1600 ccm + 5 k.

1600 ccm + 5 k.

Kust saab mis-iganes-asja? Kes teeb mis-iganes-tööd?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

1600 ccm + 5 k.

Postitus Postitas mess »

Ardi see topic eelkõige sulle suunatud.


Sul liigub neid mootoreid ja kaste pidevalt. Praegu veel tööks ei lähe aga mõtlen tulevikus panna 01- le 1600 mootorit ja 5 käigulist kasti.

Mootor peaks olema täiesti korras - äsja remonditud või väikese läbisõiduga.

Kastide koha pealt ajab iga mees ise juttu, aga kõige kvaliteetsemad pidid vist poolakate omad olema??? Igatahes oluline oleks et seegi korralik oleks ja kestaks.

Asjad huvitaksid koos peale ja joonde panekuga.

Mis hinnaga tuleks arvestada, et teada, kaua raha peab koguma?
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Täismäng on kuni 8500kr.Sealjuures on paigaldus ja garantii mootorile 3kuud käigukastile itaalia 3kuud,vene või poola 1-kuu.
Kõigepealt käigukastidest.Itaalia omasid pole kunagi lahti võtnud,seega on nad väga vastupidavad.Praegu on mul olemas
7 itaalia kasti neist kaks vajavad lahti võtmist(ühel kahisesid laagrid,teisel on avarii tõttu käiguvahetusraskused) aga vaid 2 neist on Ladakomplektsuses.
Üks poola kast.
Ja hommikul oli veel 5,nüüd juba 4 vene kasti milledest 1 vajab nii kõva remonti,et
järgi jääb vaid kest.
Vene ja poola kastid on seest sarnased ja päris palju asju ka omavahel vahetatavad.Hind on kõigil eraldivõetuna
3000kr/tk.
Mootoritest:
Kuna hindan mootoreid põhiliselt silindrisurve ja õlirõhu ning mootori õliga märgumise järgi jääb üldine õlikulu olemasolu teadmata.Sel juhul saab õlikulu
olla vaid klapisääretihendite kaudu.Kui
on silmaga nähtavat suitsu,olen ka klapisääretihendid garantiiaja jooksul ära vahetanud.
Märgub mootor tavaliselt 4-st kohast
esimene zimmerlingtihend,klapikambrikaane tihend,õlifiltri vahelt ning võib tulla ka ketileevendi poltide vahelt.
Garantii alla kuulub õlisurve languse või puudumise kõrvaldamine aga sel põkjusel
kokkujooksnud mootori remont mitte.
Samuti mootorijahutusvedeliku kao kõrvaldamine(kui tegemist pole radiaatoritest ja lõdvikutest lekkega) aga
mitte sel põhjusel purunenud rõngaste vahetus(ülekuumenemisel purunenud rõngad rikuvad lühikese ajaga silindriseinad ja kolvid).
Garantii alla kuuluvad ka klapid.Igal juhul
põlenud klapi vahetus kuulub garantiiremondi alla.Mis puudub agregaatidesse,siis nendele garantii ei laiene,osta on võimalik mootor ka ilma agregaatideta(saab 1000kr alla).
Sest agregaadid(karburaator,jagaja,bensiini- ja veepump,ning generaator)on suhteliselt odavad ja kergelt vahetatavad.
Kogu töö peale arvestaksin 2 päeva tööd.
Kuigi kiirkorras(ja mitte itaalia kasti paigaldusega),saaks hakkama ka ühe päevaga.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Ei tingimused igati mõistlikud ja ootuspärased.

Nagu ma aru saan, siis itaalia kastid on tegelikult fiati omad.

Hind oli neil vist küll kõigil sama aga mis sa soovitad, et juhul kui näiteks itaalia oma ei pane kas mõtekam panna poola või vene oma, või sõita hoopis neljasega edasi - kvaliteedi poolt just mõtlen.

Ma mingit rallikat ei kavatse sellest teha, lihtsalt tavasõiduks, et maanteekiirustel oleks masin vaiksem ja kütusekulu väiksem.

