Rail Baltica vastu 22. 04. 17.
Postitatud: 16 Apr 2017 15:38
Tere, head inimesed, foorumi kasutajad, Ladaklubi liikmed!
Kaalusin, kas seda üleskutset üldse teha ja kui teha, siis millisel kujul ja millisesse teemasse postitada.
Olen ise klubist ja tema tegemistest kaugel olnud. Tegin tööd ja elasin ning reisisin eemal Eestimaast, Lääne-Euroopas ja tutvusin kuue aasta jooksul üpriski põhjalikult sealse eluoluga.
Nüüd, olles juba mõnda aega tagasi sünnimaal näen, et elu siin kisub aina rohkem ja rohkem kiiva.
Valitsused pole täitnud meie lootusi. Tööga teenitud raha, mida me iga päev oma taskust välja anname, ei lähe sinna, kuhu ta peaks minema.
Kütuseaktsiisi, mida autoomanikena iga päev maksame, tõsteti jällegi selle aasta veebruaris. Lisaks kehtivale raskeveokimaksule seisab ees veoautodele teede kasutamise tasu ja sõiduautodele nn. registreerimismaksu kehtestamine.
Jah, jutustatakse meile küll ilusaid lugusid sellest, kuidas nende kogutud rahade eest saame endile lubada puhtamat elukeskkonda ja parema kvaliteediga laiemaid asfaltteid, aga kas see ikka päriselus nii välja kukub?
Kütuseaktsiisi näiteks pole juba pea kümmekond aastat kasutatud sajaprotsendiliselt ainult teede korrashoiuks, vaid see on salamisi imbunud vasakule, valitsemise kuludesse.
Kui nüüd arvatakse, et planeeritavate maanteede kasutustasud ja sõiduautode omamise maksude kehtestamine kuidagi teede olukorda parandama hakkab, siis ka siin on eksimisvõimalus üsna suur.
Kavandatavasse Rail Baltica ärisse on varjamatult sisse prognoositud, et RB kaubakäive hakkab kasvama tänu veokitele kehtestatavale teekasutusmaksule. Teisisõnu - RB projekti autorid tahavad suures osas välja suretada maksujõuetusse sattuvad autoveondusega tegelevad firmad ja napsata sealt nüüd autodega veetud kaubast ülejääva osa endile, raudteele. Ja kõige nürim selle asja juures on see, et sellise liigutusega tahetakse jätta muljet justkui transport RB-l saab olema odavam, logistiliselt parem ja tulusam kui raudteetransport seda senini olnud on. Jah, võib-olla saabki, aga mitte odavam, sest meilt kogutud maksud lähevad mitte ainult maanteesse (nagu suusõnaliselt lubatakse), vaid ka raudtee korrashoidu. Teekasutusmaksu eelnõus on selleks ettenägelikult võimalus jäetud:
§ 190. Teekasutustasust laekuva raha kasutamine:
Teekasutustasust riigieelarvesse laekunud raha kasutatakse transporditaristu hoiuks.
Kes RB tegemistega kursis ja vähegi huvi tundnud, see teab, mida tähendab selle trassi ehitamine loodusele ja kavandatava trassi ääres elavatele inimestele. See osa vist ei vaja siin tutvustamist.
Samuti peaks iga inimene end kurssi viima asjaoluga, mida Rail Baltic üleüldse tulevikus eestimaalastele tähendama hakkab. Kui suureks kujuneb meie laste maksukoormus tulevikus ja millises looduskeskkonnas me elama hakkame. Pole ju mingi saladus, milliseid maavaralisi rikkusi, mis mujalt Euroopast kadunud, meie jalgealune sisaldab. Lisaks kavandatavale kildagaasi väljapumpamisele on siin ka väga väärtuslik fosforiit, mille ahnele kaevandamisele sai kunagi just tänu rahva vastuseisule (fosforiidisõda) nõukaajal piir pandud. Sellest vastuseisust algas muide ka laulev revolutsioon ja Eesti iseseisvumine.
Kui palju kruusa ja liiva hakatakse kokku kraapima relsside alla mineva tammi tarvis ja kust ning millise looduse ohverdamiste arvelt see kõik võetakse, pole vist raske ette näha.
Elupõlise metsamasinamehena haistan minagi siin head teenimisvõimalust ja tuluallikat trassi sisseraiumise näol, aga nii suure puudemassi tühipaljaks mahavõtmiseks ja hapnikuraiskamiseks minu käsi ei tõuse.
...
Ühesõnaga, lühidalt:
Kui sulle, inimene, on tähtis sinu ja sinu järglaste tulevik, siis tule palun laupäeval, 22. aprillil Tallinnasse kella 12:00-ks Vabaduse Väljakule.
Seal toimub ühenduse Ökoriik Eesti eestvedamisel kavandatav Rail Baltica trassi projekti vastane protestimiiting.
Tule isegi siis, kui sa ei tea kogu protsessist mitte kui midagi. Seal saad teada, mis tegelikult Rail Baltica tagab seisab, sest see ei ole pelgalt raudtee ja väärtuslikud töökohad, vaid sellega kaasnevad suured muudatused sinu ja sinu järglaste elus, mis võivad osutuda vägagi ebameeldivateks kohustusteks.
Siin on sinu võimalus, mis käestlastuna osutub vaata et sama saatuslikuks, kui kunagine Nõukogude vägede sissemarssimise vaikne heakskiit.
Teie Jan Viljak, Ladaklubi liige aastast 2006.
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/9vVvRdKUu1Q[/bbvideo]
RB vastuargumendid leiad siit: http://www.avalikultrailbalticust.ee
RB kavandajate leht: http://www.railbaltic.info/et/
Valik on sinu
Kaalusin, kas seda üleskutset üldse teha ja kui teha, siis millisel kujul ja millisesse teemasse postitada.
Olen ise klubist ja tema tegemistest kaugel olnud. Tegin tööd ja elasin ning reisisin eemal Eestimaast, Lääne-Euroopas ja tutvusin kuue aasta jooksul üpriski põhjalikult sealse eluoluga.
Nüüd, olles juba mõnda aega tagasi sünnimaal näen, et elu siin kisub aina rohkem ja rohkem kiiva.
Valitsused pole täitnud meie lootusi. Tööga teenitud raha, mida me iga päev oma taskust välja anname, ei lähe sinna, kuhu ta peaks minema.
Kütuseaktsiisi, mida autoomanikena iga päev maksame, tõsteti jällegi selle aasta veebruaris. Lisaks kehtivale raskeveokimaksule seisab ees veoautodele teede kasutamise tasu ja sõiduautodele nn. registreerimismaksu kehtestamine.
Jah, jutustatakse meile küll ilusaid lugusid sellest, kuidas nende kogutud rahade eest saame endile lubada puhtamat elukeskkonda ja parema kvaliteediga laiemaid asfaltteid, aga kas see ikka päriselus nii välja kukub?
Kütuseaktsiisi näiteks pole juba pea kümmekond aastat kasutatud sajaprotsendiliselt ainult teede korrashoiuks, vaid see on salamisi imbunud vasakule, valitsemise kuludesse.
Kui nüüd arvatakse, et planeeritavate maanteede kasutustasud ja sõiduautode omamise maksude kehtestamine kuidagi teede olukorda parandama hakkab, siis ka siin on eksimisvõimalus üsna suur.
Kavandatavasse Rail Baltica ärisse on varjamatult sisse prognoositud, et RB kaubakäive hakkab kasvama tänu veokitele kehtestatavale teekasutusmaksule. Teisisõnu - RB projekti autorid tahavad suures osas välja suretada maksujõuetusse sattuvad autoveondusega tegelevad firmad ja napsata sealt nüüd autodega veetud kaubast ülejääva osa endile, raudteele. Ja kõige nürim selle asja juures on see, et sellise liigutusega tahetakse jätta muljet justkui transport RB-l saab olema odavam, logistiliselt parem ja tulusam kui raudteetransport seda senini olnud on. Jah, võib-olla saabki, aga mitte odavam, sest meilt kogutud maksud lähevad mitte ainult maanteesse (nagu suusõnaliselt lubatakse), vaid ka raudtee korrashoidu. Teekasutusmaksu eelnõus on selleks ettenägelikult võimalus jäetud:
§ 190. Teekasutustasust laekuva raha kasutamine:
Teekasutustasust riigieelarvesse laekunud raha kasutatakse transporditaristu hoiuks.
Kes RB tegemistega kursis ja vähegi huvi tundnud, see teab, mida tähendab selle trassi ehitamine loodusele ja kavandatava trassi ääres elavatele inimestele. See osa vist ei vaja siin tutvustamist.
Samuti peaks iga inimene end kurssi viima asjaoluga, mida Rail Baltic üleüldse tulevikus eestimaalastele tähendama hakkab. Kui suureks kujuneb meie laste maksukoormus tulevikus ja millises looduskeskkonnas me elama hakkame. Pole ju mingi saladus, milliseid maavaralisi rikkusi, mis mujalt Euroopast kadunud, meie jalgealune sisaldab. Lisaks kavandatavale kildagaasi väljapumpamisele on siin ka väga väärtuslik fosforiit, mille ahnele kaevandamisele sai kunagi just tänu rahva vastuseisule (fosforiidisõda) nõukaajal piir pandud. Sellest vastuseisust algas muide ka laulev revolutsioon ja Eesti iseseisvumine.
Kui palju kruusa ja liiva hakatakse kokku kraapima relsside alla mineva tammi tarvis ja kust ning millise looduse ohverdamiste arvelt see kõik võetakse, pole vist raske ette näha.
Elupõlise metsamasinamehena haistan minagi siin head teenimisvõimalust ja tuluallikat trassi sisseraiumise näol, aga nii suure puudemassi tühipaljaks mahavõtmiseks ja hapnikuraiskamiseks minu käsi ei tõuse.
...
Ühesõnaga, lühidalt:
Kui sulle, inimene, on tähtis sinu ja sinu järglaste tulevik, siis tule palun laupäeval, 22. aprillil Tallinnasse kella 12:00-ks Vabaduse Väljakule.
Seal toimub ühenduse Ökoriik Eesti eestvedamisel kavandatav Rail Baltica trassi projekti vastane protestimiiting.
Tule isegi siis, kui sa ei tea kogu protsessist mitte kui midagi. Seal saad teada, mis tegelikult Rail Baltica tagab seisab, sest see ei ole pelgalt raudtee ja väärtuslikud töökohad, vaid sellega kaasnevad suured muudatused sinu ja sinu järglaste elus, mis võivad osutuda vägagi ebameeldivateks kohustusteks.
Siin on sinu võimalus, mis käestlastuna osutub vaata et sama saatuslikuks, kui kunagine Nõukogude vägede sissemarssimise vaikne heakskiit.
Teie Jan Viljak, Ladaklubi liige aastast 2006.
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/9vVvRdKUu1Q[/bbvideo]
RB vastuargumendid leiad siit: http://www.avalikultrailbalticust.ee
RB kavandajate leht: http://www.railbaltic.info/et/
Valik on sinu