Varuks veidi kütust?
Varuks veidi kütust?
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Varuks veidi kütust?
Tere,
Kuna järgmise aasta 01 veebruarist tõstab meie kallis jumaldatud valitsus jällegi kütuseaktsiisi ning arvesse võttes hetkelisi tavapärasest hulga soodsamaid kütusehindu, võiks omale veidi kütust varuda. Praegu tundub selleks olevat õige aeg. Diislikütusega pole mingit muret, seisab eluaeg. Bensiiniga, vanuses üle 10 aasta, sõitsin ja ei saanud aru midagi, et see ei sobiks kasutada. Nii pikaks perioodiks muidugi pole võimalik ette varuda kuid midagi siiski võiks. Niipalju kui võimalust on panna kusagile ja tundub mõistlik olevat. Kasvõi mingiks ajaks. Ilmselge on, et hind enam allapoole oluliselt minna ei saa kuna 55-60% tanklahinnast moodustavad maksud. Niisiis kaotada pole midagi. Kui on ainult kuhu see panna, kus hoida ja kui on vaba raha alla panna. Kasvõi mõnisada liitrit. Karta on, et hind läheb mingil ajal samale tasemele kus ta oli ning lisatud aktsiis kergitab selle veelgi kõrgemale.
Lisaks veel juurde niipalju, et jällegi pole diisliga muret, see ei kao kusagile. Kuid bensiin peaks olema kindlalt suletud kanistris või vaadis, soovitavalt metallis. Pikema aja peale muidu tekib aurustumisega kaoprotsent. Oma kogemustest tean, et paari aastaga kadus plastkankudes hoitud bensiinist 25-liitri pealt paar liitrit.
Mina igatahes võtan ja panen ära endale tunduva paraja koguse kütust kanistritesse. Mida teie arvate?
Kuna järgmise aasta 01 veebruarist tõstab meie kallis jumaldatud valitsus jällegi kütuseaktsiisi ning arvesse võttes hetkelisi tavapärasest hulga soodsamaid kütusehindu, võiks omale veidi kütust varuda. Praegu tundub selleks olevat õige aeg. Diislikütusega pole mingit muret, seisab eluaeg. Bensiiniga, vanuses üle 10 aasta, sõitsin ja ei saanud aru midagi, et see ei sobiks kasutada. Nii pikaks perioodiks muidugi pole võimalik ette varuda kuid midagi siiski võiks. Niipalju kui võimalust on panna kusagile ja tundub mõistlik olevat. Kasvõi mingiks ajaks. Ilmselge on, et hind enam allapoole oluliselt minna ei saa kuna 55-60% tanklahinnast moodustavad maksud. Niisiis kaotada pole midagi. Kui on ainult kuhu see panna, kus hoida ja kui on vaba raha alla panna. Kasvõi mõnisada liitrit. Karta on, et hind läheb mingil ajal samale tasemele kus ta oli ning lisatud aktsiis kergitab selle veelgi kõrgemale.
Lisaks veel juurde niipalju, et jällegi pole diisliga muret, see ei kao kusagile. Kuid bensiin peaks olema kindlalt suletud kanistris või vaadis, soovitavalt metallis. Pikema aja peale muidu tekib aurustumisega kaoprotsent. Oma kogemustest tean, et paari aastaga kadus plastkankudes hoitud bensiinist 25-liitri pealt paar liitrit.
Mina igatahes võtan ja panen ära endale tunduva paraja koguse kütust kanistritesse. Mida teie arvate?
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Aastane läbisõit umbes 20 000 km. Keskmine kulu 8 l/100km. 1600 l siis. Hind tõuseb a,la 10 prossa. Kas see 160 euri on piisav võit, et otsida taara TUHANDE KUUESAJA liitri jaoks? Solberda siis sellega. Vala ime jne:D Jutt siis bensiinist. Ok suur tünn, just 1600 l jaoks olemas, püstol küljes jne. Olen 100 prossa kindel, et siis kui "tasuta on püstolist lasta" sõidad rohkem ringi ja tallad rohkem peale:D
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Vaadates meie (so EL) majanduse nõrkust, aga ka teiste arenenud riikide majanduse tagasihoidlikku olukorda ning ka tärkavate riikide kiiret jahtumist, siis järgmise paari-kolme aasta jooksul on keeruline näha nafta hinna olulist tõusu. Pigem jääb see sinna 60 - 70 dollari barrelilt. Seega liitrihinna mõju võib ulatuda halvemal juhul kuni 10 sendini. Kindlasti omab mingit mõju euro-dollari kurss, kuid hetkel tundub ka selles osas tasakaal paigas olevat. Halvemal juhul võib siit tulla paari sendine lisa.
