Eksperiment Hado - USKUMATU AGA TOIMIB (õlita mootoriga 48km)

Eksperiment Hado - USKUMATU AGA TOIMIB (õlita mootoriga 48km)

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Vasta
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: kenu
Kas sa mingile töödeldud strat osale, näiteks nukale, struktuuranalüüsi ka teha kavatsed?
Ei, sellist asja teha pole kavatsenud. Lihtsalt ei ole nii palju raha ja aega. Ka aeg on raha. Selle väikese testi elab kuidagi üle (tänud veelkord abistajatele) aga suuremateks eksperimentideks peab juba kindel kõrvalallikas olema.

NB! Kui kellelgi on tahtmine ja võimalused teha mingeid laiaulatuslikke ekspertiise selle autoga siis olen nõus auto ära vahetama. Vastu sooviks samaväärset Nivat või kastiga Ladat. Vahetuskulud jäävad vahetada sooviva isiku kanda.
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: berg
kas ma saan õieti aru et surved on peale kuivalt sõitu suurenenud'??? :o:o:o:o:o:o:o:o:o
Nii näitas mulle survemõõtja. Kasutasin koguaeg sama kompressomeetrit (isiklik, taatlemata, vene oma).

Ka CO test on üllatavalt hea. Tehtud ülevaatuspunkti taadeldud testriga. Sealt ei ole ka võimalik midagi halba välja lugeda.
C
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

surve tõus võib tulla ka veidi kulunud õlirõngastest - kogu õli ei tõmmata enam silindriseinalt ära, mis tihendabki kolbi silindris..

ei ütle et mota mootoril see toimus,
kindlasti on soovitav lisada see viimane tuub.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: olaaf
surve tõus võib tulla ka veidi kulunud õlirõngastest - kogu õli ei tõmmata enam silindriseinalt ära, mis tihendabki kolbi silindris..

ei ütle et mota mootoril see toimus,
kindlasti on soovitav lisada see viimane tuub.
Õlirõngaste lõppemisel oleks pidanud põlemata jäägid (HC) väljaheitegaasides tõusma.
C
a
ajakirjanik
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ajakirjanik »

Kuna mind on siin eelnevalt juba ajakirjanikuks tituleeritud, siis jäängi selle nime juurde. Eksperiment oli muljetavaldav, täpsemalt saab sellest lugeda 3. detsembri (2004) Meie Maa sõidukite leheküljelt. Veidi emotsionaalsem lugu samal teemal peaks ilmuma ka jaanuarikuises AutoBildis, vähemalt on niiviisi toimetusega kokku lepitud.
Muide, mina ootasin eelkõige jahutusprobleemide poolt põhjustatud rikkeid (minu teada on kusagil Soomes juba mingi sarnane test tehtud ja seal lagunes mootor ära tänu sellele, et üks zimmer sulas üles). Igatahes piilusin ma testisõidu ajal rohkem temperatuurinäitajat, kui õlirõhu punast hoiatustuld. Aga kõik sujus kui lepase reega. Müts maha Motamehe ees, tänu temale oleme nüüd kõik terake targemad.
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

Eelmisel sõidukite leheküljel kaks nädalat tagasi oli veidi juttu kulunud metallpindasid taastavast ja nendevahelist hõõrdumist vähendavast imevahendist HADO, mis tootja kinnitusel parandab vana sisepõlemismootori tehnilisi näitajaid ning võimaldab rikke korral lausa ilma õlita sõita. Selle väite kontrollimiseks otsustas Kuressaare automehaanik Peep Hommik teha ühe vana VAZ-iga ilma mootoriõlita väikese proovisõidu. Ettevalmistuseks töötles ta auto mootorit täpselt tootja poolt antud juhtnööride järgi ning läbis vahendi sissetöötamiseks nõutava arvu kilomeetreid. (?Tähelepanu, eksperiment!?)


niipalju sellest artiklist ka netiavarustes leidus
a
ajakirjanik
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ajakirjanik »

Nüüd siis see lubatud artikkel. Panen selle muutumatul kujul, kuigi Motamees leidis sealt juba kaks jämedat näpukat. Aga eks ta ise kommenteerib, mina tegelen punastamisega. Sorry!!!

Tähelepanu, eksperiment!
Eelmisel sõidukite leheküljel kaks nädalat tagasi oli veidi juttu kulunud metallpindasid taastavast ja nendevahelist hõõrdumist vähendavast imevahendist HADO, mis tootja kinnitusel parandab vana sisepõlemismootori tehnilisi näitajaid ning võimaldab rikke korral lausa ilma õlita sõita. Selle väite kontrollimiseks otsustas Kuressaare automehaanik Peep Hommik teha ühe vana VAZ-iga ilma mootoriõlita väikese proovisõidu. Ettevalmistuseks töötles ta auto mootorit täpselt tootja poolt antud juhtnööride järgi ning läbis vahendi sissetöötamiseks nõutava arvu kilomeetreid.
Eksperimentaalsõit sai teoks eelmise nädala tuisusel teisipäeval. Lisaks HADO firma esindajale olid kohale tulnud veel viis kahtlevate nägudega meest. Üks neist võttis kogu toimuva videolindile. Katsejänese, valge VAZ 2104 mootor näitas testieelsel kontrollimisel normaalset õlirõhku, kõrvaga hinnates oli rämedavõitu hääl nagu vanal mootoril ikka. Odomeetril oli näit 81 014 kilomeetrit. Mootoriõli lasti välja voolata, kork keerati tagasi ja oligi kõik katsesõiduks valmis. Mootori taaskäivitamisel jäi õlirõhu kontroll-lambi punane tuli juba hoiatavalt põlema. Kolm meest istusid autosse ja autonina pöörati Eha tänavalt Kuivastu poole. Katseautole järgnes teine masin, et vajadusel oleks puksiiriabi kohe võtta. Esimesed kilomeetrid läbiti ärevusega armatuurlaual olevaid näidikuid piiludes. Seal oli aga kõik normis, kui õlirõhu kontroll-lambi punane tuli välja arvata. Pärast viie kilomeetri läbimist oli selge, et HADO reklaamijutul on iva sees ? üheksakümne üheksal juhul sajast peaks pärast nii pikka ilma õlita sõitu mootoril juba jaks otsas olema. Proovisõit läks aga üha edasi. Tempo oli normaalne, tuisuse ilma kohta võiks isegi ütelda, et paljuvõitu, sest tugevad külgtuule puhangud püüdsid Ladat mitu korda teelt eksitada. Reo sirgel kippus spidomeetri osuti lausa üle üheksakümne hüppama. Tuisuvihina ja sügava mustriga talverehvide tõttu polnud mootorimüra salongis üldsegi kuulda, seetõttu tuli eksperimendi käiku jälgida ainult armatuurlaua näitude kaudu.
Masa ristis tegi roolis olev omanik ettepaneku tagasi pöörata, tema jaoks oli asi juba selge. Ülejäänud autosistujate soovil aga sõit jätkus ? kui sai lubatud umbes viiskümmend kilomeetrit, siis pidi nii ka sündima. Veidi enne Valjalat oleva teeäärse parkla juures pöörati auto nina lõpuks tuldud suunda tagasi, sel ajal oli veidi kuulda ka mootorikatte alt tulevaid helisid. Võõraid toone seal polnud. Tagasiteel hoidsid juba kõik autosolijad pöialt, et mootor sihtkohani vastu peaks. Seda, mis sel ajal mootori sisemuses toimus, oli väga raske ette kujutada. HADO poolt tekitatud nanomolekulaarne kiht kokkupuutuvate mootoridetailide vahel oli senini oma ülesandega üllatavalt hästi hakkama saanud, kuid piisanuks vaid mõne ruutmillimeetri suurusest kaitsmata pinnast, et algaks mootorit purustav ahelreaktsioon. Aga lisaks hõõrdumise vähendamisele peab mootoriõli ju veel ka mootoridetaile jahutama. Kui mootoris õli pole, jääb see funktsioon hoopiski täitmata. Mootoridetailide valmistamisel arvestatakse küll nende soojuspaisumisega, kuid ainult normaalselt toimiva jahutussüsteemi korral. Mootoriõli puudumine viib aga mootori soojusrezhiimi kindlasti tasakaalust välja, seega polnuks ka mõne mootoridetaili kinnikiilumine kuigi ebatõenäoline.
Midagi sellist aga ei juhtunud ning varsti oli katseauto juba Kuressaares tagasi. Töökojas peatudes näitas odomeeter numbreid 81 062, seega oli läbitud 48 ilma õlituseta kilomeetrit. Pärast sõitu tegi omanik kohe mootoripesu ja vahetas õlifiltri. Huvi pärast sai selle korpus hiljem lahti lõigatud ja paberist filterelement välja võetud. Siin seal helkisid üksikud metallikübemed, kuid need võisid filtrisse takerduda juba enne katsesõitu.
Surveaste mootori silindrites oli HADO-ga töötlemise ajal paranenud/ühtlustunud. Huvitaval kombel muutis ilma õlita sõit neid näitajaid veelgi paremaks. Märgatavalt (kaks korda!) vähenes ka CO sisaldus heitgaasides võrreldes näitajaid enne mootori töötlemist HADO-ga ja pärast eksperimendi lõppu. Sõidust möödunud poolteise nädala jooksul on vana Lada läbinud veel ligemale kakssada kilomeetrit. Ühtegi kaebust mootori töö kohta seni pole.
Loomulikult polnud selle eksperimendi eesmärk õhutada autoomanikke ilma õlita sõitma. Oli lihtsalt üks väga intrigeeriv tootjapoolne väide ilma õlita sõidu võimalikkuse kohta ja üldine umbusk taolise sisuga reklaamidesse. Õnneks leidus ka inimene, kes võttis vaevaks uskumatuna tunduvat väidet praktikas kontrollida. Eksperiment näitas, et HADO suudab hõõrdumise tõepoolest miinimumini viia ning tootja sai oma auga väljateenitud loorberid kätte. Autoomanikel on nüüd vist põhjust hakata oma seniseid tõekspidamisi autokeemia reklaamide sisu kohta ümber hindama. Muidugi ei saa ühe eksperimendi järel väita, et kõikidele toodetele kirjutatu vastab sajaprotsendiliselt tõele, samas pole õigust ka kirjutatus kahelda, kuni seda pole praktikas järele proovitud.
Meie Maa 3. dets 2004
t
trim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 133
Liitunud: 16 Apr 2004 06:56
Asukoht: kose
Autod: vaz 2106 sl
Kontakt:

Postitus Postitas trim »

ise juhtus ka sedasi et õli oli mootorist nii otsas et õlivarras ei näidanud midagi ja sedasi sai sõidetud harjumaalt läänemaale ... eks muidugi seal karteri põhjas vast midagi oli ja sedasi et õlivarras ei näita ,midagi sai sõidetud veelgi ...selle tulemusen oli nukkvõll kulunud paari talvega sama palju kui eelmine 15 aastaga ...
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

No nii. Kuulutan välja artiklist näpukate (2) otsimise konkursi. Leidjale terasema ladaka tiitel.
Vigade leidmiseks ei pea olema just kaasasõitja testi ajal. Need ikka laiemad valdkonnad ja kättesaadav materjal kõigile.
C
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

CO hulk väljaheitegaasides ei vähenenud kaks korda???
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kaks terasemat Ladakat selgunud.
Andsin ajakirjaniku kätte CO testid. Tema järjestas ilmselt need kuupäevade järgi aga ei pannud tähele kuud. Sealt ilmselt ka apsakas.
Surveaste on arvutatav suurus. See ei muutu iseenesest. Ilmselt teab ajakirjanik ka seda (nii loll ta autoasjanduses pole) ja sellest ka eksitus. Tihti eksitakse selle asjaga- ka profid.
C
a
ajakirjanik
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas ajakirjanik »

Kuskohast see surveaste teksti sisse lipsas, ei suuda ma siiani aru saada. Loomulikult oli tegemist kompressiooniga, ehk survega (ülerõhuga) silindris, mis HADO kasutamise tagajärjel paranes.
CO testidega läks täpselt nii, nagu Motamees oletas. Jube loll näpukas. Keskendusin rohkem näidunumbrite peale ja kuna need ilusasti paranesid, ei tekkinud kahtlustki, et väljatrükid laua peal vales järjekorras on.
Loodan siiski, et need kaks näpukat ei vähenda teie silmis Motamehe testi tulemust.
Kohtume AutoBildi veergudel!
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 77
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Kuidas seletada CO osakaalu tõusu?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Paistab, et Petz pole viitsinud lugeda hoolikalt. Co tõusu oletatavatest põhjustest kirjasin eelmise kuu 21kuupäeva postituses. Minu arvamus on, et bensiinid niivõrd erineva kvalieediga, et mõjutavad ka COtulemusi.
Kõiki asju ei oska minagi seletada - panin lihtsalt kirja kõik tulemused, mida mõõtsin.
Üks küsimärk minu jaoks on surve suurenemine silindrites peale kuivalt sõitu? Isegi kaks ?? Põlemata jäägid on ju läinud väiksemaks.
C
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kas oled nüüd peale õli sisse kallamist ja mõningat sõitmist uusi mõõtmisi ka teinud? Palju üldse sõitnud oled peale eksperimenti?
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

Algselt postitas: motamees
Kaks terasemat Ladakat selgunud.
Andsin ajakirjaniku kätte CO testid. Tema järjestas ilmselt need kuupäevade järgi aga ei pannud tähele kuud. Sealt ilmselt ka apsakas.
Surveaste on arvutatav suurus. See ei muutu iseenesest. Ilmselt teab ajakirjanik ka seda (nii loll ta autoasjanduses pole) ja sellest ka eksitus. Tihti eksitakse selle asjaga- ka profid.

aaa kus jäid tiitel ja pidustused :lol
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Praeguseks läbisõit peale ilma õlita sõitu 363km. Mootori töös ei näe mingeid erinevusi võrreldes endisega. Mõõtmisi pole rohkem sooritanud.

Aplaus - Algab pidulik aktus.
Jagame siis tiitlid välja. Palun Berg siin on sulle "Terasema ladaka tiitel". Riputa see üles ja pese teda ka natuke (ära siis üle pinguta, muidu homme paha olla)
Järgmine Oxekot. UU...OXEKOTT!! Pole siin? ahaa logib sisse... sealt ta tulebki. Palun siin on "Abivalmis ja terane ladakas" tiitel (mota riputab kaela). Ole tubli ja pidutse korralikult. Vaata ainult, et homme oma nime vääriline ei ole. Tänud sulle ka abi eest.
Aplaus. Pidulik aktus läbi.
C
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

aitäh :lol:lol:lol
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kõik entusiastid, kes nüüd poodi Hado järgi jooksevad, et oma kolisevad ja kokku jooksnud mootorid taas laulma panna, võiks ühe "eksperimendi" veel ära kuulata ning kõrvataha panna.

Minu eksperiment ei pretendeeri kindlasti nii suurele põhjalikkusele, kui motamehe oma, samuti puudutas see mootori asemel käigukasti.

Olles kuulda saanud, et selline toode olemas hakkasin ka uurima, et mis see selline on. Kolistasin foorumid läbi ning leidsin üsnagi lootustandvat tagasisidet kasutajatelt. Otsustasin minagi siis Hadot proovida. Kuigi tuubike oli juba ammuilma ostetud, sai see käigukasti pandud alles paar nädalat tagasi.

Tegemist oli äärmiselt lärmaka viiese kastiga, mis kord ka remonti näinud, kuid sellele vaatamata eriti tasasemaks ei jäänud. Ei hakkanud omale ka illusioone looma, et Hado võiks kõik päris korda ja uueks teha, kuid väike lootus häälepaelade pehmendamisele siiski.

Ca 100 km jooksul oli juba tunda, et käikude lülitumine on mingi imepisukese grammi võrra kergemaks muutunud, seda eriti külmast peast. Viiendal päeval peale Hado lisamist (sõidetud siis ca 400km) oli ühtäkki käigukastist kuulda vaikset seni olemta olnud vilinat, mis tõsi ca 10 km järel kadus. Kaks päeva ja ca 150 - 200 km hiljem ning tavapäraste ebameeldivate helide kõrvale oli tekkinud eriti kõva ja klõgisev hääl. Kuna auto on igapäevases kasutuses, siis katkes siinkohal ka närv ning alla sai pandud kiiruga laenatud (suured tänud Acidile!) neljane kast.

Võttes aluseks Hado lõplikuks töötluseks ettenähtud kilometraa?i, siis jõudsin ca esimese veerandi lõpuni. Kas Hado kiirendas niigi nutuses seisus käigukasti elust lahkumist, saab olla vaid oletus, sest millal see ilma Hadota juhtunud oleks ei saa me iial teada. Igatahes on plaan kast korra taas lahti võtta ning lähemalt uurida, milline detail otsad andis ning ehk saab vastuse, kas ka Hado võis selles osaline olla.

Ehk siis kokkuvõttev moraal, mis omal nahal taas ära proovitud - nagu eelpool juba mitmeid kordi mainitud, ei asenda Hado kapitaalremonti.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Minu jaoks läks see Hado värk pärast mota katset veel segasemaks. Kahju, et ta ei viitsind eksperimenti korralikult lõpule viia, praegune tulemus on colgate poolmunakõvastumise tasemel.
Hado lehekülg ei paku ka midagi reaalsete tulemuste kohta, teoreetilised joonised, 170 km kuivalt + ülistuslaul.
Oleks tõesti paar difraktogrammi, mikroskoobifotot, struktuuripilti jne lisandunud metallkeraamilisest kihist -- oleks asi selgem.
Vasta