Autoteemalised tõlgitud artiklid!

Autoteemalised tõlgitud artiklid!

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

Autoteemalised tõlgitud artiklid!

#1

Postitus Postitas olaaf » 22 Juul 2003 14:47

Avan siis otsa. Sai siin tõlgitud artikkel vene keelest teemal Kütusekulu-kiirenduse arvestused sõiduautol 2105 1500cc mootoriga. Asub aadressil: http://www.hot.ee/ladacamp/tolge/Kiirendus_vs_kytusekulu.htm
mõned kirjavead võivad sees olla, ärge siis pahandage. Samas ootan siia teemasse igasugu tõlgitud artikleid vene, inglise,poola,soome,suahiili (:spin ) ja muudest keeltest...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
overspeed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 906
Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
Autod: Omapärane Vene Tehnika
Kontakt:

Küünlad

#2

Postitus Postitas overspeed » 10 Aug 2003 12:23

Siit lehelt vöite lugeda ja pilte vaadata küünalde olekust, kui teil nendega probleem peaks olema :

http://www.hot.ee/overspeed/
Arrogance diminishes wisdom.

Tean üht väga head pottseppa: www.tulepesa.ee

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

VAZ 2106 ajalugu

#3

Postitus Postitas olaaf » 03 Jaan 2004 01:10

VAZ-2106/-21061/-21063/-21064/-21065 "®iguli"/Lada 1600/Lada 1500L/Lada 1300SL/Lada Junior (1976...).


Kui 1976 aastal omandati Toliatti tehaselt 1972.a mudeli FIAT 124 Speciale tootmine, mida kohandati vastavalt kasutustingimustele mudeliks VAZ 2106 (LADA 1600) ei osanud keegi ette näha, et just see mudel saab kõige populaarsemaks ja massilisemalt toodetumaks autoks tehases.

"Nullkuus" erineb "nullkolmest" märksa võimsama 80hj VAZ-2106 mootori, töömahuga 1,6L poolest. Peale seda on muudetud elektrisüsteemi, väliskere ja salongiviimistlust. Topelt esituled said plastikust "prillid", muutus radiaatori võre, paigaldati uuendatud tagatuled, ja stanged said plastikust "hambad".

See viiekohaline sedaani erines autost "Moskvit¹" parem dünaamika ja tõesti mugav interjöör, vaz2106 oli mugavuse ja prestiizi tipp tollase nõukogude liidu laiadele autoarmastajate massidele.
70-ndate lõpus sai vaz 2106 kohe kiire ja uhke auto sümboliks, samuti omandas ka kalli ja vähempraktilise auto maine kui tavaline "Zhiguli". Selle aja kohta hea dünaamika (maksimaalne kiirus 150km/h ja 16 sek 100km/h), reljeefsed istmed peatugedega, näidikutepaneel tahomeetriga ja hea müraisolatsioon tegid selle hinnatud autoks.

1979 aastal hakkas tehas tootma vähem võimsaid modifikatsioone VAZ-21061 71hj VAZ-2103 mootoriga ja VAZ-21063 64hj VAZ-21011 mootoriga.
Neid ei kasutatud rahva seas meelsasti, kuid nende tootmismaht oli sellegi poolest kõrge(eriti VAZ-21063) – nõukogude aja defitsiidi tingimustes oli tarbija sunnitud leppima kalli ja raske kerega autoga millel nõrk mootor, mis märgatavalt halvendas auto dünaamilisi näitajaid.
Alates 1980 aastast hakati paigaldama karburaatoreid "Osoon" tüüp 2107. Elektrisüsteemis toimusid pisikesed muutused pidevalt. Tähtsamad neist 1977 hakati autol kasutama uut tüüpi klemme ja juhtmeühendusi ja 1986 aastast paigutati autole uuemat tüüpi releed.
1982 aastal viidi läbi esimene auto moderniseerimine. VAZ-2106 hakati paigaldama uuendatud 75hj (uue GOST järgi) mootorit VAZ-2106. Tagutiibadele lõpetati helkurite paigaldemine. 1988 uuendati väljalaskesüsteemi, hakati paigaldama ühekordseks kasutamiseks mõeldud tihendit ja kinnituspolte.

1990 aastal koostati autole VAZ tehases omamoodi "Luks" komplektatsioon, mudelitähiseks sai VAZ-21065 tava 06 mootoriga, kuid juba kontaktivaba süütesüsteemi, "Solex" (21053-1107010-03) tüüpi karburaatori, halogeen tulede, uuendatud salongi ja uute peatugedega.
Eksport mudel VAZ-21064 põhines mudelil VAZ-21065 "Luks". Lisandusid, esistangesse sisseehitatud suunatuled, ja veidi muudetud elektrisüsteem. Alates 1985 aastast hakati algul eksport mudelitele hiljem ka siseturule mõeldud mudelitele paigaldama 5k kasti tüüp VAZ 2112, pärast tüüpi VAZ-21074, mis vähendas oluliselt kütusekulu ja mootorimüra maanteel.
Kuid ajad muutuvad. 80 aastate lõpuks, jäi see mudel oma modifikatsioonidega kõige massilisemaks ja popularsemaks autoks VAZ tehases. Prestiizseks seda enam ei peetud, kuid hea mälestusesimesest zighuli perest hoidis püsivat nõudlust 06 järgi. Seda ei vähendanud isegi vähemvõimas modifikatsioon VAZ-21063 ja alates 1990-st aastatest järsult halvenenud auto koostekvaliteet. See auto sai aegade jooksul hinna poolest nii kättesaadavaks, et omandas tööhobuse maine. Talle tekkis ka oma austajaskond.
Kuigi praegugi kaotab VAZ-2106 oma tähtsust, enamasti interjööri ja disaini moraalse vananemise ning tänapäeval tagasihoidlike sõiduomaduste tõttu, tähistas see auto konveieril 2001.a oma veerandsajandi juubelit
Õhukesed tugevdustaladeta uksed ei vasta enam täiel määral kaasaegsetele ohutusnõuetele ja viimaste mudelite kõrge müratase salongis, ei viita mitte halvale isolatsioonile vaid mootori ja ülekannete defektidele, mis pole enam haruldane, nagu ka esisilla tala purunemine. Selline on VAZ-i tehase koostekvaliteet... Viimastele mudelitele ei paigutata enam iluliiste ning kroomdetalilide paigaldamine üldse on pea lõpetatud, mis siiski ei teinud autot kaasaegsemaks (eriti võttes arvesse seda, et puitimitatsioon ja kroomitud detailid on jälle moes). Suureks puudujäägiks on ka tagaklaasi soenduse puudumine.
Kõige ebaõnnestunud detailiks võib lugeda peenikest ja libedat rooli. Mudelil VAZ-21065 kasutatakse jämedamat, väiksemat ja palju kaasaegsemat rooli. Samuti on tulede ümber olev plastikust raam nõnda moest väljas, et lisab autole omapära.

Kokkuvõttes vaatamata moraalsele vananemisele on VAZ-2106 optimaalne elu esimeseks autoks.
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 845
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

#4

Postitus Postitas mess » 20 Veebr 2004 22:03

Üks lühike kuid asjalik artikkel ka ungarlaste poolt. tegemist on minu vabatõlkega, mis kiiruga kokku visatud, seetõttu pole sõnastus ehk kõige parem, aga aru peaks saama :)

http://www.hot.ee/pinkslips/oil/
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?

Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1050
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Grand c-max

#5

Postitus Postitas zajetz » 26 Juul 2004 23:44

Sellelt
aadressilt leiatge tähenduse kirjadele mis asetsevad teie auto rehvil. :)
http://www.hot.ee/vaz21011/rehvid.htm

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#6

Postitus Postitas olaaf » 10 Apr 2005 19:05

huvitavat lugemist lada kohta.. statistiliselt arvutatud andmed. täieneb...
http://www.zone.ee/olaaf1/pildid.php <- vene.k!
Männiku laiali Garage

"90 percent of carb problems are ignition related.."

revolutsionäär
Foorumi kasutaja
Postitusi: 511
Liitunud: 19 Mai 2003 19:40
Asukoht: -
Kontakt:

#7

Postitus Postitas revolutsionäär » 26 Mai 2005 15:13


tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

#8

Postitus Postitas tiit » 09 Dets 2005 08:34


Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#9

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:21

Korrosiooniohtlike kohtade kaitsmine
nr. Kaitstav sõlm Kuidas pääseb juurde Sissepritsimissuund Ettevalmistustööd
1 Laternakoopad Väljaspoolt Üle kogu pinna Eemald.tulede võrud
2 Esipaneel Läbi kahe ava laternate kohal Paremale ja vasakule Puurida kaks ava ja sulgeda plastkorgiga
3 Kapoti tugevdused Tugevdustes olevate avade kaudu Paremale ja vasakule Avada kaas
4 Esisilla tala Olemasolevatest avadest Paremale ja vasakule Tõsta auto üles
5 Esivedru kandurid Olemasolevatest avadest Üles ja alla Avada kaas
6 Esim.rattakoopa tugevdused Rattakoopas olevatest avadest Ette ja taha Tõsta auto üles ja eemald. kummikork
7 Esim.poritiibade tagumised õõned Rattakoopas olevatest avadest Igale poole Tõsta auto üles ja eemald. kummikork
8 Eesmised uksepostid Sisevalgusti ukselüliti avadest Üles ja alla Eemaldada lülitid
9 Eesmine pikitala Tala all olevatest avadest Ette ja taha Tõsta auto üles
10 Põranda eesmine põiktala Tala all olevatest avadest Paremale ja vasakule Tõsta auto üles
11 Uste sisemus Olemasolevatest avadest Üle kogu pinna Eemald. uksepolster
12 Keskmised uksepostid Sisevalgusti avast Üles ja alla Eemald. valgusti
13 Tungrauakandurid Kandurite külgavadest Õõnde Tõsta auto üles
14 Tagatiiva eesmine osa ja tiiva ning rattakoopa kaarjas liide Avadest pakiruumis Ette ja taha Avada kaas, eemald. varuratas ja polster
15 Pakiruumi pikitalad Avadest pakiruumi põrandas Ette ja taha Avada kaas ja eemald. põrandamatt
16 Pagassiluugi tugevdus Olemasolevast avast Paremale ja vasakule Avada kaas
17 Tagavedrustuse reaktiivvarraste kandurid Tagant ja külgedelt Õõntesse Tõsta auto üles
18 Lävekarbid Avadest tagum. rattakoobastes Ette Tõsta auto üles
19 Tagumine pikitala Olemasolevatest avadest Ette ja taha Tõsta auto üles
20 Põhi ja rattakoopad Lahtine pind Üle kogu pinna Tõsta auto üles





p.s.vabandan, aga ei ole viitsimist exceli tabelit foorumi jaoks mugavamasse formaati panna

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#10

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:23

Lada-VAZ tehasele pandi alus 1966 aastal NSVL ministrite nõukogu otsusega ehitada uus autotehas. VAZi tehas on üks suursugusemaid tootmisehitisi sovietiajastust, tootmisliinide kogupikkus ulatub 270 kilomeetrini ja tehas annab tööd kuni 180000 inimesele. Tehas loodi kiirendamaks autostumist Nõukogude Liidus. Kuuekümnendatel oli NSVL-s vaid viiel inimesel tuhandest auto, läänes oli see number kümneid kordi suurem. Vaid kaks aastat peale otsuse vastuvõtmist oli toodetud juba 100 000 autot, seda tänu sellele et tootmist alustati juba tehase ehitamise ajal.
1970 aastal alustati 1966 aastal aasta autoks kuulutatud Fiat 124 baasil loodud VAZ 2101 seeriatootmist. Tehase aastaseks tootmisvõimsuseks oli planeeritud 660000 autot ja see number saavutati juba 1975. aastaks. Tootmisnumbrid dikteeris tehasele ette riiklik standard ?GOST?. Ladast sai venelaste jaoks ruttu samasugune ?rahvaauto?, nagu sega on Citroen 2CV prantslastele või VW Beetle sakslastele; ja ?rahvaauto? on LADA Venemaal tänase päevani. Suuresti just oma üliodavale hinnale, lihtsale ja ?lollikindlale? ehitusele ning heale vastupidavusele vene oludes on LADA jäänud siiamaani enimmüüdud autoks Venemaal. Enimmüüdud autode mootorid jäävad 1200cm3 (60hj) ja 1700cm3 (80hj) vahele
Erinevalt itallaste Fiatist lõid venelased oma LADA basil ka pick-up versiooni. Alles suhteliselt hiljuti lisandus tagaveoliste LADAde mootorivalikusse 1500cm3 (53hj) diiselmootor, mille ehitusel on shnitti võetud rohkem kui 20 aasta vana VW Golfi diislist. Üliväikestes kogustes valmistati ka 1800cm3 turboga varustet 240hj rallimootorit, mudelitähisega 2105 T-16.
Varuosade lugu.
Kuna nõudlus uute autode järgi aiva kasvas, muudeti üks varuosatehastest monteerimistehaseks. Tootmismaht kasvas plaanitud 660000st 750000ni aastas. Selline tootmise kasv sai toimuda vaid millegi arvelt ja selleks vähendati varuosade tootmist. Sellisel teostusel olid aga väga traagilised tagajärjed ? tekkis täielik varuosakriis kogu NSVL-s ja Lääneriikides, kuhu LADAsi oli müüdud. Inimesed hakkasid kõikvõimalikke varuosi omale kokku ostma, sest kunagi ei võinud teada millal üht või teist juppi vaja võib minna. Autoteenindused ei suutnud kliente varustada vajaminevate varuosadega, seega pidi autoomanik pea alati vahetust vajava osa ise hankima ja parandatava autoga kaasa andma. Varuosakriis läks veel hullemaks, kui üks tagavaraosi tootvaist tehastest maani maha põles.

Üheksakümnendail muutus varuosasituatsioon aga kardinaalselt. Seoses segase olukorraga riigis, oli tehas nõus müüma kõike ja kõigile piisava rahasumma eest. Üle 300 autodiileri seadsid end sisse Toliatti piirkonda. Peale varuosade valmistati neist ka kümneid tuhandeid autosi. Kuna eraettevõtetes valmistatud varuosade kvaliteet oli väga kõikuv ei saanud klient kunagi kindle olla, kas soetatud jupp ka auto külge sobib ja oma otstarvet täidab.

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#11

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:24

Auto mudel Kere mudel Mootori mudel
VAZ-2101 2101 2101
VAZ-21016 2101 21011
VAZ-21018 2101 2103
VAZ-21011 21011 21011
VAZ-21013 21011 2101
VAZ-2102 2102 2101
VAZ-21021 2102 21011
VAZ-21023 2102 2103
VAZ-2103 2103 2103
VAZ-21033 2103 21011
VAZ-21035 2103 2101
VAZ-2104 2104 2105
VAZ-21043 2104 2103
VAZ-21047 2104 (1690 ccm)
VAZ-2105 2105 2105
VAZ-21051 2105 2101
VAZ-21053 2105 2103
VAZ-2106 2106 2106
VAZ-21061 2106 2103
VAZ-21063 2106 21011
VAZ-2107 2107 2103
VAZ-21072 2107 2105
VAZ-21073 2107 (1690ccm)
VAZ-21074 2107 2106
VAZ-2121 2121 1206
VAZ-21211 2121 21011
VAZ-21213 2121 (1690ccm)



p.s.vabandan, aga ei ole viitsimist exceli tabelit foorumi jaoks mugavamasse formaati panna

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#12

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:25

Tehnoandmed
Nimetus Mudel
2101 21011 2102 2103 2104 2105 2106 2107 2121
Yldandmed
Istekohtade arv koos juhiga 5 4 v6i 5
Kandevõime kg 400 400 430 400 400 400 400 400
Tühimass 955 955 1010 1030 1020 995 1045 1030 1150
Täismass 1355 1355 1440 1430 1475 1395 1445 1430 1550
Kliirens(tagasilla talani) 170 170 175 170 175 157 170 157 220
Max.kiirus km/h 142 145 137 152 135 145 154 152 132
Kiirendus s 0-100 km/h 20 18 23 17 18 18 16 15 23
Pidurdusteekond m 80-0 km/h 38 40
Kütusekulu l/100km
90 km/h 7,2 7,8 7,8 7,7 7,3 7,7 7,9 10,5
120 km/h 9,8 10,5 10,7 10,7 10,2 10,5 10,7
linnatsükkel 10,8 11,5 12,1 11,9 10,2 10,7 10,9 13,4

Mootor
Mudel 2101 21011 2101 2103 2105 2106 2107 2106
Tüüp ja silindrite arv Neljataktiline ülal paikneva nukkvõlliga karburaatormootor 4 silindrit reas
Silindri läbimõõt mm 76 79 76 76 79 79 76 79
Kolvikäik mm 66 66 66 80 66 80 80 80
Töömaht l 1,198 1,3 1,198 1,452 1,294 1,3 1,57 1,452 1,57
Võimsus kW(hj)/pöörlemissagedusel p/min 47(64)/5600 51(69)/5600 47(64)/5600 57(77)/5600 47(64)/5600 51(69)/5600 59(80)/5400 57(77)5600 59(80)/5400
Pöördemoment Nm/p/min 89/3400 96/3400 89/3400 108/3400 94/3400 96/3400 121/3000 108/3400 124/3000
Tööjärjekord 1-3-4-2
Tühikäigu vähim pöörlemissagedus 750 ... 800 850 ... 900 750 ... 800 820 ... 900 750 ... 800
Surveaste 8,5

J6uylekanne
Sidur:
tüüp ühekettaline, kuiv, taldrikvedruga
ajam: hüdrauliline
Käigukast:
tüüp mehaaniline, nelja-/viieastmeline, sünkronisaatoritega kõikidel edasikäikudel
ülekandearvud:
1. Käik 3,75 3,67 3,242 3,67 3,242
2. Käik 2,3 2,1 1,989 2,1 1,989
3. Käik 1,49 1,36 1,289 1,36 1,289
4. Käik 1
tagasikäik 3,87 3,53 3,34 3,53 3,34
Peaülekanne:
tüüp kooniline hüpoidülekanne
ülekandearv 4,3 4,44 4,3 4,3 4,1 4,44

Veermik
rehvid 155R13 165R13 175/70R13 165R13 175/70R13 175R16
esisild sõltumata õõtsharkidega vedrustus, silindrilised keerdvedrud, teleskoopamortisaatorid ja põikstabilisaator
tagasild jäik tala, mida ühendavad kerega 4 pikkivarrast ja 1 põikvarras, sil.keerdvedrudega ja ja teleskoopamortisaatoritega

Rool
roollireduktor globoidtigu ja soonrulliga sektor
reduktori ülekandearv 16,4
rooliajam koosn. kolmelülilisest rööpvardast, roolihoovast, pendelhoovast ja käänmikuhoobadest

Pidurid
Sõidupidurid:
esiratastel ketaspidurid
tagaratastel trummelpidurid, iseseaduvate klotside ja rõhuregulaatoriga
sõidupidurite ajam jalgkäitusega, hüdrauliline, eraldi ajam esi- ja tagaratastel
pidurivõimendi puudub vaakumtüüpi, mõjub kõigile ratastele
seisupidur käsikäitusega, mehaaniline, mõjub tagaratastele

Elektriandmed
Juhtmesüsteem ühejuhtmeline, kerega on ühendatud vooluallikate miinusklemmid
nimipinge V 12
aku mahutavus 55 Ah
generaator sisseehitatud alaldiga vahelduvvoolugeneraator G221 G222 G221 G222 G221
generaatori vool A:
pöörlemissagedusel 400 p/min 40 45 40 45 40
pöörlemissagedusel 5000 p/min 42 45 42 45 42


Mahuandmed
bensiinipaak l (sh.varu) 39 (4...6,5) 45 (5...7,5) 39 (4...6,5) 39 (4,65) 45 (5...7,5)
mootori jahutussüsteem koos küttesüst.ga 9,6 l
mootori õlitussüsteem l 3,75...4,2
käigukastikarter l 1,35
tagasilla karter l 1,3
roolireduktori karter l 0,215
siduri hüdroajam l 0,2
pidurite hüdroajam l 0,66
tuuleklaasipesuri maht l 0,75 1 0,75 1 5 2 5 4




p.s.vabandan, aga ei ole viitsimist exceli tabelit foorumi jaoks mugavamasse formaati panna

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#13

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:26

LADA NIVA


Lada Nivat, mudelitähisega 2121, võib lugeda kõigi linnamaasturite esiisaks, siiski projekteeriti ta liikumaks kohati ka väga raskelt läbitavaid Venemaa teid. Nivade ehitust alustati juba 1971. aastal. Alguses kasutati 1.3 mootorit ning auto oli riidest katusega. 1974 valmisid juba 1.6 mootoriga ja täismetall kerega autod. 1976 valmis katsepartii 50 autot.
Seeriatootmine algas 1977. aastal ning ta omas rohkelt uusi ja kaasaegseid tehnilisi lahendusi. 1980 ja 90 eksporditi peaaegu pool toodangust.
1985. aastal oli Niva veel Prantsusmaa oma klassi turuliider. Autosi on eksporditud peaaegu 100 riiki Aafrikasse ja Lõuna-Ameerikasse. Esimene Niva registreeriti 1977. aastal Tartus. Nivaga on sõidetud ka Dakaar rallil.


Nivast on ka amfiib-versioon sõjaväele loodud, mudelitüübiks 2122 e. Reka. Rekal oli tugevdatud kere ja kummalisel kombel vaid 1300cm3 2101 60hj motor, tippkiirus maal 115km/h ja vees kuni 9km/h. Prototüüpi lasti 70ndate lõpust kuni 88 aastani välja erinevates modifikatsioonides ning ta läbis ka kõikvõimalikud sõjaväe testid kuid selleksajaks oli punaarmee, kui põhiostja ja kogu Vene riik juba nii suures kriisis, et LADA REKA ei jõudnud mitte kunagi seeriatootmisesse.




90ndate alguses elas Niva läbi väikese modifitseerimiskuuri, saades uue 1700cm3 sissepritsega bensiinimootori, uue armatuurlaua, uue kujuga tagaluugi ning ?tuled. Alternatiiviks bensiinimootorile sai Niva omale ka tunduvalt kaasaegsema ja ökonoomsema 1,9l Peugeoti diiselmootori.
1994 lasti välja pikendatud kerega viieukseline Niva, tähisega 2131. See auto on saadaval ka 2l ja 100hj mootoriga.



Niva 2131

Eksootolisemaid Nivasi on arvatavasti Siberi raskeid olusi arvestades loodud Niva March, millele pandi peale ka LADA kuni 200hj Wankelmootoreid.





Niva March


p.s.
tekst sisaldas ka pilte, mida ei viitsi siia yles riputada, seega andke andeks, kui kuskil teksti sees täiesti ebaloogilises kohas mõni autonimi on

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#14

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:29

Reguleerandmed
nukkvõlli nuki ja nookuri vahel. paisumispilu jahtunud mootoril, mm 0,15
ventilaatoririhma läbipaine mm jõuga 100N 10...15
katkesti kontaktivahe mm 0,4 +/- 0,05
küünla sädevahe mm 0,5...0,6
siduripedaali vabakäik mm 25...35
piduripedaali vabakäik mm 3...5
rooliratta max. vabakäik otseliikumise asendis kraadides 5
esirataste kokkujooks mm (tühi auto) 4 +/- 1
esirataste kokkujooks mm (320kg koormatud auto) 3 +/- 1
esirataste külgkalle [kraadid(*) minutid(“)] (tühi auto) 0*05“ +/- 20“
esirataste külgkalle [kraadid(*) minutid(“)] (320kg koormatud auto) 0*30“ +/- 20“
pöördtelje pikikalle (tühi auto) 3*30“ +/- 30“
pöördtelje pikikalle (koormatud auto) 4* +/- 30“
vasaku ja parema ratta pöördtelgede pikkikallete vahe 30“










Rehvirõhk MPa ees taga
2101 0,17 0,18
21011 0,17 0,18
2102 0,15 0,20...0,22
2103 0,16 0,19
2105 0,17 0,2
2106 0,16 0,19
2107 0,17 0,2
2121 0,17 0,17





p.s.vabandan, aga ei ole viitsimist exceli tabelit foorumi jaoks mugavamasse formaati panna

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#15

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:30

OKA-1111

1987 loodi pisike linnaauto ?Oka-1111?. Üheskoos kauaaegse partneri Fiati tehasega pandi mõni aeg hiljem käiku tootmisliinid, aga hoopis teises kohas ? veoautosid tootvas KamAZ“i tehases. Algselt oli küll plaanitud ehitada selle auto tootmiseks täiesti uus tehas Oka jõe äärde (sellest siis ka auto nimi) sest sellest autost loodeti ülimenukat müügiartiklit, kuid segased olukorrad Venemaal tõmbasid tehaseehitamisele kriipsu peale.
Oka sarnaneb välimuselt küll suuresti Fiat Cinquecento“ga, kuid omab täiesti erinevat mootorit. Kahesilindrilised 650 ja 750 cm³ mootorid olid ?poolitatud? Lada Samara SOCH mootorid. Ka uue kolmesilindrilise (820cm³, 40hj, 140km/h) mootori isaks oli Samaralt pärit jõuallikas, paigaldati neid küll ainult 1988 aastal valminud prototüübile mudelitähisega 1121. Üheksakümnendatel võeti tootmisesse uus neljasilindriline 1100cm³ 50hobujõulise ZAZ Tarvia mootoriga variant, kuid ka see ei parandanud oluliselt Oka müügiedu.
Eksootilisemad Lada Oka mudelid on kahesilindrilise 500cm3 ning ainult 25hobujõuline diiselmootoriga kastiauto, elektrimootoriga variant ning üherootorilise 45hj wankelmootoriga variant ? kõiki neid valmistati vaid üliväiksed partiid.
Isegi vähenõudliku vene turu jaoks liiga väike ja ebapraktiline auto ei saavutanud kümnendikkugi nii suurt turuedu kui loodeti.





ps.tekst sisaldas ka pilte, mida ei viitsi siia yles riputada, seega andke andeks, kui kuskil teksti sees täiesti ebaloogilises kohas mõni autonimi on

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#16

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:31

Samara
1984 veeres konveierilt esimene Samara. Lada Samara väljatulek oli vene autotööstuse revolutsiooniline saavutus ? oli ju samara esimene esiveoline lada tehase ajaloos. Samas oli Samara esimene täisautomaatsel konveieril toodetud auto vene autotööstuse ajalos. Samuti loodi Samara jaoks uued 1100, 1300 ja 1500 cm3 SOCH mootorid, mida käitas juba kaasaegne rihm, mitte kett, nagu enamusel tagaveolistel; põlemiskambrid olid lodud koostöös Porschega.

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#17

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:32

VAZ-2105



VAZ 2105 on välja kujunenud mudelist 21011, esimene 05 veeres konveierilindilt aastal 1980. Tal on uus kere, täiustatud motor, muudetud ülekandearvuga käigukast, hilisematel mudelitel asendati tavapärane 4-käiguline kast viiekäigulise vastu, võimendiga pidurid ja suur hulk muudatusi elektriseadmestikus. Vähe on kroomitud detaile, ära on jäetud isegi rattakapslid.
Auto esiosas püüavad pilku suured nelinurksed plokklaternad, millesse on põhilaternate kõrvale mahutatud ka gabariidi- ja suunatuled. Sõidutee paremaks valgustamiseks on põhilaternates euroopa nõuetele vastavad halogeenlampidega optilised elemendid. Lisaks on autol elektriajamiga laternapuhastid ja ?pesurid. Hõlpsamaks on tehtud laternate valgusvihu reguleerimine. Selleks on kapoti all laternate tagaküljel kaks käsinuppu. Osadel autodel on laternate hüdrokorrektor, mis võimaldab muuta laternate kallet juhiistmelt.
Auto tagalaternates on ühte komplekti koondatud kõik märgutuled, tagurdus- ja udulaternad ning helkurid.
Et tahavaade oleks talvel parem, on kere tagaklaasil lisaks tuulutusele ka veel elektrisoojendi.
Esimese ja tagumise kaitseraua keskosa on kaetud kummiga, samast materialist on ka kaitserauaotsakud (varasematel mudelitel plastist).
Auto sisekujunduses torkab silma uus armatuurlaud ja kahe kodaraga rool ning uudsed peatugedega esiistmed. Pööratavaid õhupuhureid armatuuri keskosas asendavad külgmised nelinurksed puhurid, mis hoiavad ära tõmbetuule akende juures. Mitmesugused näidikud, kontrolllambid ja ka enamik lüliteid on hõlpsama ülevaate saamiseks koondatud ühisele tahvlile. Näidikuploki keskosas paiknev voltmeter võimaldab täpsemalt hinnata generaatori ja aku seisukorda.


Elektriseadmete kaitsmeplokk on nüüd mootoriruumis, kus jurdepääs ja ülevaade on parem, kui eelnendud LADA mudelitel. Samasse on koondatud ka kõik releed.
Et motoriruumist tulenevat häält vähendada käitatakse VAZ-2105-e nukkvõlli hammasrihmaga. Tähelepanu väärib ka uus karburaator ?Osoon?, mis paigaldati ka viimase väljalaske 21011. Nagu kinnitavad kasutusandmed, väheneb kütusekulu (võrreldes varasemate karburaatorite omaga) ?Osooni? puhul 1,0?1,2 l/100km.
VAZ-2105 on tootmises siiamaani ja praeguste plaanide kohaselt jääb auto tootmisse vähemalt 2007.aastani


VAZ-2105 hooldusvahemikud, määrdeained ja reguleerimisviised on enamikus samasugused kui autodel 2101 ja 2103.
Nukkvõlli keti pinguse reguleerimine asendub rihma pingutamisega. 60000km sõitnud hammasrihm asendatakse tingimata uuega. Seejuures tuleb ka süüde uuesti õigeks seada, sest katkestijaoturi võlli asend muutub.
Käigukastis ja tagasillas vahetatakse õli kord 60000km jooksul, kuid mitte harvem kui viie aasta tagant.
Õhufiltril võib olla termoregulaator. Kui seda ei ole, pööratakse termoregulaatori keres asuvat klappi käsitsi. Keskmise temperatuuri puhul alla +15C pööratakse pide ülespoole, kuumemate ilmadega peab ta aga olema allpool.
Esitiibade varjatud õõnsuste kontrollimiseks saab tiivatihendit ajutiseks ära võtta.




ps.tekst sisaldas ka pilte, mida ei viitsi siia yles riputada, seega andke andeks, kui kuskil teksti sees täiesti ebaloogilises kohas mõni autonimi on

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#18

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:35

Mudel valmistusaasta esimesel aastal toodetud mudelite arv
2101 1970 21530
2102 1971 185
2103 1972 518
21011/13 1974 18006
2106 1977 118531
2121 1977 5534
2105 1980 ???
2107 1982 ???
2104 1984 ???

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2009
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#19

Postitus Postitas Kytt » 31 Dets 2005 21:49

Ehk siis teisisõnu, KYTT tegeleb pisitasa koduka materiali kokkupanemisega, hetkel käsil lühitutvustus vaz 2103 kohta.
ainuisikuliselt väga nuss tegeleda sellega, ehk leiab keegi aega ja viitsimist ning koostab/tõlgib ise ka mõne teksti. ERITI TERETULNUD OLEKS ABI NEILT, KES MÕISTAVAD VENE KEELT NING TÕLGIKSID MÕNE ARTIKLI SELLEST KEELEST KODUKA JAOKS. SAMAD SÕNAD KA SOOME JA TSEHHI KEELE OSKAJAILE;) kytt neis keeltes nii tumba, et ei oska isegi yhtegi nõistlikku linki abipakkujatele anda, seega rohket pealehakkamist ja jõudu teile sobivate tekstide leidmisel


samas ootan ma vastukaja oma tekstidele, kõikvõimalikud parandused, täiendused, lisandused jne on väga teretulnud, AGA AINULT MEILI, U2U, TELEFONI TEEL, jätaks selle teema siiski vaid tekstide jaoks
samas ootan kõikvõimalike tekste nii virtuaalsel kujul kui paberkandjal(nii eesti kui inglise keelseid), KONTAKTANDMED PROFIILIS

ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1149
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

#20

Postitus Postitas ando » 31 Dets 2005 22:12

21011 tootmine algas 23. juulil 1974 aastal. See oli esimene auto Togliatti vabrikus, mis ei olnud uus mudel vaid parandatud version vanast. Kõige suurem erinevus 2101-st on 79 mm-ni puuritud silindrid, mis andsid 1300cc 1200cc vastu. See tähendab 69hj. Lisati ka paremad istmed, parandati salongi ventilatsiooni, vormiti rooli ja lisati iluravi läbinud stanged. Lisati ka hoiatustuli pidurivedeliku taseme kohta. Esimesed suunatuled muudeti kollaseks (enne olid valged), parktuled intregeeriti esituledesse. Esitleti suuremaid ja turvalisemaid tahavaatepeegleid. Tagurdustule lisamine oli tehase valikul. Kui 2101 tootmine lõpetati hakati 2101 mootoreid sellesse keresse panema (21013).
Jõud taga, peab minema.


Mine “VABA TEEMA / Flash & VT”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist