Milleks on autol spoiler
Milleks on autol spoiler
Milleks on autol spoiler
kas asi on ainult ilu pärast või on selle taga ka midagi muud ja mida jälgida spoila tegemisel?
-
ttrv
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 73
- Liitunud: 07 Aug 2003 20:16
- Asukoht: Põltsamaa
- Autod: lada 2101
- Kontakt:
mäletan, et lugesin vanast ajaklirjast 'tehnika ja tootmine', et milline spoiler ja mitu % andis võitu tuuletekistuse vastu. testis olid siis vfts spoilad.
kokku tuli vist ligi 30 % võitu(kahtlaselt suur ja uskumatu, aga mine võta kinni:puzzled)
kokku tuli vist ligi 30 % võitu(kahtlaselt suur ja uskumatu, aga mine võta kinni:puzzled)
.:streetrace lada:.
Müüa palju lada juppe!!!
Müüa palju lada juppe!!!
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
esispoiler ei lase autol tuult köhu alla minna, ning suunab selle külgedele. Ta on küll suur tuuletakistaja,
kuid tasub end sellevörra teelpüsivuselt ära (suurtel kiirustel), siis bensukulu ei loeta.
Külgedelt vötavad tuule vastu küljekarbispoilerid, mis ei lase sellel samuti köhu alla minna,
ning köhu all tekitavat vaakumit kaotsi minna.
Tagaspoiler (tagapöll) on kaitseks tagakülgedel, kuid keskelt peab ta öhku läbi laskma,
sest teistest spoileritest köhu alla lekkinud öhk peab ju kuskilt välja saama.
Täiskinnine tagapöll on iluasi, keskel peab olema lahti vöi pannakse ka metallvörk.
Tagaantitiib surub tagarattaid vasta maad tugevamini, et paremat haakumist saada.
Väga voolujooneline ja korralikult tehtud spoilerid hakkavad tööle juba 100 km/h juures,
sest sellel kiirusel on jubapiisavalt palju tuult (söitke tsikkliga ilma kondlita 100-ga)
150 juures käib juba tösine tuule möll, et sääl töötavad ka sitasti tehtud spoilerid,
kuid "täis porno" nikerdis ei tööta sealgi.
tehakse ka selliseid asju, mis tekitavad auto köhu alla tuulekeeristega vaakumi (eri tiivad, Venduri düüsid, jne.)
ning selle abil tömmatakse auto maadligi.
Näit: kas te olete näinud BRABUS Mersedesel spoilereid ja tiibasid?
Ei, sest nad peidavad need köhu alla ja kasutavad vaakumit.
Nende stiil ongi tuunida nii,et välja ei paistaks
(ainuke asi mis reedab on BRABUS kiri ja väga laiad kummid, mis ei ole iluasjad,
vaid vajalikud sellisteks kiirusteks)
Auto öige aerodünaamika on meeletult keeruline ja raske ise teha, egas muidu ei kuluta autotehased oma
aega ja raha kallite tuulekanalite pääle, kus veedetakse sitaks tunde.
Omatehtud asjad silma järgi on ikke rohkem ilu jaoks.
kuid tasub end sellevörra teelpüsivuselt ära (suurtel kiirustel), siis bensukulu ei loeta.
Külgedelt vötavad tuule vastu küljekarbispoilerid, mis ei lase sellel samuti köhu alla minna,
ning köhu all tekitavat vaakumit kaotsi minna.
Tagaspoiler (tagapöll) on kaitseks tagakülgedel, kuid keskelt peab ta öhku läbi laskma,
sest teistest spoileritest köhu alla lekkinud öhk peab ju kuskilt välja saama.
Täiskinnine tagapöll on iluasi, keskel peab olema lahti vöi pannakse ka metallvörk.
Tagaantitiib surub tagarattaid vasta maad tugevamini, et paremat haakumist saada.
Väga voolujooneline ja korralikult tehtud spoilerid hakkavad tööle juba 100 km/h juures,
sest sellel kiirusel on jubapiisavalt palju tuult (söitke tsikkliga ilma kondlita 100-ga)
150 juures käib juba tösine tuule möll, et sääl töötavad ka sitasti tehtud spoilerid,
kuid "täis porno" nikerdis ei tööta sealgi.
tehakse ka selliseid asju, mis tekitavad auto köhu alla tuulekeeristega vaakumi (eri tiivad, Venduri düüsid, jne.)
ning selle abil tömmatakse auto maadligi.
Näit: kas te olete näinud BRABUS Mersedesel spoilereid ja tiibasid?
Ei, sest nad peidavad need köhu alla ja kasutavad vaakumit.
Nende stiil ongi tuunida nii,et välja ei paistaks
(ainuke asi mis reedab on BRABUS kiri ja väga laiad kummid, mis ei ole iluasjad,
vaid vajalikud sellisteks kiirusteks)
Auto öige aerodünaamika on meeletult keeruline ja raske ise teha, egas muidu ei kuluta autotehased oma
aega ja raha kallite tuulekanalite pääle, kus veedetakse sitaks tunde.
Omatehtud asjad silma järgi on ikke rohkem ilu jaoks.
Arrogance diminishes wisdom.
Täiskinnine tagapöll on iluasi, keskel peab olema lahti vöi pannakse ka metallvörk, et alla maadligi antitiib panna.
esispoiler ei lase autol tuult köhu alla minna, ning suunab selle külgedele.
Seega on eest lahti spoilerid iluasjad? umbes 90% ringiliikuvatest masinatest on esispoileris võrk või augud....
esispoiler ei lase autol tuult köhu alla minna, ning suunab selle külgedele.
Seega on eest lahti spoilerid iluasjad? umbes 90% ringiliikuvatest masinatest on esispoileris võrk või augud....
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Esispoiler ei pia olema kinnine. Aukudest suunatakse jahutusöhk piduriketasetele,
(läbi spets tunnelite). Vörgu taga on radiaator
(kas siis öli oma vöi enamjaolt intercooler).
Esipöllest sissetulev jahutusöhk suunatakse välja külgedel vöi kapotil olevatest ribidest spets kanalite kaudu.
Ärge nüüd arvake, et köigil autodel millel need augud ja vöre on omavad neid funktsioone
(intercooler ja kettajahutus), enamusel ikke ilu pärast.
(läbi spets tunnelite). Vörgu taga on radiaator
(kas siis öli oma vöi enamjaolt intercooler).
Esipöllest sissetulev jahutusöhk suunatakse välja külgedel vöi kapotil olevatest ribidest spets kanalite kaudu.
Ärge nüüd arvake, et köigil autodel millel need augud ja vöre on omavad neid funktsioone
(intercooler ja kettajahutus), enamusel ikke ilu pärast.
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
See katusespoiler paneb tööle tagaluugi spoileri. Katuselt tulev öhk suunatakse mööda
tagaklaasi alla pagassi kaanele ja sealt edasi tagaspoilale. Katuse tiib tekitab küll töstejöudu,
kuid suurendab palju rohkem tagatiiva survejöudu. Löppkokkuvöttes survejöud suureneb.
Ega siis Brunsa loll pole olnud ja iluasju tal vaja ei läinud.
tagaklaasi alla pagassi kaanele ja sealt edasi tagaspoilale. Katuse tiib tekitab küll töstejöudu,
kuid suurendab palju rohkem tagatiiva survejöudu. Löppkokkuvöttes survejöud suureneb.
Ega siis Brunsa loll pole olnud ja iluasju tal vaja ei läinud.
Arrogance diminishes wisdom.
-
vviiulimees
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 5
- Liitunud: 15 Veebr 2006 23:02
- Asukoht: Kose
- Autod: 2103
- JUSTer-D
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 20 Dets 2007 19:51
- Asukoht: Euroopa
- Autod: Lada 2101, 04, 05
Ma vastan sulle kuigi sa kirjutasid selle rohkem kui aasta tagasi
V: Ma ütlen sulle, et kui sa viskad pagasnikust tagavararatta ja muu kilakola välja siis jääb sul bensiinikulu samaks, aga kui ei siis ei suurene see bensiinikulu ka peaaegu, et mitte.
Lada on nii eba voolujooneline, et seal on juba niigi suur tuuletakistus.
[Muudetud: 15-12-2009 JUSTer-D]
V: Ma ütlen sulle, et kui sa viskad pagasnikust tagavararatta ja muu kilakola välja siis jääb sul bensiinikulu samaks, aga kui ei siis ei suurene see bensiinikulu ka peaaegu, et mitte.
Lada on nii eba voolujooneline, et seal on juba niigi suur tuuletakistus.
[Muudetud: 15-12-2009 JUSTer-D]