1. leht 11-st

Esimesed 2101-d

Postitatud: 13 Sept 2006 10:29
Postitas krister
Siia võiks kirja panna need erinevused, mida olete märganud esimeste aastakäikude kopikatel. Enamus asju on küll foorumis siit sealt läbi jooksnud, kuid selle info võiks koguda ühte kohta kokku.

Salong
- Tahavaate peeglid. Välimine ümmargune esitiival. Sees trapetsi kujuline, mille plastmassääris helehall ja peenem. Hilisematel on välimine tahavaatepeegel ristküliku kujuline ja kuulus hoopis lisavarustusse, seesmisel on plasmassrant must ja paksem.
Pildid: ümmargune peegel ja hilisem peegel
- Armatuur on tihedate triipudega, hilisematel triipe poolevähem. Ka tundub uuem armatuuri pind "struktuursem" ja kõvem. Vana seevastu pehmem ja peenema struktuuriga. (sõnadega keeruline väljendada).
- Kellad. Hõbedase taustaga. Õli, laadimise, suunatule jne. tulukesed kitsad. Hilisematel autodel on tuled suuremad. Veelgi hiljem, tootmise lõpuaastail paigaldati 2101-le 011, musta taustaga kellad.
- 1970-71. a. autodel on salongi küttesüsteemi hoovad hõbedased, samuti on hõbedased laeall asuvate käepidemete kruvikatted.
- Hilisemate autode istmete ja ukste polstrite juures kasutatav kunstnahk materjal tundub olevat teine (paksem).
- Gaasipedaal kinnitus põrandale. Sarnast pedaali olen näinud ka 03-del.
Pildid: vana salong ja uuem salong
- Pilte kõrvutades saab veel ühe erinevuse: armatuuril olevad õhusuunajad on pisut erinevad.
- Tulede lülitid armtuuril on kandilise disainiga, hiljem muutuvad nad ümarateks.
- Laepolster on 1970-72. a. autodel hallikamat tooni, aukude vahe suurem. Juba 73. a. autol polster veidi teine.
- Suunatule ja tulede lülitite kangid roolisambal on erinevad.
- 2101 tootmise lõpu aastatel muutus tuuleklaasi pesemise süsteem, mistõttu kadus armatuurilt "kummilutt". Veel võeti 21011-lt akende kerimise vändad.

Välimus
- Tuled. Suuna-piduri, gabariidi tuledel puuduvad igasugused E-tähistused. Nad on siledad.
- Esimestel tulelementidel on pirni vari paigaldatud kolme haaraga, hiljem (juba alates 1972. a.) kinnituvad nad kahe haaraga. Vt. pilt kolme haaraga elemendist (viimane pilt). Veel üks kolme haaraga elementidega kopikas 2006. a. Haapsalu Nostalgia päevadelt: pilt
- Klaasid. Puuduvad samuti E-tähistused. Selleasemel on kirjutatud venekeelsete tähtedega BOR ja veel midagi.
- Esitiibadel olevate suunatulede all ei ole tihendeid. (Info automoto foorumist). Minu '72. a. autol olid väikesed kummirõngad, mis tõesti ei paistnud tule alt välja.
- Stanged. 1970-71 aasta masinatel võib kohata stangesid, mille puhvrid on nurgelised. Haapsalu Nostalgiapäevadel esinenud 1971. a. autol on nad juba kaarjad. Samas ei saa olla tegu "Fiat" juppidega kuna Fiat 124 on hoopis teistsugused puhvrid.
Pildid: nurgelised puhvrid ja kaarjad, lisana Fiati puhvrid
- 1970 (esimesel tootmisaastal) valmistatud ?igulidel oli tulede ja iluvõre vahel kaarjad kroomliistud. Järgmistel aastakäikudel need puudusid. Veel oli erinev ka esi embleem.

Tehnilised erinevused
- Plokikaas muutus 1975. a. Sellest ka siin foorumis juttu olnud. Vanemal surveaste kõrgem. Lisaks oli eriline tuulutustoru, mis algas õhufiltrist ja suubus plokikaane ette ketiratta juurde.
- Kojameeste kinnituse konstruktsioon on mutrita. Sama konstruktsioon veel 1974.

Muu
- Itaalia keelseid kirju võib kohata erinevatel poltidel (mootoris, plokikaanepoltidel) ja esimste suunatulede korpusel seespool.
- Esitiibadel on kapoti vibreerimise vältimiseks kummalgi pool kaks kummist "nibu".
- 1970-72 autode kerenumber on löödud tulemüürile. Alumiinium plekist "birka" asub samuti tulemüüril, mootoriruumi valgusti kõrval. Alates 72. a. tavapärases kohas.


Osad erinevused on siia kirja pandud "vanade meeste" ütlustest, kes on heldimusega esimesi kopikaid meenutanud. Seega neid ei saa puhta kullana võtta. Näiteks kapotti hoidvad nibusid olen ma hilisematel autodel samuti kohanud.

