Ralliautodega seonduv tehniline jutt ja info

Ralliautodega seonduv tehniline jutt ja info

Motospordi foorum (üritused ja rallimasinate elu)
Vasta
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Algselt postitas: Tan
Algselt postitas: Daastar
Võibolla on küsimus vales kohas,,aga ei osanud seda kuhugile mujale ka toppida. Nimelt on võimalus saada 09 odavalt,, muidu tänavaautoks,,aga siit nüüd ka küsimus: kas 09'st on mõtet rallikat teha, palju tema kaaluvahe 08 ga on?
09 pole hea varjant ma arvan:rolleyes
Kui vähegi võimalik proovi ikka 08 leida;)
AGA vot...põhjendage jah...te kuramuse kaheksad:spin...miks ei saa üheksast autot!??

heh...miks subaru loobus kupeest ja jätkas neljauksega!?
d
Daastar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 01 Apr 2005 22:07
Asukoht: Keila
Autod: Lada 5. seeria ja bmw 7.seeria

Postitus Postitas Daastar »

Peakski tegema asja ära,,ja proovima 09 st rallika teha,,,muidugi siis kui suuremal hulgal raha on koos,,kuigi 08 kere pidi olema tugevam.Aga kui 09 tagumised uksed kinni keevitada, ja osa keredetaile teha klaasplastist,,siis saaks ju enam vähem 08- ga võrdse auto?
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Jan »

Algselt postitas: Daastar
Peakski tegema asja ära,,ja proovima 09 st rallika teha,,,muidugi siis kui suuremal hulgal raha on koos,,kuigi 08 kere pidi olema tugevam.Aga kui 09 tagumised uksed kinni keevitada, ja osa keredetaile teha klaasplastist,,siis saaks ju enam vähem 08- ga võrdse auto?
Ja selle kõige mõte oleks?
d
Daastar
Foorumi kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 01 Apr 2005 22:07
Asukoht: Keila
Autod: Lada 5. seeria ja bmw 7.seeria

Postitus Postitas Daastar »

Mõte oleks see, et tõestada, et 09-st saab ka rallika
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Mõned küsimused oleks meie ralliradadel kihutajatele:
Nimelt mismoodi see rahvaralli täpselt toimib?
kas iga mees võib igale sõidule eelregistreerida ja sõita?
millised tehnonõuded on autole (stokk vähe järeleaidatud 1,6)?
mida ja kustkohast tegema / ajama peaks hakkama et sügisel ka mõnel sõidul osaleda - eesmärgiks pole kindlasti võitmine?
uurisin ralli.ee -d aga seal nagu mingit sellist infot polnud :( või olin ma siis pime :D (tõenäolisem)


ette tänades
'olku
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
jack09
Suletud kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jack09 »

Ei hakka ringi jutustama tehnilist....
http://www.auto.ee/sport/rahvaralli/rr_tehniline.html - seal kogu inf.

Rahvarallile regemine toimub www.rally.ee , põhimõtteliselt ei tohiks regamist maha magada , sest kohad täituvad 1-2päevaga. Kui on õnnestunud regamine, siis tuleb tasuda sihtotstarbeline annetus korraldajatele, sellega regamise pool OK. Ning järgmiseks tuleb ilmuda tehnilisse määratud kuupäeval, kui seal OK, ostad võistlejakaardid(350eek/nägu) ning annad mõned allkirjad. Saad rajalegendi ning lähed oma legendi kirjutama. Järgmiseks ongi start!
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Küsimus siis tagaveoliste ladade pihta...et mis margi jahutus radiaatorit kasutate ja mis materjalist!?
või saab ka lääne oma aretada jne...

kuna pidevalt endal keeb see süda, siis äkki pakkuda ka lahendust!?
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

Algselt postitas: skahar
Küsimus siis tagaveoliste ladade pihta...et mis margi jahutus radiaatorit kasutate ja mis materjalist!?
või saab ka lääne oma aretada jne...

kuna pidevalt endal keeb see süda, siis äkki pakkuda ka lahendust!?
niva vask radikas
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: skahar
Küsimus siis tagaveoliste ladade pihta...et mis margi jahutus radiaatorit kasutate ja mis materjalist!?
või saab ka lääne oma aretada jne...

kuna pidevalt endal keeb see süda, siis äkki pakkuda ka lahendust!?
ehk peitub osa lahendusest õiges küttesegus ning süütemomendis + katlakivi eemaldi :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
i
ivar
Suletud kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ivar »

Algselt postitas: olaaf
Algselt postitas: skahar
Küsimus siis tagaveoliste ladade pihta...et mis margi jahutus radiaatorit kasutate ja mis materjalist!?
või saab ka lääne oma aretada jne...

kuna pidevalt endal keeb see süda, siis äkki pakkuda ka lahendust!?
ehk peitub osa lahendusest õiges küttesegus ning süütemomendis + katlakivi eemaldi :)
Kipun ka nõustuma, viimati kui sõitmas käisin oli juba õues ca 16-18 kraadi sooja
ja umbes 10-15 ringiga Kulbilohus mul seier üle 80 küll ei läinud. Orig. 01 või 03 vaskradikas, termostaat ja 4 labaga rihmaga vent. Kas mitte kunagi Rainer Aus ka ei öelnud siin foorumis, et tal originaal jahutus.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Rääkisin ühe ex rallimehega juttu.
Tema väitis, et alumiinium radikas ei kõlba kohe mitte. Nad olid ehitamise käigus pannud omale Al radika kerguse pärast. Kaks korda suutsid mootori praadi teha enne, kui taipasid vaskradika panna. Peale seda kõik OK.
Al radikas oli täitsa uus.
C
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Algselt postitas: motamees
Rääkisin ühe ex rallimehega juttu.
Tema väitis, et alumiinium radikas ei kõlba kohe mitte. Nad olid ehitamise käigus pannud omale Al radika kerguse pärast. Kaks korda suutsid mootori praadi teha enne, kui taipasid vaskradika panna. Peale seda kõik OK.
Al radikas oli täitsa uus.
mul oligi vask...ja veel lisa vent jne...ühesõnaga ei usu et siin originaalist piisab...see jutt tundub niisamajutuna...
kui sul on 1600-st ladast võetud originaalist 3 KORDA rohkem hj-de, siis ei ole loogiline, et lada insenerid panid juba tehases ladale 3 korda suurema läbilaskega jahutuse.... ei muidugi kui surve aste miskine 10.... 10,5 on, siis pole häda neid 100hj VFTS'e ennegi olnud, mis vaata et hullemad originaalistki, kuid kui sul surveaste on juba 11 ja edasi, siis ei maksa ajada juttu originaalsusest:spin

sõitke ladaga ~30km metsavahet nii et pöörded alla 5000 ei lähe....usun et väike mulin juba dosooli potskas sees;)


ise arvan, ja olen ka näinud mingeid kummalisi radikaid ees olevat...on ka alusid aga kuidagi õhemad ja laiemad...seega ikka õigetel masinatel on asi lääne asjadega lahendatud!?

muidugi ise kahtlustan seda radika ja plokikaane vahelist kõrguse suhet....ja ka veepumpa näiteks!? selle suutlikuses.


et pakkuge edasi ja parandage kui ma siin miskit pada olen ajanud:rolleyes

PS: läks keema isegi siis kui termostaat oli sund puhkusel(suur ring kogu aeg)
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

Algselt postitas: motamees
Rääkisin ühe ex rallimehega juttu.
Tema väitis, et alumiinium radikas ei kõlba kohe mitte. Nad olid ehitamise käigus pannud omale Al radika kerguse pärast. Kaks korda suutsid mootori praadi teha enne, kui taipasid vaskradika panna. Peale seda kõik OK.
Al radikas oli täitsa uus.
soovitati ka mulle vask radikat..al. pidi pask olema..
paigaldasin ka omale niva vask radika..keemiaga läbipesu...mingi lääne auto elektriline vent...uus termostaat ja probleemi pole....nii talvel kui nüüd hiljuti taalis seier ilusti karva võrra üle 90..ahjaa..rihmaratas väntvõlli otsas on ka ise treitud alumiiniumist..väiksem kui originaal
ivarile ütleks et 80 on natuke vähe mootori tervise seisukohalt...äkki termostaat ei sulgu korralikult

NB! lada termostaadid kipuvad pärast pikemat seismist kinni jääma
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: motamees
Rääkisin ühe ex rallimehega juttu.
Tema väitis, et alumiinium radikas ei kõlba kohe mitte. Nad olid ehitamise käigus pannud omale Al radika kerguse pärast. Kaks korda suutsid mootori praadi teha enne, kui taipasid vaskradika panna. Peale seda kõik OK.
Al radikas oli täitsa uus.
Sama rääkis ka T.Sulger, kes 2105ga kunagi Super1600't sõitis. Täitsa uus Al radikas ei jahutanud ära, vahetati see 3kg raskema vaskradika vastu ja probleemid kadusid.

Kapotialust saab jahedamaks ka näiteks kapoti sisse avade lõikamise läbi (WRC masinad, Mitsu Evod juba tehasest tulles jne).

Kas mitte tavaline vesi ei peaks jahutamisega paremini toime tulema kui tosool?
r
rustang
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 11 Aug 2008 16:48
Asukoht: Tallinn
Autod: Escort Mk1
Kontakt:

Postitus Postitas rustang »

Ma ise kasutan samuti Lada vaskradikat, jahutas Sierralt pärit 2-liitrise kone ilusti ära. Soome ralli.net foorumist käis ka läbi, et sealse F-rühma 2-liitrised Escordid sõidavad tihtipeale Lada radikaga kuna olla hea ja odav ning jahutusest piisab.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: skahar

PS: läks keema isegi siis kui termostaat oli sund puhkusel(suur ring kogu aeg)
Termostaat sulgeb vedeliku kuumenedes väikse ringvoolu (ja avab muidugi suure).
Kui Klapp seest tühjaks visata, siis on mõlemad ringid lahti ja jahutus halvem.
C
m
matu6
Foorumi kasutaja
Postitusi: 100
Liitunud: 31 Okt 2004 20:46
Asukoht: lõuna osariigid
Autod: 2107

Postitus Postitas matu6 »

äkki räägiks nüüd väheke krossiauto vedrustusest. ette peaks panema topelt stabikad aga mis vedrud ja amordid ? samas mida teha tagaotsaga?
ja milline peaks ültse olema rallikrossiauto vedrustus kas jäik pehme?
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: skahar

PS: läks keema isegi siis kui termostaat oli sund puhkusel(suur ring kogu aeg)
Termostaat sulgeb vedeliku kuumenedes väikse ringvoolu (ja avab muidugi suure).
Kui Klapp seest tühjaks visata, siis on mõlemad ringid lahti ja jahutus halvem.
eee ei, sund puhkus tähendas seda, et seda termoregulaatorit mul ei olegi....kogu aeg AINULT suur ring jne.
õhuavad need rallis tihti ei aita, sest kiirused on ebaühtlased ja tihti läheb asi alles kontrollpunktis stardis keema! siis kui asi seisab ju! seega, kas radikas sitt või ei suuda pump vett ringi käijata...aga juhin tähelepanu ka radika ja plokikaane vahelistele kõrgustele...siin on ka konks sees, sest ladal kipub see radika ülemine ots maru klõrgele...et äkki radikat allapoole viia!?
ok, tuleb siis uus vask otsida ja ka korralik termokas aga mis margi siis....nivast piisab!? krt mitte ei taha usku....
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Kas mitte tavaline vesi ei peaks jahutamisega paremini toime tulema kui tosool? [/quote]

Tuleb küll aga ta saab veepumba tihendist kah rutem jagu.
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Algselt postitas: Tegija
Kas mitte tavaline vesi ei peaks jahutamisega paremini toime tulema kui tosool?
Tuleb küll aga ta saab veepumba tihendist kah rutem jagu. [/quote]

jah vesi on suvel parem küll, aga talvel ilmselt mitte...
Vasta