Hurraa,edasi töövõitudele !Võta vastu väljakutse 10`ne
tunniseks tööretkeks !
Umbes sarnased loosungid rippusid Ukraina`s Herson`i
komabainitehases(Kombainovõi Zavod imeni "Petrovskovo")
Tootis maisikoristukombaine.
Olin komandeeritud sinna kaheks kuuks just appi plaani
täitma koos veel nelja Eesti poisiga.Seal alles nägid kuidas
karastus teras.Mina olin treial ja ülejäänud olid instrumentaal
lukksepad tööpinkide alal.Meile usaldati raskeimad "rinde-
lõigud" kus hohollid(ukrainlased)ise hakkama ei saanud.
Õnneks tulime auga välja,praaki tootsin vähe.Muidugi seda
vilet korvas imeilus juuli/augustikuu.Hea mitu kilomeetrit lai
Dnepri jõgi koos suure plaaziga,kus plikuskad D korvidega
ringi lasid:DKutsusime tüdrukuid Meteoriga Odessase sõitma,
mis sa hing veel oskad tahta.Aga nüüd teemasse tagasi.
________________________________________________
Vaz 2102.
Muudatusi tehti samapalju kui Vaz 2101`e juures.Evitati
tootmisse uus reduktor ülekandearvuga 4,4.Paidaldati tugev-
datud vedrud ja amortisaatorid ning 1971 a. võis tootmine alata.
1978 tulid välja uuendatud mudelid ekspordi tarbeks.
Vaz 21021,mootor 21011,1300 cc.Kaitserauad ja salong nägi
välja nagu Vaz 21011`el.
Fotol on mudel 21021(1 tähistab parempoolset rooli).
Vaz 21023`l oli mootor 2103,1500 cc.Kaitserauad jällegi Vaz
21011`e omad,armatuur ja istmed pärinesid Vaz 2103/06`lt.
Tehti ka furgoontüüpi universaali Vaz 2102 E,hilisem indeks
21029.neid bensiinimootoritega ei valmistatud,vaid kasutati
elektriautode ehituse juures.Kokku valmistati neid 47 tükki.
Need jagati osa Toljatti postiteenistusele ja osa Moskva
katseautobaasile No 34.
Siin kohal näitaks ära ka pikap versiooni ?igulist,mis muidu
ametlikult tootmises ei olnud.Tehti neid praakautodest.Millise
mudeli osad kätte sattusid,sellest kokku ka pandi.Siit ka
erinevad "disainivormid".Mudelinimetust eraldi ei olnud,vaid
kandsid seda numbrit mis mudel oli aluseks.Enamus kasutati tehase tehnoloogilise transpordi juures kuid mõningad autod
leidsid ka tee teistesse ettevõtetesse.
Esimesed kaks vedasid kas brigadiri või vahetusülemat.
Punane masin on tuletõrjujate oma,seal on ka näha tehase-
sisene reg.märk.
Roheline pikap(R.I.P) kuulus meie klubisse.Baas mudeliks oli
Vaz 2101,millele oli antud Vaz 2102`e tagaosakuju.
Järgneb...