Kui auto edasi sõidab peale seda siis ikka temaga edasi kulgen. 02 ei tahaks/täiduks vastu talve soola sisse ajada. Mootori rikke korral aga peab "uue" auto rivist võtma ja seda ekspluateerima hakkama või 04 mootori kiirelt korda tegema. Liigelda on ju millegagi vaja.Algselt postitas: MossOpel
Kui õnnestub ilma õlita need 50km läbi sõita, kas siis pannakse mootor seisma või... sõidetakse edasi?
Eksperiment Hado - USKUMATU AGA TOIMIB (õlita mootoriga 48km)
Eksperiment Hado - USKUMATU AGA TOIMIB (õlita mootoriga 48km)
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Muide poes on päris palju keemiat müügil, mis ka tegelikult toimib.Algselt postitas: kenu
pole mõtet alkeemiaga tegeleda
Väga levinud on igatsorti roostemuundurid, mida minu lukksepaks õppimise ajal pole teada olnudki. Usun, et Kenu on kindlasti midagi sellist tarvitanud ja üldse ei imesta asja üle. Minu metalli tehnoloogia ja lukksepa õpetajad ehmataksid ennast uuesti surnuks (kui nad surnust täna äkki üles tõuseks), kui nad selliseid asju näeksid.
C
-
kkenu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
- Asukoht: Valga
- Autod: 05
- Kontakt:
see on keemia, mitte alkeemia. Fosfaatide kasutamine roostetõrjeks on keemikute pikaajaliste katsetuste tulemus ja end igati õigustanudAlgselt postitas: motameesMuide poes on päris palju keemiat müügil, mis ka tegelikult toimib.Algselt postitas: kenu
pole mõtet alkeemiaga tegeleda
Väga levinud on igatsorti roostemuundurid, mida minu lukksepaks õppimise ajal pole teada olnudki. Usun, et Kenu on kindlasti midagi sellist tarvitanud ja üldse ei imesta asja üle. Minu metalli tehnoloogia ja lukksepa õpetajad ehmataksid ennast uuesti surnuks (kui nad surnust täna äkki üles tõuseks), kui nad selliseid asju näeksid.
Samas Xado, Estokin (oli vist selline asi kunagi?) ja TV3 teleturu kraam on marketeride promotud
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Seleta mulle siis oma seisukohast ära see 0,5 atti, mis kolme silindri peal tõusnud on.Algselt postitas: kenu
see on keemia, mitte alkeemia. Fosfaatide kasutamine roostetõrjeks on keemikute pikaajaliste katsetuste tulemus ja end igati õigustanud
Samas Xado, Estokin (oli vist selline asi kunagi?) ja TV3 teleturu kraam on marketeride promotud
Kui eksperimendi lõpp peaks äkki õnnestuma oleks ka seda vaja seletada lahti siis. Hado mehed igastahes siiani jumala kindlalt väidavad õnnestumises. Aga peaksid juba pabistama hakkama. Ainult promomine mootorit ei hoia tervena.
Mul tegelikult kama, mis saab. Õnnestumise või mitteõnnestumise korral saan ma ikkagi tõe teada. Parem oleks muidugi, kui mootor terveks jääks.
C
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
No fakt on see, et päris terveks see mootor ei jää nagunii. Täielikult kahjustusteta ilma õlita 50 km läbida ei ole ju mõeldav. Kui see tehnoloogia oleks tõesti täielikult paikapidav siis võiks ju enamus autodest üldse ilma õlita ringi vurada ja õlikaupmehed jääksid puhta hätta. Olgem nüüd ikka mõistlikud ja mõelgem loogiliselt. Kusjuures mullegi tundus imelik, et miks niivõrd arukas ja suurte teadmistega mees sihukese eksperimendi üldse ette võttis ja mõtlesin välja: keegi teine siinsest rahvast ei võta ju üldse midagi mõistlikku ette, räägitakse vaid mingitest filtrite lahtilõikamistest mis on ju tegelikult tõestamatagi täielik mõttetu pläma ja midagi konkreetset ei ole siiani vist keegi teinud. Vähemalt midagigi enamvähem mõistlikku siinses foorumis, olgem ausad, ülejäänu on tõesti enamjaolt täielik ....
