1. leht 5-st

Lahtine õhufilter!

Postitatud: 10 Apr 2004 16:09
Postitas berg
Asi väga lihtne... mootor hakkab tunduvalt vabamalt hingama! Esiteks vaadelge originaal õhufiltri korpust:
võtame nt. olaafi auto kapotialuse näidiseks:
Pilt

1. Eemaldada õhufiltri kaan (tavaliselt on 3 liblikat või 3 10-st mutrit)!
2. Eemaldada õhufilter!
3. Eemaldada õhufiltri korpuse alumine osa ehk kopsik (kinni nelja 8-se mutriga! NB!!! ETTEVAATUST et mingi mutter ei kukuks karpasse)!
4. võtta rellakas, lõigata kopsiku plekk sein ära!
5. lõigata alles jäänud taldrikutel õhufiltri sablooni järgi ääred ära!

Tulemus peaks jääma midagi sellist, vähemal minul tuli:

Pilt

Pilt

Head ehitamist!

Postitatud: 11 Apr 2004 11:34
Postitas Jonx
Mul ka mahalõigatud see äär..... Erilist minekut kyll ei ole juurde tulnud, pigem kahju..... Masin ei taha enam korralikult käima minna(kaua tuleb käiata). Ja minul on nagu bena kulu just suurenenud... Kui fotoka saan siis panen enda omast ka pilte ylesse. Mul see õhukoguja võrreldes bergiga punasega vastupidiselt valge....

To berg: Palju sul see valge õhufilter maxis, päris kena on teine....

Postitatud: 11 Apr 2004 12:07
Postitas berg
nu lõpu tuuridel on minekut ikka rohkem... poiss hingab vabamalt ütleks Kert selle peale :lol

mis mootor sul on jonx?

õhufilter maksis 20.-

Postitatud: 11 Apr 2004 17:43
Postitas Jonx
Mootor on masinal 1.2

Erilist effekti kyll ei näe, ainus effekt see, et kui kapoti lahti teen siis kohe kõik pärima et mingi sport õhukoguja vä... ja lihtsalt ilus vaadata.. Aga vb ei tunneta effekti sellepärast et saab liigapalju õhku kätte, kas peale seda mahalõikamist peax karpal ka düüse keerama... Sest kõrgematel pööretel tekivad mootorisse augud...

Vb jah värv vale, nagu motamees arvab, ferrarid ju ka enamus punased ja liiguvad kiirelt, sama teooria vict ka õhukogujaga... Minu valge ei taha masinat kyll edasi liikudata :(

Postitatud: 11 Apr 2004 19:28
Postitas PuZuP
Algselt postitas: Marcuz
..Aga kas uuel filtril võtta see vati rõngas ümbert ära või mitte? Mina võtsin ära, sest mäletan kuidas sellega üldse õhku ei saanud ja teepeal ära pidi võtma...
See vatirõngas on seal selleks, et püüda tolmu ja muud miniatuurset sodi...umbe kipub kogu filtrisüsteem minema siis, kui on natuke niiskust saanud - poorid kinni ja õhk ei pääse läbi...

Algselt postitas: Jonx666
...kas peale seda mahalõikamist peax karpal ka düüse keerama...
Seal teemas oli kirjutatud ka düüside soovitatavad suurused...aga nagu ka samas teemas on Rsracingu poolt ära toodud katse ja ka tema füüsikaline põhjendus, siis kaldun arvama, et tegu ikkagi sinu karburaatoris, mitte lahtises kopsikus...

Postitatud: 11 Apr 2004 21:59
Postitas asjamees
klege kui juba vanasti lõigati pu?kadel kopsiku ääred maha et karpat võimsamaks ajada ,,,, ju see siis ikka midagi juurde annab ;)

Postitatud: 11 Apr 2004 22:58
Postitas Jonx
Olen mina ikka loll, mõtlen ja mõtlen mix mu auto ei taha käima minna korralikult.... Sain siis aru, et ilmad veel suht jahedad ja varem võttis õhukoguja mootorist sooja õhku, aga nyyd siis õhukogujal ääred maas ja külma ilmaga raske nats käivitada.

Kas sellepärast võib ka mootor mind ja masinat nöökida, peale käimapanemist tuleb mingi paar minutit toorega sõita ennem kui auto korralikult käima saab..

Kyssa siis ka, et ennem läx mul mootorist selline jäme toru õhukogujasse, aga kuna pole enam ääri õhukogujal, et kuhu ma siis selle toru panema peax. Õigemini praegu polegi seda toru, mootori kyljes, mootoris haigutab lihtsalt toru koha pealt auk.....

Soovix veel teada et kuhu ma peax muud voolikud veel vedama... Karteri tuulutuse panin põhja alla, aga siis tuleb veel yx voolik õhukogujasse.... See mul lihtsalt praegu ripub...

Ootax nõuandeid..

Pikk jutt sitt jutt, aga loodan et eriti keeruline mu seletus ei olnud....

