4. leht 8-st

Postitatud: 17 Dets 2004 11:25
Postitas kenu
Tipikatel on jah see viga, et nad rauameestena sügavuti ei lähe. See ongi Tallinna Ülikooli põhinõrkus, et üliõpilastele sisendatakse, et nad on targemad, kui tegelikult. Hea, et elu asja paika paneb. Mul õnneks pole kunagi seda jama olnud, et ennast liiga targaks oleks pidanud, sellepärast liiga palju ennast küsimustega vaevan.
Mota esialgne ülesanne on tõesti täidetud ja seda enam tuleks uurida, miks tulemus oli selline nagu ta oli. Siiamani on sarnased imevahendid (estokin, motorup jne) armetult kõrbenud.
Kui posteksperimendi mootorit lammutada ja natuke lähemalt vaadata, siis usun, et vilunud mehhaanikuna oskaks mota ära öelda, mis suunas midagi muutunud on (kui on).
Algselt postitas: oxecot
Kenu jutt tuletab mulle meelde ennast peale tipikooli lõpetamist. Oi ma olin siis kole tark: 5 aastat kooli ikkagi cum laude läbi etc... Töö ja elu jooksul sai selgeks et tähtis pole mitte haridus vaid haritus ning et tihti paneb praktik teoreetiku kenasti paika. Õnneks enam ma nii tark ei ole kui kooli lõpus olgugi et kuna töötan erialal oman praegu tunduvalt rohkem praktilisi kogemusi.
Kui vaadata motamehe eksperimenti siis püstitatud ülesanne täideti 100% kuna vastus ju algselt püstitatud küsimusele saadi. Asja sügavamalt uurida ei ole enam mõttekas kuna maksma läheks see rohkem kui saadav kasu. Ja kui ka praegu mootor lahi lammutada ning seda uurida, ei ole meil objektiivse tulemuse saamiseks seda millega võrrelda kuna mootori eksperimendieelset olukorda ei fikseeritud. Tegemist ei olnud ka uue mootoriga et saaks seda teise samaväärsega võrrelda.

Postitatud: 17 Dets 2004 11:37
Postitas laizk
teoreetiku/praktiku võrdlus on sul õige oxecot...samas ei saa öelda, et kenu jutus pointi ei ole. samas on eesmärgid veidi erinevad.
motamees tahtis teada saada, kas masin üldse vastu peab. pidas. mõnes mõttes kahjuks. kui poleks pidanud, siis rohkem küsimusi poleks...
aga kuna sel hetkel jäi ta terveks, siis tekib tõesti küsimus, kui terveks. kuid selleks oleks pidanud tegema mootorile molekulaaruuringud enne ja pärast, mis oleks näidanud nn kogu tõde.
selline lähenemine oleks nõudnud aga hoopis teistsuguste mõõtmetega ekperimenti, mida enam (sry motamees, ei taha solvata) põlve otsas ära ei tee.
minu ettepanek oleks lõpetada igasuguste edasiste arutluste tegemine siin, sest see ei vii kuhugi.

hoopis teine lugu on uue eksperimendiga. nüüd on teada, et mootor kokku ei jookse, seega ei tohiks närvikulu enam nii suur olla. kui leidub inimesi, kellel on ligipääs vastavatele uurimisvõimalustele, siis võiks ju sellise asja ette võtta. ideeliselt võiks kasutada ka mitut mootorit, et tulemust ei saaks lugeda juhuseks. samuti võiksid olla mootorid erinevas seisus (peaaegu uuest kuni viimase loguni). piisava organiseerimise peale peaks saama ka kulud kaetud, vähemalt suuremal määralgi ning katseautod ehk saaks ka siit klubist kokku...kes siis kuulsust ei tahaks:P
see oli siis minu idealism võrdluseks Kenu omaga