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Tulemused peaks saama järgmise nädala lõpul. Hado mehed äkki asjast väga huvitet ja tahavad õlita sõitu panna suurema kella külge. Ise oleks asja ära toimetanud homme. Ainult koos ajakirjanikuga.
Eks siis esmaspäeval lepin aja kokku millal õli välja lasen. Tulgu siis vaatama, kes tahab. Nalja saab, kui Hado mehed paljem raffast kokku ajab ja siis mootor kohe tükkideks jagab. Plamaaz missugune. Muidugi ise on nad asjas ilmselt VÄGA kindlad. Muidu ei julgeks ju kedagi kutsuda.
Surved mõõtsin nüüd uuesti ära. Sõidetud praeguseks 1600km umbes.
Viimased näidud siis sellised.
Kuumalt
Gaas põhjas 1)10,7 2)10,4 3)10,4 4)11,2
Gaas maas 1)10,2 2)9,9 3)10 4)10,8
Külmalt
Gaas põhjas 1)11 2)10 3)10,5 4)11,4
Gaas maas 1)9,5 2)8,7 3)8,7 4)9,6
CO test
Temp 89C
rpm 800
CO 2,645
CO2 13,02
O2 0,60
HC 288
Lamda 0,940
COvrai 2,645
Temp 91C
rpm 2430
CO 2,554
CO2 13,10
O2 0,47
HC 212
Lamda 0,938
COvrai 2,554
Tänud METRA AP O/Ü co testi teostamise eest
Märkusena lisan. Vahepeal vahetatud aku. See võib muuta silindrite surve mõõtmistulemusi vähesel määral paremaks.
CO test on ka subjektiivne. Nüüd ju paagis teine bensiin. Arvestades meie bensiini kavaliteeti VÕIB tulemus olla väga erinev.
Õlirõhu muutust märganud pole. Pisut nagu tõusnud on aga ka selle võib panna külmema ilma (õli paksem) kontosse.
Fakt on see, et surved on tõusnud silindrites.
Teine väga kindel asi, mida arvestada võib, on kuiv sõit. Kui see õnnestub on asjal jumet.
Sõit käib kuni esimese kolinani (mitte senikaua, kuni mootor enam ei liigu). Kui kolinat ei tule siis umbes 50km.
Eks siis esmaspäeval lepin aja kokku millal õli välja lasen. Tulgu siis vaatama, kes tahab. Nalja saab, kui Hado mehed paljem raffast kokku ajab ja siis mootor kohe tükkideks jagab. Plamaaz missugune. Muidugi ise on nad asjas ilmselt VÄGA kindlad. Muidu ei julgeks ju kedagi kutsuda.
Surved mõõtsin nüüd uuesti ära. Sõidetud praeguseks 1600km umbes.
Viimased näidud siis sellised.
Kuumalt
Gaas põhjas 1)10,7 2)10,4 3)10,4 4)11,2
Gaas maas 1)10,2 2)9,9 3)10 4)10,8
Külmalt
Gaas põhjas 1)11 2)10 3)10,5 4)11,4
Gaas maas 1)9,5 2)8,7 3)8,7 4)9,6
CO test
Temp 89C
rpm 800
CO 2,645
CO2 13,02
O2 0,60
HC 288
Lamda 0,940
COvrai 2,645
Temp 91C
rpm 2430
CO 2,554
CO2 13,10
O2 0,47
HC 212
Lamda 0,938
COvrai 2,554
Tänud METRA AP O/Ü co testi teostamise eest
Märkusena lisan. Vahepeal vahetatud aku. See võib muuta silindrite surve mõõtmistulemusi vähesel määral paremaks.
