Mõned tavalised algajate vead autojuhtimisel..

Mõned tavalised algajate vead autojuhtimisel..

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Suletud
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Mõned tavalised algajate vead autojuhtimisel..

Postitus Postitas olaaf »

Tüüpiline on see, et üritatakse olla kiire kuid välja tuleb kehvasti.. lugegem see tekst läbi ja tehkem omad järeldused.
teed on kuivad ning kiirused kasvavad. miks siis mitte teha vähem vigu :)

Mõned tavalised algajate vead:

1. Kurvi sisenetakse liiga vara. See juhtub selle pärast, et sa arvad, et sa läbid kurvi kiiremini,
sest siis sa ei võta kurvi nii kitsa nurga alt. Kuid nii tehes sa libised läbi kurvi tipu ja väljumis
punkti. Peab olema "alglaselt sisse, kiirelt välja".
2. Sisenemine aeglasse kurvi liiga kiiresti ja hoo mahavõtmine külgees kaapides ja rehvide kiunudes.
See võib kõlada nagu punkt 1, aga ei ole. Paljud algajad on liiga kiired aeglased kurvis aga liiga
aeglased kiiretes.
3. Pidurdamine keeramise ajal. Parim on pidurdada varem ja olla pidevas kiirenduses enne kurvi
sisenemist. Ja järgmisel ringil võid natuke hiljem pidurdada ja liigutada pidurdamis tsooni kurvi
sisenemisele lähemale. See on eriti hea kiiretele kuvidele.
4. Ei vaata ette oma järgmisele punktile (kuvi tipp, väljumis koht jne). Tea kuhu sa oled minemas
et ei peaks kurvi keskel trajektoori parandusi tegema. Natuke enne kurvi sisenemist vaata kus on
kurvi tipp. Kui sa oled juba peaaegu kurvi tipus vaata väljumis punkti suunas. Käsi-silm
koordinatsioon on see mida sa vajad. Vaata sinna kuhu sa tahad minna.
5. Ei kasuta tervet rada. Enamus algajaid unustab kiiresti et on vaja läbida kurvi sisenemise, tipu
ja väljumise punktid. Ei tohiks olla rohkem kui mõned cm rataste ja kiirete kurvide äärte vahel.
Paljud vähekogenud juhid on kümnete cm kaugusel. Aeglastes kurvides on hea olla kurvi astangute peal.
Kui sa möödud ühest sellisest punktist, viska pilk peale ja vaata kui lähedal sa oled. Mõnikord on
hea kui keegi teine kes järgneb, seda teeks.
6. "Vabakäiguga sõitmine". Alati ole kas piduril või gaasil. Vabalt veeremine tähendab otsustamatust,
kuna sa ei ole piisavalt ette planeerinud mida sa teha taha.
7. Üritad kohe olla kiire. Alusta sõitu mõeldes tehnikale ja sujuvusele. Kiirus tuleb hiljem. Kui
sa alustad kavatsusega olla kiireim masin rajal, siis mõne aja pärast oled sa pettunud oma ringi
aegades. Kogenematud, kiired juhid on tavaliselt väga tasakaalutud, muutlikud ja väga kiirustavad.
8. Pettumus kuna kuigi sa teed kõike seda mis sulle öeldud on, aga tunned et jääd järjest aeglasemaks.
Kui sa harjutada tegema kõike õigesti siis mõne aja pärast võib sulle tunduda, et oled aeglane, kuigi
tegelikult oled kiirem kui enne. See on sellepärast et sa oled väga sujuv ja aimad ette oma järgmisi
käike.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Suletud