Minu kasutuses olnud '77. a. autol oli enamus muudatusi toimunud. Erinevaid pilte võrreldes tundub, et "moderniseerimine" algas kuskil 1974. a.



[Muudetud: 5-11-2008 krister]

Postitatud: 13 Sept 2006 12:36
Postitas krister
Algselt postitas: arvi100

To Krister:Tee jah et kõik näevad ja aitan ise ka täiendada niipalju kui tean.


Viisin muudatused sisse. Sai vast parem. Teemat algatama ajendas mind auto24.ee -s olev 70. a. 2101 müügikuulutus, mille piltidelt näha nurgelised puhvrid.

Arvan, et tehniliste muudatuste kohta võiks saada rohkem lisainfot ajakirja Za Ruljom vastavatest aastakäikudest. Samas kahtlen, et pisiasjade muutumine "üleliidulist" tähelepanu äratas. Mul pole aega neid Za ruljomme vaadata ja ka keelega on raskusi...

Postitatud: 13 Sept 2006 14:25
Postitas oxecot
Päris esimestel 2101-l ei olnud kolmnurkakna kinnitus mitte klaasile liimitud vaid oli akna alumise raami küljes. Ise olen vaid ühte sellist autot näinud ja seegi oli 20 aastat tagasi aga pilte sellisest kinnitusest leiab autoga kaasaantavas kasutamisjuhendis.

Postitatud: 13 Sept 2006 17:14
Postitas w2rk
Mul 73 aasta 01 ja kerenumber on tulemüüril. (Kui kedagi huvitab :) )

Postitatud: 13 Sept 2006 18:41
Postitas viaccess
Mu 72 ja 73 aasta kopikatel erinevad turvavööde lukud. 73a. omal suur punane nupp külje peal, 72a. sellised mõnusad huulekesed....
Pole kindel et 73a omal on tehase omad, sest auto minevikust tean väga vähe...
Hetkel vaid selline PILT see siis 72a

Postitatud: 13 Sept 2006 19:42
Postitas arvi100
Krister on enamus erinevusi juba välja toonud,ma väheke täiendan.
Väliselt erines juba 1970 ja 1971 aastal toodetud 2101-ed.
Esimesel tootmisaastal valmistatud ?iguli`tel oli tulede ja
iluvõre vahel kaarjad kroomliistud(tähistatud punase noolega).Järgmistel aastakäikudel need puudusid.

Pilt

Veel oli erinev ka esi embleem:fotol ainult 1970 a.kasutatud
embleem.Tagumine embleem on sama.

Pilt

Kaitseraua puhvreid ei ole kohanud teistsuguseid,fotol 1970
väljalastud masin.Puhvrid on sellised nagu me oleme harjunud nägema.Autol on ka originaalvärv.

Pilt

Täis originaalsalong 1970 a. nägi välja nii nagu fotol.Vaadake
õhusuunajaid.Need on alati olnud 2101-el kõrvakestega.
Kristeri toodud salongi fotol on kujutatud 03/06-e õhu-
suunajad,mis on omaniku omalooming.Tihkemate triipudega
armatuuri tehti 72-se aastani.Olen näinud 1973 väljalastud autodel juba harvemate triipudega armatuuri,kaasaarvatud
enda oma.

Pilt

Postitatud: 14 Sept 2006 09:58
Postitas krister
Algselt postitas: arvi100
...
Kaitseraua puhvreid ei ole kohanud teistsuguseid,fotol 1970
väljalastud masin.Puhvrid on sellised nagu me oleme harjunud nägema.Autol on ka originaalvärv.
...
Vaadake õhusuunajaid.Need on alati olnud 2101-el kõrvakestega.
...


Suur tänu täienduste eest!

Selliseid "erilisi" nurgaga puhvreid mäletan lapsepõlvest (80-ndad) vaid paaril autol Tallinnas. Üht sinist nägin päris tihti Paldiski mnt-tl, trollipargi kõrval. Seda auto24.ee -s olevat kuulutust leides oli mul hea meel, et neid veel näha sain.
Muuseas, kontakteerusin selle auto müüjaga ja palusin stangedest lähemalt pilti teha. Lubas saata.

Õhusuunajatest. Mul on praegu garaa?is 1977. a. 01, millel samasugused kõrvakesteta õhusuunajad, aga ka need võivad olla vabalt omalooming.
Samas arvestades Nõukogude rahvamajanduse eripära võib vabalt juhtuda olukord, et autosid komplekteeriti parasjagu laos olevate detailidega...
See viimane seletab neid juhtumeid, kus sinu 73. a. autol on armatuur juba "uuem", aga mõnel 74. a. autol on veel "vana" armatuur.

Postitatud: 14 Sept 2006 19:57
Postitas viaccess
Märk on küll huvitav, sellist pole kunagi näinud....
Armaka triibud mu 72 ja 73 aasta armakatel ühesugused, nö tihedate triiputega, sisepeeglid erinevad, 73l musta äärega...
72a armakas

Pilt

Postitatud: 18 Sept 2006 16:45
Postitas arvi100
Algselt postitas: krister
Selliseid "erilisi" nurgaga puhvreid mäletan lapsepõlvest (80-ndad)


Siin on nüüd näha kolmed erinevad puhvrid.Vahe on selgelt
näha.Võibolla mõni poolakas eksis meie maile ära ?

Pilt

Ja siin siis nende autode esi embleemid,ka aastast 1972.

Pilt

Postitatud: 21 Sept 2006 13:12
Postitas krister
Algselt postitas: oxecot
Päris esimestel 2101-l ei olnud kolmnurkakna kinnitus mitte klaasile liimitud vaid oli akna alumise raami küljes. Ise olen vaid ühte sellist autot näinud ja seegi oli 20 aastat tagasi aga pilte sellisest kinnitusest leiab autoga kaasaantavas kasutamisjuhendis.


Selline konstroktsioon ju hulka töökindlam (vargakindlam). Miks see välja vahetati?

Puhvritest - võibolla on need nurgelised puhvrid tõesti Poola RV toode.

Pildil kolmnurkakna kinnitus kõneall olnud juhendist.Pilt

Postitatud: 21 Sept 2006 14:28
Postitas jann113

Postitatud: 21 Sept 2006 16:27
Postitas krister
Algselt postitas: jann113
üks 01: http://www.autonet.ee/kuulutused/car.php?id=56600


Ohoo! Sellel pildil on näha, et kadunud on tuuleklaasi pesuri kummi-lutu.
Eile nägin Pae tän. ?iguli poes ka 2101-le sellist kummi-nuputa armtuurlaua liistu. Pidasin seda kooperatiivi toodanguks. Maksis vist 50 eek.

Postitatud: 21 Sept 2006 16:42
Postitas omega

Postitatud: 21 Sept 2006 17:08
Postitas krister
Algselt postitas: omega
Veel üks originaal seisukorras 01 :
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/262/auto_php-id=270262-www_auto24_ee.html


Pilt salongist viitab sellele, et tuulesuunajatelt on siiski kõrvad kadunud. Samuti on armatuurlaua kellad musta taustaga nagu ka teisel 1980 vl. aastaga autol. Klaasipesu lüliti paistab olevat põrandal.
Üleüldse tunduvad viimased 2101-d olevat väga sarnased 21011-tele. Mulle jääbki mõistatuseks, miks üldse kahte nii sarnast mudelit hoiti korraga tootmises.

Lõpetuseks: Sellel autol on jube hind!

Postitatud: 11 Okt 2006 20:15
Postitas arvi100
Oleme veel salongis ja leiame mõned erinevused veel.
Armatuuris asetsev lülitiplokk esimeste aastakäikude ?igulil
oli kandilise disainiga ja tuhatoos oli algselt helehalli kattega.
Fotol on ka näha näidikuplokk esimeses variandis.

Pilt

Algselt eksport variantidele pandi ka halli ja hõbedaga
näidikuplokki.Fotol Lada 1200 Saloon`i näidikuplokk miilides.

Pilt

Siin on näha juba suuremate kontrollampide avadega plokk,
lülitid on veel kandilised.Auto on aastast 1978.

Pilt

Ja siin fotol on viimase aastakäigu ehk siis 1982 aasta näidikuplokk,lülitid on saanud ümarama disaini.

Pilt

Siin saab näha 1970 aasta kojamehe kinnitust mis on
täpselt Fiat 124 koopia.Kui kaua sellist kinnitust kasutati
ei oska öelda.Vähemalt 1973 aasta autol oli juba mutriga
kinnitus.

Pilt

Üks fakt veel:kokku toodeti siis Volga autotehase esimest
mudelit 2 202 903 tükki aastatel 1970 - 1982.

Postitatud: 11 Okt 2006 20:45
Postitas jann113
aga mis vahet on 2101-l ja 21011-l?

Postitatud: 11 Okt 2006 21:16
Postitas raitsraisk
1300 mootor, tagumiste uste kõrval ( c-piilar?) tuulutusavad, stangedel puuduvad kummipuhvrid, silindri läbimõõt ja põlemiskamber on suuremad, spidomeetri värvid vastupidised, 6 obest rohkem ja targa raamatu järgi pidi kere kohati tiba erinema

Postitatud: 11 Okt 2006 22:29
Postitas gigull
011-el on taga tuledes helkurid 01 on tulede all.

Postitatud: 12 Okt 2006 08:12
Postitas Mel
Arvi100 pandud 1978. aasta armatuur (ka raadio) on 1974. aasta autos juba sellised. Ainult armatuuri kate ei ole nii struktuurne (krobeline) kui see pildilt paistab.

Postitatud: 12 Okt 2006 17:35
Postitas Jonx
Minu 72 aasta autol on selline kojamehe kinnitus nagu viimasel pildil ikka olemas