Autoteemalised tõlgitud artiklid!

Autoteemalised tõlgitud artiklid!

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

#21

Postitus Postitas Indy » 31 Dets 2005 22:29

Võin vabalt tõlkida vene keelest,kuna omal ajal õppisin tervet tanki tehnilist osa selles keeles,omandades tankikomandöri eriala...
Olid ikka ajad...:cool:

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#22

Postitus Postitas Kytt » 02 Jaan 2006 16:57

2103

Vabriku teine baasmudel väljus liinilt 1972 aatal, samal aastal jõuti neid toota vaid 518 eksemplari. Liinid pandi täiel võimsusel tööle järgmisest aastast.
2103 ehitati Fiati sportlike mudelite skeemi järgi. Sõiduk oli kiirem ja mugavam kui 2101. Mõned loevad autot lausa VAZ-i tehase tippmudeliks. Selle autoga saabus ka juubel - Ladasid oli toodetud juba miljon.
Kuid mis on selle sõiduki saladus? Kliendid armastavad GT, Gti, GSi ja muid erimudeleid. 1500cm3 mootoriga 2103 oli just selline auto mida kliendid soovisid. Sama mudel kingiti valitsuselt ka olümpiavõitjatele.
Mootor oli pika kolvikäiguga 15000 kuubikuline. Insenerid suurendasid mootori töömahtu, suurendades silindriblokki ja kasutades uut väntvõlli. Tulemuseks oli 15 lisahobujõudu ja paranenud pöördemoment. Suurendati ka ohutust. Muudeti tagapidureid ja lisati pidurivõimendi. Autole pandi alla ka radiaalrehvid. Vähendati ka salongimüra kasutades selleks erilisi vaipkatteid. Ainsaks asjaks mis paljudele ei meeldinud oli suurenenud kroomdetailide hulk auto kerel.
Esikmudeli VAZ 2101 võrreldes sai 03 esi- ja tagaosa sootuks teise ilme, uue kujundusega armatuurlauale lisandus tahhomeeter ja kell, salongi uuendati ja muudeti reisijatele mugavamaks.

n2utsu
Suletud kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

#23

Postitus Postitas n2utsu » 19 Jaan 2006 08:53

Ma tean kust saab tõlkida vene-inglise ,inglise-vene ja veel paljudesse muudesse keeltesse.
http://www.online-translator.com/text.asp?lang=en
Teed copy-paste ja ta tõlgib sulle seal teksti ära.
NB! TA tõlgib ainult väikeste osade kaupa kui pole registreerinud
ja tõlgib ka vähem sõnu (Mõned sõnad jäävad tõlkimatta)

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#24

Postitus Postitas olaaf » 19 Jaan 2006 09:15

selle translaatori võid panna tead küll kuhu..
grimes tõlkis siin sellega natuke.. tulemus oli see, et asja point oli tõlkimata jäänud ning palju olulist inffi kaob ära nii.
selleks et võõrkeelt tõlkida pead jälgima konteksti, pead teadma väljendeid mida tuleb tõlkida nn ülekantud tähenduses jne jne jne.. ühesõnaga peab palju koolipinki nühkima, et keeleliselt sisu vastaks.

halbadest tõlgetest väsinud olku.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Kuidas säästa kütust.

#25

Postitus Postitas Indy » 02 Mär 2006 02:07

Surfasin ja arvan,et kasulikku teavet võiks ka teistega jagada...Algallikas:
http://www.kartuning.ru/zavetkarb/index.php?idi=8

Mitte ainult töökindlast,vaid ka ökonoomsest autos unistavad kõik.
Siin on 20 võimalikku põhjust, miks tekib bensiini ülekulu:
Hiline süüde.1° süütenurga muutust suurendab kütusekulu 1%
Ebaõiged süüteküünade elektroodide vahed ja küünalde ülelöögid ? 10%
Lähituled suurendavad kütusekulu 5% ja kaugtuled 10%
Jahutusvedeliku töötemperatuur alla normaalse 10% ja sõit soojenemata mootoriga 20%
Silindri- ja kolvigrupi liigne kulumine,iga alanenud atü ( ühik kompressiooni mõõtmisel) suurendab kulu 10%
Väntvõlli ja kepsulaagrite liigne kulumine ? 10%
Siduri liigne kulumine 10%
Gaasijaotusmehhanismi kulumine ja ka reguleerimata klapivahed -20%
Ülepingutatud rattalaagrid ? 15%
Reguleerimata kokkujooks ? 10%
Alarõhk rehvides- suurendab 9% iga 0,5 kg/cm²
Iga 100 kg lasti 10%
Katuseraam tühjalt 5% ja kaubaga 40%
Järelhaagis ? 60%
Sõidustiil ? 50%
Mitteõigeaegne õhufiltri vahetus (soovituslik vahetusvälp iga 5 tuh. km järel) -10%
Soovitatakse kasutada õhufiltreid, millede õhutakistus oleks võimalikult minimaalne.
Probleemid seoses toitesüsteemiga ? kuni 50% (See punkt vajab eraldi käsitlemist)
Madala oktaanarvuga bensiin (isegi kui tangid 95 ?st, ei tea iial, mida sisse valad) ?
kuni 5%
Deforseeritud mootorid alandatud surveastmega ? kuni 10%
Vastutuul ? kuni 10%
Liiklemine madala haakuvuskoefitsendiga trassil ? kuni 10%

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#26

Postitus Postitas Kytt » 12 Apr 2006 01:29

VAZ 2102 ? autotehase esimene klassikaline viieukseline universal.
VAZ-2102 väljus esmakordselt konveieriliinilt 1971 aastal ning koosnes suuresti sedaani VAZ-2101 osadest ja detailidest. Esimesel tootmisaastal jõuti valmistada vaid 185autot.
Juhi töökoht on absoluutselt identne baasmudel VAZ-2101 omaga.
Ülesse avaneva tagaluugi alumine äär ulatub stangeni ja on ühel kõrgusel pakiruumi põrandaga, selline konstruktsioon lihtsustab nii kauba maha- kui pealelaadimist. Tagavararatas ja bensiinipaak on viidud pakiruumi põranda alla suurendades niimoodi pakiruumi laiusesse ja muutes põranda ühetasapinnaliseks.
Tagumine iste on allaklapitav, nii suureneb pakiruumimaht veelgi.
Tagumine registreerimisnumber asub tagaluugil, tagumised tuled on vertikaalsed ja asuvad tagaosa äärtes, tagurdustuli asub tagastange all tuledeblokist eraldi.
2102 ehituskvaliteet oli kehvem kui 2101, eriti hästi paistis see silma tagaluugi juures, mille tihendid kippusid tolmu läbi laskma ning kütusepaagi puhul, millest bensiin ajapikku välja auras.
Suurendamaks kandevõimet tugevdati sel mudelil nii tagavedrusi kui amortisaatoreid. VAZ-2102 suudab korraga ära vedada 2 inimest ja 290kg kaupa, seda on üle 50kg rohkem kui VAZ-2101. Erinevad olid ka veljed ja rehvid, rehvi laiuseks oli 165mm VAZ-2101 155mm vastu. Suurendati ka kütusepaagi mahtu mis nüüd küündis 45 liitrini.
VAZ-2102 on varustatud 64hj bensiinimootoriga, suurimaks pöördemomendiks on 88Nm ja väntvõlli pöörete arv maksimaalsel pöördemomendil on 3400p/min. Auto tagadifri ülekannet muudeti 1:4,44ni. Selle tõttu vähenes tippkiirus 5 km/h võrra.
1977 sai auto uut tüüpi generaatori, 1983 uuendati elektrisüsteemi.
1974 sai 02 VAZ-2101 moderniseeritud karburaatori, alates aastatst 1976 pandi autole nö. kolmanda seeria karburaator seerianumbriga 2101-1107010-03 ja alates aastast 1979 2106 karburaator.
1978 tuli välja uue 69hj ja 1,3l mootoriga VAZ-21021 ning VAZ-21023 71hj ja 1,5l mootoriga. 21023 oli mõeldud peamiselt ekspordiks.
Eksport ?nullkahele? pandi peale tagaklaasipesur ning klaasipuhasti, 2103 armatuur ja 2106 peatugedega istmed.
1980 aasta moderniseerimise käigus sai 02 uue süütesüsteemi, 2-liitrise klaasipesuvedeliku paagi ning jalgpumba klaasipesuvedeliku pumpamiseks.
Aastatel 1982-1984 töödeldi nookureid ja nukkvõlle lämmastikuga,et saavutada kõrgendatud korrosioonikindlus ja kulumisele ning koormustele vastupidavus (seega karastati).
Kiirele nukkvõlli kulumisprobleemile tuli aga lahendus alles siis kui mindi üle uuele tehnoloogiale koos nukkide valgendamisega (otsene tõlge,arvan,et tsementeerimine oleks õige sõna),sellega lahendati ka nukkvõllide defitsiidiprobleem 1970-te ja 1980-te aastate esimeses pooles.
Erinevuseks neil nukkvõllidel on kuuskantvöö kolmanda ja nejanda nuki vahel.
Aastast 1983 muudeti VAZ-21023 elektrisüsteemi.
1986 aastal, paar aastat peale VAZ-2104 loomist, lõpetati esimese universaalkerega VAZ-i tootmine.