Postitatud: 17 Dets 2004 20:13
Postitas motamees
Algselt postitas: kenu
Hado lehekülg ei paku ka midagi reaalsete tulemuste kohta, teoreetilised joonised, 170 km kuivalt + ülistuslaul.
Oleks tõesti paar difraktogrammi, mikroskoobifotot, struktuuripilti jne lisandunud metallkeraamilisest kihist -- oleks asi selgem.
Nagu lugeda võib mu all kirjast, siis on kõigil see molekulaarstruktuuri uurimise võimalus. Kaasa arvatud ka Kenul. Minul selliseid võimalusi ei ole. Hea, et omale seatud testiga ühele poole sain. Niisama ei aha ka mootorit lõhkuda. Kui kunagi mingi põhjus tuleb, eks siis ka uurin seda aspekti. Muidugi oma võimaluste piires.
Praeguseks on masin testi järgselt läbinud 517km. Mingeid probleeme ei ole esinenud.
Huvitav on see, et peale testi küsiti minu käest isegi õlifiltri elemendi olemasolu. Jaatava vastuse korral aga see kedagi pole huvitanud. Ilmselt oleks selle äraviskamise korral tulnud palju valekriitikat bluffimise kohta (umbes nii- pool mootorit oli sul filtris kindlasti). Isegi oma tuttavad (osa neist) arvavad, et ma olen Hado reklaamiagent. Materdamist (minu) ja solvanguid on olnud kõikjal palju.

Nüüd siis veel. Paanin ühe kunde autosse hiljuti selle keemia sisse. Kõigepealt vahetasin ära põlenud väljalaskeklapi ja siis võis nagu panna. Praeguseks teine tuup sees. Mootori hääled on läinud vaiksemaks nii minu, kui tema arvates. Muidugi see mootor tegi ikka enne koledat häält ka. Mootori üldkulumus oli ikka päris suur. Seepärast ka otsustasime proovida. Mingeid mõõtmisi seal ei teinud. See uuring käib tunde järgi. Siiani kunde rahul.
Lähiajal panen ka 04 käigukasti ühe tuubi sisse. Ehk käikude lülimine läheb libedamaks. Tühikäigul kuulates ka väike heli käigukastis. Ehk mõjub ka sellele.

Postitatud: 20 Dets 2004 14:06
Postitas kenu
Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: kenu
Isegi oma tuttavad (osa neist) arvavad, et ma olen Hado reklaamiagent. Materdamist (minu) ja solvanguid on olnud kõikjal palju.
Omalgi tekkis mõte, et tegemist Hado promoga. Praegu enam mitte.

Sry, kui keegi välja luges, et ma siin Motat kuidagi halvustada või maha teha tahan, siis sai ta valesti aru. Läbiviidud eksperiment on igati tänuväärne. Kes on autumootorit laiali lõhkund, teab millised jõud seal toimivad ja 50 km õlita on ikkagi müstika -- peab mingi seletus olema.
Mina ei oleks seda eksperimenti ette võtnud, sest seniste tõekspidamiste järgi oleks mootor pidanud ca 5 km järel kokku jooksma
Minul on kasutada röntgendifraktomeeter, ainult tema läheb umbes ongströmi jagu pinna sisse (10E-10m), kuna Hado lubab kordi rohkem juurdrkasvu ja prepareerimise keerukuse tõttu pole see uuring otstarbekas.
Oxecot on tipi lõpetanud ja paremini kursis sealsete laboritega, usun, et rauameestel on paremaid seadmeid struktuuranalüüsiks.

Postitatud: 01 Jaan 2005 00:46
Postitas motamees
Algselt postitas: mess
Igatahes on plaan kast korra taas lahti võtta ning lähemalt uurida, milline detail otsad andis ning ehk saab vastuse, kas ka Hado võis selles osaline olla.

Ehk siis kokkuvõttev moraal, mis omal nahal taas ära proovitud - nagu eelpool juba mitmeid kordi mainitud, ei asenda Hado kapitaalremonti.
Kas on mingit selgust asjasse tulnud?

Ajakirjaniku lubatud artikkel Autobilt-is nüüdseks ka ilmunud.

Postitatud: 03 Jaan 2005 18:21
Postitas mess
Ei veel! Praegu kole kiire takkus ning pole aega olnud. Aga kui selgus saabub, katsun ka siia ühtteist kribada.

Postitatud: 04 Mär 2005 12:35
Postitas motamees
Kes otsustab seda keemiat kasutada, sellele väike õpetus.
Tuup avage tagantpoolt lahtivoltimise teel. Siis keerake kork maha ja võtke sealt näpitsatega kinni. Nüüd soojendage fööniga , kuni sisu muutub täiesti vedelaks. Sealtsamast, tagant, valage ka sisu välja. Nii saate kogu materjali, viimse tilgani kätte.

