Raamat: Võsokoj mõsli plamen

Raamat: Võsokoj mõsli plamen

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#61

Postitus Postitas MuKi14 » 03 Apr 2008 16:20

Algselt postitas: SexSix
Kunagi küsisin kas igal mudelil on kerenumbrid järjest loetud.Aga tundub , et ei:2101-78 on kerenumber 286....(seitse kohta).Tehti ju 2101-te vaid 2202903tk.
WTF? kust sa tead et see konkreetne auto viimane oli?:puzzled

hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

#62

Postitus Postitas hautz » 03 Apr 2008 18:59

Algselt postitas: MuKi14
WTF? kust sa tead et see konkreetne auto viimane oli?:puzzled



siin pole viimase auto kerenumbrist juttugi kui lugeda oskad;)

Siin on lihtsalt arv kirjas.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#63

Postitus Postitas arvi100 » 19 Apr 2008 18:12

Mürtsub trumm ja pillid hüüavad...

On ka põhjust,sest täna 38 aastat tagasi valmis esimene
-----------------------?iguli VAZ 2101------------------------------

Pilt

Minu poolt kõikidele LADAfännidele jõudu ja jaksu hoidmaks
oma autosi kiirete ja säravatena !
Pilt
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#64

Postitus Postitas arvi100 » 01 Mai 2008 18:34

1 MAI - Rahvusvaheline Töötava Töölisrahva püha.
Igas linnas ja külas mängib valjuhäälne marsimuusika,
diktorid loevad ülevaid loosungeid.Toidukaupluste letist
võib leida vorsti ja apelsine.
Osaleme siis meiegi Toljattis toimuvast 1.mai rongkäigust.
Esimesel fotol oleval ?iguli kastis ei ole mitte AvtoVaz`i
peadirektori suur foto,vaid V.I.Lenini oma,kelle 100`ks
sünniaastapäevaks pidi Volga autotehas valmima.

Pilt

Pilt

Pilt

Kolonnis võime näha ka autotehase spordi ja tehnikaklubi
autosi.

Pilt

Pilt

See kabriolett Vaz 2103`me baasil saab sõita ainult pühade
ajal.

Pilt

Et õigest pühademeeleolust ja tema tähtsusest aimu saada,
saab vaadata 1 mai paraadi Moskvas aastal 1983.
http://ru.youtube.com/watch?v=jE6hNkwTxG0
________________________________________________
Kus asub maailma kõige suurem Lada embleem ?
Otse loomulikult Toljattis,autotehase administratiivkeskuse
katusel.

Pilt

Embleemi kõrgus on 5 m,laius 15 meetrit ja kogu kontru-
ktsioon kaalub 50 tonni !Kohale toimetas embleemi "lendav
kraana" helikopter Mi-10 K,mis pidi tegema 12 tõstet et
osadeks võetud embleem saaks toimetatud tema alalisse
"ankrupaika":Maapeal katsetati teda igati,et ta ka iga-
sugustele ilmastikutingimustele vastu peaks.Lada ei seisa
aga paigal,elektrimootori abil teeb ta 1 pöörde 4 minutiga.

Pilt



[Muudetud: 23-11-2008 arvi100]
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#65

Postitus Postitas arvi100 » 08 Juun 2008 20:46

1974.
Veebruar.
A/S " Jean Poch Establishment " ja AvtoVaz kirjutasid alla lepingule 15000 ?iguli ( Vaz 2101/02/03 ) saatmiseks Prantsusmaale.

Pilt

15 aprill.
Peakonveierilt sõitis maha 1000 000`des ?iguli Vaz 2101.
18 aprill.
NSVL`i autotööstuse ministri käskirjaga loodi konstruktori-
büroo rootormootorite projekteerimiseks sõiduautodele ja
mootorratastele.
22 aprill.
NSVL`i Ülemnõukogu Presiidiumi käskirjaga autasustati
Toljatti komsomoli organisatsiooni Töö Punalipu ordeniga.

Pilt

Mai.
Algas ?iguli tootmine parempoolse rooliga Inglismaa ja teiste
maade jaoks.

Pilt

AvtoVaz`i tehast külastasid firma "Satra Motors Ltd" esinda-
jad.Satra Motors tegeleb Inglismaal Lada reklaami,müügi ja
remondiga.
23 mai.
19 aprillist 1970 kuni tänase päevani on kokku monteeritud
1 250 000 ?igulit.Keskmiselt valmis ööpäevas 2150 autot.
Juuli.
Autotehas on peaaegu saavutanud oma projektvõimsuse,
2235 autot ööpäevas.
23 JUULI.
Peakonveieri esimesel liinil valmisid ESIMESED ?igulid mudeli-
tähisega Vaz 21011.See oli ka autotehase esimene oma
disainitud ?iguli mudel.Mäletagem et Vaz 2101/02/03`me
tehniline dokumentatsioon saadi Fiat`i tehasest.

Pilt

Katsepartiina valmistati sellel päeval 11 autot.Ka siinkirjutaja
esimene ?iguli oli Vaz 21011,toodetud 1976 aastal.
14 september.
Malmivalu tsehhis valmis 500 000``es tonn malmivalu.
Eesrindlikema 16 töölise nimed valati autahvlile,mis oli valmis-
tatud "juubeli malmist".Toimus ka pidulik miiting,metallurge õnnitlesid tehase peadirektor ja metallurgia tööstuse direktor
V.T.Rubkin
25 september.
Kell 10.00 valmis Vaz 2101`he 1 500 000 mootor.Juubeli
mootori valmistamises võtsid osa brigaadid I.S.Golubnit?evi,
V.S.Kuzmini,M.I.?emõrevi,V.A.Anjanovi,V.A.Dimakovi,A.I.Kelleri,
ja V.A.Levt?enko juhtimisel.
1 oktoober.
Tehase koostetsehhis No 51-5 valmis esimene katse-
eksemplarist pneumo(suruõhu)mutrikeeraja märgiga "Tehtud
AvtoVaz`is(Zdelano na Vaze).Valmistajaks oli brigaad No 211
V.Jemeljanovi juhtimisel.
4 oktoober.
Kell 22.00 esimest korda alustas tööd peakonveieri kolmas liin,mis oli spetsiaalselt mõeldud Vaz 2103`me jaoks.

Pilt

Heal autol mitu nime:Vaz 2103,rahva nimetus Lux.
Pransusmaal tuntud kui Lada 1500 Lux,Soomes Lada 1500 S
ja ?veitsis kui Vaz 1500.
5 oktoober.
Autotehas saavutas täisprojektvõimsuse,2230 ?igulit öö-
päevas,160 autot tunnis,22 sekundi järel auto.
5 detsember.
Tehase peakonveieri teisel liinil valmisid esimesed seeria
Vaz 21011`ed.

Järgneb...

[Muudetud: 20-7-2008 arvi100]
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2010
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#66

Postitus Postitas Kytt » 14 Juul 2008 16:22

Kytt ootab kannatamatult järge:spin

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#67

Postitus Postitas arvi100 » 14 Juul 2008 22:01

Nüüd tasub teemat sirvida algusest peale.On lisatud 10
fotot,igaüks oma kohal koos lühikirjeldusega.


[Muudetud: 20-7-2008 arvi100]
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#68

Postitus Postitas arvi100 » 20 Juul 2008 17:13

1975.

Jaanuar.
Anti pidevasse ekspluatatsiooni AvtoVaz`i meditsiiniline keskus.Kolm korrust on täis uusimat med.tehnikat ja ta või-
maldab vastu võtta 1800 arstivisiidile soovijat päevas.

10.jaanuar.
Kirjutati alla akt autotehase trükikoja vastuvõtmise kohta.
5.märts
Viktor Poljakovi,olles autotehase peadirektor ja NSVL`i auto-
tööstuse ministri asetäitja,autasustati Lenini ordeniga.

Pilt

Autasu pälvis ta seose 60 a. juubeli puhul ja suurte teenete
eest kodumaise autotööstuse arendamisel.
15.märts.
Autotehase siseselt on sisse viidud uus püha:Remondi-
lukksepa päev (Den remontnika).Pidupäev leiab tähistamist
ka tänapäeval.
9.aprill.
V.Poljakovil on viimane tööpäev olla Volga autotehase pea-
direktor.Tema viimane käskiri No 106 kõlab:Eraldada auto-
tehase muuseumile ajutisede ruumid tehase väljaõppe
keskuses.
Fotol tehase peadirektor koos juhtkonnaga.

Pilt

Juuni.
Autotehase juhtkond teatas otsusest et 1976 aastal alusta-
takse Vaz 2121 seeriatootmist.Selle jaoks on eraldatud
tootmispinnad korpuses No 062.
Peakonveieri kolmandal liinil valmib esimene metallikvärvi
(email s metallistit?eskom pigmentom) ?iguli Vaz 2103.

Pilt

27.juuni.
Tsehhis Mootor-3 valmib 200.000 automootor ?igulile.Toimus
ka pidulik miiting.
Juuli.
NSVL`i Ülemnõukogu Presiidium määras endise Volga auto-
tehase peadirektori V.N.Poljakovi NSVL`i autotööstuse
ministriks.
9.juuli.
Peakonveierilt sõitis maha 200 000 ?iguli,helesinist värvi
(vene k.ultramariin),mudelinimetusega Vaz 21011.

Pilt

Pilt

Toimus ka töötajate pidulik miiting kus astus ülesse ka auto-
tehase uus peadirektor Anatoli ?itkov.

Pilt

August.
Moskvas toimus näitus "Autoehituse tehnoloogia `75".Seal oli põhieksponaadiks Vaz 2121.
September.
11.september.
Lepzigi autonäitus-laadal omistati ?iguli Vaz 21011`le kuldmedal.

Pilt

Detsember.
16 detsember.
AvtoVaz`i kollektiiv täitis riikliku aasta programmi sõidu-
autode väljalaskmisel.Seeriatootmise algusest tänase päevani on kokku valmistatud 2 267 500 ?iguli`t.
29.detsember.
Kell 17.00 kirjutati alla akt tehase generaatorite ja starterite
tootmisruumide valmimise kohta.Pandi kokku esimene Toljatti
oma starter.

Autotehas töötab täistuuridel.Vahepeal on konstruktorid ja
disainerid valmis saanud kahe uue ?iguli mudelit.Järgmises
osas tulebki nende loomisest juttu.

Järgneb...

[Muudetud: 23-11-2008 arvi100]
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#69

Postitus Postitas arvi100 » 03 Aug 2008 20:06

Vahepalaks...

Ka tollel ajal unistasid paljud oma autost ja veel kõige hele-
sinisem unistus oli omada uut autot või mootorratast.
Sellist võimalust nagu tänapeval,et jalutad autokauplusesse
lööd raha letti ja mõne aja pärast sõidad juba uue autoga
siis ei olnud.
Siis oli selline tähtis asi nagu Autoostuluba.Seda sai järje-
korra alusel ametühingukomiteest.Sa pidid olema oma töö
eesrindlane,täitma/ületama plaani või olema paljulapselise
pere isa või ema.
Muidugi oli autokauplus olemas.Meie autosi müüdi ja tehti
garantiiremonti Tallinnas,Ülemiste tee 1.

Pilt

Kui palju siis tuliuus ?iguli maksis ?
Vaz 2101 maksis 5 500 rubla,Vaz 21011 oli 6 000 rbl., ja Vaz
2103 7 500 rbl.
Kui kallid olid siis "konkurendid " ? ?aporozets 968 maksis
3500 rbl.,Moskvits 412 4990 rbl.,Gaz-24 Volga oli 9000 rbl.

Pilt

Lvovi tehase mopeed maksis 180 rubla...

