Kindlustusest

Kindlustusest

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Vasta
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Miks see laineline "vesi"muster ja helendav valge värv siis nii tähtsad on?
Et mingi imevidin loeks selle mustri sisse salvestatud informatsiooni?
Lugemine lugemiseks ja jälgimine jälgimiseks, kuid mis nipiga infot sel juhul numbrisse (numbris asuvasse kiipi?) talletatakse ja muudetakse (läbisin TÜV - eile polnud kehtivat, täna on), et seda lugeda saaks?
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Kui ei teaks siis ei usuks. Jälgitakse ikka hirmsat moodi. Mobla, auto (reg. number), teemaksu box (näiteks Saksamaal tehakse selle jälgimise tulemusena trahvi töö-ja puhkeaja rikkumise korral. Endal mugav, ei pea otsima maksuterminali. Aga läbi selle boxi jälgitakse mis riigi autod, kus ja kunas laevad koormaid(ka teistes riikides mitte ainult Saksamaal!!!)) Poola teemaksu boxi infot näeb ka kassiir, kes raha peale laeb!!! Tema ju täiesti kõrvaline isik.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Pigem leitakse teid, rekkamehed, üles teiste auto liikumist välja saatvate seadmete abil, kui seda on stange külge kruvitud plekist reg. number. Pean silmas numbrimärki, kui konstruktsiooni.
Nimetasid ka ise mõnda neist (mobiiltelefon, maksekaart).
Lisaksin siia juurde digimeeriku, mille sisus võib vabalt peituda laineid väljastav lutikas.
Samuti GPS ehk naviseade (ka see, mille oled isiklikult poeriiulilt enesele sebinud) ja samuti oled oma tööandja poolt jälgitav läbi teise GPS-seadme, mille kaudu edastatatakse talle infot kõige kohta, mis toimub masina suuna ja asukohaga ja mis revideerib ühe asjana ka kütusepaagi sisu... ( http://ee.navirec.com/ ).

Tean juhust, kus TomTom hakkas lisaraha teenimise eesmärgil edastama trassipolitseinikele tomtom-navisid kasutatavate juhtide liikumiskiiruseid. Juhtum läks ikka väga suure kella külge ja jama oli sellest palju. See tegevus võeti n.ö. päevakorrast maha ja keelustati, aga mitte keegi saa olla ka kindel, et midagi sellist ei jätku. Jätkatakse kindlasti, saladuskatte all, aga siiski.

Numbrimärgi juures kasutatavate materjalide ja konstruktsiooni osas olen aga endiselt kahtleval seisukohal.
Ainus, mida valgust peegeldav värv annab, on see, et liikluskaamerate poolt on tekst pimedal ajal paremini loetav.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Soomlased ajast maha jäänud.

Postitus Postitas SexSix »

a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Käies eile Salva kindlustuses kontrollimas lepingute kehtivust, selgus, et nädal-paar tagasi hakkas Salva arvestama riskikoefitsendi määramisel elukoha järgset registreeringut. Seega ntx minul tõuseks praeguse 70 asemel Tallinna autoks saades ühe konkreetse auto pealt aastamaks 117 peale.
Mis seal siis ikka, hüvasti Salva kindlustus.
Mis puutub lepingutesse, siis selgus, et tähtajatu lepingu puhul pole tarvis käia seda enam iga kahe aasta tagant uuendamas.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ma usun, et kõik kindlustuse pakkujad arvestavad varsti elukohajärgset asukohta!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Mitte varsti, vaid juba ammu arvestatakse.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Kõik siiski veel ei arvesta. Kui aprillis nendega jaurasin, saatsid kolm pakkujat kohe tagasi vastuse, et saatke tehn. passi järgne registreering, me ei saa ilma selleta hinnapakkumist teha. Kuid ilmselgelt seda teed minnakse.
Võrdluseks on hea võtta iizi.net. Seal on hea võrrelda hindasid. Salva korral pane mis piirkond tahes, ikka tuleb sama kirves.

Toon võrdluseks ka hinnad:
RSA - 53.81
Inges - 58.24
BTA - 68.79
IF - 99.97
Gjensidige - 112.53
Salva - 117.66
Ergo 146.92
Seesam - 160.65

Nagu näha, on ülemise ja alumise käärideks kolmekordne vahe. Iga auto puhul pole pingerida täpselt sama
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kui juhtud olema SEB või RSA klient varasemast, siis peaks otse nendelt pakkumist võttes (ilma kindlustusmaaklerita) veelgi parema hinna saama. Lisaks on SEB teatud taseme klientidele olulisi kindlustussoodustusi RSAs kindlustamisel.
Ainukene probleem, et neil pole mugavat e-teenindust. Tuleb saata eraldi pakkumise küsimise teade.

Samuti pakuvad ka IF, BTA ja Inges enda kodukal tehes soodsamat hinda. Muud on alati nii kirvest hinda küsinud, et ei vaevu otse uurimagi.

Mu meelest kõige mugavam on IFi süsteem, isegi kui varasemat lepingut või poliisi pole, logid id-kaardi/mobiil-id-ga sisse ja 5 minuti pärast võid värske kindlustusega sõitma hakata. Teiste süsteemid sh iizi oma on oluliselt ebamugavamad kasutada. Iizi teade on ikka "tore" - paned kindlustuse kehtima hakkamise esimesel võimalusel. Või valides kuupäevade valikust kehtima hakkamise alates järgmisest päevast. Mõlemal juhul tuleb teade, et enne kaht-kolme päeva nad kehtima hakkamist ei garanteeri. Mis mõttes!? Või siis Ingese e-teenus, et peab kontoris füüsiliselt sõlmima lepingu ja siis võid internetist poliisi osta. Taolised e-lahendused tekitavad pigem tunde, et kao minema mu juurest, tegelt ma ei taha sind kindlustada.

Elukohta vaatavad enamused rahvastikuregistri põhiselt. Aga, kui on olemas varasemast leping, kus kirjas ei ole rahvastikuregistris olev aadress, siis võetakse automaatselt aluseks lepingus olev aadress. Seega näiteks Iizy-st saad ühe pakkumise (rahvastikuregistri alusel), otse maakleri kodulehelt teise (lähtuvalt auto väidetavast "elukohast").
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Vaatame seda "tühja" (ilma poliisita) lepingu nõuet nüüd natuke teise nurga alt. Oletame, et ma käin kohalikus külapoes leiba ostmas ja pean sõlmima lepingu. Ja kui ma mingi x aja jooksul leiba ei osta, siis nõuab pood lepingu uuendamist ja ähvardab mingi raha kaseerimisega selle aja eest, kui ma leiba ei ole ostnud ja lepingut sõlminud. Absurd? Aga ongi ju!

Muuseas kindlustuslepingut hakati nõudma aastal 2001, varem sarnaneski poliisi ostmine leiva ostmisega. Maksid ja said pätsi (poliisi) kätte ja oligi kõik. Isiklik kogemus ja küsitlused tutvusringkonnas näitavad, et kui sõiduki viimane poliis lõppes enne 2001, siis ei ole omanikud mingeid ähvarduskirju saanud.

Mulle on ka ühe sõiduki kohta ähvarduskiri tulnud. Õigemini 2 kirja, nii kindlustusest kui LKFist. Läksin siis kindlustusse lepingut uuendama ja küsisin, et miks inimesi niimoodi pedereeritakse. Vastus oli, et ARK avaldab survet.

Põhiseadusest saan mina aru nii, et sõiduk kui eraomand on püha ja puutumatu. Seega on igaühe oma asi, mida ta sõidukiga teeb. "Tühja" lepingu nõue aga põhineb mõttekonstruktsioonil, et kui pole poliisi ostetud, siis pole ka sõidetud, et siis on tegemist "romuga", mis tuleb kiiremas korras maa pealt ära hävitada, või ennast pidevalt alandamas käia (kas ajutiselt arvelt maha võtta või käia "tühja" lepingut tegemas.) Või eeldatakse, et suur hulk inimesi kütab ilma kindlustuseta ringi? Siinkohal peaks ikkagi austama inimese vaba tahet: kui inimene tahab liikluses osaleda, siis ostab ta poliisi ja kui ei taha, tuleb ta rahule jätta.

Ja mida see "tühi" leping annab, kindlustuskaitset see ju ei paku. Oletame, et mul on kuuri taga ilma lepinguta ja seega ka kehtiva poliisita auto. Tulevad öösel külapoisid, pumpavad kummid täis ja lükkavad auto minema. Kui nad seejuures mingi kindlustusjuhtumi põhjustavad, siis mis on vahet, kas leping kehtib või ei?

Ja kõige absurdsem kogu kindlustusvärgi juures on see, et "surnud" (liikumisvõimetul) sõidukil peab olema leping, aga surnud omaniku sõidukit kindlusta palju tahad, raha võetakse hää meelega vastu ja muu ei huvita kedagi.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Tervist.
Mina jõudsin nüüd mingi lahendini. Vahetasin kindlustuspakkuja Salva teise pakkuja vastu. Nemad võtavad tehn. passi registreeringu aluseks. Salva elanikeregistri, milleks on minul Tallinn. Hinnad siis järgmise aasta poliiside omad.

Auto 1 (piirkond muu, poliis aastane) - Salva 120.-, Teine pakkuja - 46.-
Auto 2 (piirkond muu, poliis aastane)- Salva 120.-, Teine pakkuja - 46.-
Auto 3 (piirkond muu, poliis aastane)- Salva 119.-, Teine pakkuja - 59.-
Auto 4 (piirkond Tallinn, suveperiood, 6 kuud)- If 70.-, Teine pakkuja 37.-

Maksin kokku nende pealt järgmise aasta kindlustuse eest nelja auto pealt kokku 189 eur. Senistele oleks maksnud sama eest 430.-
Lisaks oli meeldivaks üllatuseks, et saab osta poliisi ka ette, kehtivuse algusega tulevikus. Nii näiteks saaks praegu ühele põhjaliku remondi saanud autole ülevaatuse kaheks kuuks, veebruaris aga tuleks teha uuesti ülevaatus. Las seisab veel paar kuud, nii ehk naa on selle kallal veel nokitsemist küllaga ja vaja teda praegu pole. Tegin sellele kindlustuse alates 01.02.2014. Samuti autole number 3, mille poliis lõppeb jaanuari lõpus Salvas. Teise pakkuja juures algab uus poliis aga jaanuarikuu järgmisel päeval. Ka auto number 4 tegin poliisi alates aprillist 2014 pooleks aastaks.

Ühel senisel kindlustajal ajas suur tükk suu löhki. Ilmselt mõeldi, et nüüd hakkab raha voolama.
Ei hakka. Hoopis vähemaks jääb.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

Mina kasutasin lkf'i kalkulaatorit ja sain ka mitmekordse hinna vahe erinevate firmade vahel. Lisaks avastasin, et iizi paneb igaks juhuks ~10 eur'i otsa kindlustuse maksumusele.

https://hermes.lkf.ee/?utm_source=Googl ... 3god5WgAWg

Lkf'i järgi mõnel firmale ei ole vahet kuhu auto registreeritud on, hind sama (kõige odavam) olenemata asukohast.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Kui isik põhjustab automaatse kindlustuskaitse kehtimise ajal õnnetuse, siis tuleb tal lisaks tasuda 640 euro suurune omavastutuse summa. ..

Kuidas seda veel nimetada? Topeltväljapressimine?
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Kas selliste, vabandage väljendust, idiootsuste vastu ei peaks mingil moel kollektiivselt protesteerima? Omal ajal (vt mu eelmist postitust) üritasin probleemi ajakirjanduses tõstatada, aga kahjuks ei võtnud keegi vedu, ju siis oli nende arvates pseudoprobleem. Ma siiski usun, et see puudutab paljusid inimesi.

Ajutine arvelt maha võtmine oleks muidugi lahendus, aga minu teada saab seda teha vaid tähtajaliselt. Ühesõnaga - pead ennast regulaarselt alandama, käima edasi-tagasi, vabandage väljendust, nagu m***inahk. Mõnel ei pruugi närvid vastu pidada. Pealegi, kui omanikku "romu" ei häiri, siis kelle asi see on. Sõiduki füüsilisel eksistentsil ja registrikandel ei eksisteeri eriti tugevat seost. Liiklusregister ei ole füüsiline vaid virtuaalne ruum. Niikaua, kui inimesed oma "romusid" riigile kuuluvas garaažis ei hoia, vaid nad kandena kuskil serveris seisavad, ei peaks ju probleemi olema.

Palun, elage ise ja laske ka teistel elada! Pole raske arvata, kelle huvid siin mängus on. ARK ("romude" kustutamine võimaldab meie sõidukipargist euroonudele head muljet jätta), "keskkonnasõbraliku taaskasutusega" tegelevad firmad, lammutused, kindlustusfirmad (vaesekesed pidavat olema liikluskindlustusega suures kahjumis:o ) ja muidugi riik, mis Karl Marxi väitel on vägivallaaparaat.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Pole paha mõte. Kuid kes hakkab eestvedajaks? Poleks kohustusi liialt, hakkaksin. Sellega tuleks sel juhul aktiivselt ning väsimatult tegelda terve meeskonnaga kes hõlmab paljusid erinevaid autoomanikke gruppe. Kust leida selline/sellised inimesed? Või lausa korjata igaühelt 5 euri ning palgata jurist asjaga tegelema? Mina maksaks küll selle viieka. Ning kui kümme või rohkem tuhat autoomanikku sama teeks. Tohutu ettevõtmine.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Jah, Arvos´el on kahtlemata õigus. Meie, eestlased, oleme üks kummaline rahvas. Tagaselja oleme varmad kiruma, kuid ikka allume lamba kombel igasugu lollustele. Määä! Määääää! Enda eest seismine ei ole kombeks. Kõik kiruvad, aga kui mõni üksiküritaja või ka suurem grupp millegi suhtes avalikult välja astub, siis netiruumis ilgutakse hoopis nende kallal. Määäää!

Probleemile tuleks siiski tähelepanu juhtida. Minul on vähemalt isiklikul tasandil teatud ideed olemas. Kui mind veel kord peaks seoses "romuga" kuhugi ametiasutusse kutsutama, siis riputan "romu" numbri endale nööriga kaela, võtan rooli kätte ja teen suu või taguotsaga põrrrrrrr! Ja kui keegi peaks mulle veel mõne ähvarduskirja saatma, siis saadan mina sellise asja vastu:



Pilt


Võibolla teen ma ennast küll lolliks, aga kaotada ei ole midagi: juba mu esimene klassijuhataja arvas, et mul pole peas kõik korras.

Tegelikult on probleem ikkagi palju laiem, sellest võiks pikalt kirjutada. Lühidalt öeldes taandub asi inimese ja riigi suhetele (kes on tegelikult tähtsam? kas sund ja vägivald on lahendused?) Teine aspekt on loodusseadused ja inimese tehtud seadused. Esimesed alluvad loogikale ja neid pole võimalik muuta, teiste puhul see ei kehti. Nii näiteks on Eesti Vabariigi põhiseadus iseendaga vastuolus, rääkimata tuhandetest alamatest seadustest. Kõik inimesele põhiseadusega antud vabadused ja õigused kaotavad kehtivuse siis, kui see riigile kasulik pole. Juriidiliselt ajupestud inimesed neid vastuolusid muidugi "ei näe". Meile määritakse tõsimeeli pähe igasugu valet ja demagoogiat, mis ei allu mingile loogilisele analüüsile. Eriti kehtib see ""keskkonna" säästmise" kohta, kus retoorika ja tegelikkus on diametraalselt erinevad. Mis imeasi see "keskkond" üldse on? Mina, rumal külamees, ei tea. Töökeskkond, elukeskkond, veebikeskkond?

Konkreetse kindlustusteema juurde tagasi tulles peaks meelevalselt ja loogikavabalt seotud asjad lahutama (kindlustusleping ja poliis, sõiduki füüsiline eksistents ja arvel/mittearvel olek jne) Vägisi püütakse inimesi sundida oma "romudest" loobuma. Mida järgmiseks? Hakkame pensionäre ja invaliide tapma? Riigile ja matusebüroodele oleks see ju väga kasulik.

Millise loogika alusel aianurgas seisva vana masina omanikke šantažeeritakse? Keda need häirivad? Liikumisvõimetu masin ei põhjusta kindlustusjuhtumit ega "saasta "keskkonda"". Aga näed, leping peab olema. Seevastu ei huvita mitte kedagi, kas inimene saab iga päev kõhu täis või kas ta külastab regulaarselt arsti. Ah et see ei ole "keskkonda" ohustava ja "kindlustusjuhtumeid põhjustava" "romuga" võrreldes ohtlik? On ikka küll. Kui inimesele seoses "romuga" süstemaatiliselt pinda käiakse, võib ta ühel hetkel hulluks minna ja kirve kellelegi pealuusse lüüa.

Sorri, et pikk jutt, aga seda jätkuks mul veel. Veelkord: ela ise ja lase ka teistel elada. Ära tee teistele seda, mida ei taha, et endale tehakse.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kas hr. PikkPresident seda teemat ka paralleelselt jälgib?
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... 73&page=10
Seal on mõnigi päästev konks sisse kirjutatud.
Mul ka kaks seisvat kere.
Õnneks pole veel keegi tülitanud ja ise ka torkima sitta ei hakka. Elu on näitanud, et võib koleda haisu ülesse võtta :D.
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Postitus Postitas PikkPresident »

Ei, logman, kahjuks pole PikkPresident juba tükk aega AMFi nuusutanud ega sisse loginud (seal ta küll teise nimega nagu logmangi.)

PikkPresident on hoopis viimastel öödel üsna halvasti maganud ja päevalgi haige jänese kombel ringi käinud. Ja kahetsusega tõdenud, et ilmselt hakatakse peagi tema kallal viisakalt väljendudes kreeka armastust viljelema. Peale selle on ta mõelnud, kas sellised asjad saavad demokraatlikus riigis toimuda ja leidnud ka vastuse.

Et mitte hulluks minna, tegi PikkPresident hoopis sellise vägitüki, et pesi ühe "romu" puhtaks, pumpas kummid täis, paigaldas aku ja peale mõningasi ponnistusi nautis mootori võrratut nurrumist. Sõitma ta siiski ei läinud, seda küll mitte juriidilistel vaid tehnilistel põhjustel. See-eest niheles ta juhiistmel, meenutas vanu aegu ja mõtles: kui see auto vaid rääkida oskaks...

Aga isand logmanile igatahes suur tänu! Kui PikkPresident aega leiab ja keskenduda suudab, siis küllap ta ka tutvub materjaliga.

Minu sügavam sõnum on siiski selles, et katusekambris "konksutamisest" pole pikemas perspektiivis abi, kui vundament mäda on. Probleeme ei saa lahendada tegeldes tagajärgedega, vaid alustada tuleb põhjustest. Kui nendega tegelda, kaovad tagajärjed iseenesest. Tagumiku kaudu ei ole mõtet hambaid ravida.

Põrutan otse välja, et süsteem, mis ei austa inimese vaba tahet, mis manipuleerib inimestega, mis põhineb valedel ja kahepalgelisusel, mis ei austa Looduse (universumi) aluspõhimõtteid, kaevab sellega endale hauda. Vägivald ja sund (Loodus neid mõisteid ei tunne) pöörduvad varem või hiljem selle kasutaja vastu. Kõik, mis me teeme, teeme lõppkokkuvõttes iseendale. Väga kasulik oleks kõigil sellest aru saada, eelkõige iseenda huvides.

Kui kuningas on alasti, tulebki see välja öelda, mitte vigurdada ja lolli mängida.
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
Vasta