Postitatud: 04 Mär 2005 15:22
Postitas heiki.k
messile ja motamehele.
Ootan huviga teie Xado eksperimendi tulemusi käigukasti vallast, sest omal ka käigukast veidi jupsib ja olen kah xado peale mõelnud. Eriti just seda, et kas peale aine lisamist külamlt hakkavad käigud paremini käima ja mis ikkagi messi käigukasti probleemide põhjuseks oli.
Mootori kohapealt nii palju, et ega ikka ei usu et kui mootor täitsa läbi on siis kolm tuubi keemiat selle korda teevad aga remonditud või korras mootori tööd võivad nad jah abistada.

Postitatud: 04 Mär 2005 18:22
Postitas motamees
Minu käigukasti katse lükkub praegu edasi.
04 läheb ilmselt ümberehitusele kuu lõpus. Ei ole ju seisvale autole mõtet seda sisse panna.
02 hakkab siis sõitma ja vastavalt rahalistele võimalustele saab ta täiskuuri kätte.
Tulemustest siis ka kirjan siia.

Postitatud: 04 Mär 2005 18:32
Postitas mess
Mul tänaseks käigukast suures osas lahti võetud (võlle ja hammakaid pole veel välja kiskunud) ning esialgsetel hinnangutel põhjuseks ikkagi haiget saanud hammasrattad nagu karta oli.

Samas kahtlen, kas saab kunagi sotti, miks kogu asi (müra) mõned päevad peale Hado lisamist hullemaks läks.

Ah jaa kasti lahti võttes avastasin, et suur õhuke seib mis kasti tagumises otsas paikneb oli ka katki läinud. Selle purunemise hetke ja põhjust muidugi ka suht keeruline kindlaks teha.

Igatahes nüüd otsin väga heas korras 4st kasti, et see viieseks ümber teha, kuna teist korda kasti remontida suht mõtetu ja kulukas, majanduslikult otstarbekam osta korralik 4ne kast ja see viieseks ehitada.

Postitatud: 05 Mär 2005 00:35
Postitas Ardi Soovik
Kes sulle karastatud vahevõllile augu sisse puurib ja sinna ka vindi sisse ajab.Ka põhivõll on 5-sel teistsugune.Seega 4-se ehitamisel 5-seks pead kogu kasti legoks võtma.

Postitatud: 05 Mär 2005 13:36
Postitas motamees
Ise tegin sama operatsiooni läbi.
Võllil tuleb rellakaga jupp otsast maha võtta. Nii palju, et ka võlli otsa sees olev auk maha lõigatakse. Siis on augu puurimine ja keerme ajamine normaalne. Võll on ainult pindmiselt tsementeeritud.

Postitatud: 10 Mär 2005 23:53
Postitas motamees
Mingi analoogne õlilisand ka turul liikumas ilmselt.
Keda huvitab, võib teema arengut jälgida.


http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=45659
Millegipärast ei lähe selle lingi pealt lõppu välja. Siit lingist võtke "Remont ja hooldus" ja siis alateema Lisand XERAMIC.

Kui keegi saab võiks otselingi panna.

Postitatud: 11 Mär 2005 00:41
Postitas Moss

Postitatud: 11 Mär 2005 02:47
Postitas ffbi
Olen ka seda kasutanud nüüd juba kuuaega, mootor hakkas küll kudagi paremini töötama ja võib öelda et see õlilisand aitab tõesti.:)

Postitatud: 24 Mär 2005 09:45
Postitas mess
Käisin ka Motorexil ning puhusin samuti Hado boksis pisut juttu. Olgugi, et mul neile kasti näidata ei olnud, oli teooria järgmine.
Nüüdseks võib väita, et häält teevad ikka üsna kindlalt viga saanud hammasrattad. Kuna sealt on mingi tükk vahelt läbi käinud, siis ka päris korralikud märgid sellest hammastel peal. Minu küsimuse peale, et miks Hado lisamine müra suuremaks ajas pakuti, et kuna tegemist on ikkagi kasutatud ning kulunud asjadega, millel on omad lõtkud. Siis Hado lisamisel alanud nö pinna kasvatamise protsess toob need ebatasasused rohkem esile (Kuna tegemist on ikkagi üsna suure mõõtmelise defektiga) Pisemad ebatasasused Hado täidab ära, aga piltlikult öeldes auku ikkagi ei lapi.

Uurisin ka motamehe katse kohta ning palusin kommentaare, et mida selline tegevus pikemas perspektiivis võib kaasa tuua. Tema väide oli selline, et kuna Hado poolt loodav keraamilisel kihil on hõõrdetegur suurusjärgu (ca 10 korda) väiksem, siis ongi võimalik teda ilma õlita sõiduga ekspluateerida. Ka kihi pinna tugevus on metalli omast tugevam. Ta tõi ära ka vastavad võrdlusarvud keraamilise kihi ja laadrites kasutatava eriterase kohta, aga neid ma pähe ei õppinud. Hõõrdeteguri erinevuse kinnituseks tõigi ta näite, miks töötluse järel karpaga mootoritel kipuvad tühikäigu pöörded tõusma ning pritsungi masinatel langema. Ka CO tase langus on sellest põhjustatud.

Motamehe katse kohta ütles ta, et sellega on viis aastat hiljaks jäädud. Tal oli kõrval tegelane, kes oli sama katse läbi teinud oma '82 aasta Golf I'ga kohe, kui Hado laiema avalikkuse ette tuli. Tema oli ilma õlita sõitnud kokku ca 300 km. Ainuke viga, mis juhtus oli see, et kuna õli üks ülesandeid on jahutada ka vänta ning seda ta teha ei saanud, siis kärssasid vända simmerid ära. See ka ainus häda mis selle katse juures tavaline pidi olema.

Igatahes nüüdseks on sama masin üle 50 000 km lisaks sõitnud, ning mingeid probleeme pole esinenud. Väidetavalt oli käinud umbes kuu aega tagasi ülevaatusel, kus vahetult enne teda oli olnud 3 aastat vana Golf IV millel olid heitgaaside näitajad olnud enam vähem samad - Euro3 saastenõuded!

Hado pinnakate pidi kestma ca 100 000 km. Siis on seda mõistlik uuendada.

Eks selles jutus ole vast omajagu müügijuttu, aga et katsetused on häid tulemusi andnud, siis võiks olla põhjust seda ka uskuda.

Postitatud: 26 Mär 2005 17:55
Postitas motamees
Tagasild ulub. Panin siis prooviks Xado sisse (Kuigi sõber ütles, et remondi ära).
60km sõidetud - tuntavat tulemust ei ole.
Vaja vist sõbra näpunäiteid järgida.

Postitatud: 25 Apr 2005 21:40
Postitas motamees
Sõbral oligi õigus. Unamine ei kadunud.
Kui reduktori ekspertiisiga olen ühele poole saanud, annan teada vea. Kas Xado olekski saanud seda kõrvaldada.

Postitatud: 26 Apr 2005 15:47
Postitas motamees
Ei lednudki midagi "erilist" reduktorist. Teo laagrite kallal saaks natuke norida. Õrnad ebatasasused on vaevu leitavad. Ilmselt oli viga rohkem teo ja taldriku suures lõtkus. Lubatud 0,1mm asemel oli seal umbes 1mm.
Ühe huvitava fakti otsa siiski takerdusin.
Pesin vana ja "uue" reduktori diiselküttega seest puhtaks. Neid siis ringi ajades (mõlemad liikusid päris vabalt, "uuele" tegin pärast reguleeringu) oli tunne nagu liiguks vana (Xadoga töödeldud) reduktor pehmema häälega. Jäi tunne nagu oleks vanal reduktoril (hääle järgi) plastist hammasrattad.
See võis muidugi olla reduktorite vahe lihtsalt. Seda fakti võiks tõe pähe võtta alles siis, kui reduktoreid proovimiseks oleks rohkem.
Kindel fakt aga on, et selle reduktori vea puhul Xado ei aidanud.

Postitatud: 22 Apr 2006 23:36
Postitas fanatt
keegi võiks proovida ilma selle lisandita ja õlita sõita siis saaks kenasti võrrelda. täna sõitsin omal karteri põhja puruks ja mahlad välja peale seda sõitsin 4 km ja pole häält sisse tulnud. näiteks japside honda civic töötas täispööretel ja veega ~2,5 min siis tuli kolin sisse ja lõpetas töö. edu motamahele kes ikka viitsib sellised huvitavaid katseid teha.