No töö aeg kas kaks või üks päev pole üldse oluline - oluline on kvaliteet.

Kui just kogemata kuskilt kohe rahapada kaela ei kuku, siis enne aastat vist ei jõua rahakott tööd ette võtta aga eks hakka tasapisi koguma. ;)
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Vene viiesel on viies käik 18%kiirendav,itaalia,mis on tõesti Fiati(aga ka Lada 2101 on Fiat 124)kastil 17%kiirendav.4 käik on kõigil otse.Nüüd kalkulatsioonide juurde.Eeltoodust lähtudes väidan,et 5-da käiguga maanteel
tuleb 10% kütuse kokkuhoidu.See on minu subjektiivne arvamus.Aga arvan,et käigukasti poolt pakutav sääst 17-18% on võimalik vaid õhutühjas ruumis.
Kui võtta bensiinihinnaks 9kr/l ja bensiinikuluks 9l/100km.Lihtne matemaatika näitab,et viies käik annab sel juhul maanteel 8,1 senti/km kohta säästu.Seega tasub käigukast ennast alates 37 tuh.km(sellise maa pealt on 10%
3000kr).Reaalses elus võib see maa olla
ca 50000km(linnad,sõidu alustamised jne).
Seega matemaatiliselt väiksematele läbisõitjatele mõttetu.
5-da käigu kasutamise teine eelis on,et võtab mootoripöördeid vähemaks.Sellega seoses väheneb müra,mootori- ja õlikulu.
Vene ja poola viieste suur viga on,et ülemine võll pole stoperdatud(nii nagu neljastel),see laseb võllil pikkisuunas liikuda.Ajapikku läheb see lõtk suuremaks,samas kuluvad ka käiguvaheti(ma ei tea täpsemat nimetust) ja vahetushark omavahel,millest tuleb samuti lõtk.Kaks lõtku kokku võib minna nii suureks,et käiguvaheti(mis nagunii vaid mõned mm sünkronisaatorhammasrattale peale läheb) hakkab üle viskama.Sellega hakkabki käike välja loopima.Eriti õnnetu
pikilõtku suhtes on Niva kast,kuna tal puudub vahel ka stopperkuul,sest see kuul asub spidomeetri vedava teo otsas ja niva spidomeetri tross tuleb hoopis vahekastist.
Itaalia kasti sisust ei tea midagi,kuna pole kohanud kasti millel käigud ei toimi.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Nu aitüma asjaliku informatsiooni eest
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Ardi sa oled kastidega rohkem kokkupuutunud. Mul selline mõte, et viiesel kastil lapata ümber 1. ja 2. käik. Täpsemalt panna selle asemele 01 kasti rattad. ONS see üleüldse võimalik. Kui jah, siis mis ta mulle sinu kaudu tegemine maksma läheks. 01 on 1. ja 2. käik vihasema ülekandega ja leidsin võimaluse rehve maani maha põletada.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kummipõletamiseks oleks 01 1. ja 2. käigu ülekanded ilmselt tõesti parimad, kui mootoril piisavalt powerit on. Samas näiteks kiirendamisel ja ka nii sama sõites võiks käigud vähe pikemad olla, eriti kui mootoril pisut rohkem jaksu ja nõksu laiemas pöördevahemikus on kui originaal 1200 või 1300 sel.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kui õnnestub karastatud alumisele võllile auk otsa puurida ja sinna ka vint keerata,siis küll.Tegelikult tahaksin seda just järgi proovida,kuna ühel viiesel on alumise võllil üks hammas pooleks murdunud.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
Mike
Foorumi kasutaja
Postitusi: 81
Liitunud: 28 Apr 2002 11:13
Asukoht: Tallinn
Autod: Subaru Forester 116kW
Kontakt:

Postitus Postitas Mike »

Kui sul see õnnestub, siis võiksid teada anda. Ma olex väga huvitatud sellest kastist. Mis ta ka maksma läheb? Kui viitsid proovi kindlasti ja pakku ka umbkaudne hind. Kui asi toimib korralikult saaks äkki kaubale.
l
Lauri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
Asukoht: Tartu Viljandi vahel
Autod: Samara 16V