Pilt

...motorratas Minsk 330 rbl,Voshod 420 rbl,Iz Planeta/Jupiteri
erinevad modifikatsioonid oli 600 -1000 rbl.,ja peaaegu kõigi
poiste unistus Jawa 350-634 maksis 900 rubla.

Pilt

Miinimum palk oli siis 51 rubla ja 30 kopikat,keskmine palk
oli 122 rubla.
Näiteks koristaja sai selliseid rahatähti 5 tk aga kaevur 50-
60 tk.

Pilt

Järgneb...
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#70

Postitus Postitas arvi100 » 13 Aug 2008 00:15

Vahepalaks...

Muidugi oli riiklikult korraldatud ka kasutatud autode järel-
turg.Autoisu otsasaamise korral võisid oma masina müüki panna ETKVL`i komisjonikauplusesse.
http://www.youtube.com/watch?v=GMKRX9eJ4H0
Avariiliste autode kered lõpetasid oma elutee tavaliselt
prügimäel,avariist terveks jäänud autoosad pikendasid
tuttava või sõbra auto elu selles "defitsiidi majanduses".
Emeksit tänapäevases mõistes ei olnud,selle asemel oli riiklik ettevõte VtorT?erMet(korduva musta metalli käitleja) ja tema
eraisikutega ei tegelenud.

Algselt postitas: zigulimasuurik
Pakun ,et lahtised autod jäid kerekonstruktsiooni taha.


Fiatil oli tol ajal tootmises kolm kabrioleti mudelit:
Fiat 850 Sport Spider

Pilt

Fiat 124 Sport Spider

Pilt

Fiat Dino

Pilt

Arvata võib et kabrioleti konsruktsioon oli siiski piisavalt
läbimõeldud et Fiat 124 Sport Spider oli tootmises lausa 19
aastat(1966-1985).

Aga mis helesinisesse unistusse puutub,siis välja näeb ta nii !

Pilt
Pilt

See on üks väheseid katseeksemplare:Fiat 124 C4 Touring.

Vahepala lõpp.

Järgneb...
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#71

Postitus Postitas viaccess » 21 Okt 2008 00:22

Teame et Fiat 124 tehti paljudes riikides üle maailma. Fiatist sai Lada, seat ja kogemata trehvasin netis Türgi versioni peale.
Saagem tuttavaks: Murat 124Pilt
Jupid Venemaalt!

Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 131
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

#72

Postitus Postitas Vaalo » 22 Okt 2008 02:19

Algselt postitas: arvi100
Muidugi oli autokauplus olemas.Meie autosi müüdi ja tehti
garantiiremonti Tallinnas,Ülemiste tee 1.

Pilt

Pildil kujutatud hoone asub siiski Kadaka teel.

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#73

Postitus Postitas arvi100 » 25 Okt 2008 17:48

Tänan paranduse eest !
1970 aastal välja antud " Vaz 2101 ekspluatatsiooni instruktsioon" annab
veel addressiks Tallinn,Veerenni 54.
Sama raamat 1972 väljaanne annab Ülemiste 1,sealt ka minu andmed.

Varsti tuleb teemasse järge ka.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#74

Postitus Postitas arvi100 » 09 Nov 2008 18:53

Lõppenud on aasta 1975 ja järgmisel 1976 aastal väljus
tehase väravast täiesti uue konstruktsiooniga auto Vaz...
Et teada saada mis auto see oli,kuidas kulges ta projekteeri- mine ja ehitus,läheme ajaloos tagasi aastasse 1970.

Maastiku auto loomine.

On aasta 1970 ja ühel palaval suvepäeval külastab Volga
autotehase(AvtoVaz) peakonstrueerimis osakonda (Odtel glavnogo konstruktora,OGK) NSVLiidu ministrite nõukogu presiidiumi esimees A.N.Kossõgin.
Fotol keskmine seltsimees.

Pilt

Konstrueerimisbüroo töötajad tutvustavad talle projekti
Avtomobil No 2 (Vaz 2103).
See kõik on ju tore,räägib Kossõgin,aga kui see auto ka valmis saab,mida te hakkate edasi tegema ? Rohkem projek-
te(Vaz 2101 ja Vaz 2103) me ju itallastelt ei saanud.
Nüüd ja ainult nüüd tuleb loota ainult oma jõududele.Teie
esimeseks iseseisvaks sammuks peab saama kõrgendatud
läbimisvõimega sõiduauto ?iguli baasil.Linnarahvale kaas-
aegse sõiduauto me andsime,nüüd on järg maarahva käes.
Kuna ministrite nõukogu presiidiumi esimees on niivõrd
tähtis nina parteiladvikus,siis peale seda vestlust hakkasidki
rattad liikuma.
Nii saab alguse kõrgendatud läbimisvõimega ?iguli projekt
E-2121.

Pilt

Varasemast ajast mäletame unifitseerimis nõuet,et oleks
võimalikult vähe erinevaid detaile ja seda tootmise lihtsusta-
mise huvides.Paraku selle projekti juures ei löönud see nõue
läbi.
Kuid oodake...Milleks leiutada jalgratast kui see on juba olemas.Itallastel on ju täiesti sõitev maastikuauto olemas,
Fiat Campagnola 1101.

Pilt

Ei ja veelkord ei.See on raske,tehniliselt ebaõnnestunud ja
praeguseks momendiks juba moraalselt vananenud mudel.
Toodeti aastatel 1951-1973.
Projekti E-2121 arenedes vaadati ka Fiat`i uut maastiku-
autot Nuova Campagnola 1107.

Pilt

Nii et meie maastikuauto väliskujuks võis saada kas Vaz 2101`he või siis Fiat Nuova Campagnola 1107 (toodeti aastatel 1974-1984) kerejooned.
Nüüd jätame kostruktorid nuputama,kes olid vahepeal
projektile E-2121 pannud hüüdnime krokodill, ja vaatame
lühidalt milliseid maastikuautosi sõiduauto baasil olid valmis-
tanud teised NSVLiidu autotehased.
Enne teist maailmasõda ja selle ajal valmistas Gorki auto-
tehas(kaubamärgid Gaz,Pobeda ja Volga) maastikuautot
Gaz 61.Aluseks oli võetud Gaz M-1/Gaz 11 ehk Emka.
Siin ja edaspidi näemegi suuremalt maastikuversiooni ja
väiksemalt tema linnavarianti.

Pilt

Siin fotol on Gorki autotehase järgmine maastikuauto Gaz 72.
Põhiagregaadid pärinevad autolt Gaz 67 (Villis) ja pealis-
ehitus pärineb autolt M-20 Pobeda.Toodeti 1955-1958.

Pilt

1957 aastal ilmavalgust näinud maastikuauto Moskvits M-410
valmistati Moskva autotehases(MZMA),alates 1968 a.AZLK.
Baasmudeliks oli Moskvits M-402.Tootmine lõppes 1961 a.

Pilt

Ongi kõik.Ka need masinad olid aegunud tehnikaga,eeskuju
võtta kuskilt ei ole ja tuli alustada nullist.