Postitatud: 12 Apr 2004 00:01
Postitas andi
Liiga vara vahetasid oma õhukoguja ära. Praegused heitlikud ilmad ja 0 kraadi ümber kõikuvad temperatuurid kõige ohlikumad. Sellepärast jampsibki. Pane aga oma vana kopsik peale tagasi ja see soojendustoru ka külge. Küll siis näed kuidas paremini tööel hakkab ja benakulugi väheneb, sest ilmad veel külmad ja tahab sooja õhku.

Lahtine kopsik annab efekti ikka soojematel suveilmadel.

Ja kui oma ainsa kopsiku ära lõhkusid siis otsi aga kiiresti uus, varsti jälle ju talv tulekul :D

Postitatud: 12 Apr 2004 09:45
Postitas Laada
Algselt postitas: Jonx666
Olen mina ikka loll, mõtlen ja mõtlen mix mu auto ei taha käima minna korralikult.... Sain siis aru, et ilmad veel suht jahedad ja varem võttis õhukoguja mootorist sooja õhku, aga nyyd siis õhukogujal ääred maas ja külma ilmaga raske nats käivitada.

Kas sellepärast võib ka mootor mind ja masinat nöökida, peale käimapanemist tuleb mingi paar minutit toorega sõita ennem kui auto korralikult käima saab..

Kyssa siis ka, et ennem läx mul mootorist selline jäme toru õhukogujasse, aga kuna pole enam ääri õhukogujal, et kuhu ma siis selle toru panema peax. Õigemini praegu polegi seda toru, mootori kyljes, mootoris haigutab lihtsalt toru koha pealt auk.....

Soovix veel teada et kuhu ma peax muud voolikud veel vedama... Karteri tuulutuse panin põhja alla, aga siis tuleb veel yx voolik õhukogujasse.... See mul lihtsalt praegu ripub...

Ootax nõuandeid..

Pikk jutt sitt jutt, aga loodan et eriti keeruline mu seletus ei olnud....
Külmaga käivitamisele see, et kollektori pealt enam sooja õhku ei võeta ei mõju. Külma mootori kollektor nagunii külm. Mõjuda võib vaid vabam õhu pealevool, kuid seegi rohkem selline teoreetiline oletus. Üldiselt ei ole praktiliselt mingit mõtet sellisel moel filtrikopsiku lõhkumisel. Peale psühholoogilise efekti. Mõjub umbes samamoodi kui summuti eemaldamisel. Kõigest sellest siin foorumis juba ka juttu olnud.
Keegi võiks ju konkreetsed katsetused teha. Näiteks kiirenduse aega mõõta nii kinnise kui lahtise kopsikuga.

Muidugi on positiivne kui noored õpivad oma käega midagi tegema ja tehtu tulemusi ka analüüsima. Kõige paremini õpetab praktika. Eks ka ise sai omal ajal õhufiltrit ja summutit eemaldatud ja hõisatud, et ohh kui äge.

Postitatud: 12 Apr 2004 10:05
Postitas berg
julgen tõsiselt vastu vaielda! Sa väidad väga julgelt et kopsiku lahti lõikamine midagi juurde ei anna... minu müstika 1300 mootoril annab ikka meeletult... võibolla on mul karpa valesti regullitud või midagi siukest aga:
*Kinnise kopsikuga muutub 4200-4400 pöörde juures hääl tummiseks ja jõud lõppeb - pöörded küll suurenevad aga mitte kiirus. mootor nagu kumiseb, või ma ei oska seletada, peab ise tundma ja kuulma...
*Lahtise kopsikuga on alates 3800-4000 pöörest minek vabam ja jõudu jätkub 5500-6000 pöördeni. mootori hääl muutub selgelt. Mootor käib väga peeneks ja hirmuäratavat häält enam ei kostu!

nii et võta nüüd kinni, kas mul siis karpa valeregull, et kinnisega ei lähe nii hästi, või siis tõesti annab lahtine nii palju juurde... mul on ka otseläbi sumpa, võibolla selles asi :puzzled

Postitatud: 12 Apr 2004 10:15
Postitas Laada
Algselt postitas: berg
julgen tõsiselt vastu vaielda! Sa väidad väga julgelt et kopsiku lahti lõikamine midagi juurde ei anna... minu müstika 1300 mootoril annab ikka meeletult... võibolla on mul karpa valesti regullitud või midagi siukest aga:
*Kinnise kopsikuga muutub 4200-4400 pöörde juures hääl tummiseks ja jõud lõppeb - pöörded küll suurenevad aga mitte kiirus. mootor nagu kumiseb, või ma ei oska seletada, peab ise tundma ja kuulma...
*Lahtise kopsikuga on alates 3800-4000 pöörest minek vabam ja jõudu jätkub 5500-6000 pöördeni. mootori hääl muutub selgelt. Mootor käib väga peeneks ja hirmuäratavat häält enam ei kostu!

nii et võta nüüd kinni, kas mul siis karpa valeregull, et kinnisega ei lähe nii hästi, või siis tõesti annab lahtine nii palju juurde... mul on ka otseläbi sumpa, võibolla selles asi :puzzled
Võibolla tõesti. Ma igaks juhuks ei vaidle.
Omadest kogemustest küll mäletan, et peale hääle muutumise ei kipu mingit vahet olema. Ka loogika kipub sama arvama. Minu arvates ei tohiks see kopsik oluliselt õhuvoolu pidurdada. Suurem pidur peaks ikka filter ise olema. Võibolla siis teatud juhtudel tõesti see kopsik ebasoodsalt mõjub.
Äkki tõesti vabam summuti põhjustab suurenenud õhutarbe? Ja loogiline ta tegelikult siis on, et just suurematel pööretel vabamaks läheb.
Möödunud suvel sõitsin vahepeal olude sunnil ka ise õhufiltrita ja ma küll ei mäleta, et oleks mingit vahet olnud peale vastiku kumiseva hääle lisandumise.