Inflatsioon jääb olematuks, seega sealt kütuse säilitamisel võitu ei tule.
Lisanduv aktsiis on ainukene kindel faktor, mis hinda tõstab.
Kui taara olemas, siis suurema koguse puhul oleks võimalik paar paagitäit nö võita. Kuid kas see tasub edasi tagasi villimist peab igaüks ise otsustama.
Alati on võimalus ka alternatiivkulule mõelda. Nt jätan kolmel õhtul perega väljas söömise ära või sõidan 2 nädalat bussiga ja ongi see paar paaki bensu olemas:)
Inflatsioon jääb olematuks, seega sealt kütuse säilitamisel võitu ei tule.
Lisanduv aktsiis on ainukene kindel faktor, mis hinda tõstab.
Kui taara olemas, siis suurema koguse puhul oleks võimalik paar paagitäit nö võita. Kuid kas see tasub edasi tagasi villimist peab igaüks ise otsustama.
Alati on võimalus ka alternatiivkulule mõelda. Nt jätan kolmel õhtul perega väljas söömise ära või sõidan 2 nädalat bussiga ja ongi see paar paaki bensu olemas:)
- Ronn
- Ladaklubi Juhatus
- Postitusi: 570
- Liitunud: 22 Jaan 2003 22:41
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 21043 - 2.0L
- Kontakt:
Tervitused Hr. Naamsile ka siit poolt .. meile õpetati ka et ei ole kütus, vaid mootorikütus... sa vist puudusid sel päeval.humparts kirjutas:Meil koolis õpetati, et kütus säilitab oma õiged omadused aind 2 kuud.
Mootorikütust varuda pole mõtet kuna jah kütus säilib siiski leotud kuud. Seoses oma tööga olen näinud väga palju aiatehnikat mis kevadel käivituda ei taha... paljudel juhtudel on süüdi vananenud mootoribensiin. Vana välja, uus asemele ja kõik toimib.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Õigus. Talvine bensiin aurustub paremeni. Oli juhus kus kasutusel mitte olev auto jäi maja ette sees suvine bensiin ja korraga läks temperatuur -20 peale. Oli toda millegipärast vaja just siis. Käia palju tahad, käima ei saa. Lubab pidevalt nii, et kohe-kohe läheb. Ei saanudki käima, vedasime garaazi sooja. Järgmisel päeval läks hoobile käima.Veiko_ kirjutas:Tegelikult on ka suvine ja talvine bensiin, lihtsalt seda ei tähistata tanklates niimoodi.
Tanklates jagatakse talvist ja suvist bensiini/diislikütust aastaaegade järgi, kuupäevaliselt.
Mis aga muruniidukitesse puutub, siis ei vanane bensiin midagi nii kiiresti. Kui on kahetaktiline aparaat, siis aurustub bensiin karburaatorist seismise ajal. Bensiinis olev õli aga ei kao kusagile, jääb karbussi ja seepärast masin töötada ei tahagi.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Jah, ning samas talvine on veidi väiksema tihedusega ja seetõttu kulub seda bensiini veidi rohkem. See on küll muidugi väike erinevus, umbes nagu 95 võrdlemisel 98-ga, 98 on veidi veelgi suurema tihedusega.
Lisaksin veel, et pikaajalisel seismisel näiteks muruniiduki karburaatoris, kipub ladestuma vaik (pärast valge pulbrina näha), mis kipub karburaatori kanaleid ja düüse ummistama. Usun seda juttu, et 98 on selles suhtes parem ja kasutan isegi seda nii muruniidukis, trimmeris, mootorsaes kui ka loomulikult autos. Teoreetiliselt võiks 98-t veidike vähem kuluda (see vahe pole küll väga hästi mõõdetav, umbes samas suurusjärgus nagu u. 3,5-4% hinnavahe), kuid praktikas võib ka rohkem kuluda, sest eriti madalamatel pööretel on rohkem jõudu ja parem minek ning kui reaalselt seda veidi suuremat võimsust kasutatakse, siis suurem võimsus tähendab ka suuremat kütusekulu.
