1. leht 1-st

2103 originaalrehvid

Postitatud: 07 Aug 2019 18:57
Postitas Hulligan
Tervitus
Pea 5 aastat nüüd ühte 81'se aasta 03'e taastatud ja peavaluks saanud originaalrehvide leidmine :shock:
Kust ma oma murele lahendust võiksin leida ?
165 R13

Ragnar
5214202

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 08 Aug 2019 08:11
Postitas ince2010
Tere!

Mis mark täpselt olema peab ?

Indrek

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 08 Aug 2019 17:13
Postitas Hulligan
Kitsa silmaringi tõttu ma ilmselt ei ole kursis, et tol ajal mingid margid olid ? :)
Made in USSR, kutsuti vanasti Lux'i rehvideks ?

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 08 Aug 2019 18:04
Postitas motamees
Hulligan kirjutas:Made in USSR, kutsuti vanasti Lux'i rehvideks ?


Luxi kumm oli Luxi kumm. Mingit made in ussr pole räägitud.
Välja nägi tänapäeva lamellkummi moodi.
Esimesed talvekad tehti rallikatele Luxi kummist. Siis hakkas tehas neid ka tootma Nispi nime all.
viewtopic.php?p=39892#p39892

Luxi kumm.jpg
Luxi kumm.jpg (146.25 KiB) Vaadatud 844 korda

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 10 Aug 2019 00:49
Postitas logman
Siin on tegemist eksitusega. Keelelise eksitusega. Otsustasin asja ükskord ometi ära õiendada, et vähemalt lada mehed teaksid. Jääb siis teistega, kuis parajasti on ja las jääb siis...
Nispi nime all pole Venemaal ega ka endises Nõukogude Liidus iialgi mitte ühtegi sentimeetrit rehvi toodetud! See on fakt.

НИИШП aga oli omal hallil ajal üks teaduslik instituut, mis tegeles autorehvide uurimise ja väljatöötamisega -
Научно- исследовательский институт шинной промышленности

Sellestsamast НИИШП'ist on eesti keelde millegi pärast mugandatud NISPI. Nähtavasti on kunagi olnud tegemist lihtsalt arusaamatusega. Umbes nii, et keegi ütles õigesti "Need on NIIŠPi rehvid!" ja sealt siis edasi levis valesti lihtsalt ilma susiseva "ess"ita NISPI rehvid... :P ...omastavas käändes pealekauba :D
Jah, "lõigutud" Lux'i kummidelt võis leida sageli kirja "НИИШП". Valmistab sarnast asja näiteks ka Valgevene BelŠina - https://www.drive2.ru/l/288230376152872198/
Venes toodetakse tänasel sajandil sama nimetuse all igatsugu erinevate segude ja mustritega sportimiseks ja niisama ringikoperdamiseks mõeldud pastlaid - https://www.drom.ru/shina/niishp/

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 10 Aug 2019 09:29
Postitas motamees
Jah, minu viga, et sõnasse lohakalt suhtusin ja ei kirjutanud korrektselt välja. Tõepoolest toodeti neid kumme väga vähe katsetusteks. Kõikse paremad katsetajad olid muidugi rallimehed.

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 14 Aug 2019 19:47
Postitas robi
Lada 2103 originaalrehvide hankimise vahetamise teemaga sai kunagi sõpra aidatud. Sm Tihhonovi 2013, mis nüüd on Viimsi autokollektsioonis sai Via käest õiged rehvid ning Via sai oma kopikale 01 originaalid vastu.

Osta neid sisuliselt pole "lotovõit" kellegi kuurist.

Teemaga süvitsi:
viewtopic.php?f=15&t=5316

Väga tõsine teema oli rehvid. Mul olid all MI-16 rehvid, kuid need polnud õiged. Teatavasti kasutas 2103 NSV Liidu ajaloo esimest radiaalrehvi. Need ei olnud tegelikult kõige paremad rehvid. Neil puudus terasest konstruktsioon ja rehvi sisu oli ainult nailonist. See tähendas, et rehvi kuludes muutus konstruktsioon nõrgaks ning nad armastasid pauguga lõhki minna. Neid üldiselt ei võetud isegi protekteerimisse, sest proti käigus lastakse rehvi tohutu rõhk sisse, et saaks vana mustri pealt maha lõigata. Aga need esimesed radiaalid kippusid selle käigus lõhki minema.

Seega olin hädas. Tahaks originaal rehvi, kuid need on täna ühed kõige defitsiitsemad rehvid üldse. Neid pandi ainult 03 alla, vanasti sõideti ju kõik läbi, protist tuli neid tagasi harva ja üldiselt eelistati igal võimalusel 03 all ka kasutada mingit paremat rehvi. Ning ega Lada rehvi nõuka ajal ikka naljalt kuhugi vedelema ei jäänud. Lada originaal rehvid on täna isefi defkamad kui Volga omad. Kunagi ammu lugesin siinse foorumi viaccess 2101 teemast, et temal õnnestus need hankida, tuliuued. 01 all polnud nad küll päris originaalid, kuid siiski paremad sõita kui diagonaalid. Sõber Robi asus siis via'ga läbi rääkima. Äkki on mingil tingimusel võimalik neid "ärida". Viimaks leidsime kompromisslahenduse, mis mõlemale poolele sobis ja need nailon-radiaalid jõudsid viimaks koju - 2103 alla. Olen äraütlemata õnnelik nende üle. Minu jaoks on vana auto puhul originaal rehv ülimalt tähtis. Ükskõik kui kehvad nad ka poleks, radiaalid või diagonaalid, uunik auto ei ole täiuslik kui tal pole õiget rehvi. Eriti Vene autode puhul, kus peaaegu igale konkreetsele autole oli olemas oma spetsiifiline rehv.

Ühesõnaga see mure sai murtud.

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 15 Aug 2019 18:18
Postitas Jass
VAZ-2103 olid all tehasest tulles vene esimesed radiaalrehvid - ИЯ-170 размерностью 165/80 R13. Võrreldes 2101 diagonaalidega oli nendega väga pehme sõita – tundus nagu amortisaatoreid polekski vaja :)
Tollal talverehve VAZ ei tehtud ja need olid ka parima pidamisega talvel.

Kohtla Nõmmel neid ka protekteeriti, kuid head kippusid „ära kaduma“ ehk läksid nagu hiljem selgus vasakule ja mittekõlbulikud sain tagasi. Üks tagastatu oli nagu ekstsentrik – oma 1cm oli kõrguste vahe 180 kraadi pöörates, teisel oli pealmine kiht lahti ja õhk vahel. Hiljem liikus ka talvemustriga kooperatiivide protekteeritud rehve – parimad olid Leedu omad. Paigaldasin sellistele ka naelad sisse ja pidamine oli tolle aja kohta super. Sarnase mustriga kasutati ka spordis. Seal liikus ka lääne rehve.

https://www.drive2.ru/l/473940/

https://www.kolesa.ru/article/po-sledam ... 2015-11-28

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 15 Aug 2019 18:51
Postitas etsttt
Olid olemas ka juba 80ndate alguses talverehvid "снежинка r13" ise sai neid kasutatud, vaid raske oli kätte saada..Kuna siis töötasin ise Ülemiste Autoteeninduses siis meil rehvimees sinna ka naelad pani... Neid ka raske oli saada... aga mul tuttav tehases" Pioneer" töötas ja nemad tegid naelu
rehv.jpg
rehv.jpg (11.24 KiB) Vaadatud 578 korda

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 16 Aug 2019 10:13
Postitas Jass
Esimesi nõukogude talverehve АИ-168У („Снежинка“ või „Снежок“ – tõlkes “Lumehelves” või “Lumepall”) toodeti alates 80-date lõpust.

https://offroadrest.ru/shina-ai-168u/

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 16 Aug 2019 17:24
Postitas etsttt
Jass kirjutas:Esimesi nõukogude talverehve АИ-168У („Снежинка“ või „Снежок“ – tõlkes “Lumehelves” või “Lumepall”) toodeti alates 80-date lõpust.

https://offroadrest.ru/shina-ai-168u/


Vat ei tea ma mismoodi, aga talv 1986-1987 olid minu ladal sellised all ja kuna naelad pea muidu käes siis sai 6rida neid sisse laotud :lol:

Re: 2103 originaalrehvid

Postitatud: 04 Sept 2019 21:53
Postitas arvi100