Postitatud: 12 Apr 2004 10:44
Postitas berg
ilma õhufiltrita on muidugi jama :regan siis saab ikka 100% õhu peale! aga filtri lõikamine peaks aitama juba selle vastu, et originaalkopsiku toru (kust õhku tõmmatakse kopsikusse) juures on suur õhukott,kust midagi eriti imeda ei anna, võibolal siis lihtsalt suurendab õhuvõtmise võimalust ja seega ka segu rikastub parema õhuga :puzzled

Postitatud: 12 Apr 2004 11:42
Postitas olaaf
sõitsin lühikest aega prooviks ilma õhufiltrita. mingeid auke kuhugi ei tekkinud, ja auto liikus tõesti 4-5 vahel puhtamalt...
aga tolmude tulekuga tuli ka filter tagasi panna. ja vahe on mingi 10-15% kiirenudusel.
sellel asjal on ka muidugi psühholoogiline effekt nagu Laada juba mainis..
eks seda tule stendis mõõta saab selle lõputu vaidluse lõpuks ometi lõpetatud..

Postitatud: 12 Apr 2004 16:20
Postitas ghost
Muudetud süsteemi puhul ei liigu karteri tuulutusest tulevad gaasid enam õhufiltrisse ja sealt karburaatorisse, nagu algselt (keskkonnasäästlikkuse ja ökonoomsuse kaalutlusel?) ette nähtud. Samuti ei sisene filtrisse õliudu samast kanalist. Äkitse on just see põhjus, miks mootor paremini hingab,karburaator puhtam püsib jms. Fakt on, et minu mõlemal ladal on karteri tuulutusest kõige hoolduse kiuste ikka mingit vähest õliollust filtrikopsikusse imbunud. Kui tuulutuse toru ots mujale viia, saab sellest murest lahti- - ? Ise pole seda filtri süsteemi seni ümber teinud.

Postitatud: 12 Apr 2004 18:31
Postitas Zero
Mina usun et asi on karpas.
Mina lõikasin omal selle ääre maha ja kohe muutus mootor selliseks jõuetuks ja ei tahtnud töödata.
Regullisin karpa ära ja töötab jälle korralikult.

Postitatud: 13 Apr 2004 01:06
Postitas olaaf
kui toimub mingi muutus mootori töös peale õhufiltri ümberlõikamist või eemaldamist (augud hoovõtul, küünlaid läheb nagu leiba, jõud kaob siis on karpa lihtsalt valesti reguleeritud, must ja/või muude vigadega või pole õhufiltrit vahetatud ammu ja sellest tulenevalt karpa vale reguleering.. )
see siis eeldusel et väljas on vähemalt +10

Postitatud: 13 Apr 2004 19:12
Postitas Marcuz
Nii.. õhukogujal ka nüüd kõrvad peast ja paar küsimust:

1) Kuhu ja kuidas täpselt panna see toru, mis üle klapikambrikaane kopsikusse tuleb? Karteri tuulutus? Keegi rääkis midagi pudelisse panemisest..?

2) Kuhu ja kuidas panna see toru, mis tuleb karpast kopsikusse? Kas seda niisama ära võtta ei või ja lihtsalt auk jätta?

Postitatud: 15 Apr 2004 22:34
Postitas ats007
Kusagil foorumis olid pildid, kus see torude koht (sa mõtled siin karteri tuulutust), oli ära lõikamata jäänud. Sel juhul lähevad kõik torud täpselt sinna kuhu nad minema peavad - ploki alt tulev toru filtri kopsikusse ja sealt edasi peenike toru karpasse.
Suvi tuleb ... Lõikaks ka filtril servad maha... Ühed ütlevad, et on kasu, teised, et mingit efekti ei ole... Ega vist enne teada ei saa, kui ise ära ei proovi! :P

Postitatud: 15 Apr 2004 22:48
Postitas motamees
Algselt postitas: Marcuz
Nii.. õhukogujal ka nüüd kõrvad peast ja paar küsimust:
2) Kuhu ja kuidas panna see toru, mis tuleb karpast kopsikusse? Kas seda niisama ära võtta ei või ja lihtsalt auk jätta?
See voolik ei või lahti jääda. Pane sinna "pime" ette.

Postitatud: 16 Apr 2004 13:03
Postitas motamees
Algselt postitas: Jonx666
mis asi on "pime"
"pime" = punn, tropp, umbne, kinni pandud......