Väike uurimus. Õlide voolavus (silla/mootori).
Väike uurimus. Õlide voolavus (silla/mootori).
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Väike uurimus. Õlide voolavus (silla/mootori).
Seoses külma talvega hakkas mind huvitama käigukastis ja tagasillas oleva õli viskoossus.
Millist õli siis kasutada, et külma ilmaga oleks võimalikult kergem sõita. Uurimus ei sisalda määrdeomadusi.
Käepärast oli kolm erinevat õlimarki.
Kõigile tuntud TAD-17i. SAE90. API-GL5. Hind 20eek liiter.
ESSO GEAR OIL GX. 80w-90. GL5. Hind 60eek liiter.
OMV UNIGEAR. Synthetic gear oil. 80w-90. API:GL2-GL5. Hind 80eek liiter.
Õlid peaksid olema ühest viskoossusklassist.
Proovitud sai kahte erinevat meetodit.
1)Panin õlid võitopsi. Igat õli täpselt kaks süstlatäit. Karbid panin sügavkülmkappi. Seal peaks olema -18kraadi. Proovi ajal panin kõik topsid ühe aluse peale. Alusele keskele alla 8mm varras. Kallutasin õli ühte äärde. Nüüd lükkasin terve alusetäie topse üle varda teisele poole kaldu. Milline õli kõige enne jõuab topsi teise otsa ongi kõige vedelam. Õli loeti kohale jõudnuks momendist, kui kadus ära puhta põhja laik.
2)Tõmbasin õli süstlasse. Kui süstal sai täis, tõmbasin süstla kolvi täitsa välja. Süstla panin "mensuuri" rippuma. Nüüd lasin aja peale tilkuda süstla otsast õli (ilma nõelata). Võtsin aluseks 50 tilga kukkumise aja.
Tilkumist kontrollisin kahel temperatuuril. 18 külmakraadi juures võtsin aluseks 10 tilga kukkumise aja. Selle meetodi juures on võimalikud vead. Süstlasse tõmbamisel võib õli soeneda erinevalt (kogused ju väga väiksed).
Tulemused:
.TAD. 0kraadi 50tilka 3min41sek
ESSO 0kraadi 50tilka 2min02sek
SYNT 0kraadi 50tilka 2min21sek
.TAD. -18kraadi 10tilka 1min41sek
ESSO -18kraadi 10tilka 1min32sek
SYNT -18kraadi 10tilka 1min52sek
Karbitest. Kiirem oli ESSO. Teine SYNT. Väga napilt kolmas TAD.
Esso ja SYNt'i vahel oli oluliselt suurem vahe kui SYNT ja TAD'i vahel.
Miinus 18 kraadise tilkumise testi teen natuke teistmoodi tehnoloogiaga ümber. Selle siis siia ka kirjutan. Vaja ainult kolme ühesugust süstalt selleks.
Millist õli siis kasutada, et külma ilmaga oleks võimalikult kergem sõita. Uurimus ei sisalda määrdeomadusi.
Käepärast oli kolm erinevat õlimarki.
Kõigile tuntud TAD-17i. SAE90. API-GL5. Hind 20eek liiter.
ESSO GEAR OIL GX. 80w-90. GL5. Hind 60eek liiter.
OMV UNIGEAR. Synthetic gear oil. 80w-90. API:GL2-GL5. Hind 80eek liiter.
Õlid peaksid olema ühest viskoossusklassist.
Proovitud sai kahte erinevat meetodit.
1)Panin õlid võitopsi. Igat õli täpselt kaks süstlatäit. Karbid panin sügavkülmkappi. Seal peaks olema -18kraadi. Proovi ajal panin kõik topsid ühe aluse peale. Alusele keskele alla 8mm varras. Kallutasin õli ühte äärde. Nüüd lükkasin terve alusetäie topse üle varda teisele poole kaldu. Milline õli kõige enne jõuab topsi teise otsa ongi kõige vedelam. Õli loeti kohale jõudnuks momendist, kui kadus ära puhta põhja laik.
2)Tõmbasin õli süstlasse. Kui süstal sai täis, tõmbasin süstla kolvi täitsa välja. Süstla panin "mensuuri" rippuma. Nüüd lasin aja peale tilkuda süstla otsast õli (ilma nõelata). Võtsin aluseks 50 tilga kukkumise aja.
Tilkumist kontrollisin kahel temperatuuril. 18 külmakraadi juures võtsin aluseks 10 tilga kukkumise aja. Selle meetodi juures on võimalikud vead. Süstlasse tõmbamisel võib õli soeneda erinevalt (kogused ju väga väiksed).
Tulemused:
.TAD. 0kraadi 50tilka 3min41sek
ESSO 0kraadi 50tilka 2min02sek
SYNT 0kraadi 50tilka 2min21sek
.TAD. -18kraadi 10tilka 1min41sek
ESSO -18kraadi 10tilka 1min32sek
SYNT -18kraadi 10tilka 1min52sek
Karbitest. Kiirem oli ESSO. Teine SYNT. Väga napilt kolmas TAD.
Esso ja SYNt'i vahel oli oluliselt suurem vahe kui SYNT ja TAD'i vahel.
Miinus 18 kraadise tilkumise testi teen natuke teistmoodi tehnoloogiaga ümber. Selle siis siia ka kirjutan. Vaja ainult kolme ühesugust süstalt selleks.
C
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
nüüd oleks huvitav teada kas essol ka määrimisomadusi on..
seda aga väga keeruline kontrollida...
ilmselt täissünt tagasilda siis panna..
samas on -18 natuke madal..
ise märkasin just alla 23 miinuskraadi raskusi auto liigutamisega, ilma käiguta tahtis siduri päästes kohe liikuma hakata jne...
seda aga väga keeruline kontrollida...
ilmselt täissünt tagasilda siis panna..
samas on -18 natuke madal..
ise märkasin just alla 23 miinuskraadi raskusi auto liigutamisega, ilma käiguta tahtis siduri päästes kohe liikuma hakata jne...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nagu lubatud, süstlatest siia juurde.
Igasse süstlasse ühepalju õli. Süstlad sügavkülma. Seejärel õue rakisesse. Õues oli testimise hetkel 6 kraadi külma. Süstaldel tõmbasin kolvid välja ja tilkuma. Esimesena T-tad, teisena S-synt ja kolmandana E-esso.
Tulemused piltidel. Lõpptulemus sama, mis karbitestis.
Igasse süstlasse ühepalju õli. Süstlad sügavkülma. Seejärel õue rakisesse. Õues oli testimise hetkel 6 kraadi külma. Süstaldel tõmbasin kolvid välja ja tilkuma. Esimesena T-tad, teisena S-synt ja kolmandana E-esso.
Tulemused piltidel. Lõpptulemus sama, mis karbitestis.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mootoriõli voolavus.
Vaatasin, kuidas voolavad mootoriõlid külmaga.
Süstlad tõin sügavkülmast. Väljas -5kraadi. Süstalde kolvid võtsin välja vasakult paremale, umbes 5sek jooksul.
Õlideks vasakult paremale
L- lada õli
M- mannoil 5w-40
A- addinol 10w-40
V- valvoline 5w-40
Test algas.
Süstlad tõin sügavkülmast. Väljas -5kraadi. Süstalde kolvid võtsin välja vasakult paremale, umbes 5sek jooksul.
Õlideks vasakult paremale
L- lada õli
M- mannoil 5w-40
A- addinol 10w-40
V- valvoline 5w-40
Test algas.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Paljud kasutavad mitmetel põhjustel Lada mootoris Shiguli õli. Ega see keelatud polegi. Ei maksa aga neil siis eriti kaevata talvise halva käivitumise pärast. Samuti mootori kulumise pärast.
Hea näide on Lada samara üle 300 000km läbisõit täissünt õliga. Peale mootori avamist remondiks selgus, et polegi suurt midagi seal vahetada. Info on Olkult, tema ehk kommenteerib üle.
Lada õli hakkab ka otsa saama.
Hea näide on Lada samara üle 300 000km läbisõit täissünt õliga. Peale mootori avamist remondiks selgus, et polegi suurt midagi seal vahetada. Info on Olkult, tema ehk kommenteerib üle.
Lada õli hakkab ka otsa saama.
C
Väga hea katse
Kui uue mootori kätte saan- siis oleks vaja ka sinna õli sisse panna.
Oskab keegi midagi soovitada? Mootor on 1500.
Ise ma vaatasin, et 5w-40 on vist päris kobe, hind on veidi ehmatav. Samas õli võiks selline olla, et vahel saaks ikka jäärada ka sõita- sellega tahtsin ütelda et õli võiks talvel ka sõiduks valmis olla mitte lihtsalt ära tahkunud
Ehk keegi oskaks veel midagi soovitada..
Kui uue mootori kätte saan- siis oleks vaja ka sinna õli sisse panna.
Oskab keegi midagi soovitada? Mootor on 1500.
Ise ma vaatasin, et 5w-40 on vist päris kobe, hind on veidi ehmatav. Samas õli võiks selline olla, et vahel saaks ikka jäärada ka sõita- sellega tahtsin ütelda et õli võiks talvel ka sõiduks valmis olla mitte lihtsalt ära tahkunud
Ehk keegi oskaks veel midagi soovitada..
mota viidatud 300000 sõitnud auto oli eesti posti kasutuses olnud = pidev sõit palju käivitusi ja palju külmalt sõitu nagu ikka...
vahetati tookord mootoris klapisääre tihendid, soveldati klapid (mis oligi madala kompressiooni põhjus!), puhastati kolbide rõngasooned... korralik välispuhastus ja saale-rõnga ring läks ka sisse...
seega kasutage kõik siguli õli või veel parem autooli auto mootoris - ei lähe mootori ehitus meelest ja pidevalt saab kapremonti teha!
vahetati tookord mootoris klapisääre tihendid, soveldati klapid (mis oligi madala kompressiooni põhjus!), puhastati kolbide rõngasooned... korralik välispuhastus ja saale-rõnga ring läks ka sisse...
seega kasutage kõik siguli õli või veel parem autooli auto mootoris - ei lähe mootori ehitus meelest ja pidevalt saab kapremonti teha!
Roolin nii kuis jaksan
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Kas see on fakt või lihtsalt eeldad? Ise vastupidi ei hakkaks küll välja suretama mootorit kui vaja iga 50m või 100m tagant korraks autost välja hüpata.Algselt postitas: doris
mota viidatud 300000 sõitnud auto oli eesti posti kasutuses olnud = pidev sõit palju käivitusi ja palju külmalt sõitu nagu ikka...