hm kuna jutukas kysiti kes on rulnokad siiis...

hm kuna jutukas kysiti kes on rulnokad siiis...

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Suletud
d
dj speed up
Suletud kasutaja
Postitusi: 33
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

hm kuna jutukas kysiti kes on rulnokad siiis...

Postitus Postitas dj speed up »

Rullnokkade välimääraja
Eesti Ekspress, 30.07.2003



ALGAJA RULLNOKK: Sellesse liiki kuuluvad ka Wremja staarid Aiku ja Pets.



Kõik rullnokad ei kanna nokkmütsi - rullnoklaste sugukonnas on vähemalt seitset eri liiki isendeid.

Rullnoklaste sugukonna üldtunnused
Erinevalt levinud arvamusest pole nokatsi kandmine rullnokale kohustuslik. Rullnoklus ei sõltu vanusest, sissetulekust, ühiskondlikust positsioonist, rahvusest ega perekonnaseisust. Väidetavalt eksisteerivad ka naisrullnokad, kuid vähesed on neid näinud. Rullnoklus tekib sõltumatult riigikorrast ja geograafilisest asukohast.

Põhilised iseloomujooned: ülim ülbus ja haiglane egoism. Mõtestatud ajutegevust esineb harva. Refleksidest täheldatakse parema labajala tõmblemist, mille võib vallandada mistahes väline mõjur. Kaugelearenenud alaväärsuskompleksi ja kehva suguelu püüab kompenseerida suurema, kiirema ja võimsama auto omamisega.

Juhioskustelt jääb eluks ajaks algajaks. Istub lamaskil, roolini ulatub ainult kahe sõrmega ja vaatevälja jäävad ainult puuladvad. Kaasliiklejaid on tüütud putukad, kelle olemasolu ainus mõte on nende "võitmine" ristmikult minemakiirendamises. Jalakäijad on saamatud tohmanid, kes pole suutnud autot osta. Erandiks noored blondiinid, kelle ees tuleb silma paista.

Kahtlustab, et midagi sellist nagu liikluseeskiri oli vist olemas küll. Punase fooritule all peatub ainult siis, kui see on põlenud juba üle kümne sekundi. Enesetunde tõstmiseks püüab isegi presidendi korteežist, rääkimata teistest kaasliiklejatest, paremalt poolt mööda sõita.

Caater, Scooter või Meie Mees mängib autos nii, et seda on kuulda ka naaberlinnas.

PISIRULLNOKK
Alaealine. Liigub tavaliselt jalgrattaga, erandjuhul motorolleriga. Kiivrit ei kanna, sest see on tittedele. Kohustuslik vormiriietus ?Michael Schumacheri müts ja Michael Schumacheri särk ? on ostetud Kadaka turult .

Sõidab ainult kõnniteel, tehes jalakäijate vahel motokrossimanöövreid. Kõik kurvid läbib plokkis tagarattaga ja külg ees, seepärast on kaks korda kuus tarvis osta uus tagarehv. Sagedate kukkumiste ja kokkupõrgete tõttu ei pea ükski ratas vastu üle ühe suve.

Tüüpiline sõiduk: vinge marginimega kahe amordiga maastikuratas.
ALGAJA RULLNOKK
Tavaliselt nolgieas, kuid eriti maapiirkondades võib leida pensioniealisi isendeid. Sellesse liiki kuuluvad ka Wremjast tuttavad Aiku, Pets ja teised. Taustast väljalõigatud roheline vahtraleht on kleebitud masina kerele. Auto roostes, siit-sealt pintsliga üle värvitud. Ees, taga ja külgedel isearetatud spoilerid.

Valuveljed (igal rattal isesugune) ostis lammarist hinnaga 50 krooni tükk. Rehvid pärinevad samast. Need on kõik ühesugused ? lootusetult siledaks kulunud.

Õhtuti kogunevad hamburgeriputkade juurde ? ringisõitmine kulutab bensiini, aga selleks pole raha. Põhiline jututeema: väljamõeldud seiklused autodega ja väljamõeldud seiklused naistega. Lemmikjook longero pooleteiseliitrises pudelis. Unistab 3. seeria BMWst.

Tüüpiline sõiduk: mark pole oluline, peaasi, et odav.

Edasijõudnud rullnokk
Sõiduk parem kui algajal, sageli rohelise vahtralehega. Spoileriring on kohustuslik, samuti lääpas rattad. Rehvid on nii laiad, et segavad sõitmist.

Kaunistab autot ohtrate kleepsudega (Nike, Pioneer ja OZ Wheels). Vanemad kinkisid kooli lõpetamise puhul väikeauto, millelt ta eemaldab mootori töömahtu näitava kirja 1.1. Turvavööd ei kinnita, sest "nii surevad tõelised mehed".

Sõidab naaberlinna tuttava tuttava juurde uusi tosse ostma koos kuue sõbraga kahes autos. Teel unustab aadressi, aga helistada ja üle küsida ei saa, sest Simpel sai juba üleeile tühjaks.

Palaval suvepäeval kogunevad rahvarohketesse randadesse võimalikult veepiiri lähedale. Vette ei lähe. Võistlevad hoopis, kelle autostereo teeb kõige vingemat häält. Õhtuti ja öösiti tiirutavad ringi, lootes leida mõnd striitreissi.

Tüüpiline sõiduk: 3. seeria BMW, Honda Civic, Opel Calibra. Eriti vingel juhul ilustab autot numbrimärk "AIKU1", "PETS7" või "VOLLI666".

Pintsaklips-rullnokk
Levinud põhiliselt suuremates linnades. Tavaliselt keskastme riigiametnik või keskastme juht erafirmas. Kohtumised lepib kokku nii tihedalt ja üksteisest nii kaugele, et õigeaegseks kohalejõudmiseks oleks vaja raketti. Maanteel sõidab vähemalt 120ga, aga hilineb alati pool tundi.

Politseid kardab nagu tuld, sest liisingu ja majalaenu tõttu pole millegagi trahvi maksta. Suviti kogunevad nädalavahetusel Pärnusse, talviti Otepääle, aastaajast ja nädalapäevast sõltumata üleshaibitud massiüritustele.

Tüüpiline sõiduk: paari aasta vanune liisinguauto, mark pole oluline. Kõlbab ka pruugitud Audi, BMW või Mercedes.

Alamliigid. Minister-pintsaklips-rullnokk, võib ka lipsu mitte kanda, sõidab koos vanematega, politseile jääb vahele tosin korda aastas, oma käitumises vigu ei leia. Politseinik-pintsaklips-rullnokk: sõidustiililt meenutab taksojuht-rullnokka (vt allpool), kinnipidamisel selgitab liikluspolitseinikele, et tahtis nende tööd kontrollida. Poliitik-pintsaklips-rullnokk: on siiralt üllatunud faktist, et purjuspäi ei tohi autot juhtida ? Paapua-Uus-Gineas ei ole see keelatud.

Jõmm-rullnokk
Poe ees pargib auto invaliididele mõeldud kohale või poole meetri kaugusele peauksest. Liiga aeglaselt sõitva kaasliikleja peab kinni ja annab peksa. Tänaval liigikaaslast kohates peatub ja ajab veerand tundi juttu, ülejäänud liiklus seisab. Linnas vahetab iga saja meetri järel sõidurida. Suunatule olemasolust pole teadlik, selle asemel kasutab signaali.

Möödasõitudeks kasutab ka bussipeatusi, kõnniteid ja haljasalasid. Tallinnast Tartusse jõuab kõige rohkem pooleteise tunniga.

Kogu autosoleku ajal räägib mobiiltelefoniga. Piduriklotse vahetab korra nädalas, sidurit kaks korda kuus, rehvid peavad vastu tuhat kilomeetrit.

Tüüpiline sõiduk: S-klassi Mercedes, 7. seeria BMW.

Rikkur-rullnokk
Kaks maja edasi töötava advokaadi juurde läheb autoga, tekitades teel vähemalt kolm liiklusohtlikku olukorda. Kuigi teenib 100 000 krooni nädalas, ei raatsi parkimise eest maksta. Jätab auto, kuhu juhtub. Keskmiselt kord nädalas veetakse see ära.

Maanteel põhimõtteliselt alla 120 ei sõida, sest nii hea autoga ei saagi aeglasemalt liigelda. Foori taga oodates ei malda paigal seista, veereb vaikselt kogu aeg edasi. Kui roheline lõpuks süttib, on veerenud nii kaugele, et enam foori ei näe ja jääb kaasliiklejatele jalgu.

Aeg-ajalt satub melanhooliasse, paneb mängima Barry Manilow plaadi ja kulgeb maanteed mööda kiirusega 30 km/h, sigar suunurgas tolknemas. Satub hüpnootilisse seisundisse järgmiste lühendite peale: AMG, Carlsson, Brabus, Lorinser, Hamann, Alpina, RS6, S8. Lapsele ostab 16. sünnipäevaks Civic Type-Ri, millega too nädala pärast puusse põrutab.

Tüüpiline sõiduk: Saksa noobelmarkide erimudelid, suured džiibid.

Taksojuht-rullnokk
Eriti levinud Tallinnas. Professionaalne mölakas, rullnoklus pole talle elustiil või hobi, vaid töö. Sõidustiil on selline, et isegi liivakotil hakkab tema taksos halb. Tõmbleva liikumisviisi tõttu kulutab auto bensiini ettenähtust kaks korda rohkem. Signaali kasutab tihedamini kui pidureid. Läbib tee Viimsist Õismäele ainsatki korda suunatuld kasutamata.

Sõidu ajal sõimab vahetpidamatult kaasliiklejaid, kes talle küllalt aupaklikult teed ei anna. Vihkab eestlastest kliente, sest need ei taha litsimajja sõita.

Tüüpiline sõiduk: takso.


:lol:lol:lol:lol
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Veel rullnokkadest:
http://www.zone.ee/kommentaar/

Huvitav on vaadata, et rullnoka teema ärgitab alati inimesed ülesse, ükskõik kus. Sama lugu, millega see teema algas, võtke seda naljana, aga inimesed tunnevad ikka solvununa, vihasena jne. Loomulikult ei saa me teha üldistusi kõigi kohta, kuid seal kirjeldatud tüübid on täiesti olemas meie igapäevases liikluses.

Ka minu toodud lingis tehakse otse maha seda, mis mulle meeldib, kuid siiski on päris hästi ka seal rullnokkasid määratud. Tegelikkuses ongi isegi huvitavam vaadata ja lugeda, kuidas mõned kukuvad kaitsma oma ideaale. :D

Tean piisavalt inimesi, kelle jaoks mesa või bemm ei ole maailmas ainukesed autod, mille nimel elada ja töötada, tean ka vastupidiseid näiteid. Kahtlemata on nad head autod, kuid minu jaoks emotsiooni vabad, ilma hingeta. Minu jaoks peab olema autos see "midagi", mida ei osakagi sõnadega kirjeldada. Ometi on see olemas originaalis ja väga paljudel teispool Suurt Lompi. Aga hästi otsides leiaks seda ka Euroopast. Osalt on see kindlasti ka enda kätega tehtud töö auto juures.

Ühesõnaga tahtsin öelda, et rohkem huumorimeelt ja, et maailmas on erinevaid inimesi.
Suletud