1. leht 2-st

Unic ehk must number.

Postitatud: 28 Jaan 2010 11:42
Postitas SexSix
Kindlasti on veel kellegil kavatsus taotleda oma VAZ-ile musta numbrit, et saada tunnustust oma või siis tellitud tööle.
Kavas siis ühte VAZ-i hakata nullist ehitama. Aga et, ei peaks hiljem tehtut üle tegema, proovin saada võimalikult palju teavet enne kui midagi valesti teha.
Automoto.ee-st lugedes on latt väga kõrgele aetud- auto peab olema nagu äsja konveierilt tulnu ( VAZ ju vaevalt 35. aastane). Poldid, mutrid ja seibid uued. Roostet või tolmu-pori ei tohi olla mitte kuskil (va. väljalaske torustik).
Palun siis just VAZ-iga seoses infot või siis kontakte kust saada infot.

Postitatud: 28 Jaan 2010 12:33
Postitas MAZ
Ei taha kritiseerida neid must numbri idee autoreid aga mulle tundub,et see asi on selle 99% originaalsuse osas ülepingutatud.
Mujal arenenud maailmas jagatakse "uunikumi" staatus vähe teisiti.
Kriteeriumid ei ole alati lõdvamad kui meie süsteemis samas tundub mulle
,et seal suhtutakse kuidagi paremini sellesse,mida sa oled teinud,et oma
masinat hoidnud või ehitanud ajastukohasena kui vähegi võimalik.
Minul pole kavas esialgu mingisugust musta numbrit taodelda, selleks
on vaja ka resurssi (raha) mida mul ei ole ja ilmselt minu huvi ka on üle läinud.
Samas mida annab see must number reaalselt juurde???

99%.

Postitatud: 28 Jaan 2010 13:01
Postitas SexSix
Noo, vast 95% ikka üle 35. aastase auto puhul!
Ja ZAZ-id, M-id ja VOLGA-d jne. on ju musta numbriga aga VAZ-i veel ei ole?

[Muudetud: 28-1-2010 SexSix]

Postitatud: 28 Jaan 2010 13:33
Postitas Mel
http://www.unic.ee/vanasoiduk.htm

Seal on ka ekspertide andmed olemas. Võib nendega plaanidest otse rääkida.

VAZ-iga ei tegele keegi?

Postitatud: 28 Jaan 2010 14:08
Postitas SexSix
Ei leidnud kedagi, kes tegeleks VAZ-iga? Ehk siis Vene tehnikaga seotud isikud?

Postitatud: 28 Jaan 2010 14:11
Postitas logman
Küsi otse Via käest, et mida talle seletati, kui mingile "suurele ninale uunikumide alalt" oma kopikat tutvustas.

Ok!

Postitatud: 28 Jaan 2010 16:22
Postitas SexSix
Tahtmine on teha uuest kerest replika VAZ 21011-75. Uuel kerel teine kerenumber, torpeedos on auk pidurivõimendi jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud pidurivõimendit), lisaks mõned augud lanseronides releede jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud releesi pool-ja täistulede jaoks) jne. Stanget katvad kummiribad olid otsast otsani (ilma otstesse käivate plastotsateta). Erinevusi on veel palju.

Postitatud: 28 Jaan 2010 21:14
Postitas viaccess
Minuni jõudnud info järgi Eestis olemas kopikas musta numbriga, ka teine Tõrva päritoluga varsti saamas seda............
Küsimusele vastan et mida must number annab???? kasvõi seda et ÜV on 4 aasta tagant.........

Postitatud: 28 Jaan 2010 22:00
Postitas VAZ
Algselt postitas: MAZ
Samas mida annab see must number reaalselt juurde???

Nii lolli küsimust pole tükk aega lugenud.
Kui sa Ladat igapäeva autona kasutad vms, siis ära üldse hakka oma peakest selle teemaga vaevama.

Postitatud: 29 Jaan 2010 09:21
Postitas kopeika70
Olen seesamune Tõrva mees,kes taotleb uuniku numbrimärki.
Algul arvasin lihtsameelselt,et kuna tegemist oli hästisäilinud tehasevärvis isendiga,läheb asjaajamine lihtsalt.Tegelikkus aga on selline,et sai lammutatud täielikult juppideks ning nüüd kestab ehitus juba teist talve.Iga pisijupp vajab põhjalikku puhastamist ja värvimist või kollast tsinkimist.Seda enam,et tegemist on esimese tootmisaasta kopikaga,millel palju FIAT kirjaga polte ja muid juppe.Loodan kavadeks valmis saada ja siis uuele taotlusringile minna.
Loomulikult ei ole see töö odav ning seetõttu jääb auto tulevikus ikkagi sisuliselt muuseumieksponaadiks.

Kuidas meeles pidada varuosade nimistut?

Postitatud: 02 Veebr 2010 19:17
Postitas SexSix
Kuidas meeles pidada varuosade nimistut, et mis olemas mis puudu?
Tuli selline asi pähe, et võtta varuosade kataloog ja seal siis vastavad detailid ühe kaupa ära "ristitada" mis olemas on. Muidugi peab see kataloog igal shopingul käeparast olema.

Postitatud: 02 Veebr 2010 22:11
Postitas Mel
Lõpuks tuli ka teine asjalik link mulle meelde:

http://vanatehnika.ee/modules.php?name=Forums

K: klaasiring.

Postitatud: 03 Veebr 2010 10:14
Postitas SexSix
K: klaasiring. Kas on võimalik tellida kõik ukseklaasid (näiteks Venemaalt) ilma markeeringuta? Et siis hiljem vastavale aastale ise margeering kopeerida. Eestis ELVEKS?

Postitatud: 09 Veebr 2010 01:55
Postitas 06VAZ
Algselt postitas: SexSix
Kuidas meeles pidada varuosade nimistut, et mis olemas mis puudu?
Tuli selline asi pähe, et võtta varuosade kataloog ja seal siis vastavad detailid ühe kaupa ära "ristitada" mis olemas on. Muidugi peab see kataloog igal shopingul käeparast olema.
Mina olen näiteks oma ostetud detailid kõik arvutisse kirja pannud, kui ka samas detailide kataloogi vastava märke teinud.
Juhuks, kui üks kahest "ära kaob", siis on teisest ülevaade olemas, mis asjad on ostetud ning mida veel juurde vaja.

Postitatud: 03 Aug 2016 21:33
Postitas SexSix
Taruvaras
Küsimus Teile. Kas musta numbri taotlemiseks ehitatud tehnika juures on tähtis vaid lõpptulemus? Või on ka tehnoloogial mingi tähtsus?

Postitatud: 03 Aug 2016 23:22
Postitas Anx
Tähtis on, et saadakse võimalikult originaali lähedane tulemus. Äkki tood konkreetselt näite mida silmas pead...

Toon ise ühe näite..

Kui taastad velgi, siis pigem ei tasuks neid hullult lihvida ja kõiki servade konarlusi tasandada, sest omalajal olidki need sellised. Kui täitsa libedaks ajada need siis tunduvad juba kaugelt võltsid. Samuti velje hõbedane värv... kunagi oli ju hõbedane pulber, mis segati kokku ja värviti....sama tulemust väga raske saada...see selline poolmatt hõbe. Mina lasin spetsiaalselt vastavalt läikeastele pärast lakki matistada, et saada selline tulemus. Kuid komisjoni jaoks, pole ka tegelt see nüüd nii oluline.

Postitatud: 02 Dets 2016 11:53
Postitas jtt
 
SexSix kirjutas:Tahtmine on teha uuest kerest replika VAZ 21011-75. Uuel kerel teine kerenumber, torpeedos on auk pidurivõimendi jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud pidurivõimendit), lisaks mõned augud lanseronides releede jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud releesi pool-ja täistulede jaoks) jne. Stanget katvad kummiribad olid otsast otsani (ilma otstesse käivate plastotsateta). Erinevusi on veel palju.
Äkki viitsiks ka 011 kohta nn esimeste mudelite erinevused kokku võtta.
Vähemalt mina ei leidnud kusagilt.
Endal 75 aasta 011 ja musta numbrit taastada ei ole plaanis kuid niisama või remontimisel siiski oleks hea erinevusi teada.
Enda omal on silma jäänud veel paisupaagis sees vasktoru aukudega vastavatel tasemetel, samuti tagumised pidurisilindrid vähemalt kataloogis erinevad hilisematest.

Mõni kõikvõimas võib selle ju ka eraldi peatükiks tõsta.

Postitatud: 02 Dets 2016 15:14
Postitas inimloom
 
VAZ kirjutas: Nii lolli küsimust pole tükk aega lugenud.
Kui sa Ladat igapäeva autona kasutad vms, siis ära üldse hakka oma peakest selle teemaga vaevama.
Ega see nii loll küsimus ei olegi. Musta numbri taga ajamine tihti tähendab kompromissi töökindluses ning see on see, millest on raske aru saada. Kõige suurem kaiff hobiautost on ju ometigi see, et kui tuju tuleb, lähed keerad võtit ja minek. Miks vaevata ennast musta numbri pärast detailidega, mis tekitavad vaid stressi, et millal ta siis nüüd laiali lendab?

Lada on selle poolest vägagi tänuväärne masin, et sellele on saada modernsema ehitusega detaile, mis peavad paremini vastu. Näiteks, mootori poolel on küllalt palju tegevusi, mis teevad masina paremaks, aga ei ole originaalid. Kokkuvõttes loeb ju ikkagi see, et masin autentne välja näeb.

Kõige parem näide tuleb ühelt vanatehnika kogunemiselt. Musta numbri auto, kogu süütesüsteem paras räbal, kaasa arvatud süütejuhtmed. Piisab vähe vihmasemast ilmast ja... FUN! :D

Isiklik tähelepanek vanatehnika ringkonnast on see, et tihti ülistatakse originaali ja musta numbrit. Kui pole must number, siis on prügimäele kuuluv risu. Noorema ja lollimana läksin isegi sellega alt, et kuulasin liiga palju, mida teised räägivad. Oli Gaz 21, kõik pressisid, et tee originaaliks. Käis üle jõu, loobusin. Oleks aga kuulanud sisetunnet ning lihtsalt hot-rodilikuks teinud, sõidaks sellega siiani ning oleks tänaval masin, mida jalakäiatel huvitav vaadata.

Lõpplausena, täiesti adekvaatne küsimus, isegi ei mõista seda musta numbri haipi, aga ilmsel palju sügavamalt läbimõeldud põhjustel.

Postitatud: 02 Dets 2016 15:40
Postitas SexSix
 
jtt kirjutas: 
SexSix kirjutas:Tahtmine on teha uuest kerest replika VAZ 21011-75. Uuel kerel teine kerenumber, torpeedos on auk pidurivõimendi jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud pidurivõimendit), lisaks mõned augud lanseronides releede jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud releesi pool-ja täistulede jaoks) jne. Stanget katvad kummiribad olid otsast otsani (ilma otstesse käivate plastotsateta). Erinevusi on veel palju.
Äkki viitsiks ka 011 kohta nn esimeste mudelite erinevused kokku võtta.
Vähemalt mina ei leidnud kusagilt.
Endal 75 aasta 011 ja musta numbrit taastada ei ole plaanis kuid niisama või remontimisel siiski oleks hea erinevusi teada.
Enda omal on silma jäänud veel paisupaagis sees vasktoru aukudega vastavatel tasemetel, samuti tagumised pidurisilindrid vähemalt kataloogis erinevad hilisematest.

Mõni kõikvõimas võib selle ju ka eraldi peatükiks tõsta.
Väliselt oli stangekumm otsast otsani, ilma plast otsikuteta. Ukse sisemised käepidemed ja ukseklaasi vändad VAZ 2101 omad. Pikk pedaal põrandale kinnitatud. Kojamehe lüliti oli armatuuris roolist vasakul.

Postitatud: 02 Dets 2016 21:10
Postitas sm.vanapagan
 
inimloom kirjutas: Musta numbri taga ajamine tihti tähendab kompromissi töökindluses ning see on see, millest on raske aru saada. Kõige suurem kaiff hobiautost on ju ometigi see, et kui tuju tuleb, lähed keerad võtit ja minek. Miks vaevata ennast musta numbri pärast detailidega, mis tekitavad vaid stressi, et millal ta siis nüüd laiali lendab?

Aga ega siis peale musta numbri tegemist ei ole ju keelatud autot remontida oma äranägemise järgi.