Postitus Postitas Lauri »

Vabandage mu võhikklikkust aga mida see kiirendav käik tähendab?Kas oleks võimalik saada selle 5k kasti ülekandearve.Kas on õige et ladal on 3 tyypi kaste.2101,011,03 on 01 kast siis 2106 on eraldi kast mis pidi olema kiireim ja on veel ka 2105 ja 2107 eraldi kastid mis pidid äkilisema loomuga olema.Kas siis see itaalia kast sobib kohe alla ilma igasuguse möllamiseta.On kellelgi kogemusi kas 1200 mootor suudab 5k kastiga korralikult liikuda?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kõikidel siksi neljastel kastidel on neljanda käigu ülekanne 1,0 mis tähendab seda, et käimar veab rattaid ringi sama kiirelt kui mootor pöörleb (tegelikult tuleb muidugi maha võtta veel peaülekandearv, mis olenevalt modifikatsioonist on kas 4,5;4,3;4,1;3,9 - nr näitab mitu korda vähendatakse mootori pöördeid ülekandega)
Sama lugu on ka käigukasti ülekandearvudega.
Kiirendav käik tähendab seda, et ülekande arv on alla 1,0 ehk nagu matast teada, kui jagada midagi 0,millegiga siis tulemus on esialgsest suurem. Probleem aga selles, et see mis me võidame kiiruses kaotame jõus ja vastupidi.

Siksi neljastest kastidest ei ole mitte ükski kiirem, vahe tuleb peaülekande ja mootorivõimsuse erinevustest.
Kui 01 kastil on käigud hästi lühikesed, siis 06 omad on tunduvalt pikemad, 05, 07 omad jäävad kuhugi vahepeale. Mul on täpsed andmed kuskil isegi olemas aga praegu ei leidnud veel üles.

Kui kaste võrrelda, siis kõige äkilisema loomuga on tegelikult 01 kast, sest tänu lühikestele käikudele laseb mootoril kiiremini pöördesse minna, seega rebib paremini. 06 oma seevastu laseb pikemalt ja mõnusamini tõmmata, kuna mootor on võimsam siis ei teki sellest kiirenduse juures mingit probleemi võrreldes 01 ga. 05 ja 07 kast jääb nende vahele, kuna noil masinatel on aga paremad karbussid ja täpsem eelsüüte regulaator, siis tänu sellele on neil jõudu ja äkilisust piisavalt, samas on neil tänu lühematele ülekannetele võimalik kiiremini pöördesse minna ja hoolimata väiksemast võimsusest 06 le ära teha.
Olgugi et 01 kast tundub äkilisem pole võimsa (N:tuunitud) mootori puhul tavaolukorras seda mõtet panna, sest tänu lühikestele käikudele tuleb tihemini käiku vahetada, mis teadupärast võtab aega ning lõppkokkuvõttes kaotame kiirenduses, võimas mootor, eriti kui ta suudab teha head pöördemomenti laias pööretevahemikus armastab hoopis pikki käike, sest ta jõuab neid välja kanda ja kiirendab ka paremini. Kuna Mike'i eesmärgiks on saavutada võimalikult palju jõudu, et kohapeal kummi suitsetada, kusjuures kiirus pole oluline, siis talle sobib lühike käik hästi nagu rusikas silmaauku.

Seda kas itaalia kast kohe alla sobib seda teab ehk Ardi kõige paremini.
Mul endal küll viiest kasti pole aga 1300 mootori kogemustest julgen arvata, et linnasõidus pole vahet, sest seal nii ehk nii viiendat ei kasuta. Minu teada viiesel neljas käik 1,0 ehk siis tuleb vaadata millise neljase kasti ülekannetega viiese kasti kolm esimest käiku sarnanevad, vastavalt selline on ka tulemus. Maanteel sõites arvan, et alla 80 pole mõtet 5. kasutada, sest siis sured tee peale ära mootor ei jõua vedada. 90 - 100 peal peaks olema mõnus sõita sileda tee peal - mootor vaikne ja auto liigub, samas sellelt kiiruselt mägesid ületama pole mõtet hakata. Kui ajada masin vähe rohkem pöördesse nii 120 peale, siis peaks masin vast liikuma umbes samuti kui ta neljasega 100 sõites - mõtlen siin seda, et kui tõusu võttes gaasi lisada kas siis hoiab kiirust ka või tahab et keegi tagant lükkama läheks.

Igasugust tehnilist teksti soovitan lugeda www.tqhq.ee'st seal on päris põhjalikult kirjeldatud mootori hingeelu ja ka käimarite ülekannete tähtsusest ning palju muud huvitavat. Tuleks varuda hulgem vaba aega ja mõttega asi läbi lugeda, mina sain sealt igatahes hulga targemaks. Ainuke häda on teksti juures see, et kasutatakse ameerika mõõtühikuid, mistõttu on võrdlusmoment kohati raske tekkima, aga muidu igati väärt lugemine.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Võib kasutada ka 70km/h kiirusel kui just äkiliselt kiirendada ei soovi.Kõik oleneb tagasilla ülekandest.Mida aeglasem seda madalama kiirusega kannatab sõita,samuti mida võimsam mootor,seda tugevamalt veab ka madalamatel pööretel.
Kui 1200 mootor jäksab 4-daga haagist vedada,siis ilma haagiseta 5-ndaga iga ilmaga.
Küll ei soovita 1,2 mootoritele 3,9 ülekannet.Liiga suur koormus sidurile(kohalt minekuks peab rohkem libistama).
Vene viiese kasti ülekandearvud:
I-3,67
II-2,1
III-1,36
IV-1,0
V-0,819
R-3,53
Itaalia viiesel.
I-3,612
II-2,045
III-1,357
IV-1
V-0,83
R-3,244
Üldjuhul on viieste spidomeetrid arvestatud 3,9 ülekandega.
Spidomeetri ülekande vahetamisel tuleb vahetada ALATI ka vedav tigu.Kuna ka vedavad teod erinevatel ülekannetel erinevad.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

No jah viiestel esimesed kolm ülekannet peaaegu samad, mis 05 ja 07 kastidel.
Nii et linnasõidus pole vahet, sest seal viiendat nii kui nii ei pane.
No kui mina oma 1300 linnas neljandaga sõidan, siis alla 50 ei maksa lasta, sest siis talla enne tükk aega kui kiirust kogub, samas vaikselt kulgedes OK, sama on ilmselt viiendaga kuskil 70 80 juures.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
l
Lauri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
Asukoht: Tartu Viljandi vahel
Autod: Samara 16V

Postitus Postitas Lauri »

Niisiis peaks 1200 cc 5k kastiga liikuma küll kui viiendat ei kasuta:)Tahaksin veel teada et kui ma panen 2102 le 01 diffri kas siis tuleb ka spido süsteemi timmida ja kui siis ons see keeruline.02 differil ülekandearvud on 4,44 ja 01 4,3 seega peaks 01 vist veidi kiirem olema.Kui palju spido valetama hakkab.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Ei noh miks kasutada ei või, võib ikka. Asi lihtsalt selles, et teda pole mõtet kasutada väga madalatel kiirustel, samuti võid ära unustada viiendaga möödasõiduürituse. Kuigi samas isegi neljandaga on möödumine omaette ooper :)
Tasasel maanteel ilma suuremate tõusudeta võib 90 - 100 km/h vabalt sõita, ei tohiks mingi probleem olla. Muidugi võib ka kiiremini sõita. Viiendaga on lihtsalt see et saad hoida ühtlast kiirust, ilma suurema mürata. Kaheksakümne pealt ei tasu lihtsalt loota, et masin kiirendaks, kui gaasi tallata. Samas 90 - 100 vahel ei tohiks olulist vahet neljandaga isegi olla, sest maksimum pöördemoment on mootoril 3400 rpm peal, samas kui neljandaga ollakse juba madalamas ja järjest langevas so ca 4000 rpm peal. Viiendaga jääks aga just sinna maksimumi lähedale. Muidugi vastutasuks sööb kiirendav ülekanne võimsust. See jutt oli hüpoteetiline nüüd, eks teada saaks siis kui mõlemat varianti korraga prooviks.

Kui peaülekanne ära vahetada, siis tuleb spidokal kah mingid hammakad ja võllid ära vahetada küll. Millised täpselt, oskab Ardi ilmselt öelda. Valetama hakkab kindlasti (vähem näitama) aga kui palju, ei oska ka täpselt öelda.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

02 ja 01 difri vahe on lihtne aritmeetika
4,44/4,3=1,03/1,vahe seega 3% ehk sõites 100km/h näitab spido 103km/h.
Vahe 01 ja 03 difri vahel on 5%,sama suur
on vahe 03 ja kiirdifri vahel.02 ja kiirdifri vahe on 14%.Siis näitab spido kiirusel 50km/h ,57km/h.Tegelikult on difritel nii väiksed vahed,hoopis rohkem annab mängida rehvi kõrgustega.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kuule kuis see süsteem seal siis töötab?

Minu arust peaks olema ju nii, et mida kiirema (väiksema numbriga) diffri paned, seda kiiremini masin liigub, spidoka ots on aga käimari küljes.
Nii palju kui mina asjast aru saan siis need protsendid peaks vastupidi näitama e. kui paned kiirema difri siis spidokas näitab hoopis vähem, kui tegelik kiirus on.

:puzzled:puzzled:puzzled

Või olen ma jälle miskit valesti aru saanud???
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Ma vist väljendasin valesti.Kui pannakse originaalist kiirem differ,siis spido näitab niipalju % vähem ja kui aeglasem differ siis vastavalt rohkem kui tegelik kiirus.
Arvutustega tegin selgeks diffrite kiiruste vahe ja viimase näite varal oli juhtum kus
02-le on paigaldatud differ 3,9.
Aga protsendid on õiged.Seega on mõtetu vahetada tigu,hoiate vaid kiirust rohkem ühel või teisel pool näidiku kriipsu ja asi tahe.Üldjuhul kiputaksegi alla panema originaalist madalamaid rehve,siis spidomeeter näitab ka tegelikust suuremat kiirust ja läbisõitu ja sellest tehtud arvestustega võibki keegi väita,et kütusekulu on alla 6l/100km-le
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
l
Lauri
Foorumi kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 09 Juun 2010 00:01
Asukoht: Tartu Viljandi vahel
Autod: Samara 16V

Postitus Postitas Lauri »

OK aga mis arvate kas on kasu kui 02 panna 01 differ.See on ju tsipa kiirem kui null kahel.Seega peaks pöörded veits väiksemad olema ja et mitte käimarit lahti kakkuda võiks panna madalama profiiliga kummid mingi 70 või 65(asi selles et mul 165 80 13 need käivad koopas)Yldsegi teeninduse sepad ajasid säänest juttu et 02 0n sama mis 01 et yleyldse pidi olema 2 tüüpi diffreid 01 ja 03. See ju pole nii.Mis auto oma see 3,9 on.Kas saaks kuidagi teada mis differ sees on ilma värki lahti kakkumata.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kui panna kiirem differ ja sama palju madalamad rehvid,siis spidomeeter näitab sama,vahe on vaid teelpüsimisel.
Madalamad rehvid vähendavad auto ujumist teel,eriti kurvides.Kõrgemad rehvid
sobivad aga auklikel ja kruusateedel,kus
aitavad pehmendada aukude lööke.
3,9 difreid ehk 11/43 paigaldati uuematele
üle1990a.valmistatud 06-le ja 07-le,mille mootorimaht oli alates 1,5.
Väliselt oli vanematel difritel välisküljel markeering kas 2102,2101 või 2103.
Uuematel vist enam pole.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Suletud