kiirestisõitmise lada jupid maksavad ka palju.
Need hinnad mis Ivar välja tõi on minimaalsed st arvesta kallimatega + hulga muid kulusid.

Aga mootori osas soovitaksin tegelikult sul teha seda mida ma endale järgmiseks projektikaks tahan teha, st et lühikese vändaga vana 01 mootoriplokile pane suured kolvid (84mm Fiat 131 1,6) või isegi suuremad kui leiad sobivad (ei oska hetkel soovitada).

Ühesõnaga pikk jutt - s jutt. Jõudu ja jaksu ehitamisel ning hoia siinset foorumit ka oma plaanidega kursis muidu kisub igavaks.
r
rs racing
Suletud kasutaja
Postitusi: 162
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rs racing »

Paar mõtet ehitajale:
Esiteks selleks, et RR-l midagigi saada, siis ei tasu vaadata tagaveolist.
Esiveolise Lada aga saab suht lihtsalt suht kiireks ehitada. Kui Sul huvi on, siis ehk oskan natukene nõu anda - tonu@rsracing.ee
s
speedy
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas speedy »

Algselt postitas: RS Racing
Paar mõtet ehitajale:
Esiteks selleks, et RR-l midagigi saada, siis ei tasu vaadata tagaveolist.
Esiveolise Lada aga saab suht lihtsalt suht kiireks ehitada. Kui Sul huvi on, siis ehk oskan natukene nõu anda - tonu@rsracing.ee
sul on kindlasti õigus. samas ma annan endale aru et sinu või kõnnusaare või teiste RR tippudega ma niikuinii võidelda ei suuda, kasvõi rahakoti poolest, aga sõidumõnu annab tagaveoline mulle rohkem. rahval ka lõbusam vaadata. ja pealegi - noor aus oma kahuriga on ikka hullult kiire, nii et pole see tagaveolisega võimatu midagi ;)

kuigi jah, eks mul väike kahtlusepisik on omalgi sees, see samara mõte pole seega ikkagi välistatud.
s
speedy
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas speedy »

ahjaa, niipalju veel et eelarveks olen ca. 6 kuu jooksul 40-50 kilo planeerinud, mis vastab enamvähem siintoodud miinimumeelarvega. miski golfi võtmine ja tühjakrookimine pole võõras mõte aga kahjuks mul 2 tuttavat jändavad golfidega ja minu teada nende kulud ammu kuuekohalised juba ja tulemusi pole erilisi ikka veel.
i
ivar
Suletud kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ivar »

Üritan mõnedele punktidele vastata ka siis:
Mootorit ei soovita ise jupphaaval torkima hakata - vaata kas Ligur v. mõni
vormelimees (Kuul, Pipar), kes kogu mootori üle käiks.
Siduriga on kahtepidi arvamusi olnud, minul on 1,4 mootor tavalisega ja
1,7 saab Sachi keraamilise kettaga. Karpa - kas RR-s võib Webereid panna üldse?
Ühes vene ajakirjas kirjutas üks liiduaegseid ringrajalegende (Grigorjev), u sihukest juttu, et ei tea kas neist weberitest üldse oli kasu, vähemalt ilma korraliku häälestamiseta. Kuigi jah, ise ostsin ka Dellortod. Difri sain mina siit foorumist, müüma pidi ka Autodet ja Lada esindus. Hooratas - ei kuku need pöörded nii hullusti midagi selle kerge hoorattaga. Mismoodi sa seda 2 07 karpat peale paned? Või on 07 mingit horisontaalkarpat hakatud tegema? Vedrusid minuteade lihtsalt lühendatakse.
Põhjaalused voolikud ja trossid tuuakse tuppa.
Inglaste ideed Lada ettevalmistamiseks on siin:

http://homepage.ntlworld.com/chris.chad ... ration.htm
l
Lembit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Juul 2010 15:55
Asukoht: Tln
Autod: Oman Ladat ja tema kohta käivat informatsiooni

Postitus Postitas Lembit »

Erilist mõtet Ladat ehitada ei ole. Tagaveoline Lada on lihtsalt nii aeglane. Asfaldil on sama erivõimsuse (hj/kg), samade sõiduoskuste ja samade rehvidega Golf 2 Ladast minu hinnangul ~5% kiirem (ise proovinud mõlemaga). See vahe on tegelikult küllaltki suur.

Kui tahad tulemust saavutada, siis esialgu pane raha rehvidesse ja sõiduoskuse arendamisse, siis vedrustusse ja keresse. Mootorit on mõtet alles siis tuunima hakata, kui sõitudel oled stabiilne protsendi või paari sisse.

Kui ikka hädasti tahad tagaveolise ladaga tegeleda, siis võin sulle oma lada pealt mootori pakkuda (nukk, nukaratas, klapid, kanalid, sisselase tehtud, elektronsüüde ja Lancia weber karburaator). Saad odavamalt alguse kätte, kui nullist ise jupphaaval teha. Siiski mitte täitsa ilma eest.
VFTS
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

[quote]Algselt postitas: ivar
Üritan mõnedele punktidele vastata ka siis:
Mootorit ei soovita ise jupphaaval torkima hakata - vaata kas Ligur v. mõni
vormelimees (Kuul, Pipar), kes kogu mootori üle käiks.

Khm...Lisan siia Karakatši(51912800), hinnad 7000-20000 sõltuvalt mootori otstarbest ja oma juppidest;)
järgiproovitud kvaliteet...
Vasta