Unic ehk must number.

Unic ehk must number.

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Kasutaja avatar
simmer
Aasta Projekt
Postitusi: 73
Liitunud: 03 Sept 2007 11:05
Asukoht: Lääne-Virumaa
Autod: 2102-75

#21

Postitus Postitas simmer » 02 Dets 2016 23:09

Tere Lada sõbrad!
Tahan oma kogemust seoses musta numbri autoga jagada.Mina ei teinud algusest peale oma autot sellise mõttega et saada must number aga kui masin sai valmis siis üks tunnustatud vanatehnika taastaja arvas et see on sobilik isend vanatehnika ekspertidele anda hindamiseks.
Ma arvan kokkuvõttes et Lada oli taastamiseks väga kerge valik...(olemas kõiksugu kirjandust-katalooge ja pildiraamatuid ning eeskujuks piisavalt originaalis masinaid) ainult aega,raha ja kannatust peab selleks olema aga taastamine vaid seda nõuabki.
Lada oli meie maal kakskümmend aastat väga levinud igapäevasõiduvahend ja masstoodanguna tulnud tehasest ...kui mina omal ajal otsisin oma ühele teisele taastatavale masinale kõikjalt vajalikke detaile mööda laatasid, turgusid ning kõiksugu kuulutusteveergusid siis mulle jäid tol ajal ajal silma vaid uued Lada varuosad ja peaaegu mitte kunagi ei leidnud osasid oma teisele taastamist ootavale sõidukile. Nii lihtne minu auto lugu oligi.
Mina ei pea õigeks, et musta numbrit peab taga ajama. Lihtsalt hobiautona Lada mida saab meelepäraselt ehitada, tuunida ja millega sõita ...on ka äge.

http://album.ee/node/29619999/50361985

Taruvaras
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 02 Apr 2009 16:02
Asukoht: Pärnu
Autod: 2101 1972, 2102 1971, 2103 1973, 21011 1975, 2106 1976, 2105 1980.

#22

Postitus Postitas Taruvaras » 03 Dets 2016 12:10

 
SexSix kirjutas: 
jtt kirjutas: 
SexSix kirjutas:Tahtmine on teha uuest kerest replika VAZ 21011-75. Uuel kerel teine kerenumber, torpeedos on auk pidurivõimendi jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud pidurivõimendit), lisaks mõned augud lanseronides releede jaoks (esimestel VAZ 21011 ei olnud releesi pool-ja täistulede jaoks) jne. Stanget katvad kummiribad olid otsast otsani (ilma otstesse käivate plastotsateta). Erinevusi on veel palju.


Äkki viitsiks ka 011 kohta nn esimeste mudelite erinevused kokku võtta.
Vähemalt mina ei leidnud kusagilt.
Endal 75 aasta 011 ja musta numbrit taastada ei ole plaanis kuid niisama või remontimisel siiski oleks hea erinevusi teada.
Enda omal on silma jäänud veel paisupaagis sees vasktoru aukudega vastavatel tasemetel, samuti tagumised pidurisilindrid vähemalt kataloogis erinevad hilisematest.

Mõni kõikvõimas võib selle ju ka eraldi peatükiks tõsta.

Väliselt oli stangekumm otsast otsani, ilma plast otsikuteta. Ukse sisemised käepidemed ja ukseklaasi vändad VAZ 2101 omad. Pikk pedaal põrandale kinnitatud. Kojamehe lüliti oli armatuuris roolist vasakul.


Eelnevale jutule lisaks veel mõned meenunud erinevused varajasel 011-l, võrreldes hilisematega.
1975. a 011-l on mootoriplokk halli värvi (samuti on hall plokk veel ka 1976.a 06-l). Teadu pärast on hallid reeglina 01 ja 03 plokid, 011 ja 06 sinise plokiga.
Tagumistel katusepostidel ilutsevad veel kroomitud restid (samad mis 03-l), 1976.a autodel juba mustad.
Originaalne varajase 011 summuti on veel sama, mis varajastel 01-l: summutist väljuv toru on vähe pikem ja lõpulõige on kaldu.

Tänasel päeval on puhas 21011 müügikuulutustes üldse harvaesinev nähtus massiliselt pakutavate 21013-te ja veel ülimassiliselt pakutavate 21063-de vahel. Peale 2101 tootmisest mahavõttu pandi sellelt laenatud mootor 21011 kerele ja oligi "kopika" asendusmudel 21013 olemas. Samal ajal 21011-lt vabanenud 1,3 l mootor kandus üle 2106-e kerele ja tekkis laiatarbe kaup- 21063. Selle arvelt vabanenud 1,6 liitriseid mootoreid jätkus nüüd rohkem Nivadele, mille tootmismahud kasvasid.

Muude vene automarkide kõrval olen ka Ladafän. Ka mind on köitnud vaid iga mudeli tootmise alguseotsa isendid, kuna nad omavad just selliseid mudelile omaseid või mitteomaseid erinevusi võrreldes muu "halli massiga", seepärast julgen siin ka kaasa rääkida. Peale 2101, mis on aastast 1972, oman oma VAZ-ide kollektsioonis vaid iga mudeli esimese tootmisaasta eksemplare: 2102 on aastast 1971, 2103 on aastast 1973, 21011 aastast 1975, 2106 aastast 1976, 2105 aga aastast 1980. Valdavalt on nad originaalses konditsioonis ja säilinud originaalvärviga.

Taruvaras
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 02 Apr 2009 16:02
Asukoht: Pärnu
Autod: 2101 1972, 2102 1971, 2103 1973, 21011 1975, 2106 1976, 2105 1980.

#23

Postitus Postitas Taruvaras » 03 Dets 2016 12:23

 
SexSix kirjutas:Taruvaras
Küsimus Teile. Kas musta numbri taotlemiseks ehitatud tehnika juures on tähtis vaid lõpptulemus? Või on ka tehnoloogial mingi tähtsus?


Vabandan, ma ei ole just siinse foorumi sage külastaja, alles täna avastasin mulle adresseeritud küsimuse.

Vastuseks: hindajad näevad tõesti vaid lõpptulemust. See, kuidas või mil viisil see on saavutatud, ei oma tähtsust. Seda võib vaid aimata.

Lugupidamisega,

Väino Karu

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2332
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

#24

Postitus Postitas SexSix » 03 Dets 2016 16:27

VAZ 21011 hakati tootma 1974. a. lõpus...

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Unic ehk must number.

#25

Postitus Postitas Mel » 12 Sept 2017 08:00

Eile jäi silma musta numbriga erksinine Niva. Pilti teha ei jõudnud. Tore, et ka see mudel musta numbri saanud.

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 770
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: Unic ehk must number.

#26

Postitus Postitas kristjan92 » 12 Sept 2017 23:12

Rakvere Silberauto teisel korrusel on kenasti mitmed mudelid reas musta numbriga ning isegi üks vanakooli Niva 4x4 :). Sinna võiks organiseerida suve lõpu ja sügise alguse kruiisi.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 770
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: Unic ehk must number.

#27

Postitus Postitas kristjan92 » 08 Apr 2019 21:14

Tõstatan teemat ning küsin ehk keegi teab mõnda musta numbriga(UNIC) kandilist ? 2104, 2105 või 2107 ;)
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: Unic ehk must number.

#28

Postitus Postitas hevi » 09 Apr 2019 03:21

kristjan92 kirjutas:Tõstatan teemat ning küsin ehk keegi teab mõnda musta numbriga(UNIC) kandilist ? 2104, 2105 või 2107 ;)
Aktid nr. 328 kuni 486 miskit esmapilgul silma ei jäänud (Link1, Link2)
Kui kellegil on ka vanemaid või uuemaid andmeid siis saaks ehk üle vaadata.

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: Unic ehk must number.

#29

Postitus Postitas Mel » 09 Apr 2019 16:27

Jutu põhjal peaks üks musta numbriga 2105 olemas olema, aga ise näinud pole.
2104 jõudis oma tootmise algusaastaga mustanumbri vääriliseks alles 2019 aastaga. Registriandmete järgi on üldse arvel 15 1984 aasta 2104-ja Eestis. Vähemalt üks ka klubiliikmel.

Kõrvalmärkusena skaala teise otsa ehk milliseid uuemaid Ladasid eelmise aasta lõpu seisuga arvel on ja lisaks mõni haruldasem ka:
Granta luukpära 2015
Vesta 2017
Niva 2131 (5 ust) ja Niva Bronto 2018
Samara 2 2009
Sedaan Bohsesi 4 tk
Lahtist Samarat 4 tk.


Mine “VABA TEEMA / Flash & VT”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist