2. leht 5-st

Postitatud: 17 Apr 2004 08:32
Postitas Jonx
Algselt postitas: vvc
Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: Marcuz
Nii.. õhukogujal ka nüüd kõrvad peast ja paar küsimust:
2) Kuhu ja kuidas panna see toru, mis tuleb karpast kopsikusse? Kas seda niisama ära võtta ei või ja lihtsalt auk jätta?
See voolik ei või lahti jääda. Pane sinna "pime" ette.

SEE VOOLIK PEAB LAHTI JÄÄMA. !!!
Kumb siis õige on? :puzzled Kas lahti jätta või tropp ette panna...

Postitatud: 17 Apr 2004 08:34
Postitas olaaf
karterituulutust sulgeda ei tohi. küllaga peab sulgema selle õhufiltris oleva karterituulutuse toru..

Postitatud: 17 Apr 2004 16:10
Postitas Marcuz
Tegin just lahtise kopsikuga proovisõidu. Ma ei tunne enam autot ära, minek on megahea. Kui sõites 3000 pöörde juures gaas põhja vajutada, teeb kurja häält. Kui mootor töötas ja sellele karbussi torule sõrme ette panin, tekkis vaakum, järelikult see toru imeb õhku sisse.
Kuna mul samal ajal sai ka väljalase korda tehtud, siis peaks tegelikult mõõtma kiirendamise aegu lahtise ja kinnise kopsikuga.
Küsimus nendele, kes lahtise kopsikuga sõidavad: kas mootor läheb liiga kuumaks, et hakkab tihendeid sööma? Märkasin, et kui lahtise kopsikuga 10km kiirendusi tegin, siis oli veic soojem kui tavaliselt. Näidikul oli seier natuke alla poole. On see normaalne? Kapoti all oli muidu päris soe.

Postitatud: 17 Apr 2004 23:28
Postitas motamees
Algselt postitas: Marcuz
Nii.. õhukogujal ka nüüd kõrvad peast ja paar küsimust:

1) Kuhu ja kuidas täpselt panna see toru, mis üle klapikambrikaane kopsikusse tuleb? Karteri tuulutus? Keegi rääkis midagi pudelisse panemisest..?

2) Kuhu ja kuidas panna see toru, mis tuleb karpast kopsikusse? Kas seda niisama ära võtta ei või ja lihtsalt auk jätta?
Hakkame siis otsast peale.
1) See on karteri tuulutus voolik, mis tuleb karterist ja suubub õhupuhastisse.
SEDA EI TOHI KINNI PANNA. Vii see kuhu tahad selle kohta ma ei ütle midagi. Minu arvamus kogu selle asja kohta hoopis teistsugune ja siinkohal seda enam rääkima ei hakka.
2) See voolik on sisselaske vaakumiga ühenduses Ja ei oma enam tähtsust. Kuna õhukopsik lahti võetud ja karterituulutus enam ei toimi. Sealt saab mootor lihtsalt lisaõhku, mis pealegi veel puhastamata tolmust.
SEE TULEB KINNI PANNA.

Postitatud: 18 Apr 2004 17:32
Postitas Marcuz
Mina panin karteri tuulutuse alla ja suunasin selle karpa toru kopsiku sisse, sest kuulsin, et see toru tasakaalustab rõhku ja kui seda ei tehta võib tagajärjeks olla bensu kulu suurenemine ja mootori halb käivitumine ning see pole üleüldse karpale hea.

Postitatud: 19 Apr 2004 23:47
Postitas andi
Nonii, nüüd on järjekordse uljaspäise ladaklubi liikme näitel leidnud jällegi tõestust fakt, et lahtine õhukopsik siiski annab midagi juurde. Eelpool mainitud pööretevahemikus tuli jõudu tõesti juurde ning ka hääled olid kõvemad. Eriti hästi annab tunda teise käiguga. Ma ei tea kas ainult minul on nii või ka teistel, et 4. käiguga eriti küll aru ei saa. Sellest tulenevalt jäi ka kiirendus 100-ni enam-vähem samaks. 70-80-ni läheb küll märksa kiiremini aga sealt edasi venib ikka nagu enne...
see tõestab nende väited kes siin vaidlesid, et kiirendus 100ni jääb samaks.
Proovige kiirendada mingi 80-ni, siis tunnete vahet ;)

minu arvamus

Postitatud: 20 Apr 2004 01:18
Postitas motamees
Algselt postitas: andi..... ka hääled olid kõvemad. ........Sellest tulenevalt jäi ka kiirendus 100-ni enam-vähem samaks. 70-80-ni läheb küll märksa kiiremini aga sealt edasi venib ikka nagu enne...
see tõestab nende väited kes siin vaidlesid, et kiirendus 100ni jääb samaks.
Hääled lähevad sellepärast valjemaks et õhupuhasti kopsik toimib ka sumbutina.
Kui 0 - 100ni on endine siis midagi juurde ei anna see lõikamine. Väide - kuni 80 on parem ja sealt edasi endine ei pea paika. Kui 80ni läheks kiiremini ja edasi endiselt siis peaks ju 0 - 100 olema kiirem. Või on 80 - 100 aeglasem kui enne.
Ise ka nooruses proovisin ilma kopsikuta ja TUNNE oli küll vägevam.

Postitatud: 20 Apr 2004 13:02
Postitas andi
Algselt postitas: motamees

Kui 0 - 100ni on endine siis midagi juurde ei anna see lõikamine. Väide - kuni 80 on parem ja sealt edasi endine ei pea paika. Kui 80ni läheks kiiremini ja edasi endiselt siis peaks ju 0 - 100 olema kiirem. Või on 80 - 100 aeglasem kui enne.
.
vot selle kohta küll midagi öelda ei oska, olen ise liiga keeruliselt sõnastanud :D

Postitatud: 20 Apr 2004 17:37
Postitas berg
see toru mis karpast läks enne kopsikusse jäetakse lahti, sinna vooliku otsa ümber panna tolmuimeja mootorifilter :cool:

Postitatud: 25 Apr 2004 18:35
Postitas Marcuz
Minul andis minekut ikka väljalaske korda tegemine mitte lahtine kopsik.
Tegin täna katse.

Lahtine kopsik:
0- 80km/h 12 sek
0-100km/h 17 sek

Kinnine kopsik:
0- 80km/h 12 sek
0-100km/h 18 sek

Nagu näha, siis kiirendusel vahet pole. Lahtine kopsik annab häält ja välimust ning ma jätan vist ikkagi lahtise.

Postitatud: 10 Juun 2004 09:20
Postitas Laurimetall
minu 01 karpa jookseb ilma õhupuhastita vabamalt kyll ja mingeid auke ega käivitamis probleeme pole kuigi ega see midagi erilist ei anna ,kui filter ikka puhas ja korras (ma ei kasuta talvel kah seda sooja õhuvõtturit mõlemad avad koguaeg lahti ja käib nagu kellavärk

Küssa Laurimetall-le

Postitatud: 10 Juun 2004 10:28
Postitas Jonx
Algselt postitas: Laurimetall
minu 01 karpa jookseb ilma õhupuhastita vabamalt kyll ja mingeid auke ega käivitamis probleeme pole kuigi ega see midagi erilist ei anna ,kui filter ikka puhas ja korras (ma ei kasuta talvel kah seda sooja õhuvõtturit mõlemad avad koguaeg lahti ja käib nagu kellavärk
Aga kas talvel bena kulu ei ole suurem, kui kylmaga sõita? Minul ei töödanud talvel kyll masin eriti hästi isegi sooja õhku võttes. Algul tuli toores peal ringi sõita ja lõpux jättis mootor nöökimise. Seda et sinu masin talvel nagu kellavärk töötas, ma ei suuda uskuda, aga ei saa ka vastu vaielda, kuna pole ise näinud... Aga mul praegugi, jahedatel hommikutel sõites, vahepeal toores abix... Ja mina olen üks inimene, kes väidab et see lahtine õhufilter ei anna midagi juurde, aga on ka teisiti mõtlejaid...

Postitatud: 21 Juun 2004 00:36
Postitas Pets
Vaidlus teemal kas lahtine õhufilter midagi parandab või mitte on tõesti tuline, oma autol ei ole midagi õhufiltri ehituses muutnud, aga entusiastlikel ehitajatel/leiutajatel soovitan õhufiltri mootoriruumist eraldada, ladal on seda kyll suhteliselt keeruline teha, aga mootoriruumist kuuma õhku imev filter võib oma kasulikkuse minetada, seda eriti suvisel ajal, talvel aga võib karpa lahtise filtriga ära kylmuda.
kogu loo juures on hea moment aga see, et lada õhufiltri korpus käib väga lihtsalt maha, nii et vahetada saab seda iga kell. peaasi et tikkpoldi keermeid maha ei keera

Postitatud: 11 Juul 2004 10:18
Postitas kamikaze
Kui mina oma õhufiltri kopsiku ära lõikusin siis ka kysisin Hr.Liguri käest,et mis tema arvab ja ta soovitas lahtine jätta! Hetkel aga kax karpat ja seal spets filter otsas mis ju ka lahtine ja pole probleemi,mootorile pole isegi tooreklapitrossi kyljes,Hr.Ligur arvas,et pole vaja,sest puska läheb ka nii sama käima kui ei siis korrax kapott maha ja mõni tuttav hoiab käivitus hetkex toorest peal aga seda pole vaja olnud!:)

Postitatud: 30 Juul 2004 23:54
Postitas GTA
05-le saaks aretada ka koonusõhufiltri kapoti alla - seda siiski vaid kiirendusvõistluse ajaks, sest eemaldada tuleb vasak esituli:)
see aga ei ole kuigi suur töö ja kellel on üle koonusfilter ja mingi jupp parajat toru võiks proovida ja teada anda kuidas välja kukkus;)

Postitatud: 02 Aug 2004 21:55
Postitas Marcuz
Kõrgetel pööretel tuleb kuri hääl kuna kopsik ka summutab müra, aga minu siksil ei andnud minekut juurde, sai stopperiga testitud. Keegi voiks veel proovida, aga üldiselt mina olen aru saanud, et stock mootoril on see mõtetu, sest kõik rõhud ja hõrendused on täpselt välja arvutatud. Näiteks see peenike toru, mis karpast kopsikusse läheb, minumeelest ei tohiks seda naljalt ära kaotada, sest see tasakaalustab rõhku ja vastasel juhul suureneb bena kulu ja väheneb karpa töökindlus. Aga seda teemat on juba nii palju lahatud ja arvamusi on erinevaid, niiet võta näpust.

Postitatud: 02 Aug 2004 22:41
Postitas ats007
Ega siksist ikka lennukit ei tee. Ega ole vist mõtetki. Tee nii, nagu siksi (õigemini vist Fiati) konstruktorid on välja mõtelnud ja sõidad palju kauem ja kindlamalt kui mingeid "X" tuuninguid kasutades. Muidu on varsti mootoril kepsud kotis. ;) Vähemalt mina arvan nii.

Postitatud: 10 Jaan 2005 20:21
Postitas Raxo

Postitatud: 12 Jaan 2005 14:55
Postitas zajetz
Pilt
Pilt
Pilt
:regan:regan:regan

Postitatud: 27 Apr 2005 21:18
Postitas GTA
ma küsiks nii: kas keegi on katsetanud mingist külma õhu sissevõttu? lugesin eelmisi komme ja tõesti tundub veidi kummaline niigi kitsas (=umbses) lada kapotialuses õhufiltrile mootori ümbert kuuma õhku sisse suruda. olen näinud ka teostatud variante ja ilmselt teeksin asja ära ka, aga kas kellelgi on kogemusi: külmkäivitus, kütusekulu, müratase jne?