CO test on ka subjektiivne. Nüüd ju paagis teine bensiin. Arvestades meie bensiini kavaliteeti VÕIB tulemus olla väga erinev.
Õlirõhu muutust märganud pole. Pisut nagu tõusnud on aga ka selle võib panna külmema ilma (õli paksem) kontosse.
Fakt on see, et surved on tõusnud silindrites.
Teine väga kindel asi, mida arvestada võib, on kuiv sõit. Kui see õnnestub on asjal jumet.
Sõit käib kuni esimese kolinani (mitte senikaua, kuni mootor enam ei liigu). Kui kolinat ei tule siis umbes 50km.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kui poest seda asja uurisin siis kohe ka müüale ütlesin, et eksperimenti teen. Lubasin ka kirjata foorumis ja kui asi mingi jama on siis ta sellega kõrbeb, kuna liiga paljud siis seda teada saavad.
Ajakirjanikule teatsin ise, et eksperiment pooleli ei jääks. Lõikasin teadlikult omal taganemisteed ära. Samal põhjusel ka foorumis juba asja varakult kribama asusin.
See lõpushou tuli mullegi üllatusena. Eks Hado mees tahab omale sellega võimalikult palju kasu lõigata (juhul, kui õnnestub). Samas on tunnistajaid rohkem ja keegi ei saa pärast mingit pettust kahtlustada.
Ajakirjanikule teatsin ise, et eksperiment pooleli ei jääks. Lõikasin teadlikult omal taganemisteed ära. Samal põhjusel ka foorumis juba asja varakult kribama asusin.
See lõpushou tuli mullegi üllatusena. Eks Hado mees tahab omale sellega võimalikult palju kasu lõigata (juhul, kui õnnestub). Samas on tunnistajaid rohkem ja keegi ei saa pärast mingit pettust kahtlustada.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
No nii uus CO test jälle olemas.
Temp 91*C
rpm 850
CO 2,862
CO2 12,69
O2 0,62
HC 237
Lamda 0,933
COvrai 2,862
Temp 93*C
rpm 2560
CO 2,445
CO2 12,96
O2 0,53
HC 192
Lamda 0,940
COvrai 2,445
Tänud METRA AP OÜ CO testi teostamise eest.
See oli nüüd kolmas CO test ja nagu lubatud pidi see toimuma peale kuivalt sõitu.
Sõit siis teostatud ja edukalt. Täna läbisin vaatlejate juuresolekul 48km ilma õlita mootoriga. Mingeid komplikatsioone veel märganud ei ole. Peale sõitu tegin mootorile läbipesu õliga pesu ja vana õli uuesti tagasi. Muidugi panin uue õlifiltri. Peale seda läbitud veel mingi 15km. Auto sõidab ja mina röömsameelne.
Õlifiltri lõhkusin lahti ja uurisin filterelementi. Seal ei olnud mingeid jäänuseid korjanud.
Eksperiment toimus väga karmides tingimustes. Saarel on suur lumeuputus ja linna teed on pea läbimatud. Suured maanteed raskesti sõidetavad. Lumepudru kõikjal maas. Salongis viibis kolm inimest ja pagassis on mul mingi 50kg liivakotte (masinale parema läbivuse andmiseks). Sõit toimus algul kuskil 70km/h, tagsi tulles oli juba 80-90km/h (kodu sõit alati lõbusam). Koju oli ka vaja kiirustada, kuna unustasin õli sisse valada:D
Silindrite surved mõõdan ka ükspäev ära ja siia ka kirja nad panen.
Üksikasju ja detaile võite küsida. Kõike nagu kohe ei oska kirjatagi.
Temp 91*C
rpm 850
CO 2,862
CO2 12,69
O2 0,62
HC 237
Lamda 0,933
COvrai 2,862
Temp 93*C
rpm 2560
CO 2,445
CO2 12,96
O2 0,53
HC 192
Lamda 0,940
COvrai 2,445
Tänud METRA AP OÜ CO testi teostamise eest.
See oli nüüd kolmas CO test ja nagu lubatud pidi see toimuma peale kuivalt sõitu.
Sõit siis teostatud ja edukalt. Täna läbisin vaatlejate juuresolekul 48km ilma õlita mootoriga. Mingeid komplikatsioone veel märganud ei ole. Peale sõitu tegin mootorile läbipesu õliga pesu ja vana õli uuesti tagasi. Muidugi panin uue õlifiltri. Peale seda läbitud veel mingi 15km. Auto sõidab ja mina röömsameelne.
Õlifiltri lõhkusin lahti ja uurisin filterelementi. Seal ei olnud mingeid jäänuseid korjanud.
Eksperiment toimus väga karmides tingimustes. Saarel on suur lumeuputus ja linna teed on pea läbimatud. Suured maanteed raskesti sõidetavad. Lumepudru kõikjal maas. Salongis viibis kolm inimest ja pagassis on mul mingi 50kg liivakotte (masinale parema läbivuse andmiseks). Sõit toimus algul kuskil 70km/h, tagsi tulles oli juba 80-90km/h (kodu sõit alati lõbusam). Koju oli ka vaja kiirustada, kuna unustasin õli sisse valada:D
Silindrite surved mõõdan ka ükspäev ära ja siia ka kirja nad panen.
Üksikasju ja detaile võite küsida. Kõike nagu kohe ei oska kirjatagi.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kokkujooksnud mootorist pilte näha ei saa. Loo moraalist valed järeldused.Algselt postitas: kenu
seega katsetest :
kompressiooni tõus ca 1 at
õlirõhu tõus ca 0,5 at
kompressoriõli kasutamine odavam Xadost
ootan huviga pilte mota kokkujooksnud mootorist
loo moraal: miks nii suurte kogemustega mees usaldab s'arlatane-õhumüüjaid???
Uurisin ka nüüd paremini õlifiltri elementi. Õli oli kenasti maha jooksnud. Nüüd olid näha mõned üksikud läikivad osakesed (metall) papi peal. Päritolu teadmata.
C
Õnnitlen!
Öeldakse, et jonn on jumalast.
Kui veel silindrisurved teada saaks.
Need mõned metalliosakesed võisid filtrisse sattuda juba varem.
Teistele:
Hadoga ei saa mootorit remontida!
Nagu motamehe eksperiment näitas, saab sellega heal juhul remonti natuke edasi lükata. Võib lmselt kasutada odavamat õli.
Ja lõpuks õli väljavoolamise korral annab lisaaega õlitule süttimist märgata.
Öeldakse, et jonn on jumalast.
Kui veel silindrisurved teada saaks.
Need mõned metalliosakesed võisid filtrisse sattuda juba varem.
Teistele:
Hadoga ei saa mootorit remontida!
Nagu motamehe eksperiment näitas, saab sellega heal juhul remonti natuke edasi lükata. Võib lmselt kasutada odavamat õli.
Ja lõpuks õli väljavoolamise korral annab lisaaega õlitule süttimist märgata.
Ja kui hästi läheb, siis toob tädid ka koju.Algselt postitas: motamees
Selline kogemus oli minu tädil, kes sõitis naisterahva teadmatusest põleva õlitulega. Tema seda nägi küll aga ei teadnud mida see tähendab. Külameestelt küsides vastasid nood, Ei see üks tuli tähenda midagi. Niisiis saigi ta sõita 3kmja siis oli selline kolin taga, et isegi naisterahvas sai aru, et midagi on mäda.
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
õnnitlen! metallosakesed võisid sattuda filtrisse ka hado kasutamis tõttu... vähemalt oli minul nii, et kui siksi ostsin siis oli mineraalisolk sees! panin sisse poolsünt õli, mis toimis nagu fairy rasvasele taldrikule ja pesi kõik pasa maha mootori seest ja siis ka peale paari päevast sõitu kadus õlisurve ja filter oligi imepeenet metallipuru täis! see minu teooria! keegi ei pea seda kuulama pealegi on kell alles kolmveerand kaheksa hommikul ja ma pole veel kohvi joonud! aga jah! kuigi motamehe andekuses pole ma kordagi kahelnud, siis nüüd veel selline katse edukalt sooritada! SALUT!
Homme poodi hadot ostma!
Homme poodi hadot ostma!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
No tore, et kõik kenasti lõppes. Eks silindrisurvetest ole näha, kas sündis suuremat kahju ka, või mitte. Igatahesminu suurim kummardus Ukraina teadlastele ning mõistagi motamehele.
Kindlasti tuleks aadu poolt öeldud moraal kõrvataha panna - ega mootorit selle vahendiga ei remondi, aga veidi hõlpsamaks tema töötingimused teeb küll.
Minagi ostsin juba mõned nädalad tagasi ära käigukastidele ning transmissioonile mõeldud Hado. Eks näis, kas minu eriti lärmakas käigukast ükskord ka vaikida tahab. Tänu motamehele olen lõplikult veendunud, et julgen Hadot ka mootorisse panna.
Kindlasti tuleks aadu poolt öeldud moraal kõrvataha panna - ega mootorit selle vahendiga ei remondi, aga veidi hõlpsamaks tema töötingimused teeb küll.
Minagi ostsin juba mõned nädalad tagasi ära käigukastidele ning transmissioonile mõeldud Hado. Eks näis, kas minu eriti lärmakas käigukast ükskord ka vaikida tahab. Tänu motamehele olen lõplikult veendunud, et julgen Hadot ka mootorisse panna.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Mina ei ole küll müra vähenemist täheldanud. Ei julgeks ka õelda kui oleks veidi. See kõrvaga kuulamiseks liiga subjektiivne suurus. Mõõtmisvahendit ei ole/olnud.Algselt postitas: Rocky
kas seda paljukirjeldatud müra vähenemist kah märgata oli?
Olen püüdnud seda eksperimenti kajastada väga objektiivselt mõõteriistade abil. Ka riistaga mõõtes võib tulla hälbeid rääkimata siis tunnetest ja kõrvast.
Sooja mootori surved on fikseeritud. Õhtul, kui mootor jahtunud, mõõdan külmad surved ka ära. Siis ka siia kirja need panen.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Silindrite surved peale kuivalt sõitu
Kuumalt
Gaas põhjas 1)11 2)10,5 3)11 4)11,5
gaas maas 1)10,5 2)10 3)10,5 4)11
Külmalt
Gaas põhjas 1)11,2 2)10,3 3)10,8 4)11,5
Gaas maas 1)10,8 2)10 3)10,6 4)11,4
Nüüd panen veel ühe tuubi mootorisse, mis peaks kompenseerima kuivalt sõidu kahjustused, kui neid on.
Lähipäevil ka käigukasti panen. Tuup juba valmis ostetud. Väike virin on kastis kuulda väljapoolt tühikäigul. Külma õli korral ka esimene käik läheb raskelt sisse. Vaatan siis nüüd, kas hääl kaob ära ja käik läheb kergemaks.
Kuumalt
Gaas põhjas 1)11 2)10,5 3)11 4)11,5
gaas maas 1)10,5 2)10 3)10,5 4)11
Külmalt
Gaas põhjas 1)11,2 2)10,3 3)10,8 4)11,5
Gaas maas 1)10,8 2)10 3)10,6 4)11,4
Nüüd panen veel ühe tuubi mootorisse, mis peaks kompenseerima kuivalt sõidu kahjustused, kui neid on.
Lähipäevil ka käigukasti panen. Tuup juba valmis ostetud. Väike virin on kastis kuulda väljapoolt tühikäigul. Külma õli korral ka esimene käik läheb raskelt sisse. Vaatan siis nüüd, kas hääl kaob ära ja käik läheb kergemaks.
C
- berg
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 751
- Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
- Asukoht: pealinnas
- Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
- Kontakt:
kas ma saan õieti aru et surved on peale kuivalt sõitu suurenenud'??? oooo
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793