Järgneb...
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#75

Postitus Postitas arvi100 » 23 Nov 2008 18:15

Kutsub peakonstruktor V.Solovjev peakonstrueerimis osa-
konna poisid enda juurde ja annab käskluse:kiiresti alustage
esimese seeria näidise projekteerimist.Teile on antud aega
3 kuud.
Konstrueerimisbüroo töötajad püüdsid selgitada et see on
võimatu,kuid peakonstruktor ei andnud järgi.Olgu,kui ei siis
ei,meie poolt tuleb ka kolm nõudmist.
1).Esimese seeria maastikuauto loomise puhul jätame välja
disainerluse.Välisilme ei ole praegu tähtis ja selle kujundame
projekteerimise käigus.
2).Kõik joonised teeme naturaalsuuruses,ilma mõõtmetetta.
3).kõigile projektist E-2121 osavõtjatele nõuame preemiat vähemalt poole aastapalga ulatuses ja kui vaja töötame kas
või 24 tundi jutti.
Ülemustele tundus asi vastuvõetav ja töö läkski käima.
Kõigepealt loodi jõuagregaat,mis koosnes mootorist,käigu/
vahekastist ja esisilllast.
Selle aja peale olid mootoriprojekteeriad jõudnud valmistada
katseeksemplarid 1,6 liitrisest mootorist ja see saigi tulevase
maastikuauto edasiviivaks jõuks.
Mootori külge kinnitati seeriatootmises olev Vaz 2101`he
käigukast natuke muudetud tagaosaga.Käigukasti külge oli
jäigalt ühendatud läbi elastse kummimuhvi originaalse
konstruktsiooniga vahekast.Esisilla reduktor,mis oli ka täiesti
originaalse konstruktsiooniga,ühendati jäiga võlli abil vahe-
kastga ilma kardaanvõlli kasutmatta.
Kokku moodustaski see kokku ühtse jõuagregaadi.
Esisild oli sõltumatu vedrustusega.Õõtshoovad olid analoog-
sed Vaz 2101`he omadele ja valmistamismeetodki sama
(stantsimismeetod).Kuid ehituse käigus selgus et stantsitud
õõtshoovad ei jäänud ei jäänud piisavalt tugevad ja siis mindi
üle sepistatud ehk ühes tükis valatud detailidele.
Tagasild ja selle kinnitus oli samasuguse ehitusega nagu Vaz
2101 oma,kuigi natuke suuremate mõõtmetega.Suurim eri-
nevus oli pooltelgedes.Algne variant nägi ette nende täis-
koormatust nagu veoautodel Gaz 51/52 või Zil 130.See võimaldas kiiret pooltelje vahetust rasketes oludes.Hiljem
nendest loobuti ja mindi üle tavapärastele poolkoormatud
telgedele.
Parimaks osaks oli auto vahekasti lülitus skeem,see võimal-
das kasutada viit positsiooni.
1).Sisse on lülitatud ainult esisild.
2).Sisse on lülitatud ainult tagasild.
3).Sisse on lülitatud mõlemad veosillad läbi vahekasti.
4).Sisse on lülitatud mõlemad veosillad koos aeglustava üle-
kandega.
5).Neutraalasend.
Vahekasti originaalsust on raske ülehinnata.Lühikese aja
jooksul saab näiteks esiveolisest autost teha tagaveolise või
nelikveolise masina.Maarahvale,geoloogidele ja paljudele teistele rasketes teeoludes sõitvatele inimestele on see kui
puhas kingitus.
Hea asi ei kesta kaua ja selline veoskeem ei jäänud elujõu-
liseks.Kogu reduktorite ja käigukastide hammasrataste
hambumisüsteemid olid ju algselt ettenähtud ainult sõidu-
autole.Maastikuauto tuleb ju kaalult raskem ja sõitmagi
hakkab raskemates maastikuoludes kui sõiduauto.Kui kõik
detailid töötavad oma tugevusvaru tipul,siis on selge et neid
kauaks ei jätku.Detailide suurendamisest ja tugevdamisest
ei saanud aga juttugi olla,sest sellisel juhul oleks tulnud osta
välismaalt valuuta eest tohutult kallid hambalõikepingid.
Valuuta küsimisest ei tohtinud isegi mitte und näha ja
juhtuski nii et me proovisime parimat aga välja kukkus nii
nagu alati.
Mis seob autot teekattega ?Õige,rehvid.?iguli rehvid jäävad
kindalsti ebasobivaks oma väiksemate mõõtmete ja turvise-
mustri tõttu.Gaz-69(Villis) omad ka ei sobi,liiga rasked.
Ainukeseks esialgseks lahenduseks leiti olevat Moskvits 410
kalasaba mustriga diagonaal maastikurehvid M-51 mõõduga
6,70-15.Oli suur tegemine et neid saada,kuid siiski kümme-
kond komplekti "võluti" välja.

Pilt

Hiljem Volga rehvitehases(Vol?skii ?innõi Zavod) projekteeriti
ka sobivad maastikurehvid.
Kõiki neid detaile ühendas kandevkere mis oli võimalikult lihtne.Pealt lahtine,present katusega ja esiklaasi sai ette-
poole lahti teha.Kaitsekaar algselt puudus kuid katsetajad
lisasid selle enne nende töö algust.Kaitsekaare ja auto põhja
külge paigaldati ka kinnitused turva vööde jaoks.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Nii näebki välja maastikuauto projekt E-2121,kokku tehti neid
kaks eksemplari,värvuselt valge ka roheline.Rohelise värvi
tõttu said autod ka oma hüüdnime krokodill.

Järgneb...
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#76

Postitus Postitas arvi100 » 30 Nov 2008 18:02

Kuna kõik töö ja katsetused käisid suure saladuskatte all,
siis tuli autole välja mõelda valenimi.Selleks sai Formika.
Ladina keeles tähendab see sipelgat.

Pilt

Iluvõrele ei saa ka panna Lada embleemi,sinna nuputati
stiliseeritud Malta risti kujutis.

Pilt

Selline kamuflaaz töötas ideaalselt,kohalikus ega üleliidulises ajakirjanduses ei olnud sõnagi Volga autotehase uuest
katseeksemplarist.
Maastikuautot pidi ju rahvas ikkagi nägema ja neile seletati
et see on isetehtud.Kõige uudishimulikematele seletati
"suure saladuskatte all" et see on Rumeenia Fiat.
Algavadki katsetused ja esimesed väljasõidud saavad tehtud
1972 a. aprillis.
Esimesi tõsiseid proovilepanekuid soovisid teha auto, põhi-
konstruktorid G.Averin ja L Mura?ov.Nad saavadki A.T?ernõi
(katsetusosakonna juht) loa autosi proovida.
Konstruktorid soovisid isiklikult teada saada mille nimel nad
töötasid ja kas tasub seda projekti edasi arendada.
Sõidavad siis konstruktorid Toljatti ligidal oleva Vassiljevi järve äärde.Kuna nad ei olnud üldse "rohelised",vaid suure
kogemuspagasiga ja L.Mura?ov osales ka otseselt Moskvits
410 loomise juures,siis nad teadsid mida maastikuautolt
nõuda.Ja konstruktorid ei pidanud pettuma oma kätetöö üle.
See mida auto suutis,tõi poiste näole suure naeratuse.
Millistesse situatsioonidesse(mõistlikkuse piirides)nad ka autot ei pannud,ei andnud Formika kordagi järgi.Ka liivasel
järvekaldal tõestas auto ennast suurepäraselt.

Pilt

See päev sai konstruktoritele suureks pidupäevaks ja jäi
meelde kogu eluks.Nad olid teinud kõik õieti ja sellist masinat
ootas suur tulevik !


Järgneb...
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 837
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101`73 - Lada 1300 SL `85

#77

Postitus Postitas arvi100 » 19 Apr 2009 16:18

Pilt

Lipud lehvivad ja raadiovastuvõtjatest kostub hümn üle kogu
maa.

http://www.youtube.com/watch?v=B0XC-ECOWPU

Täna,39 aastat tagasi sõitis Volga Autotehase konveierilt
maha Esimene ?iguli Vaz 2101.
Palavad tervitused ja kõige paremad õnnesoovid kõikidele
Lada Sõpradele ja nende kenadele Autodele !
Kodumaa parimete poegade ja tütarde valduses olevad
?iguli`d ja Lada`d on ka tänasel päeval au sees,siis teemegi
lühiülevaatuse nende säravamatest Autodest mis olid
tootmises aastal 1975(nimel oleme jõudnud 1975 aastani).

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Järgneb...
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2332
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

VAZ 21011.

#78

Postitus Postitas SexSix » 04 Veebr 2010 08:24

Vaz 21011-ne kohta võiks nüüd infot poetada.
Tootma hakati 05. detsember 1974. Esimesed autod erinesid paljudes tetailides. Võrreldes autodega mis veel liikluses osalevad.
Punane VAZ 21011 on näiteks aastast kas 1974 või 1975. Stanget kattev kummiriba ulatub stangel otsast otsani ja puuduvad plast otsad sellel kummiribal nagu hilisematel autodel.

[Muudetud: 4-2-2010 SexSix]

Kasutaja avatar
MAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 237
Liitunud: 13 Juun 2008 17:30
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 2103 75,

#79

Postitus Postitas MAZ » 04 Veebr 2010 11:22

Minu meelest varasel 21011 pole tagatuledel ka E2 kirjasid.
C-piilari katte on kroomist aga selgub,et olid olemas vähemalt 1975.a ka juba värvitud katted. Usun,et see komplekteerimine olenes selliste pisi detailide osas tihti ka juhusest, kas oli seda deatili võtta või ei.
Esiklaas,tagaklaas ja ukseklaasid peaks olema sisuliselt samad sama aasta 2101 omadele.
Algne 011 esipõll on teise kujundusega?! Vähemalt pilte vaadates tundub nagu olema veidi erinev võrreldes uuemate 21011-tega.
Lisaks olen ka kohanud 21011,013,02? spidomeetrit millele üleval on km/h aga kohe all on ka M/ph sinise kirjaga. Huvitav spidomeeter ise enesest. Ise asi ,mis maale suunatud ekspordi masinale ta võis mõeldud olla?
Lada, remondi ja ehitamise rõõmud aastast 1971

06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 83
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

#80

Postitus Postitas 06VAZ » 24 Apr 2010 13:34

Algselt postitas: arvi100
Vaz 2102.

Pilt

Muudatusi tehti samapalju kui Vaz 2101`e juures.Evitati
tootmisse uus reduktor ülekandearvuga 4,4.Paidaldati tugev-
datud vedrud ja amortisaatorid ning 1971 a. võis tootmine alata.
1978 tulid välja uuendatud mudelid ekspordi tarbeks.
Vaz 21021,mootor 21011,1300 cc.Kaitserauad ja salong nägi
välja nagu Vaz 21011`el.
Fotol on mudel 21021(1 tähistab parempoolset rooli).

Pilt

Vaz 21023`l oli mootor 2103,1500 cc.Kaitserauad jällegi Vaz
21011`e omad,armatuur ja istmed pärinesid Vaz 2103/06`lt.
Tehti ka furgoontüüpi universaali Vaz 2102 E,hilisem indeks
21029.neid bensiinimootoritega ei valmistatud,vaid kasutati
elektriautode ehituse juures.Kokku valmistati neid 47 tükki.
Need jagati osa Toljatti postiteenistusele ja osa Moskva
katseautobaasile No 34.

Pilt

Pilt

Pilt



Mul selle mudelitähisega seoses tekkis üks küsimus.
Kui raudbetoonkindel on see väide, et modifikatsioon 21021 on parempoolse, mitte vasakpoolse rooliga eksportmudel ja mis ajavahemikus parempoolse rooliga mainitud mudelit toodeti ?

Küsimus selline seetõttu, et Venemaal ilmub mõnikord müüki nii mõnigi 21021, millel on rool meie mõistes ikkagi õigel pool.
Kas neid 21021-sid tehti siis nii parem- kui vasakpoolse rooliga või kuidas see asi täpsemalt olla võis ?

Mul siin üks raamat (Car of the Soviet union) räägib, et Inglismaal müüdi (aastatel 1977 okt.- 1980 okt.) mudelit VAZ 21023 (Lada1500 Estate). Sellele järgnes 1980 okt. - 1985 okt. Lada 1500 DL Estate (with VAZ 2103 dashboard).
See tähendab siis VAZ 2103 armatuuriga. Roolide asukohast pole aga sõnagi.

Paras segadus.


Mine “VABA TEEMA / Flash & VT”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist