1. leht 2-st

Auto kahekohaliseks registreerimine

Postitatud: 11 Veebr 2013 21:17
Postitas Sander
Tekkis punase autoga üks idee aga ei tea kas seda teostada saan/võin, sest Eesti seadused võivad siin veits piirata seda asja.

Küsimus on selles, et kas on võimalik seaduslikult saada Lada kahekohaliseks nii, et viskan tagumise istme välja?

Kui see asi võimalik on, siis ideekohaselt peaks saama taha ju keevitada poolpuuri või panen ma siinkohal täitsa pange?

Postitatud: 11 Veebr 2013 23:20
Postitas zajetz
Alar Hansov on see mees kellelt sa seda küsima peaksid et kindlat vastust saada.
Külajuttude järgi peaks tohtima.
http://www.mnt.ee/index.php?op=uenf&person=300

Postitatud: 12 Veebr 2013 00:05
Postitas ToM
Hea sõbra kogemusele tuginedes pole ka härra Hansov alati pädev mees. Siiski vastus on 99,99 % tõenäosusega et ei tohi midagi teha.

Postitatud: 12 Veebr 2013 00:12
Postitas Gasp00
Tartus on üks bmw kes võttis auto 2 kohalisena arvele saadest sellega ehitada sisse mingi nõuetele vasta puuri ja tänu sellele pidavad lubama hobujõudusi meeletult vist isegi kuni tuhat.

Postitatud: 12 Veebr 2013 00:22
Postitas ToM
 
Gasp00 kirjutas:Tartus on üks bmw kes võttis auto 2 kohalisena arvele saadest sellega ehitada sisse mingi nõuetele vasta puuri ja tänu sellele pidavad lubama hobujõudusi meeletult vist isegi kuni tuhat.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... 8&start=90 Auto ise siis siin. Legaalsust ei julge kommenteerida.

Postitatud: 12 Veebr 2013 00:54
Postitas Gasp00
Selle bmw teema järgi võib arvata, et peaks isegi saama siis siukest asja tänavalegaalseks.

Postitatud: 12 Veebr 2013 15:23
Postitas Sander
Ei tea kas see telefoninumber on seal ikka õige? Helistasin mitmeid kordi, kuid vastu küll keegi võtta ei taha. Proovin veel paar korda pärast ja kui ikka vastu ei võta telefoni, siis saadan kirja :)

Postitatud: 12 Veebr 2013 22:57
Postitas undu
Tänavaauto sa vaevalt puuriga arvele saad, enamasti olen kuulnud sellisest võimalusest, et võetakse arvele võistlusautona, siis aga tohib sellega sõita vaid võistlusele ja tagasi, muul ajal tänaval liigelda ei tohi. Igasugused puurid ja värgid on igatahes keelatud. Vähemalt eestis, soomes muidugi on igal teisel sierral turps vahel ja puur sees :D. Niiet üsna võimatu, aga kui ära teed, siis müts maha :D iseasi selle asja mõttekuses. Tolle bemmi link ei tööta, aga kahtlen arvama et enne oskan ma lennata kui see masin on tänavalegaalne :D. Meeletud hobujõud ja puurid jäävad ikka võistlustele, tänavale selliste asjadega asja ei ole :D.

Postitatud: 12 Veebr 2013 23:00
Postitas Sander
Täispuuriga ei ole tõesti lubatud tänaval sõita ilma selle "ralli kohalesõidu loaga" vms. Poolpuur on aga teine lugu, coupe autodel on see täiesti legaalne, ehk annab midagi välja nuputada siksile ka.

Täna igatahes Alar Hansov telefoni vastu ei võtnud, proovin homme veel. Kui ei võta telefoni, siis tuleb kiri saata.

Postitatud: 12 Veebr 2013 23:05
Postitas undu
Defineeri see poolpuur? Mõtled turvakaart siis ilmselt. Aga ega sedagi vast igal suvakal keevitada ei lasta ju, arkis hakkavad raudselt huiama :P. Edu uurimisega :D.

Postitatud: 12 Veebr 2013 23:15
Postitas RLV
Tore, et tehnika ja kõige muu vastu huvi on aga...
Üldiselt soovitan lugeda seadusi, ja tutvuda erinevate autospordi võistlusklassidega.
Teha endale selgeks mis huvitab, milleks on võimalusi nii ajaliselt kui rahaliselt jne.
Päris nii ka ei saa, et küsin kõige kohta mis sülg suhu toob, peale Ladaklubi on teisi
foorumeid, kus neid teemasid arutatud+välismaised.
Viska oma Sigullist see tagaiste välja ja sõida, on sõidetud nii ja sõidetakse tänagi,
iseasi mis see annab, keevitame veetorust mingi kaikarägastiku ka salongi ja ongi vägev,
veel parem oleks teha PVC torust, siis ei saa trahvi ka ja ära ei tapa kui pea ära lööd.
Tegelikult tahan öelda, et Ladaklubi mehed on siin juba kõik ära proovinud, tehke nii
paljugi järgi ja kui OTSING enam midagi ei anna siis pajatage meilegi.
Loodan, et kellegile liiga ei teinud, ikkagi vaba teema ja noored mehed-kõik veel ees!
Jõudu.

Postitatud: 12 Veebr 2013 23:31
Postitas reiner
Kahekohaliseks peaks saama vormistada. Muidugi tuleb A.Hansovile teha vastav avaldus. Mind huvitab lihtsalt see, et mis sinna põhjenduseks kirjutada. :)
"Poolpuuri" ja/või peakaare kohta täpselt midagi öelda ei oska.

Postitatud: 12 Veebr 2013 23:35
Postitas Sander
No sa võid turvakaare küll ise keevitada aga see peab vastama ka nõuetele. Lihtsam on asi siiski professionaali juurde viia.

Postitatud: 13 Veebr 2013 00:20
Postitas PuZuP
 
reiner kirjutas: "Poolpuuri" ja/või peakaare kohta täpselt midagi öelda ei oska.

Võib. Täpselt samamoodi nagu ümberhitusloaga - avaldus.
Keevitaja peab omama sertifikaati ning ka selle koopia tuleb esitada auto ette näitamisel.

Postitatud: 13 Veebr 2013 21:08
Postitas ToM
 
PuZuP kirjutas: Võib. Täpselt samamoodi nagu ümberhitusloaga - avaldus.
Keevitaja peab omama sertifikaati ning ka selle koopia tuleb esitada auto ette näitamisel.
On vastava määruse vms kohta mingi viide ka või tegu kirjutamata seadusega?

Postitatud: 13 Veebr 2013 22:56
Postitas PuZuP
Täpselt nii nagu meie banaanivabariigis asjad käivad - läbi bürokraatiaprisma.
Ehk siis otsest kirjet ei ole. Seadusemuudatus on küll koostamisel, kuid vastu võtmata. Ehk siis kõik toimub läbi ümberehituse hetkel. Taotled ümberehitusluba vastava dokumentatsiooniga. Kui kõik põhjendatud ning ohutusreeglitega kooskõlas, üldjuhul ei ole probleemi.

Postitatud: 05 Mär 2013 20:46
Postitas Sander
Sain ARK'ist kirja tagasi.


Tere,


Ohutuskaare võib paigaldada, kui tagumised istmed on eemaldatud. Peab täitma 74/60/EMÜ
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 408:ET:PDF
nõudeid interjööri osas. Turvapuuri paigaldamine ei ole lubatud.

Ohutuskaare paigaldamise eelnevalt tuleb esitada skeem ja gabariit mõõtudega vaated planeeritavast konstruktsioonist.

Ohutuskaare paigaldamise tingimused:
— esiistmete taga;
— eemaldada tagaistmed ja tagumised turvarihmad;
— püsiv paigaldus;
— ei tohi mõjutada mingil viisil reisijate salongi üldist funktsionaalsust (ümarusraadiused);
— ei tohi paikneda pea liikumispiirkonnas jne.

Istmete selja taga olev ohutuskaar on lubatud. Vältida tuleb raami jäämist pea liikumispiirkonda, istmete ja sõitjateruumi funktsionaalsus ei tohi häiritud saada. Ohutuskaar peab olema paigaldatud kindlalt ja selle paindekohad ei tohi olla keevitatud põlvedest valmisatud. Peab olema painutatud ühest torust toorikust. Materjalidena on lubatud kasutada külm tõmmatud täppistoru: Ohutuskaare korral kas 45x2,5mm või 50x 2mm, tugitorude korral kas 40x2mm või 38x 2,5mm.


Tagumised istmed koos turvavöödega tuleb eemaldada.

Peale algset kinnitust skeemile ja turvatorustiku valmimist, tuleb vormistada registriandmete muudatus istekohtade arvu muutmiseks Liiklusregistris



Lugupidamisega,

Taaniel Tigas
Tehnoosakond
Peaspetsialist
Kirjeldus: cid:image002.png@01CD0761.3C51D330 Maanteeamet
Pärnu mnt 463a, 10916 Tallinn
Tel. (+372) 58556501
taaniel.tigas@mnt.ee
HTTP: www.mnt.ee

Postitatud: 06 Mär 2013 20:59
Postitas Oja
http://www.db-hp.ee/v4/?ford-taunus-cosworth-turbo-73,7

See Taunos peaks olema täiesti legaalne. :)

Postitatud: 06 Mär 2013 21:12
Postitas Sander
Tal on ju sellevõrra lihtsam, et tal ongi kupee auto. Minu probleem seisneski selles, et mul on 4 ukseline sedaan..

Postitatud: 06 Mär 2013 22:38
Postitas undu
Too Taunus peaks ka siiski võistlusautona arvel olema, et numbrid küljes ja saab võistlusele/treeningule ja tagasi sõita, suvalisel ajal sellega tänaval tuiata ei tohi (arvan nii, eks asjaosalised teavad ise paremini). Aga selle vastuse järgi mis sa said oleks asi siis pmst võimalik nagu ma aru saan? :D