1. leht 1-st

Teeme ise aku monitori

Postitatud: 19 Mär 2004 21:38
Postitas raitl
Siis selline jublakas mis näitab reaalajas kui täis su auto aku on. Valida dot/bar versiooni vahel(esimesel juhul süttivad ja kustuvad tulukesed ridamisi, korraga põleb vaid 1-2. Teisel juhul moodustub triip, st eelnevad tulukesed ei kustu)

Skeem:

Pilt

Valmistoode:

Pilt

Pilt

Postitatud: 27 Mär 2004 14:02
Postitas olaaf
pane trükiplaadi joonis ka siis, et ei peaks leiutama :)

Postitatud: 27 Mär 2004 18:20
Postitas raitl
Kõige parem on ühendada otse akule. Sigareti süütajast pidi ebatäpne olema.
Trükiplaadi koostasin ise, nii et ebaloogilised detailide asetused jms ajage minu kaela :cool:

Pilt

BMP failiks tehes pidin rajad käsitsi uuesti joonistama. Kui kellegil soovi võin ka ExpressPCB failina (.pcb) üles panna.

Postitatud: 16 Juun 2004 19:24
Postitas Laurimetall
Kas see jublakas mõõdab aku laetust pinge läbi ? või näitab ta kuidagi reaalset mahtavust ja laetus astet? Oń plaan hakata asja ehitama ,kuid on kahtlus ,et asi näitab tegelikult aku pinget. Täis akul on see 14,5 v ja laadimisel kah ,selle järgi on tegelikult raske ütelda ,kas voolu on ,et starterist käivitada või mitte ,kui mootor käib ,sest genekas toidab akut pidevalt pingega ja sellepärast ka segasem näit .Ja ütleme ,et kui isegi mootor seisab ja aku indikaator näitab ,et aku on täis ,siis võib olla aku vananenud ja reaalset voolutugevust akust ei tule ning starterit aku ei vea. Iseenesest mulle asi meeldib aga sama asja võib ka voltmeetriga vaadata ( ma arvan) kui sinna punane ja roheline skaala joonistada . Ma või ka exida ,sest ei tea sellest kivist midagi aga tore oleks teada.

Postitatud: 16 Juul 2004 22:42
Postitas jaare
Kõige kindlam on aku korrasolekut ehk laetuse taset mõõta koormustestiga.
Vanasti kasutatud aku elektrolüüdi tiheduse mõõtmine ja üksikute purkide
koormushargiga mõõtmine ei ole uute nn hooldusvabade akudega enam võimalik.
Aku koormustestis koormatakse akut vooluga, mis on võrdne normaalseisundis
mootori starteri käivitusvooluga. Lihtsustatult öeldes ei tohi aku pinge
5 sekundi jooksul langeda alla 10 voldi. Digitaalse voltmeetri olemasolul
on seda võimalik teha IGAL auto käivitamisel, kuna digivoltmeetri täpsus
ja reageerimisaeg on piisavad käivitamisaegse aku pinge fikseerimiseks.
Need digivoltmeetrid, millele on juba nn elektrooniline koormushark sisse
ehitatud, teevad asja veel lihtsamaks. Kahjuks valgusdioodidega ehk LEDidega
nn aku monitorid sellist täpsust ei võimalda. Nendega saab ligikaudu määrata,
kas generaator laeb, kuid sellest jääb aku seisundi määramisel väheseks,
eriti sügis-talvisel ajal.
Vaadake uuesti eelmist postitust:
http://auto24.delfi.ee/foorum/foorum_de ... ?tid=21889

Postitatud: 16 Juul 2004 23:46
Postitas olaaf
Algselt postitas: Laurimetall
Kas see jublakas mõõdab aku laetust pinge läbi ? või näitab ta kuidagi reaalset mahtavust ja laetus astet? Oń plaan hakata asja ehitama ,kuid on kahtlus ,et asi näitab tegelikult aku pinget. Täis akul on see 14,5 v ja laadimisel kah ,selle järgi on tegelikult raske ütelda ,kas voolu on ,et starterist käivitada või mitte ,kui mootor käib ,sest genekas toidab akut pidevalt pingega ja sellepärast ka segasem näit .Ja ütleme ,et kui isegi mootor seisab ja aku indikaator näitab ,et aku on täis ,siis võib olla aku vananenud ja reaalset voolutugevust akust ei tule ning starterit aku ei vea. Iseenesest mulle asi meeldib aga sama asja võib ka voltmeetriga vaadata ( ma arvan) kui sinna punane ja roheline skaala joonistada . Ma või ka exida ,sest ei tea sellest kivist midagi aga tore oleks teada.
mõõdab hetkelist pinget, täis aku korral ei saa olla kuidagi 14,5v pinget. tavaliselt 12,2v kandis see, laadimisel 13,8-14,5V

Postitatud: 26 Nov 2006 15:51
Postitas mks113
Korralikult laetud, ning korras akul on pinge ~12,8 v

Postitatud: 26 Nov 2006 16:24
Postitas Suska
Kui tahta see salongi tuua, kust peaksin võtma selle jaoks toite? Otse akult 0.5cm juhtmega armatuuri taha? :D