Lahtine õhufilter!

Lahtine õhufilter!

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

uurige ikka vähe asja.. filtrikopsikut lahti pole mõtet lõigata.. aga ümber teha tuleb siiski - põhjuseks on lihtne asi.. seistes läheb karpa hetkega pehmelt öeldes soojaks - ahmitakse ju sedasama sooja mootoriruumist.

kes suvel kämbil oli nägi kuidas mina selle küsimuse lahendasin..
kui väljast külm õhk otse filtrisse tuua peab lahendama ka vihma küsimuse !!!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
lada 1300sl
Suletud kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas lada 1300sl »

Algselt postitas: --marek--
mina tegin enda vaz 2101-ele ka lahtise õhupuhasti.
Ja selle tagajärel suurenes bensiini kulu kohutavalt:mad:.
Ja külmast peast pole autol üldse jõudu ega midagi ja tipp kiirus ja kiirendus muutus ka halvemaks aga mitte väga palju:flaming.
Minu soovitus :otsige enne mingi vana õhupuhasti mille peal seda katsetada.:(ärge enda korralikku õhupuhastit lõhkuge:(

täitsa nõus endal oli ka kunagi sama jama 01ga kui lahtine õhufilter oli tõmbas hinge kinni ja suri koguaeg välja mootori jõud vähenes selle kopsiku ääre maha lõikamisega, et siis jah minu soovitus ka ärge lõigake seda äärt maha!:rolleyes
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Ma juba terve suve selle lahtise kopsikuga sõitnud ja pole midagi viga.


Ah jaa, kas te üritasite kõike, et autot sellega ilusti käima saada või lõikasite ääred maha, proovisite ja tulite kohe siia soovitusi jagama, et ärge tehke nii? :kuri
Kasutaja avatar
Marek
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 26 Mär 2005 19:25
Asukoht: Tallinn/Haabersti
Autod: MB 300E w124 89a & UAZ 469, MB Sprinter,
Kontakt:

Postitus Postitas Marek »

Kas sellest võiks abi olla kui alumisele kopsikule jupp alla keevitada, et ta karpast kõrgemal oleks ja läbi kapoti ulatuks. Sellele võiks ju mingi nö. scoop-i ka peale ehitada (kapoti külge).
Idee selline, et sõidu ajal õhku suruda karpasse.
Ei tea muidugi kuidas ilmastik rolli mängima hakkab?
s
Sage
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 11 Apr 2005 13:08
Asukoht: Saaremaa
Autod: Lada 21063, Honda Civic 4d&Type-R

Postitus Postitas Sage »

minu arvamus selline et ikka kopsik ära lõigata...kütusesegud paika ja tuld :) Soovitan siiski alles jätta ka originaal kuna talvel abiks aga se vist tähendab seda et talvel vaja natike segu ka regullida ? igatahes sõitnud üle 4 aasta ja pole probleeme! ....vett siiski sellisel moel silindrisse 'kallata' ei ole mõtet :) ja minumeelest kasutati 'vee pritset' lisa poweri mitte õko eesmärgil.(parandage kui eksin...:lol)
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Aga mis te sellest kopsikust lõhute? Keerake parem seda 180 kraadi ja pange ta esiklaasi eest õhku võtma kus sõites niigi juba kerge ülerõhk on. Kui need tehase scoop'id nende võrede peal ka veel on...
Sealt võttes õhk tõenäoliselt ka jahedam kui mootoriruumis. Õhuvõtu voolikutele äkki annab ka mingi termotõkke ümber mõelda, kes hingega asja kallal on.

Teisaks: ma usun, et kõige suurem "kägistaja" on karbussi korpuse ülemine osa. Mõelge sinna mingid trompetid otsa nagu võidusõidu toiteseadmetel. Ei teeks paha ka näiteks kollektori ja karbussi vahele panna mõni soojust mittejuhtiv vaheleht.

Kolmandaks: Vedelikud suudavad endas hoida üsna märkimisväärselt soojust. Kui paigaldada el. bensiinipump (bensiin ei satu enam kunagi läbi riknenud pumba karterisse) ja kaotada ära see bensuvoolikute rägastik sooja mootori ümbert siis tuleks jahedama küttesegu arvelt võibolla natuke suurem detonatsioonikindlus.

Neljandaks: Kollektoriteipi annab suht edukalt Ladal kasutada - jälle madalam temperatuur mootoriruumis. Meetri hind oli vist 120 eeku.

On veel viies, kuues ja seitsmes punkt ka mis võiksid kasu anda...

Teise ja neljanda punkti illustreerimiseks väike pildike:
Pilt

Ja muidugi süüted/segud paika ka ;)

Just my 2 cents...
Kasutaja avatar
Marek
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 26 Mär 2005 19:25
Asukoht: Tallinn/Haabersti
Autod: MB 300E w124 89a & UAZ 469, MB Sprinter,
Kontakt:

Postitus Postitas Marek »

vihma ei tõmba sisse???
Kas see kapoti õhuvõtu ava on otse õhufiltri peale suunatud või niisama puhub kapoti alla külma õhku, milles osa satub loomulikult ka karpasse
e
Einman1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 08 Veebr 2006 12:28
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Autod: Vaz 2105 PROJEKT
Kontakt:

Postitus Postitas Einman1 »

sellega läheb talvel väheke jamaks .... autot tuleb kauem käivitada ning toores peab tykk aega peal olema et asi korralikult tööle hakkaks kuid kevadel / suvel on see päris hea ..:D:lol
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Ma sõidan aastaringi ja pole mingeid jamasi:yllatunud. Võibolla on karpa hästi reguleeritud ja mootor korras:yllatunud igaljuhul midagi on viga...
Kui kõik asjad korras andke ainult tuld.
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Aamen selle jutu peale. Pole samuti mingeid anomaaliaid toimunud ei 0-i ligidal ega mitte -25-ga.
ostsid siis sõida
h
heix85
Suletud kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas heix85 »

mulle tundus kunagi et bensiin nitro95 annab minekus juurde aga tegelt see nii ei olnud sama on ka selle lahtise kopsikuga, aretage parem õhu niisutaja karpale see annab küll parema mineku. Ja kellel on kaks plokikaane tihendit (vanasti pandi et saax teise benaga sõita) siis võtke kindlasti üx ära, siis surveaste tõuseb ja minek paraneb. ja need tondid, kes tagaistmel vahivad need visake ka kindlasti välja siis minek paraneb märgatavalt:spin
d
diesel007
Suletud kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas diesel007 »

veel üks võimalus õhku juurde saada on teha kappotti paremass äärde õhuvõtuava(nagu VFTS-idel)ja ühendada see õhufiltri otsaga....ja aitab

külmalt vajutades ikka poob kinni...aga soojalt rabab paremini
m
metsamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 03 Okt 2010 19:35
Asukoht: Tartu
Autod: zaz968a

Postitus Postitas metsamees »

Lugesi siin lahtisest filtrikorpusest, aga kas keegi pole koonusfiltrit üritanud paigaldada? Või on effekt samane ja pole mõtet...
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

Algselt postitas: Metsamees
Lugesi siin lahtisest filtrikorpusest, aga kas keegi pole koonusfiltrit üritanud paigaldada? Või on effekt samane ja pole mõtet...
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=7764

;)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

tänahommikune kogemus näitab, et vaevu plusskraadid - lahtine karpa ja tõmbab jäässe nagu naksti..
sumpsist tuli väljas - töötab ainult 1 pütt - istud paugust teeääres :D

-------------------
mootor: 1200s
karpa 2107
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

Algselt postitas: olaaf
tänahommikune kogemus näitab, et vaevu plusskraadid - lahtine karpa ja tõmbab jäässe nagu naksti..
sumpsist tuli väljas - töötab ainult 1 pütt - istud paugust teeääres :D

-------------------
mootor: 1200s
karpa 2107
see vist on minu hommikune tripp:D
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

täna sai mees jälle 4 korda 7kilomeetrilisel lõigul soendada kohapeal :D
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

Aga nüüd panin kopsiku tagasi!!!

ja kõik on korras:)
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 853
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Keegi kunagi postitas pildi, kus peal õhuvoolude liikumine Lada esiosas, aga ei leia seda enam üles. On kellelgi sellist pilti?

Mind on vaevanud küsimus, et miks on näiteks Dodge Chargeril (muskelautode ajastust) lahtine õhufiltrikopsik juba tehasest peal, kui see midagi juurde ei anna? Ja ka scoop on peal ilma mingeid vihmaprobleeme lahendamata. Mootor küll üüratult suurem ja võimsam, kuid mingeid ühiseid jooni saaks ikka tõmmata.

Ja miks on ralli-Ladadel kopsik lahti lõigatud? Et vaadata-kuulata ilus oleks? Mina arvasin, et rallikatel tehakse kõik selleks, et kiiremini edasi liiguks...


Üks küsimus veel seoses lahtise kopsiku peale panemisega - mida teha selle tuulutustoruga, mis mootori eest tuleb? Teine tuulutusots (mis mootori külje pealt tuleb) on juba maha suunatud.
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Sellele tuulutustorule võid "pimeda" ette panna. See lisatuulutus ainult vanematel plokikaantel ja suht mõttetu:rolleyes
Vasta