Lisaksin veel, et pikaajalisel seismisel näiteks muruniiduki karburaatoris, kipub ladestuma vaik (pärast valge pulbrina näha), mis kipub karburaatori kanaleid ja düüse ummistama. Usun seda juttu, et 98 on selles suhtes parem ja kasutan isegi seda nii muruniidukis, trimmeris, mootorsaes kui ka loomulikult autos. Teoreetiliselt võiks 98-t veidike vähem kuluda (see vahe pole küll väga hästi mõõdetav, umbes samas suurusjärgus nagu u. 3,5-4% hinnavahe), kuid praktikas võib ka rohkem kuluda, sest eriti madalamatel pööretel on rohkem jõudu ja parem minek ning kui reaalselt seda veidi suuremat võimsust kasutatakse, siis suurem võimsus tähendab ka suuremat kütusekulu.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Näätsa, riik käpuli:D
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ak ... d=74209179
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ak ... d=74209179
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
„Laekumised ületasid veebruraris nii eelmise aasta kui ka jaanuari laekumise taset. Kui tavapäraselt on kogumine toiminud detsembris ning realiseerimisega alustatakse jaanuaris, siis sellel aastal nihkus see kuu võrra edasi. Sellest tulenevalt on eelmise aasta veebruari laekumise tase eriti madal ja selle aasta oma erakordselt kõrge,“ selgitas ta.
Veidi puusse jutt. Rekad, mis läbi Läti-Leedu sõidavad, tankivad juba sealset kütust. Hind juba 10 senti odavam siinsetest pakkujatest. Käibemaksu saab küll kolme kuu pärast tagasi aga hinnavõit on seda väärt. Siin saab kuu pärast. Kogumisega on siin vähem tegemist, hoopis ahnus ajas tarbijad naabrite juurde ning nüüd jääb saamata ka see mis enne tuli.
Aga eks varumine mõjus ka ikkagi:D
Veidi puusse jutt. Rekad, mis läbi Läti-Leedu sõidavad, tankivad juba sealset kütust. Hind juba 10 senti odavam siinsetest pakkujatest. Käibemaksu saab küll kolme kuu pärast tagasi aga hinnavõit on seda väärt. Siin saab kuu pärast. Kogumisega on siin vähem tegemist, hoopis ahnus ajas tarbijad naabrite juurde ning nüüd jääb saamata ka see mis enne tuli.
Aga eks varumine mõjus ka ikkagi:D
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Ja see 5 senti on tavakliendile kes käib sõidukaga tankimas. Suurklient kes võtab rekadele, saab koguste pealt alla 10-12 senti. Andku meie naljahambad aga minna, varsti on vesi ahjus.viaccess kirjutas:Läti Valkas posti hinnaks diisel 0.89, kliendikaardiga saab kuni 5 sendi alla. Lõbus vaadata kuidas Eesti autode rivi tangivad ära, siis ALKO1000 kauplusest pakiruumi õllesid täis laadivad... Valga elab Läti maksusüsteemi järgi
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Meie omad käisid juba Lätis, et tõstke makse...Arvos kirjutas:Ja see 5 senti on tavakliendile kes käib sõidukaga tankimas. Suurklient kes võtab rekadele, saab koguste pealt alla 10-12 senti. Andku meie naljahambad aga minna, varsti on vesi ahjus.viaccess kirjutas:Läti Valkas posti hinnaks diisel 0.89, kliendikaardiga saab kuni 5 sendi alla. Lõbus vaadata kuidas Eesti autode rivi tangivad ära, siis ALKO1000 kauplusest pakiruumi õllesid täis laadivad... Valga elab Läti maksusüsteemi järgi
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Sain ka täna seda rõõmu tunda. Üks auto oli sealt ära tuua ning loomulikult mäe otsa tankima. Meie Olerexist oli niipalju kasu, et sai rehvi pumbata.viaccess kirjutas:Läti Valkas posti hinnaks diisel 0.89, kliendikaardiga saab kuni 5 sendi alla. Lõbus vaadata kuidas Eesti autode rivi tangivad ära, siis ALKO1000 kauplusest pakiruumi õllesid täis laadivad... Valga elab Läti maksusüsteemi järgi
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.