kuna mu heebrea keel on kehva aga mu vene keel veel kehvem, siis lubasin endale et vene keelseid tekste ma läbi töötama ei hakka, aga pidin oma sõnu sööma. ENAM EI TEE! AUSÕNA! selliseid piinu rohkem läbi elada ei taha. iga teine(ja ma mõtlen seda foorumikasutajate keskmist vanust arvestades tõsiselt) oleks omale tilgad püksi naernud, kui mu töölauda oleks näinud(niipalju sõnastikke pole vist raamatukogus kah ja sellist lehtede lappamist ei näe ka eksamil kui lektor juhtub klassile selja keerama):sein



väike vihje kaasfoorumlastele:
puudu on artiklid 2101/011/013, 2107 ja Samarate kohta;)

zikz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 346
Liitunud: 08 Veebr 2003 22:12
Asukoht: Tallinn
Autod: citroen,fiat,renault

#27

Postitus Postitas zikz » 12 Apr 2006 02:19

Lada 2101

2101 oli tehase põhimudel. Esimene auto sõitis tehasest välja 19 aprill 1970 (seega hiljuti oli 35 sünnipäev). Mis vahet on 2101 ja fiat 124? Põhiliseks erinevusekes on täiustatud mootor 1200cc, siin pole midagi naerda, sest 70ndatel oli selline mootor väga tasemel. Kett ajamiga vänvõll oli ka just tulnud tagasi Suzuki ja Opeli mudelitel. See mootor oli lühikese käiguga, kõrgetele pööretele orienteeritud. Lühikest käiku hinnati, sest nendel aegadel, ei teinud mootorit kõrgeks ja mida annab panna viisakasse kesta. Lühikese kolvikäigu tõttu on selle keskmine kiirus väike. See garanteerib pika eluaea. Lühike käik sama surve korral annab suurema silindri diameetri, mis omakorda annab võimaluse kasutada suuremaid klappe. Niimoodi saab silindri suutlikust täituda suurendada, seepärast ka surveaste suureneb. Miinuseks on suur kolb ja jõu ülekanne, mittesoosiv põlemiskambri kuju. Selle viimase tõttu toimub kehvem küttesegu põlemine ja tulemuseks suurem temperatuuri kaotus (läbi silindri seina).


kunagi tõlkisin selle


Mine “VABA TEEMA / Flash & VT”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist